Jump to content

Octavia III scout


miliktsi
 Share

Postare recomandată

Are ci eva de aici octavia 3 scout? Pareri, impresii, merita in defavoarea limuzinei? Nu stiu ce sa aleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As opta pentru 1.8 tsi limuzina sau pentru scout 2.0 tdi. Nu gasesc prea multe pareri despre scout. Cat de mare e diferenta tehnica si ce capabilitati are scoutul... merita diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

Depinde ce vrei de la o masina si daca o achizitionezi noua sau sh. Din cate imi amintesc cand mi-am luat passatul in 2011 diferenta era foarte mare de pret intre skoda octavia (aprox 22000),passatul ( aprox 27000) si scout (aprox 30000 eur), toate cu motorizarea 2.0 tdi, manuale, si doar scout 4X4.

Trebuie sa te gandesti ce vrei de la o masina! eu sincer nu am simtit niciodata nevoia garzii inalte si 4x4 ce ofera scout-ul, dar nici nu ma aventurez pe drumuri pietruite sau cu zapada mare.

Daca as fi in locul tau as alege cu siguranta DSG!

Modificat de azir
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu dsg am o problema. Bucurestiul e prea dificil pentru ele. Mai merg pe drumuri pietruite sau cu zapada, poate un gratar pe iarba peste dealuri. Cu golful pe care il am, am urcat multe la limita extrema pentru el (un 2.0tdi). Nu exagerari de nevoi de toyota rav sau mai sus. Poate cu familia pe drumuri unde intru acum cu o dacie papuc 4x4. Nu am gasit niciun scout sa vad real cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

La Brady Trade au in showroom un Scout albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Leon Xperience care e cam acelasi lucru, pe partea dinamica e splendida masina, dar consuma mai mult decit o berlina diesel obisnuita. Cit despre DSG, nu inteleg ce zici apropos de DSG si Bucuresti, eu am DSG 6 la ambele masini si e fara probleme, la Scout e oricum numai DSG6 cu ambreiaje in baie de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu imi e clar "caietul de sarcini" al masinii pe care vrei sa o cumperi. Berlina 1,8 turbo benzina nu prea e alternativa uzuala la scout  diesel. Daca te referi la benzinarul care are si 4x4, atunci...mai degraba e chestie de gust, diferenta de garda la sol nu e mare, sa nu suficient incat sa fie un criteriu major de departajare.

Cu dsg ai o problema in bucuresti probabil doar daca e dsg de 7 trepte "uscat", insa nici 1,8 tsi 4x4 dsg nici scout tdi nu au cutia in cauza, au varianta de 6 trepte care nu da batai de cap.

Scout arata fix ca un break pe care pui ceva trim-uri "offroad look", nu e diferenta senzationala.

Dupa 30kkm singurele nemultumiri la auto din semnatura sunt rezervorul prea mic si consumul poate cam mare fata de estimarea oficiala, cumva aceeasi concluzie la care a amjuns si colegul cu  Xperience.

Pentru un rulaj moderat, daca 4x4 e o cerinta obligatorie, as lua in calcul serios 1,8 4x4 dsg, cred ca e un motor foarte placut la condus, cu elasticitate mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 15 ani ma descurc fara 4x4, pe laguna 2, superb si golf. Uneori simt nevoia de garda mai mare si de asta vreau sa vad scoutul. Pot supravietui, in schimb, si cu limuzina ca pana acum. O3scout daca imi ofera un plus de libertate pe drumuri accidentate, atunci merita efortul financiar. Manuale ar fi ambele optiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu pe viu O3 Scout. Garda la sol este de 4x4 + PDG, deci vei avea un castig pe drumuri medii accidentate, dar nu neaparat in unghiul de atac si de iesire, ci in unghiul ventral, adica nu vei pocni "burta" masinii la orice denivelare mai serioasa.

 

In ceea ce priveste "trimul off-road" cu spunea si @soso, este looks only. Ceea ce pare aluminiu pe barele fata/spate este de fapt un plastic vopsit sa imite aluminiul. Arata bine si atat, functional nu are un plus. In schimb, vei avea un plus real pe protectiile alea de plastic ce imbraca aripile si pragurile...

 

Mi-a placut interiorul, are niste trimuri proprii ale interiorului, chiar pare "mai altfel". E de gustibus, repet personal mi-a placut, e deosebit.

 

Skoda-Octavia_Scout_2015_800x600_wallpap

Skoda-Octavia_Scout_2015_800x600_wallpap

Skoda-Octavia_Scout_2015_800x600_wallpap

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti ofera scout  un plus de libertate semnificativ fata de o alta varianta de octavia cu pdg. Daca te ai descurcat cu laguna si golf cu tractiune fata atunci nu ai nevoie de scout decat daca iti place estetica. Vei pierde din calitatile dinamice pe asfalt daca mergi cu o masina pe "picioroange".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca diferenta de pret nu o justifica doar ca am luat masina de teren. In cazul asta drumurile merg spre limuzina 1.8tsi cu tractiune fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faci confuzii grave colega daca  vezi  scout  "masina de teren" Nu blama diferenta de pret la achizitie doar pentru ca tie nu iti sunt utile lucrurile primite in plus ;)

Modificat de sosoktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este vorba de blamare si de diferenta. Ma intereseaza doar ce castig am, in afara de cel 4x4 pe asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe asfalt nu ai niciun castig, ci doar minusuri: tinuta de drum mai moale, consum mai mare (din 4x4 si CX aerodinamic mai slab fata de break)

 

Plusuri ai daca:

- frecvent mergi pe drumuri forestiere/ drumeaguri de camp / drumuri pietruite / neasfaltate. Pe langa garda la sol mai mare si tractiunea crescuta de care vei beneficia pe ud/zapada/gheata, ar trebui ca toata partea de bucsaraie si amortizoare sa fie mai "heavy duty" decat la variantele normale. Spun asta pentru ca principala problema a scosului masinilor normale in afara asfaltului, chiar si pe drumuri pietruite este deteriorarea rapida a bucselor (brate, bare stabi) + amortizoare

Totusi, nu am gasit niciunde specificat cum ca Scout ar avea bucsaraie heavy duty, doar un mecanic de reprezentanta ar putea sa-ti confirme asta.

 

- ai hobby-uri gen: foto outdoor profesional/pescuit/camping/atv/enduro - caz in care ai avea nevoie sa tractezi o remorca pentru utilajele mentionate

 

- calatoresti in zone cu drumuri varza - gen Apuseni, Viscri, Dobrogea peisagistica, etc, locuri superbe din tara, dar in care este efectiv pacat sa te bagi cu o masina normala.

 

Tu de fapt, la ce folosesti masina ? Asta e singura intrebare al carei raspuns iti poate justifica alegerea. Sau daca vrei neaparat ceva "altfel", caz in care si satisfacerea ego-ului / capriciului personal este o justificare pertinenta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cochetez cu ideea de 4x4 + DSG asa ca am studiat destul de atent optiunile existente.

 

Garda la sol:

-Octavia Combi 4x4 - 139 mm

-Octavia Combi 4x4 PDG: 154 mm

-Octavia Combi 4x4 Scout: 171 mm

Caroseria Scout este deci cu 17 mm mai sus decat a unei Octavia Combi PDG, iar puntile sunt cu cca 12-13 mm (din cauza marimii diferite a rotilor).

 

Din filmuletele de pe internet, modele precum Scout si X-Perience par mai bine ranforsate pe dedesubt, astfel putand fi explicate, in parte, cele 74 kg in plus ale lui Scout fata de un model Combi obisnuit.

 

Consumul va fi un pic mai mare in cazul Scout, dar nesemnificativ dupa parerea mea, mai ales in extraurban, din cauza masei mai mari si a coeficientului aerodinamic mai slab.

 

Dat fiind ca echiparea Style este mai buna decat Scout si daca luam in calcul si pachetul oferta Clever Style (care nu e disponibil la Scout), dupa o configurare similara a celor doua rezulta un pret mai mare in cazul Scout cu cel putin 2600 de euro (fara a lua in calcul eventuale discounturi), in care intra practic garda la sol mai mare, rotile mai mari, o ranforsare mai buna a caroseriei si un look usor diferit. De asemenea, la Scout lista de optionale este mai bogata, incluzand pedalier sport si Driving Mode Selection cu functie offroad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesant cit de mult s-a incins si s-a intins discutia pe tema Scout/4x4 pe o masina compacta si cred ca din acest punct de vedere, conteaza mult din ce directie privesti lucrurile.

Cred ca vazind masinile din semnatura, puteti banui ca vorbesc oarecum in cunostinta de cauza.

In opinia mea, avantajul major al brizbrizurilor gen 4wd/garda la sol marita pe compacte este POLIVALENȚA. Adica daca ai nevoie de o masina de sosea care ocazional sa faca si alte lucruri pentru care ai avea nevoie si de alta masina, dar nu vrei sa cheltui pe mai multe masini, atunci un vehicul gen Scout este raspunsul. De aceea aceste vehicule polivalente sunt in general breakuri sau monovolume, spatiul fiind de asemenea un atribut necesar al polivalentei.

Din punctul meu de vedere, daca Cross Touranul exista si cu 4wd, atunci eu nu aveam nevoie de doua masini sau a doua era un mini de oras cu care sa-si rezolve nevasta-mea problemele de deplasare.

Altfel, 4wd si garda la sol marita sunt utile:

- in Bucuresti unde se deszapezeste numai pentru televiziune;

- la munte unde am o locuinta si ma duc des;

- in concedii cind nu stau numai pe asfalt si imi pun si imaginatia la incercare;

- in multe alte situatii de provocare urbana :)

Altfel Seatul ofera satisfactii pe sosea, mai ales ca are si DCC, ca o berlina rapida de aproape 200 de cai.

Nu in ultimul rind, vehicule gen Scout, Experience sau Cross sunt gandite de marketingi, in opinia mea, ca joymachine, adica un obiect care sa te faca sa te simti diferit din toate punctele de vedere, fara costuri in exces major si fara sa tinteasca clienti cu gandiri gen " cit consuma" sau "sa ma duca ieftin de la a la b". Cind alegi un astfel de vehicul, alegi si cu inima. De altfel, dpdv dotari, optionale si preturi sunt adevarate varfuri de gama.

Asta e parerea mea si o sustin :)

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principalul avantaj al tractiunii 4x4 este tractiunea mai buna, in special iarna dar nu numai - vara, cand mergi tare in curbe, masina are un comportament neutru.

Pe drumuri forestiere sau drumuri varza, de regula nu tractiunea este problema.  Varianta 4x4 fiind mai grea, solicita mai mult articulatiile (care cred ca sunt la fel, la 4x2 si 4x4) Daca drumul forestier este dificil, mai importante decat garda la sol sunt unghiurile la sol, care sunt foarte mici, indiferent de prezenta tractiunii 4x4 sau nu- de aceea dai cu bara sau toba sau burta masinii de pamant. De ex., cu o Dacie 1300 vei ajunge mai departe pe un forestier decat orice Scout, Allroad sau Xperience.

 

Pana la urma, diferenta intre un Octavia combi 4x4 si Scout este mai mult de imagine decat de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

  De ex., cu o Dacie 1300 vei ajunge mai departe pe un forestier decat orice Scout, Allroad sau Xperience.
 

sigur ai masina din semnatura?

Modificat de sosoktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut probleme sa ma tin de un Logan pe forestier, vara. Nu tractiunea este problema, in majoritatea cazurilor de "off-road", ci unghiurile si garda la sol.

Masinile acestea sunt de "on-road", exceleaza pe panta, zapada, gheata si in curbe. Doritorii sa se gandeasca bine ce vor sa faca cu masina (daca "off-road", trebuie cautata alta marca) iar posesorii sa nu se amageasca cu ganduri la off-road.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Scout si logan nu cred ca e mare diferenta ca si garda la sol.cred in schimb ca posesorul de logan e mai bine pozitionat la pretul pieselor si nu era foarte atent cu masina precum platitorii de piese skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Din ce am inteles eu de la dealer, butonul de drive selection are la Scout si modul Off road care mai taie din elanul electronicelor - care nu te lasa sa patinezi rotile niciun pic, activeaza hill hold....

Pana la urma are cineva Scout pe aici?

Modificat de pandulinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Alt motiv sau asta ar fi singurul?

Nu spun ca diferenta de pret e insignifianta.....dar chair ar fi singurul motiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu? De ce?

De ce ai lua O3 cu PDG si nu Scout?

.....asta ma macina pe mine acum...

stiu eu unu` care a preferat caroseria sedan in detrimentul avantajelor de la scout

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!