Jump to content

S-a blocat volanul in mers!


Mr VW
 Share

Postare recomandată

Azi din senin cand am tras pe dreapta cu motorul pornit de a coborat cineva din masina cand sa plec volanul a ramas blocat , da blocat blocat fara nici o miscare stanga dreapta . Nu am mai putut sa trag de el deloc. Spaima ! ma uit si in bord era aprins beculetul cu volan si semnul exclamarii ca acum ceva timp cand am avut probleme cu pompa de servo si apoi a fost reconditionata fara nici o problema dupa.

 

De la ce poate fi ?! ma ingrozeste faptul ca se putea intampla in mers prin nush ce curba sa nu o mai pot lua ... Dupa ce am scos cheia si am bagat-o iar s-a deblocat si nu s-a mai aprins nimic in bord ?! La diagnoza nu a iesit absolut nimic. 

 

Dupa reconditionarea pompei am pus in ea tot ulei dot 4 ,dar nu CHF cum scrie pe capac . De la ce poate fi ? din cauza asta ? sau sa fie de la butucul cheii? sistemul de blocare sa se fi avariat?!

 

Ce sa schimb daca nu am nici o eroare ?! de unde sa incep ? 

 

ps: masina e folosita zilnic la naveta , nu suporta amanare :(( 

 

 

masina : polo 9n 2003 pompa servo KOYO

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul tau nu apare nimic la diagnoza.

Da, este posibil sa se fi blocat mecanic si in acelasi timpi sa fi ramas fara contact. Verifica tot ansamblul - atat electric cat si mecanic.

Sistemul de servodirectie NU functioneaza cu ulei DOT 4, acesta fiind ulei de frana. Ar fi cazul sa-l schimbi cat mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil e de la pompa servo, ori s-a ars pompa ori are siguranta intrerupta (cea de pe baterie), impropriu spus ca s-a blocat volanul, se roteste mult mai greu acum volanul cu pompa nefunctionala.

 

Iar cu DOT 4, serios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat cu mecanicul in program si am gasit peste tot acelasi standard , si da spre surprinderea mea  si cel de frana si cel de servo tot dot 4 sunt. Am sa il schimb , dar ideea e ca s-a blocat complet volanul , nu ca mergea mai greu ca inainte sa se strice pompa , s-a blocat direct ! horor va zic

 

am sa fac comanda de un contact nou , dar nu stiu ce fac cu naveta ? :( oare sa risc sa o folosesc asa in continuare? mi-e si frica sincer ...

 

cei de la augsburg in program la ei scrie la fel .. acelasi tip ...si neavand pe stoc original am pus tot dot4 dar nu scria pe el CHF , servo merge normal ...nici un simptom 

 

:ps : fiind dot4 amandoua au aceeasi rata de compresie si indice de coroziune , si cred ca asta e doar de marketing ca e chf sau altul. (m-am documentat foarte mult de cand am avut prob cu pompa ) 

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-l pe mecanic sa demonteze butucul si mergi asa.

Cele 2 sisteme nu sunt compatibile, in ce program ati cautat de va dat asa prostie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai sa ne intelegem omeneste.

Ai bagat in instalatie lichid de frana dot 4 incolor/spre galbui sau lichid de servodirectie cu tenta verde (nu exista lixhid de servodirectie dot 4,altfel sunt clasificate lichidele de servo/suspensie pneumatica/ansambluri hidraulice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pus "lichid de frana DOT 4" goleste absolut tot lichidul din pompa si aeriseste caseta! Cumpara lichid SERVODIRECTIE (HIDRAULIC) verde sau rosu(Castrol,Febi),gasesti si la magazine mici....Daca tot v.a face figuri dupa ce faci tot ce ti.am spus,pregateste.te sa schimbi pomapa servo.Mai mult ca sigur a fost un semn de "oboseala" (e pe duca).O seara buna ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e verde lichidul ... maine o duc direct la service sa demonteze acolo ,dar daca scoate butucul ramane contactul sau cum ? ca asta chiar nu imi imaginez .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ne dam seama ce vrei sa spui dar e posibil sa ai 2 probleme :

 

1. Daca ai pus lichid de frana DOT 4 in instalatia de servo, ai drept urmare o pompa blocata si o servodirectie care merge dar foarte greu.

2. daca s-a blocat mecanic volanul, din zavorul de la contact. degeaba iei butuc nou de contact , zavorul este piesa separata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cate ori sa va spun ca servo merge lin , eu se pare ca am nevoie de zavor dupa cate imi dau seama ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În locul tău aș demonta zăvorul complet și așa aș lăsa-o. La ce bun blocajul volanului, nu fură nimeni un Polo din 2003 și chiar dacă ar vrea să o fure, hoțul nu se oprește într-un blocaj. Decât să pui un zăvor nou de calitate îndoielnică, chiar dacă e așa-zis OEM, mai bine fără. Siguranța pe primul loc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ala e independent de butuc si de imobilizator ? nu incurca cu nimic ?! nu da erori !? doar e o piesa mecanica actionata electric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte știu eu, zăvorul e strict mecanic, acționat mecanic de cheia de contact. Nu are legătură cu imobilizatorul mașinii. Dar e posibil să mă înșel, să așteptăm părerea unui mecanic.

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asa as scapa relativ usor si fara o durata prea mare in service .. mai ramane doar sa schimb lichidul din pompa si oarecum revin cu ea in grafic ! mc mult baieti chiar m-ati mai linistit !sarbatori fericite in continuare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin intermediul lui se comanda electric terminal 15, 75x

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin intermediul lui se comanda electric terminal 15, 75x

 

Ai si ceva documentatie care sa ateste treaba asta sau doar vorbim ca sa ne aflam in treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin intermediul ansamblului zavor si ce mai e acolo se pune contactul la masina si se actioneaza toate terminalele. daca il scoate o sa porneasca masina cu o surubelnita, altfel nu are cum. Trebuie pus altul, nu eliminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos eu zavoare de contact la vw si skoda octavia.Zavorul nu comanda nimic.Ansamblul rămîne si face exact click cînd scoti cheia la fel ca si inainte.Voi ati facut operațiunea asta sau va certați după vreo teorie sau vreun clip de pe youtube?Se poate scoate blocajul împreună cu 2 arcuri si unul din stifturi,si contactul va merge la fel,dar fara blocaj.Ultimul facut de mine împlineste 8 luni.Succes!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba despre piesa denumita de baietii de mai sus zavor, care nu are absolut nicio treaba cu partea electrica, este doar o limba actionata mecanic cand se invarte cheia in contact. Acea limba se poate elimina fara nicio problema.

Chiar era un tip pe forum pe aici la un moment dat caruia i s-a rupt zavorul si nu i se mai bloca volanul.

Deci, despre ce vorbim aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limba aceea comanda si partea electrica - mai departe - despre asta era vorba.

 

oricum - se pot face N lucruri sa nu mai blocheze volanul, in situatia de fata - dar nu recomand asa ceva... se poate cumpara un contact SH... se pune butucul original al masinii... totul iese curat si frumos - asa cum trebuie.

 

P.s. - haideti sa intram incheiem an, in pace, prietenie...s.a.m.d... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta mai ieftina: ramai cu ce ai, dar scurteaza limba cat sa nu se blocheze in axul volanului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact... bagi flexul pe ea, sau faci cum a scris Dan mai sus...etc... dar un contact fara cheie, cred ca este sub 100 lei.... e pacat sa nu-l inlocuiesti - mai multa munca este sa-l dai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!