Jump to content

Bucsele la Golf 4 & Bora - probleme


postman
 Share

Postare recomandată

Da, am reusit partial cu lemne, pana a intrat putin, si restul cu un rulment pus pe bucsa si un lemn si ciocanita la locul ei si in pozitia corecta.

PS: nu am presa si am folosit vaselina.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aurash Tu le-ai montat?

Vedeai cum erau cele vechi,in cel mai rau caz ;). "inspre roti" vin, dar nici aia nu oricum ;).

nu leam montat eu dar au bucsele prea putini km si m-am gandit ca poate au fost montate necorespunzator, acum am luat altele si le voi schimba sambata cel mai probabil :) au fost "inspre roti" montate, oricum la 2000 km dupa ce le-am montat am ridicat-o pe elevator pentru a-mi fixa scut-ul si-am tras de roti aveau joc in bucsele respective, in sensul ca erau prea flexibile puteam sa trag cu ambele maini de roti fata-spate si acestea se miscau vizibil, de atunci am presupus ca e ceva gresit

acum schimb atelierul dar...toti sunt o apa si-un pamant, asa ca n-ar fi rau sa-mi dati mai multe detalii privind montajul :rolleyes:

Multumesc frumos!

Modificat de Aurash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsa mare intra in locasul din brat pe o singura parte!

Numai bine!

Salut Predator,

pe care anume parte intra bucsa, cum putem identifica aceasta parte a basculei ?

Intreb fiindca si eu as fi interesat de aceasta operatie si as dori cit mai multe informatii inainte de a trece la treaba.

Multumesc anticipat.

P.S.

Am vazut la Disovery la cei care cumparau masini uzate si le reconditionau (mecanicul se numea parca Ed China), ca pentru montarea bucselor la directie, foloseau detergent lichid de vase, de genul PUR, pentru ca este gras si unge si nu ataca cauciucul bucselor.

Personal mi se pare o idee buna pentru a inlocui vaselina sau uleiul folosit la montarea bucselor.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe deasupra, de sus in jos, cum sta bratul pe masina.

E o idee buna cu detergentul de vase. Eu am folosit apa calda cu sapun cand am avut de introdus bucse de cauciuc in locas de metal. Desigur ca la cele mari, cu inel metalic nu ajuta. ;)

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am comandat 1 set bucse spate brat Lemforder la 170ROn .....Acum sa gasesc si eu un service bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu se aude la viteze mai mari cand trec peste gropi sau denivelari. Fa in felul urmator : urca in masina si de pe scaunul soferului, da un pumn in lateralul scaunului din dreapta sa vezi daca se aude acel zgomot. Sper sa nu razi sau sa o iei ca pe o gluma, dar eu cand fac asa se aude acel zgomot sub scaunul de la pasager, undeva in fata lui. Sper ca am fost destul de explicit si astept sa ne spui daca de acolo se aude sau nu. :)

Am verificat aseara dar nu se aude de la scaun,cred ca stiu la ce sunet te referi la scaun dar la mine se aude ceva mai tare si sunt 100% sigur ca se aude de afara undeva in spatele rotii drapta fata.Simt vibratia cateodata in maneta de viteza,foarte slab dar o simt si aseara am oprit undeva in plan inclinat,am lasat-o pe liber si se auzea si stand pe loc.Poate am timp si weekend sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Eu ti-am spus de unde se aude la mine. Imi pare rau ca nu prea ti-a fost de ajutor. :( Inseamna ca la tine problema este intr-adevar din alta parte. M-ai pus si pe mine pe ganduri. :) Te rog sa ne tii si pe noi la curent daca-i dai de capat. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselina din cate stiu eu nu ataca metalul, but hey, that's me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu leam montat eu dar au bucsele prea putini km si m-am gandit ca poate au fost montate necorespunzator, acum am luat altele si le voi schimba sambata cel mai probabil :( au fost "inspre roti" montate, oricum la 2000 km dupa ce le-am montat am ridicat-o pe elevator pentru a-mi fixa scut-ul si-am tras de roti aveau joc in bucsele respective, in sensul ca erau prea flexibile puteam sa trag cu ambele maini de roti fata-spate si acestea se miscau vizibil, de atunci am presupus ca e ceva gresit

Daca atunci cand le-au montat au strans suruburile cu masina "lasata" fara sa fie ridicata pe lift (sau cric), bucsele au fost ff slabe clalitativ. :blink:

(Masina nu trebuie cocotata pe lift atunci cand se strange surubul care prinde bucsele)

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu e valabil la bucsele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, de ce nu este valabil? Au ceva diferit aceste bucse fata de altele? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la astea din fata, de la bratul oscilant. Ce zici tu se practica la cele de pe spate, la telescoapele de pe spate(partea dinspre roata), poate uneori si la bucsele de la bara stabilizatoare(desi nu ii vad rostul).

Poate ai o explicatie de ce se face asa la astea, desi nu cred ca gasesti una plauzibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ups..ai dreptate, eu m-am gandit la celelalte bucse din fata bratului. :icon_thumright:

Cele din spatele bratului (cele mari) nu conteaza cum sunt stranse.

Deci in cazul lui Aurash de vina e calitatea slaba a bucselor.

In poza atasata se vad cele 2 bucse :

- cea mare din spate de care vorbeai tu

- cea mica din fata la care m-am referit eu, si la care intr-adevar conteaza pozitia de strangere a surubului

89454459.th.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da n-au fost stranse la sol, dar fiindca a fost data jos bascula trebuiau stranse la sol fiindca si bucsa mica a fost desfacuta, iar pe spate aceeasi poveste, au fost stranse pe elevator.... mor de nervi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine o sa schimb bucsele mari pe fata, acum intervine inca o intrebare am vazut ca partile "decupate" pentru a se deforma intr-o parte e un decupaj mai mare si in cealalta parte e un decupaj mai mic....bucata mai "carnoasA" aseaza spre centrul masinii pentru a putea face fata la socuri mai mari la gropi si la franari mai puternice ? intreb ca le voi monta la un service mai mic si nu vreau sa ma doara capul dupa aia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul la rind, si am observat ca in principiu, nu se prea intilneste in practica necesitatea inlocuirii bucsei din fata a bratului.

Cu toate acestea vreau sa intreb cum se procedeaza la inlocuirea acesteia, eu avind totusi intentia sa le inlocuiesc.

La postul 249 este un link, in care este exemplificata metoda de extragere a bucsei vechi, dar ea este inlocuita, in acel link, cu o altfel de bucsa diferita de cea OEM, mult mai usor de montat.

Cum se introduce bucsa OEM in locasul bratului, exista ceva scule speciale sau vreo procedura anume ?

De ce scule ar fi nevoie ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa...? Deci "use lubricant", clar? :D

post-34985-1260551599_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, dar cel putin pentru mine pozele nu sunt foarte concludente.

Ma gindeam eu ca ar trebui niste bucse ajutatoare, dar poza este cred pentru atelierele VW, dupa cum sunt indicate reperele din poze.

Eu as fi dorit ceva mai multe explicatii in sensul de cum s-ar face aceasta operatie intr-un atelier obisnuit fara a "beneficia" scule VW, ci cu niste scule sau dispozitive ce se pot prelucra usor la un strung eventual sau improviza din ceva ce poti gasi mai usor si in acelasi timp operatia sa iasa profesional.

In acesta ordine de idei, sper ca in curind sa pot pune aici niste poze, in care sa arat cum am facut eu inlocuirea bucsei din spate doar cu ajutorul unor bucse de metal (am acces la un strung), a unui surub M 12 lung de 100 de mm si a unei piulite.

Ceva in sensul acesta as dori daca poate posta cineva si despre bucsele din fata.

Pozele de mai sus sunt foarte bune pentru ca arata pozitia de montaj a bucsei din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era pt tine poza, dar daca ai facut pe spate ,de ce nu ai confectiona si pe fata sculele necesare? E cam acelsi principiu. Oricum, din poze nu vezi cote si diamtere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pentru mine nu ar fi confectionarea sculelor, caci dimensiunile le-as gindi singur daca as sti pricipial cum se introduce bucsa, ci faptul ca nu stiu principial cum se introduce noua bucsa in locas.

Nu am vazut pe viu una cum arata, dar din pozele de pe forum am observat ca exista o diferenta semnificativa intre bucsa fata care are exteriorul din cauciuc, avind la capete 2 flanse mai mari in diametru decit locasul si cea spate, cu exteriorul din metal. Pe aceasta din urma o impingi sau o tragi elegant cu o bucsa metalica de partea exterioara.

In schimb la cea din fata cred ca trebuia sa actionezi asupra miezului de metal, cumva cu un surub, ca sa o determini sa intre in locasul ei, fortind flansa dintr-un capat sa treaca complet prin locasul bucsei. Ma intreb daca nu cumva astfel in momentul introducerii bucsei, acesta nu este deja stricata finnd dezlipita de pe miezul ei de metal.

Pe scurt as intreba de unde se impinge bucsa ca sa intre in locasul ei; de miezul de metal sau de exteriorul de cauciuc ?

Sper ca exprimarea a fost pe intelesul tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are exteriorul de metal, de aluminiu vezi aici. E lafel de bagat ca si cea de pe spate principial vorbind, faci piesa care o apasa in bratul oscilant ca un fel de cilindru cu baza mai groasa(ca o flansa), ca sa calce bine pe muchia metalica a bucsei, deasupra iara o centrezi cu surubul care trece prin centrul presei si al bucsei, astfel nepermitandu-i sa alunece si sa-ti deterioreze cauciucul.

Spor la munca. Dar dupa cum ziceam si mai sus, nu e nevoie neaprat de presa :D. Acuma faci cum crezi.

Ai si niste poze reale cu bucsa ce acum e pe masina, a doua e cu telefonul si e cea uzata:

post-34985-1260557903_thumb.jpg post-34985-1260557930_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am facut bine inteles !

Bucsa din spate am bagat-o, fara presa, tocmai fiindca are exteriorul din metal si poti apasa pe partea exterioara.

Mi-am confectiont la strung niste bucss ajutatoate si un surub. A functionat profesional.

Eu vreau sa stiu cum se procedeaxa la bucsele din fata, care cred ca au exteriorul din cauciuc dupa cum am vazut eu pe forum, sau poate gresesc ?

Daca exteriorul acestei bucse este din cauciuc nu prea cred ca se poate trage de exterior ca sa intre in locas, ci numai de miezul interior care este din metal. Mai ales ca bucsa are si capetele ca niste flanse mult mai mari decit locasul. Cum poate sa treaca aceasta flansa prin locasul bucsei. dintr-o parte in cealalta ?

As dori un raspuns referitor la bucsa mica din fata si de la cineva care macar a vazut cum se face sau si mai bine de la cineva care a facut singur acest lucru. Piesele necesare mi le-as putea confectiona la strung, dar as avea nevoie sa cunosc pricipial cum se procedeaza la introducerea bucsii din fata in bratul oscilant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cote si diametre la bucse chiar nu le poate posta nimeni,sau sunt secrete,asta pentru a ajuta la confectionarea preselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca am in casa 2 basule pe care as dori sa le echipez cu bucse noi in eventualitatea ca va veni un moment in care va fi necesara inlocuirea lor. Basculele sunt originale ale masinii si au fost demontate de pe masina la cca. 160.000 de km. pentru inlocuirea bucselor mari din spate, dar la atelierul care efectua operatia nu se practica inlocuirea propriu-zisa a bucselor ci a basculei complet. Fiind intr-o situatie presanta la acel moment am acceptat solutia si mi-am recuperat basculele vechi.

Nu am nevoie de cotele bucselor de bascula din fata, sau ale uneltelor cu care se introduc, acestea mi le pot face singur.

As vrea doar sa stiu cum se procedeaza ca sa introduc bucsa in bascula, apoi pe baza acestor informatii, mi-as cumpara de la reprezentanta bucsele din fata a basculeleor, si apoi cu ele in fata si cu un subler in mina, mi-as proiecta uneltele conform scopului.

Daca nu stiu cum se introduce, mi-e teama sa scot bucsa veche eventual prin maltratarea ei si sa nu o pot baga pe cea noua, ajungind astfel intr-o situatie mai rea decit cea initiala, adica sa am bascula fara bucsa din fata deloc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am si eu probleme cu bucsele spate( se aude un zgomot la de nivelari) . Cam cat costa aceste bucse? :) . Si din cate am intzeles si manopera e cam sumpa ...... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!