Jump to content

Passat B6 4Motion Individual


Justin91

Postare recomandată

2 minutes ago, vladinsky said:

Sunt/suntem (cred) curiosi daca ai adunat pana acum toate sumele bagate in masina :P Revenirea la softul original si echilibrarea balansierilor e un maaaare lucru. Testata si de mine, e o mare diferenta. Well done! 
Iar partea cu dl. Catalin, jos palaria. Data viitoare ma iei si pe mine pasager sa fac si eu cunostinta cu el :rolleyes:

Te bagasi tu repede sa te iei de mine si aici :))

Modificat de Justin91
Link către comentariu
  • 2 months later...

Sa facem un mic update :)

*Masina a ajuns la 129.XXX Km, iar in urmatoarea mie de km urmeaza revizia. Pentru filtre am ales Mahle, pentru ca: "Made in Austria", iar ulei OE VW pentru ca "sunt prea sarac sa fac economie", cumparate de la colegul @volksman caruia ii multumesc pentru suport si il recomand cu caldura! Facand un calcul pentru 90.000km am ajuns la concluzia ca ma costa cu 400 lei mai mult sa folosesc ulei OE schimbat cu toate filtrele la 15.000 decat Mobil schimbat la 10.000km cu filtru de ulei si motorina, iar la 20.000km toate filtrele. jIFPWuy.jpg

*Am reusit sa repar reglajul lombar de la scaunul soferului cu piesele primite de la Schukra, cred ca s-au saturat de mine si mi-au trimis angrenajele cu tot cu motorase. Am folosit vechile motorase pentru ca mufele erau diferite. Dupa reparatie mi-am dat seama cat de mult imi lipsea reglajul, inainte dupa un drum de 250km simteam nevoia de pauza.

ley0XrL.jpg

*Am reparat deschiderea geamului spate, asa am mai scapat de un pitic :D Am cumparat o fata de usa cu tot cu motor de la dezmembrari, la un pret foarte ok, si am folosit doar motorul. Multumiri colegului @Al Bundy pentru suport!

*Am inlocuit bucsele mari de la bratele de pe fata, m-a costat 50 de lei distractia si cateva ore de mesterit. Cele Lemforder cumparate erau identice cu ce am gasit pe masina, iar dupa inlocuire am simtit o oarecare imbunatatire. Mutumiri lui @EEXCALADE pentru suport :)

*Am pus lampi noi de numar, OE normale fara led. In una s-a topit socluc datorita unui contact imperfect, iar una nu am avut-o deloc pentru ca era camera in locul ei. La camera am renuntat definitiv, o interfata pentru ea e prea scumpa sa merite investitia

*O data cu temperaturile scazute a fost nevoie de o completare cu antigel

*In ultima perioada masina a inceput sa ma fluiere, iar in prima faza m-am panicat pentru ca am crezut ca iar face figuri turbina desi o protejez cat pot de mult. Ascultand sunetul si invatat sa il reproduc am suspectat vreo fisura pe admisie sau pe la racitorul de gaze,ma pregatisem sufleteste sa desfac tubulatura dintre turbina si intercooler. Cu tata la pedale am bagat capul pe la motor si am ajuns la concluzia ca vine din zona egr-ului. In final am ajuns la cea mai ieftina reparatie posibila, doua suruburi de la galeria de evacuare erau slabite (multumiri din nou mecanicului de la AVD). Le-am strans, am scapat de sunet, dar probabil mai sunt si altele la care nu am acces...

*Am trecut la anvelopele de iarna, laudatele CrossClimate... Prea rigide in comparatie cu cele pe 18' non XL(pana si copilotul a observat asta), depasite de situatie pentru stilul meu de mers, dar faine pe ud si cu un comportament simtitor mai bun sub 5*C. Le consider mai mult anvelope de toamna/primavara, de vara clar nu sunt iar pe zapada/polei urmeaza sa aflu ce pot sa faca.

Pe To Do List am trecute: -un set de presuri de cauciuc, am vazut ceva de la Petex care mi-au placut. Luna viitoare le iau :)

                                        -doua telescoape pentru portbagaj, de cand cu frigul nu au nici cea mai mica intentie de a-l urni din loc

                                       -flanse pentru amortizoarele fata, uneori se aud rulmentii la virari pe loc. Aici trebuie sa ma documentez daca pot scoate amortizorul din fuzeta fara a demonta pivotul, capatul de bara si planetara.

In rest...motorina(conform aplicatie Fuelio am o medie de 7,67 pe ultimii 5000km, din care 10-20% in Bucuresti) si diverse urme pe caroserie. Ultima facuta de un prieten care a dat cu usa intr-un stalp, aici si vina mea ca nu am fost atent la el.

 

Modificat de Justin91
Link către comentariu

Petex e echiparea oe .

In partea de sus a amortizorului trebuie flansa si rulment (lemforder)

Amortizorul se desface usor de pe fuzeta .

 

Sa ai si doua bielete de rezerva ,posibil sa le poti desface doar cu flexul .

Link către comentariu

Aratau foarte bine presurile si era placut materialul. Pentru demontat amortizorul, sa inteleg ca poate fi tras in sus din fuzeta fara a fi nevoie de demontat fuzeta de pe brat si scoasa din planetara, nu? 

Modificat de loghy
Link către comentariu

Se desface bieleta,surubul de pe fuzeta si cele trei suruburi de sus.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu

Si pentru ca roata nu prea sta pe loc, dupa cum a observat un prieten, in weekend am fost la Sighisoara cu plecare din Bucuresti pe Rucar-Bran, apoi Brasov. La intoarcere am dat o tura prin Poiana, unde am gasit o parcare cu zapada intacta :D, apoi luat-o pe Cheia si am prins zapada cat sa imi ajunga o perioada :D 

mz504i5.jpg

Aici mi-am dat seama ca am uitat sa iau perie pentru curatit zapada, o adaugam pe lista de shopping.

vghnULg.jpg

wSblhRu.jpg

Fiind prima zapada serioasa cu masina am fost curios si m-am jucat putin. Concluziile sunt: pe urcare e o placere, dar in curbe si pe coborare trebuie atentie, uneori pleaca fara sa te astepti, poate si datorita inertiei mari a masinii sau a cauciucurilor.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sa mai stergem putin zapada, ca praf nu mai avem...

Masina a ajuns la aproape 137.000km, a primit o revizie cu ulei OE si filtre Mahle. In 7000km nivelul a ramas neschimbat, sau a scazut <1 mm (cu joja asta nu pot sa imi dau bine seama). Zgomotul la rece(-15*) e normal, putin mai galagios dar nimic suspect. A scazut si frecventa regenerarilor, dupa ultimele trei verificari se face pe la 1400km.  Am cumparat si un set de presuri Petex, foarte faine. Isi merita banii si fac treaba buna pe vremea asta. Am cumparat si montat doua amortizoare de portbagaj, acum se deschide singur :D mai putin prima deschidere dimineata cand are nevoie de ajutor. Am schimbat si chinga de la centura soferului, avea urme de uzura pe care le-am luat luat cu bigul apoi le-am ars putin. Proasta decizie...plasticul format mi-a scamosat o parte din haine :)) Chinga am luat-o de pe o centura cu capsa sarita iar montajul pe masina mea s-a facut destul de usor. 

La pastrare, pregatite de montaj, asteapta bucsele mici de la bratele fata si doua franse de amortizor cu tot cu rulmenti de la Sachs. Am amanat montajut flanselor pentru ca nu le-am mai auzit facand galagie, desi se simt la viraj pe loc cu mana pe arc, si pentru ca nu am mai avut pofta de stat in frig si murdarit pe maini :)). Probabil o sa le schimb cand trec la anvelopele de vara.

Si pentru ca de sarbatori am avut concediu si m-am plictisit, am intrat pe Aliexpress...s-a lasat cu comanda de becuri pentru usi, pentru picioare, carlig suplimentar pentru portbagaj si o husa de piele pentru cheie. Chinezii spun ca ar fi OEM (mai putin husa), acum 'om vedea ce primesc si cand...

Si cateva poze mai de actualitate: prima de pe malul Dunarii pe unde intra in tara ewH8Z1t.jpg, iar a doua de astazi de pe Stefan Cel Mare. Un maldar similar de zapada am avut si eu de dimineata in spatele masini, dar dupa putin dat la lopata si cateva miscari fata-spate am iesit. Tractiunea integrala si-a spus cuvantul.

lClMjDr.jpg

 

 

Modificat de Justin91
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Sa mai stergem putin zapada, ca sa fim in ton cu vremea de afara...

*Pentru ca am considerat ca trebuie sa fac ceva cu farurile destul de chioare, mai ales pe ploaie, am decis sa schimb becurile in prima faza. Am cumparat doua Osram Night Breaker Unlimited (prinse la oferta cu 270ron), le-am verificat pe siteul Osram(par originale), iar aseara le-am montat. Ca prima impresie sunt mai puternice, dar ramane de vazut cum sunt la drum lung. Am incercat sa sterg si lupele de praf, dar pentru ca nu am observat vreo urma lasata de carpa am renuntat.

Un lucru ciudat pe care nu stiu cum sa mi-l explic: un far a ramas pe faza lunga... Dupa o repornire a motorului si curatit mufa farului clapeta si-a revenit treptat, de la un flash la altul functionand mai bine. Acum totul e normal, dar nu imi explic cum de a ramas clapeta deschisa desi ea by default sta inchisa

Stanga becul gasit pe masina, original as tinde sa cred - Osram 66146 (2007-2008), dreapta becul nou.

HwrHN8M.jpg

*Deoarece tot am dat bara jos si de ceva timp spalatoarele de faruri nu mai functionau am luat si o pompa de la VDO. E identica cu cea de pe masina, iar presiunea facuta este suficienta. Consider ca una OE nu merita diferenta de pret, ~70%. Cred ca se poate schimba si fara a fi data bara jos, dar nu bag mana in foc pentru asta.

*Pe langa pompa noua am pus si o supapa de sens (113955975c) pe furtunasul de la spalatoarele de parbriz, la aprox 5cm de pompa. Nu sunt foarte convins ca furtunele vor sta in ea, dar asta voi vedea in timp. Le-am incalzit putin cu bricheta, le-am bagat fortat si asigurat cu doi soricei. Ca prime impresii: stergatoarele nu mai pornesc pe uscat, iar debitul pare usor redus dar e suficient.

LVXm5BZ.jpg

Nu am mai multe poze pentru ca am lucrat cat am putut de repede si nu a fost timp. Durata "lucrarilor" a fost de putin peste doua ore.

 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Pentru ca nu am mai scris de ceva timp pe aici e nevoie de un mic update. Masina a ajuns la 144.xxx km, fara vreo problema notabila, doar "consumabile".

*am reusit sa schimb flansele din capul amortizoarelor fata, e destul de usor daca ai timp si scule. Partea mai grea a fost sa ma lupt cu fuzeta+amortizor+arc pentru ca nu am avut cu ce desface surubul care tine amortizorul de fuzeta. Credeam ca am ce imi trebuie dar la fata locului m-am trezit ca am nevoie de Spline M14(cred) iar eu aveam maxim M12. O bieleta antiruliu a iesit doar cu flexul.

*pe langa flanse am inlocuit si bucsele de la bratele de pe fata

myRROzu.jpg

*am inlocuit si amortizoarele de la portbagaj cu un set de la Stabilus, acum se ridica singur

*am montat luminitele de la chinezi, in usi si la picioare, calitate foarte buna pentru pretul cerut, cablaj suficient, iar efectul...de efect :)) chiar imi place cum dau si le vad si destul de utile. Luminile de la picioare le tin la intensitate 50%, e suficient ca sa isi atinga scopul.

*weekendul trecut am trecut la anvelopele de vara, iar Michelin-urile CrossClimate le-am vandut aseara. O sa imi iau ceva dedicat de iarna: fie Continentat ts860 (sa fiu in trend cu testele) fie ceva la jumatate de pret dar de care am fost foarte multumit in trecut, dar clar vor fi 215/55/16

CVJBX7w.jpg

*weekendul trecut am verificat tubulatura de pe admisie, incercand sa gasesc sursa unui fasait/fluierat ocazional. Nu am gasit cauza, iar in continuare au ramas suspecte doua suruburi de la galeria de evacuare (restul de 6 am reusit sa le verific/strang) la care nu am reusit sa ajung sau racitorul de gaze.

iXwaZBs.jpg 

*weekendul urmator daca va fi timp urmeaza revizia. Voi folosi filtre de aer, polen, motorina Knecht (in cutii sunt filtre Mahle produse in Romania, Germania si Austria) si de ulei Mahle. Tura asta voi incerca uleiul de la Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 pe care il voi schimba pe la 8000 km. De uleiul OE VW nu pot spune ca am fost nemultumit. In cei 14000+ km sunetul la rece a fost foarte ok si a ramas constant de-a lungul timpului, nu a mancat foarte mult ~200-300ml, doar ca nu sunt convins ca isi merita pretul si ca protejeaza mai bine decat ar face-o 2 schimburi in aceiasi kilometrii.

*o sa incerc si o igienizare a instalatiei de climatizare, desi ma indoiesc ca va face minuni solutia de Liqui Moly Klima fresh

vcCeJzz.jpg

Modificat de Justin91
Link către comentariu
  • 3 months later...

De cand nu am mai postat masina a fost prin service plus cateva interventii minore:

*Vreo 3 saptamani am avut masina la Top Lac pentru cateva reparatii pe casco: parbriz, bari si proiector schimbate cu piese OE plus vopsit o mare parte din masina: capota, bari, toata partea dreapta si usa soferului. Daunele au fost provocate de un caine, pietricele de pe drum si o cucoana care a intrat in mine desi avea cedeaza, iar rca-ul il avea expirat. Rezultatul reparatiei e decent, dar se putea si mai bine...serviceul are un control al calitatii de toata jena.

Vtc9udC.jpg

FY3DdvJ.jpg

dccCjCA.jpg

*Dupa ce am luat-o din service mi-am facut timp pentru polishat elementele nevopsite, retusat defectele lasate de service in urma si doua straturi de ceara. Mai am de retusat cateva ciobituri de pe plafon dar le vine si lor randul.

DTgqjQ3.jpg

dcW3ORN.jpg

Jag8gzy.jpg

Q1Mx1EU.jpg

*Am schimbat placutele spate cu un set de la TRW. Desi nu erau terminate placutele vechi, dupa schimb am simtit o imbunatatire semnificativa. Am cumparat si placutele fata(ATE) dar inca nu le-am schimbat pentru ca ar cam trebui sa iau si alte discuri. Au ajuns limita de uzura si au fantele pline de rugina, dar nu bat deloc...in consecinta nu reprezinta o prioritate. Pana la primavara va urma un set de discuri de la Textar pro+. Daca a folosit cineva i-as fi recunoscator daca are un feedback pentru ele.

*Weekendul trecut am facut si schimbul de ulei si filtru ulei, al doilea schimb cu Valvoline Syn Power dupa 7000km. A fost nevoie sa completez cu aprox 200ml, dar inca nu stiu daca e din cauza uleiului sau din cauza mersului turat in special pe autostrada, pana acum e cel mai mare consum...Partea buna e ca motorul mi pare mai silentios la temperaturile din timpul verii(in comparatie cu Mobil 1 esp si uleiul de la VW oe) iar dupa schimb sunetul motorului a ramas neschimbat.

*Am schimbat un plastic din cotiera, cel cu bricheta si butoanele de incalzire in bancheta. L-am gasit cojit, dar nu imi explic ce anume l-a deteriorat...probabil vreun produs de la vreo spalatorie.

qrn0oPU.jpg

XqtGoRs.jpg

Modificat de Justin91
Link către comentariu
  • 10 months later...

Sa mai stergem putin praful pe aici ca poate uit in ce am bagat banii :))

O sa incerc sa iau cronologic investitiile/cheltuielile:

*fulia de la alternator, care s-a blocat, plus kitul de accesorii. Cunoscand un coleg de"incredere" de pe forum, cu service, am zis sa ma duc la el pentru ca a doua zi urma sa plec in concediu si nu aveam timp sa mi le schimb singur. Acelasi coleg mi-a luat banii si pe releul de incarcare pe care a sustinut ca l-a schimbat. Pentru ca mufa releului era murdara am avut ceva suspiciuni si am scos capacul alternatorul, iar dupa o poza trimisa pe whatsapp in 15 minute mi-am recuperat toti banii, manopera si piese. Dupa ce am primit factura pe piesele schimbate, factura pe care initial nu a vrut sa mi-o dea invocand diverse motive, i-am transferat banii pe ce a schimbat. Poza este cea cu releul proaspat "schimbat", pe care i-am trimis-o si dansului. Imbracat curat si amabil de fel probabil a crezut ca sunt o prada usoara si ma poate face usor, greseala lui ca nu s-a uitat la maini care inca mai erau cu urme de la mestereala din weekend. De atunci mi-am jurat ca nu mai calc prin serviceuri decat daca ma lasa masina pe undeva...

tj4yI4z.jpg

*masina a primit un set nou de anvelope de iarna, inlocuitoare pentru Micheline CrossClimate. Am luat Matador sibir snow 215/55/16. Am fost foarte incantat de ele iarna trecuta, atat pe zapada cat si pe ud, pentru mine au adus doar plusuri fata de ce am inlocuit.

*am inlocuit radiatorul care a inceput sa curga din senin, nu stiu ce s-a intamplat cu el, presupun ca a corodat vreun element. Am montat Hella Behr 8MK 376 765-124, finisaj ok, pret decent, incantat de el.

p8kEyAR.jpg

*am reusit in final sa gasesc ce ma fasaia/fluiera. Desi pregatisem un racitor de gaze cu bucse din bronz pentru inlocuire(pe el il suspectam) am gasit ca defapt problema era de la garnitura galeriei de la evacuare. Galeria nestransa bine de mecanicul de la avd, cand am reconditionat turbina, a tot scapat gaze pana a ars garnitura.

9eOpYmk.jpg

Racitorul a ramas cel vechi, nu era chiar atat de afumat pe cat ma asteptam, am mai inlocuit garnitura galeriei de admisie plus oringurile de la returul turbinei, pe unde pierdeam ulei. 

98Lt9qU.jpg

Multumiri lui @vladinsky , si aici, pe care l-am tinut pana la 5 dimineata...sau era 6? :))

*am inlocuit discurile pe fata cu Textar Pro+ impreuna cu placute Ate. Recomand combinatia, franarea s-a imbunatati si nu bat in aproximativ 20.000 cat am cu ele. Luand in considerare povestile colegiilor cu franele AM eu sunt super incantat de ce am montat.

Discurile vechi, dupa ce nu am miscat masina aproximativ 10 zile, au devenit inutilizabile, desi pana in acel moment nu am avut nici o problema cu franele.

Fz8Smoj.jpg

8t6xGNO.jpg

WWLFn3I.jpg

4d9Pckv.jpg

Placutele au fost TRW si aveau la mine aprox 70.000km, am luat masina cu ele. Estimez ca mai tineau 15-20.000km

7dXTaDc.jpg

EXlfiBb.jpg

*prin primavara am schimbat senzorul de presiune de pe instalatia de AC. De prin iarna am vazut ca nu prea mai dezaburesc geamurile cu AC-ul pornit si am inceput sa ma ingrijorez. Ma gandeam la supapa de pe compresor, compresorul in sine sau vreo piesa greu de diagnosticat. In final senzorul a cedat in parcare si am pierdut tot freonul prin el. Am montat unul OE Vw, iar lucrurile au revenit la normal. Pentru cine are nevoie, acesta este senzorul vechi

N5Ei9yw.jpg

*pentru ca masina pe autostrada la schimbarile de banda "dansa" foarte urat am zis sa imi incerc norocul cu cateva bucse pe spate. Am inlocui bucsele antiruliu OE, bieletele antirului Lemforder si bucsele de la bratele mici Lemforder. Cele vechi ieseau daca trageai cu mama de ele...Schimbarea in comportamentul masinii a fost enorma. Vor urma si celelalte bucse cand va fi timp de ele

uxZtItC.jpg

PW06p8P.jpg

P1UmowS.jpg

K9OpuRZ.jpg

*am reconditionat schimbator de viteze la @ady_desper .Desi nu arata rau maciulia, mansolul incepuse se se cojeasca si am zis sa il fac. A iesit foarte bine, chiar mai bine decat OE pentru ca acum maciulia este cu piele perforata. Foarte amabil si profesionist colegul, la un pret imbatabil!

tKKfQO5.jpg

*pentru interior am inceput sa folosesc kitul de la @bubu182, isi face treaba si e usor de folosit

qbyfu85.jpg

 

*in urma cu 3 saptamani impreuna cu @vladinsky ne-am bagat nasul si in motor, decizie foarte inspirata. Desi motorul mergea oarecum bine, fara batai in admisie, piticii mei imi spuneau ca e timpul de aceasta reparatie. Nu stiu daca mai mergea 1000km si se spargea un tachet, care in unele situatii se poate lasa cu alt motor. @EEXCALADE se pare ca e un adevarat maestru al motoarelor : acum mai putin de doi ani a estimat ca axul si tachetii mai duc pe la 50.000km. La maxim 60.000km ar fi cedat la cum aratau cand i-am schimbat. Jos palaria si multumiri pentru ajutorul acordat de cate ori v-am intrebat ceva!

In urma interventie am inlocuit: ax cu came Kolbenschmidt, tacheti Ina negri, cuzineti Glyco, suruburi noi, distributie OE VW (care continea curea Contitech) si pompa apa OE. Acum dupa 2000km motorul este foarte silentios, nu se aud tachetii la pornire, nu se aude sunetul specific de cureaua Conti. Doar consumul sta uneori mai sus cu 0,1la relanti, dar sper sa se schimbe asta dupa schimbarea kiturilor de injectoare si un reglaj. 

ZJBgRES.jpg

RnWVRdj.jpg

IAEOQ9v.jpg

F71eeic.jpg

RCZPwxb.jpg

3Sj0cBT.jpg

6OmVPHK.jpg

Si marele maestru, @vladinsky, pe mana caruia am oricand incredere sa imi las masina, cumva reuseste sa fie mai meticulos ca mine :))

ybih7v0.jpg

*reviziile au fost facute doar cu ulei Valvoline synpower xl-iii 5w30, filtre Mahle/Knecht cu filtre de polen Mann, la 7-9000km, in functie de cum ma prinde acasa momentul.

*urmeaza in weekend:  -flanse si rulmenti sarcina Lemforder, cele de acum sunt Sachs si au inceput sa pocneasca dupa mai putin de 6 luni. De toata jena caliteatea lor. Nici de cele lemforder nu sunt convins, pt ca "Made in China", dar nu stiu ce sa iau altceva ok. Vreo recomandare?

                                         -amortizoare fata Bilstein B4, am comandat initial Sachs dar erau produse in Turcia

                                         -ventilatorul mare de pe radiator, tot gasesc eroare de "Movement restricted" pe ambele desi ele functioneaza. Ma gandesc ca poate e la inceput de sfarsit controllerul din ventilator

                                         -inlocuit sau reparat rezistanta din oglinda stanga, de ceva timp nu se mai incalzeste

                                         -inlocuit kiturile de injectoare si reglat.

*urmeaza in viitorul apropiat: -alte cauciucuri de vara, unul deja a ajuns la limita de uzura iar celelalte sunt aproape. Probabil voi lua ceva mai bun si clar mai silentioase. Dupa interventia de la motor am inceput sa le aud :))

                                                       -un polish si o ceruire. Dupa ultima vizita la spalatorie m-am ales cu o sgarietura urata (baiatul a tras cu carpa o gramajoara de nisip pe jumatate de masina) plus altele mai micute de prin parcare. Dupa ultima spalare m-am hotarat si mi-am comandat produsele necesare sa mi-o spal singur acasa. StNbIwz.jpg

                                              -de inlocuit cel putin doua clapete din bord care tot fac galagie, iar una a inceput sa dea si erori

                                              -de inlocuit un senzor de parcare de pe fata care uneori cand ploua piune continuu.

                                             -de inlocuit carbunii alternatorului, in prima faza. Daca nu se schimba nimic urmeaza releu. 

 

Acum dupa doi ani jumatate si aproape 80.000km inca imi place masina si nu stiu cu ce as inlocui-o. Defapt stiu, dar inca nu e timpul...passat b8 sau mercedes c class sau cla :D 

De cand lucrez doar eu la ea a devenit mai usor de intretinut si mai putin costisitoare, dar mai tot timpul se gaseste ceva de inlocuit, reparat sau retusat. Inca nu stiu daca e masina de vina sau problema e la mine

Modificat de Justin91
Link către comentariu

Multumesc pentu tag si aprecieri. Stii ca nu te las la greu. Ma bucur ca am facut treaba calumea, amandoi! 

Ce ziceai ca facem in weekend-ul viitor? :))

Felicitari for WON! 

Link către comentariu

Passat-ul B6 nu este printre VW-urile mele favorite, insa al tau, coroborat cu felul in care il intretii/ upgradezi ma face sa urmaresc topicul.

Zi-mi o chestie - ce nu ti-a placut la crossclimate?

Link către comentariu

Multumesc pentru sfaturi @EEXCALADE. Silicon s-a pus, de aliniat o sa verific. Sper totusi sa se rezolve cu garnitura noua.

jRzl58c.jpg

@mad_kat merci pentru apreciere, si eu iti urmaresc topicurile :D

Legat de cauciucuri...sa zicem ca nu ne-am potrivit :)) mi-au placut doar pe ud cum se comportau, in rest sunt sub ce am acum, Michelinurile au fost 205, astea sunt 215. Eu merg destul de tare, iar niste cauciucuri specifice sezonului mi se potrivesc mai bine. De ex pe zapada, tractiunea integrala imi permitea sa plec foarte bine de pe loc, dar imi era foarte greu sa opresc sau sa iau curbe stranse, mergeam de parca as fi carat oua.

Aici le-am facut o descriere cat am putut de obiectiva 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Pentru ca lista de "to do" nu se termina niciodata, in ultimele doua saptamani s-au intamplat urmatoarele:

*inlocuit kit injectoare Bosch plus reglajul aferent, cu ajutorul lui @vladinsky. In urma operatiei consumul la relanti a scazut de la 0,6 la 0.5, in rest nu pot spune ca e vreo diferenta sesizabila.

KDgFn6N.jpg

*inlocuit garnitura pompa tandem cu alta OE Vw si aplicat silicon pe oringul cablujului de la injectoare, preventiv. Astfel am scapat de scaparile de ulei rezultate in urma inlocuirii axului cu came. @EEXCALADE suportul de la axa cu came s-a intamplat sa fie aliniat perfect, nu a fost nevoie de demontare. Merci din nou pentru sfat! 

*inlocuit flanse amortizoare cu Lemforder(nu dati banii pe kitul de la Sachs!), flansa Made in China...rulmentul Fag Germany, vom vedea cat tin.

iuxox47.jpg

*inlocuit amortizoarele cu Bilstein B4 varianta sport, care la exterior sunt identice cu Sachs-urile originale. Ca feeling e una din reparatiile care ma incanta foarte tare, masina franeaza mai bine, nu mai trosneste/pocneste nimic, sta mai bine pe drum si scartaitul de roti a disparut in proportie de 80%. Eram ok cu comportamentul si inainte de reparatie, dar acum e alta masina. Ma gandesc serios sa le inlocuiesc si pe spate. Pentru cei cu suspensie sport originala, Bilstein B4 sport sunt fix ce trebuie

P.S: nu incercati inlocuirea amortizoarelor cu fuzeta pe masina, va chinuiti degeaba. Eu nu am reusit, ba mai mult am ciupit si un burduf de planetara pentru ca mi-a cazut fuzeta pe el

zty0qy8.jpg

"Unelta" folosita pentru a departa fuzeta:

KRK01CC.jpg

S4E89HY.jpg

*o data cu amortizoarele au fost inlocuite si burdufele si tampoanele. Am ales Sachs, made in Italy. Par ok facute. Pe tampoanele originale am gasit un inel pe care l-am refolosit, presupun ca protejeaza tampoanele sa nu se sparga

safa41G.jpg

j2hsEEh.jpg

*am inlocuit si burduful de planetara ciupit cu fuzeta, am pus oe vw.

j6JHGu8.jpg

KqsfaVP.jpg

*am inlocuit egr-ul cu altul Pierburg, o sa urmesc cum influenteaza functionarea motorulul. Momentan nu am simtit nimic, eu folosesc si garnitura cu gaura de 9mm. Probabil o voi scoate cand ajung cu masina pe un elevator.

*am inlocuit periile colectoare de la alternator, incarcarea lasa de dorit in ultima jumatate de an. Dupa inlocuire totul e ok.

Kjf1kDG.jpg

 

Link către comentariu
  • 10 months later...

Nu am mai scris de ceva timp pe aici, observ ca se face aproape un an. In acest timp masina a facut km, aprox 215.000km la bord, a primit motorina si revizii+ mici atentii aferente varstei si uzurii.

*de aproape un an am renuntat la anvelopele Matador, uzate neuniform, si am trecut la Debica Presto uhp 2, made in Germany. Se comporta foarte bine, sunt foarte silentioase, iar urmatoarele probabil tot debica vor fi.

08kJ5MO.jpg

uIEuctq.jpg

Din pacate unul a cazut victima drumurilor noastre. Structural nu e afectat, este ciupita protectia de janta in buza unei gropi. 

yfSPMzo.jpg

*am inlocuit ambii rulmenti pe fata, cu Fag. Au cedat la diferenta de 6 luni...

SGTPGb4.jpg

UR1Bq0T.jpg

*placutele fata Ate au dost incuite dupa 15.000km cu Textar, au inceput sa pocneasca iar uzura era peste jumate. Probabil un lot facut pe vapor. Am luat si pentru spate placute tot Textar, dar Trw-urile de pe masina inca se tin bine. De asemenea am prins si un set de discuri spate cu cateva sute de km, de pe o masina adusa pentru dezmembrat. La urmatorul schimb de placute le voi monta. 

1bl2cKK.jpg

UBbGdEO.jpg

*in perioada in care pocneau placutele, incercand sa gasesc cauza am montat setul de saibe. Fara sa simt vreo schimbare de comportament.

wcC7zYj.jpg

*am inlocuit ambele cabluri de pe fata de la manerele exterioare. Pe iarna a inghetat cel de la pasager, iar daca tot am umblat pe acolo am curatit si colectoarele motoraselor de la incuietori. Pentru cei care umblati pe acolo si nu sunteti primii, sa va asteptati ca suruburile care prind geamul sa fie prea stranse si se pot rupe. Eu am rupt cate unul pe fiecare parte. Daca se rupe cel dinspre spate o sa scoateri fata de usa pe bucati, la cel din fata aveti acces pe gaura boxei si in desfaceti pe la celalalt capat.

OqUBpF2.jpg

SQUxLAF.jpg

aBPaX8S.jpg

*am facut o revizie timoneriei deoarece avea un oarecare joc schimbatorul. Solutia a fost sa strang putin bucsa mare de la schimbator, sa inlocuiesc capetele cablurilor de la cutie, am schimbat si selectorul cu unul metalic la care se pot schimba bucsele. Rezultatul este multumitor.

xgRj67M.jpg

h39Pz5f.jpg

d9lkuP4.jpg

*buton trapa reparat, buton frana de mana inlocuit, senzor temperatura, baterie telecomanda (am fost cat pe ce sa nu o mai pot porni pe frig)

iGzWvNe.jpgXEdR1PZ.jpgcK239Qm.jpgAfjcG08.jpg

*rola de la intinzatorul de accesorii si cureaua, pentru ca devenisera galagioase cu toate ca aveau doar 70.000km. Am pus dayco cu ina, iar zgomotul a disparut.

sQYcVd8.jpg

*pentru ca o data cu trecerea la rotile de vara dinamica masinii s-a schimbat, mi-am facut curaj si am trecut pe la @voinea unde am mai pus niste caluti, nu foarte multi pentru ca tin la ea. Ce a iesit e waw, nu se simte ca un tdi resoftat. E fix ce mi-am dorit, si anume sa traga liniar fara a se simti agresiva. O data cu softul am descoperit ca undeva am o mica problema, probabil agata geometria. Cel putin doar posibilitatea asta a mai ramas. Caderea de putere de la 3200rpm se simte cu a 2a, dar foarte rar trag atat de tare de ea incat sa se simta ceva.

wUstHse.jpgFvk7pa7.jpg

*dupa soft am verificat traseul de admisie si am schimbat toate garniturile.

0uymlQn.jpg

*pe langa mecanica a primit si putina cosmetizare, am spalat motorul plus un polish si ceara. Desi o am de trei ani, doar de 3 ori am ceruit-o si niciodata nu am polishat-o complet. Din pacate are nevoie de atentie (a se citi vopsea :) ) pe la aripi, rotile late au ciobit vopsea...

Ir0ynrw.jpg3Flo0Kj.jpgE9LMkwZ.jpg

 

To do:

- investigat ce se intampla cu Ac-ul. De ceva timp nu mai raceste bine, sau e doar impresia mea. Sper sa primesc ceva suport pe topicul dedicat :)

-astazi voi pune folie pe parbriz, Llumar air blue 80. Stiu implicatiile legale, dar nu mai suport caldura care trece prin parbriz...toate feedbackurile primite au fost incurajatoare dpdv al transparentei, nu vreau fite vreau doar sa opresca din caldura. Daca vizibilitatea va fi afectata pe timp de noapte/ploaie, doar acolo am dubii, o voi da jos de a doua zi.

Sigur ar mai fi de povestit, dar nu mai am poze si nici nu imi mai amintesc toate maruntisurile :)) Se dovedeste o masina decenta ca intretire din punct de vedere al pieselor, chiar ieftina, iar manopera o fac singur sau cu ajutorul cu @vladinsky

 

Modificat de Justin91
Link către comentariu

Am uitat de ultima revizie din weekend, 15.000km filtrele si 7-8.000km ulei si filtru. Am folosit ulei OE VW, filtre ulei, motorina, aer Mahne, si filtru polen Man Frecious. Urat aer mai avem... 

RpYgOEH.jpg

xmMcb0W.jpg

3rkGa6z.jpg

x7nOvzS.jpg

rHgLUKZ.jpg

* cand tu speri sa fii intreg la minte, dar piticii iti spun ca trebuie sa curati bine carcasa filtrului de ulei

btdZUdB.jpg

 

Pe langa asta am curatit din nou spatiul de sub stergatoare, scurgerile erau din nou infundate dupa 2 ani, iar pe fundul calculatorului erau urme de pamant.

YlOqaZE.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!