Jump to content

Bucsele la Golf 4 & Bora - probleme


postman
 Share

Postare recomandată

... pai daca le-a strans sus nu mai are rost sa le slabesti din nou si sa le strangi pe pozitia jos. Deja sunt fixe pe pozitii naspa.

Eu zic ca suspectez aceasta cauza ca nu e normal ca bucsele de la bara stabilizatoare sa tina asa putin cum se plange lumea. Ele trebuie sa tina cel putin 60.000-70.000 in conditii de exploatare dura cum e in romania.

Si la cei care li se strang sus e normal ca sa zica ca dupa 10.000-30.000 nu scartaie. Dar pariu ca nu ajung la 60.000-70.000. De ce ? Chiar asa proaste sunt toate bucsele , si alea originale si alea neoriginale ?

Si e si logic sa fie stranse jos, pe pozitie de lucru pentru ca bucsa ar trebui sa fie intro pozitie neutra , netensionata ca sa reziste mai mult timp. Daca ea e tensionata tot timpul chiar si cand sta, e normala o uzura prematura.

Eu o sa cer la schimbarea bucselor sa le stranga jos. Dar asta inainte de a intra in iarna, ca pana atunci nu cred ca ma lasa. Si o sa vad daca se duc bucsele mai repede ca la altii. Promit sa revin cu impresii.

LE: o sa fac un desen dupa care sa discutam, poate e ceva care imi scapa mie.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai stai putin!

acuma ce discutam?

cat tin bucsele in timp si ca nr de km sau ca la unii scartiie la scurt timp dupa instalare?

daca o dam din una in alta nu mai terminam!

probabil ca pe cararile noastre nu or sa tina 70 mii km ( eu le-am schimbat pe cele originale dupa 138 mii km), dar asta este alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... indiferent , ca scrataie dupa 5kkm sau dupa o saptamana problema e aceeasi. Banuiesc ca scartaiala e datorata proastei montari.

Iata poza de care ziceam ca o fac. Teoria e valabila daca camasile bucsei isi schimba pozitiile cand roata e in pozitia sus si cand e in pozitia jos (ceea ce eu cred) sau bucsa si camasa de prindere au canturi de fixare.

In cazul strangerii sus bucsa se aseaza ca in a doua imagine. In cazul strangerii jos se aseaza ca in prima imagine.

de asemeni la socuri ea se tensioneaza ca in a doua imagine , dar banuiesc ca nu are o amplitudine asa de mare ca in cazul rotii ridicate/lasate.

Daca am gresit spuneti.

LLE:un moderator va rog contopiti topicurile.

post-2844-1180516090_thumb.jpg

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca sunt bucsele proaste..... Desi am pus bucse originale am dat 60 RON pe ele ...... Altceva ce sa fie? Eu zic ca sunt elea de la brat.... imi scartaie in fatza in dreapta... cand e umed afara... dupa ce ploua se umezesc si nu se mai aude nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata poza de care ziceam ca o fac.

nu vad care este legatura cu scartul, daca acesta provine de la frecarea bucsei cu camasa ei...

ceea ce presupune ca se creeaza un spatiu.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum nu vezi ? Daca e ca in varinata 2 se desprinde cauciucul datorita faptului ca e tensionata tot timpul. Poate nu se desprinde total ci doar partial si asta e de ajuns sa scartaie. Repet : el , cauciucul in repaos tre sa fie ca in varianta 1 si sa treaca din cand in cand prin starea din varinata 2 (la socuri mari). Dar daca ea din montaj e mereu ca in varianta 2 cum crezi ca poate rezista chiar si o bucsa originala 138 mii cum ai spus tu ca te-au dus cele din fabrica! Nu vezi ca mjoritatea se plang ca la 15-20 mii scartaie. Nu e normal. Chiar asa naspa sa fie materialele sa nu duca nici 60 mii (macar jumatate din distanta celor montate din fabrica).

Eu sunt dispus sa experimentez ca pe o parte sa stranga sus si pe o parte sa stranga jos. Sunt curios de rezultat. Care vor scartai primele ?

A si inca o chestie:cand o sa schimb bucsele le voi schimba pe toate nu doar cele de la bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfydRg ai dreptate... am sa le schimb si eu pe toate sa vedem rezultatu.... chiar ma dispera.. nu mai suport..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca trebuia sa precizez ca din cei 138 mii 120 mii sunt facuti pe drumuri adevarate, adica afara.

la ce drumuri avem credeti ca 15 -20 mii nu sunt suficienti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15-20 mii nu sunt suficienti. Crede-ma! Pai scuza-ma am amic cu Logan si ala o rupe in gura prin drumuri care iti face masina muci. Are deja 60 mii si nu are nimic la bucse. Ele tre sa te duca cel putin 60-70 mii. Rare sunt cazurile cand pica bucsele la 20-30 mii , chiar si la Reno, Peugeot, Citroen , etc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a zis un vecin ca el a schimbat burdufu ... si nu`i mai scartaie nimic cik ar scartaii si ala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Rare sunt cazurile cand pica bucsele la 20-30 mii , chiar si la Reno, Peugeot, Citroen , etc ...

hai ca aici umbli cu capra vecinului! n-are rost sa deviem de la discutie, pentru ca nu este asa.

cum iti spuneam mai sus, in stilul asta nu mai terminam niciodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: pai ca sa discutam constructiv tre sa fie diverse opinii. Eu le-am spus pe ale mele, am argumentat de ce si cum o sa fac in situatia bucselor. Si cat despre capra vecinului sa fie santoasa, deocamdata raman la a mea.

Concluzionand cand o sa schimb toate bucsele o sa efectuez strangerea de jos. Nu voi face asa decat daca reuseste mecanicul sa-mi explice si sa ma convinga cu argumente logice ca e ma bine sa le stranga de sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu ce stiam si ce am mai auzit .. n-am voie? Asta nu inseamna ca ce am auzit este adevarat ... Fiecare isi da cu parerea... e ceva normal ... pt ce e forumu? ca nu toti v-ati nascut cunoscatori... formu asta presupun ca e ca sa ne ajutam intre noi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca o chestie...tractorul meu are 100 de mii km din care 20 mii in Ro; la revizie au fost schimbate- joc 2 mm si scirtiiau infundat (daca mergea muzica nu se auzeau)

nu stiu daca stiti ce rol au, dar va zic ca nu conteaza unde le stringi: sus sau jos tot dracul ala e.

asa arata bucsa si colierul ei care se fixeaza pe aceeasi pozitie ;) ori ca e sus ori ca e jos, iar bara de stabilizare se rasuceste la interior daca este cazul...si in nici un caz nu cred ca se rasuceste bucsa ca in desenul de mai sus.

PS: nu cred ca trebuie sa va mai explic ca seamana leit poleit cu alea de Dacie, diferenta fiind ca alea au coliere care se prind cu 2 suruburi iar astea numai cu unul - o sa caut unul de dacie sa vad daca scapati mai ieftin si faceti un hobby din schimbatul lunar al acestor bucse :lol:

post-1792-1180551659_thumb.jpg

post-1792-1180551699_thumb.jpg

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect DragosR!

cam asa ceva incercam sa explic si eu in postul 18. insa multi dintre noi vin cu idei preconcepute, nedocumentate, auzite pe la colturi, incercand tot felul de motivatii si comparatii mai reusite sau nu, fara a citi ce spun unii care poate ca au inteles mai bine cum functioneaza mecanismul.

daca scartul apare de la frecusul bucsei cu camasa ei, ce legatura are prefectura, frate? ca doar am mai zis asta, dar de citit a citit tata!

repet sunt bucse si bucse! cand le-am schimbat, mai existau pe piata inca doua tipuri care nu corespundeau dimensiunilor, desi erau pt GIV...

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa dam cezarului ce e al lui, bucsa din desenul lui wolfy e relativ realista in cazul celor care au metal la interior si exterior si e pe la bascula sau alta scula :lol:

in rest de vb, forumul e plin ;), iar unii au mai pus mina pe o cheie de 17 la viata lor...;)

aia de mai sus e originala ...o dau ieftin ca e SH si pe de-asupra mai si cinta ;)

scartaitul apare atunci cand bucsa se uzeaza si apare frecarea intre colier si bucsa.

sau intre bucsa si bara de stabilizare.

inainte de montaj, mecanicii au curatat si bara de stabilizare?!?! ceva pamint acolo mai poate da sunete

asta ca sa epuizam toate cauzele ;)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija, DragosR ca unora daca nu le dam dreptate, dau vina pe forum ca doar asta este rolul lui... :lol:

deci, cine doreste este liber(evident) sa-si stranga bucsele din orice pozitie. daca nu s-a priceput, incercam doar sa dam o mana de ajutor, nicidecum sa ranim orgolii sensibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu,eu ma cert si cu sefii cind nu au dreptate chiar daca sint pe teren minat :lol: asa ca ma cam doare-n toba si nu imi pasa ce face fiecare aici (atit cit e in limitele forumului) ...cine e destept mai invata una alta ...cine nu... plateste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi discutia a luat o tendinta peiorativa, cum eu am introdus in topic ideea strangerii bucselor cu masina pe roti, am sa mai fac cateva comentarii:

- bucsele de bara stabilizatoare (despre ele discutam) se STRANG cu acel colier. Bara NU se rasuceste in bucsa. La denivelari, bara e TORSIONATA, nu invartita.

- scartaitul apare tocmai atunci cand bara incearca sa se invarta in bucsa.

- cand strangi bucsele cu rotile in aer, bara este rasucita un pic din pricina faptului ca rotile sunt mai jos decat in pozitia normala, iar bara e prinsa de bascula prin tiranti.

- apoi o lasi pe roti, si bara se rasuceste invers iar bucsele fiind stranse se tensioneaza si/sau, la fata de contact cu bara se uzeaza (rad). Din acel moment, pe masina ai bucse cu uzura.

In mers, apoi, bara se va rasuci in bucsa (in loc sa stea fixa iar gradele de rasucire sa fie preluate de elasticitatea cauciucului) producand in scurt timp fie scartaitul enervant fie batai ale barei.

Iar, ca ultim comentariu, catre "malitiosii" nostri: baieti, eu imi fac singur tot ce-i de mecanica la masini, (inclusiv distributia aia de speriat). Cred ca sunt service-uri in Romania care nu au sculele din garajul meu. De aceea, pana nu ne cunoastem ar fi util sa ne abtinem de la comentarii.

Over and Out

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C-am asta incercam sa explic si eu in desen.

Recunosc sus si tare (pentru cineva :icon_thumright: ) ca e posibil sa gresesc. Dar sunt dispus de dragul experimentului sa le strang jos. De ce ? Pentru ca am vazut ca lumea are probleme cu ele stranse sus indiferent ca sunt turcesti sau ca sunt nemtesti originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- bucsele de bara stabilizatoare (despre ele discutam) se STRANG cu acel colier. Bara NU se rasuceste in bucsa. La denivelari, bara e TORSIONATA, nu invartita.

cum pui masina jos bara se aseaza in pozitia corecta, adica se rasuceste pentru ca NU este sudata. evident ca daca incerci cu mana, nu se invarte, dar la fortele la care este supusa fii sigur ca se rasuceste in pozitia degajata. oricum unghiul acestei rasuciri este foarte mic. daca un astfel de unghi ar produce pagube, atunci la prima denivelare mai serioasa, bucsa s-ar rupe indiferent daca este sau nu strinsa sus.

- scartaitul apare tocmai atunci cand bara incearca sa se invarta in bucsa.

corect, dar nu are legatura cu stransul. asta se intampla de la mers in mod repetat pe drumuri proaste, unde dupa un nr finit de rasuciri, gaura se largeste, iar cauciucul de asemenea se largeste sau il mananca vremea.

...baieti, eu imi fac singur tot ce-i de mecanica la masini, (inclusiv distributia aia de speriat). Cred ca sunt service-uri in Romania care nu au sculele din garajul meu. De aceea, pana nu ne cunoastem ar fi util sa ne abtinem de la comentarii.

ce legatura are asta cu scartaitul? ca n-am inteles!

...

Over and Out

atitudinea de sus nu face bine nimanui.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

definitie bara stabilizatoare

element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii.

Anti-roll Bars (Sway Bars/Stabilizers)

No, these aren't the things that are bolted inside the car in case you turn it over - those are rollover cages. Anti-roll bars do precisely what their name implies - they combat the roll of a car on it's suspension as it corners. They're also known as sway-bars or anti-sway-bars. Almost all cars have them fitted as standard, and if you're a boy-racer, all have scope for improvement. From the factory they are biased towards ride comfort. Stiffer aftermarket items will increase the road-holding but you'll get reduced comfort because of it. It's a catch-22 situation. Fiddling with your roll stiffness distribution can make a car uncomfortable to ride in and extremely hard to handle if you get it wrong. The anti-roll bar is usually connected to the front, lower edge of the bottom suspension joint. It passes through two pivot points under the chassis, usually on the subframe and is attached to the same point on the opposite suspension setup. Effectively, it joins the bottom of the suspension parts together. When you head into a corner, the car begins to roll out of the corner. For example, if you're cornering to the left, the car body rolls to the right. In doing this, it's compressing the suspension on the right hand side. With a good anti-roll bar, as the lower part of the suspension moves upward relative to the car chassis, it transfers some of that movement to the same component on the other side. In effect, it tries to lift the left suspension component by the same amount. Because this isn't physically possible, the left suspension effectively becomes a fixed point and the anti-roll bar twists along its length because the other end is effectively anchored in place. It's this twisting that provides the resistance to the suspension movement.

[antiroll]

If you're loaded, you can buy cars with active anti-roll technology now. These sense the roll of the car into a corner and deflate the relevant suspension leg accordingly by pumping fluid in and out of the shock absorber. It's a high-tech, super expensive version of the good old mechanical anti-roll bar. You can buy anti-roll bars as an aftermarket add-on. They're relatively easy to fit because most cars have anti-roll bars already. Take the old one off and fit the new one. In the case of rear suspension, the fittings will probably already be there even if the anti-roll bar isn't.

[swaybar]

Typical anti-roll bar (swaybar) kits include the uprated bar, a set of new mounting clamps with polyurethane bushes, rose joints for the ends which connect to the suspension components, and all the bolts etc that will be needed.

Suspension bushes

These are the rubber grommets which separate most of the parts of your suspension from each other. They're used at the link of an A-Arm with the subframe. They're used on anti-roll bar links and mountings. They're used all over the place, and from the factory, I can almost guarantee they're made of rubber. Rubber doesn't last. It perishes in the cold and splits in the heat. Perished, split rubber was what brought the Challenger space shuttle down. This is one of those little parts which hardly anyone pays any attention to, but it's vitally important for your car's handling, as well as your own safety, that these little things are in good condition. My advice? Replace them with polyurethane or polygraphite bushes - they are hard-wearing and last a heck of a lot longer. And, if you're into presenting your car at shows, they look better than the naff little black rubber jobs. Like all suspension-related items though, bushes are a tradeoff between performance and comfort. The harder the bush compound, the less comfort in the cabin. You pays your money and makes your choice.

mai multe info despre suspensii la http://www.carbibles.com/suspension_bible.html

cu asta basta , eu capitulez in a explica sau a spune ceva pe tema asta...cine vrea sa se documenteze mai mult sa caute detalii pe net despre suspensia McPherson si in mod sigur o sa gaseasca tone de documentatie.

unde gasim bucse de-alea sa tina o viata ?!?!?

ai grija, DragosR ca unora daca nu le dam dreptate, dau vina pe forum ca doar asta este rolul lui... :icon_thumright:

deci, cine doreste este liber(evident) sa-si stranga bucsele din orice pozitie. daca nu s-a priceput, incercam doar sa dam o mana de ajutor, nicidecum sa ranim orgolii sensibile.

cita dreptate poti sa ai...si eu unul nu imi doresc flame aici...

PS> daca v-ati simtit ofensati de ce-am spus mai sus, va cer scuze si va :frigbaitata:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"1 Apply the handbrake then jack up the front of the vehicle and support it on axle stands (see “Jacking and vehicle support”). 2 Undo and remove the anti-roll bar eye bolt nuts from the underside of the track control arm each side (see illustration). 3 Position a jack under the subframe to support it.

4.2 Anti-roll bar eye bolt nut (arrowed)

4 Undo the subframe-to-body strut retaining bolt at the rear end. Loosen the front bolt and swing the strut round to provide clearance for anti-roll bar and bush removal. Repeat on the other side. 5 Lift the anti-roll bar eye bolts and disengage them from the anti-roll bar (see illustration). Note the location and orientation of the eye bolt bushes and washers. Remove the anti-roll bar. 6 Renew the anti-roll bar if damaged or distorted. Renew the bushes if perished or worn.

Refitting

7 Refitting is a reversal of the removal procedure. Check that the eye bolt bushes are fitted with their conical face towards the washers, the cover faces of which must face away from the bush mountings. 8 Do not fully tighten the retaining nuts and bolts until the vehicle is free standing and has been bounced a few times to settle the mountings"

Pasajul de mai sus este luat din manualul Haynes. Punctul 8 este de interes pentru discutia de fata.

Toate bune.

P.S. Oricum fiecare face cum doreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut!Am si eu o intrebare legata de schimbarea bucselor de bascula.

Ieri am schimbat in service bucsele superioare de bascula, evident ca dupa efectuarea operatiunii baietii au reglat si directia.

Masina merge foarte bine, nu mai troncane nimic, nu trage stanga-dreapta, dar problema este alta(am observat dupa ce am plecat): dupa reglarea directiei, volanul a ramas putin spre dreapta si ma cam deranjeaza putin, am intentia de a corecta traiectoria cateodata si sa trag stanga, asta probabil pana ma obisnuiesc.Pe vremuri, la Dacie scoteam volanul il puneam drept si il infigeam la loc, oare exista posibilitatea ca si la G4 sa fie fixat drept?

Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!