Jump to content

Consiliere achiziție Superb 3


75NOR
 Share

Postare recomandată

SmartGate nu se poate activa, se poate înlocui cu soluții care se află pe piață de ceva timp. SmartGate are treabă cu mufa OBD2 căci, la fel ca și restul alternativelor, așa își trage datele. ;) Și nu este un router, este un amărât de cititor OBD2 (suspectez un monocanal ELM327). Alternativ, cu 150 de lei (inclusiv softul de mobil) ai rezolvat și partea asta. Te vei plictisi repede însă, eu cel puțin așa am pățit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarat, "activat" se refera la integrarea cu sistemul masinii in caz ca conexiunea este prin WiFi a) furnizat de Columbus (in caz ca e si optiunea de 4G) sau b) prin o terta parte ca de exemplu un hotspot WiFi facut de routerul sau telefonul utilizatorului.

Mai e si posbilitatea de WiFi Direct cand device-ul original (in esenta un OBD2) e conectat din fabrica sau retrofit. http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/smartgate-octavia-iii-5e0063218x--1

Oricum ar fi pe alte forumuri prin UK majoritatea s-au plictisit de el si unii zic ca mai da si rateuri in conexiune. Un cititor after-market OBD2 poate fi o optiunea chiar mai smart la o adica avand suport si aplicatii poate mai bune. (Samsung chiar a lansat recent ceva cu hotpsot 4G integrat, apropos de Columbus mai sus)

Modificat de sln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai jos motorizarile care folosesc si care nu folosesc Adblue, vazusem la un moment dat pe cineva care intreba:

1.6 TDI 120PS          - NO

1.6 TDI 120PS DSG  -NO

2.0 TDI 150PS          - NO

2.0 TDI 150PS DSG - NO

2.0 TDI 150PS 4x4 - YES

2.0 TDI 190PS         - YES

2.0 TDI 190PS DSG - YES

2.0 TDI 190PS 4x4 - YES

Trebuie neaparat sa fac (sper eu maine) un test drive din nou cu 150 CP TDI, dar numai in oras, sa vad consumul real. Nu de alta, dar am testat astazi un TALISMAN de 130 CP TDI in oras (3 adulti, 85 si 100 kg plus eu 55 kg :) ) , turat de nu stia saracul de fundul lui, si mi-a scos 7.5% consumul mediu  :o Offtopic: N-o sa ma credeti, dar se infringe cel putin la fel de bine ca si Superbul de 150 CP TDI daca nu chiar mai bine... :banghead:

In concluzie, refac testul cu TDI-ul 150 CP dar de data asta doar in oras  si o sa-l fac sper sapt viitoare si pe cel cu 1.4 TSI 150 CP , tot in oras + DN. Apoi ma decid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pedala virtuala: spunea cineva ca nu functioneaza de fiecare data... Asta fiindca nu era folositcum trebuie,  nu trebuie fluturat piciorul din stanga spre dreapta, ci simplu intinzi piciorul in fata, dupa care faci un pas inapoi, senzorii te simt ca te-ai indepartat, iar abia dupa aproximativ 1 secunda se va deschide portbagajul (pentru a nu te lovi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dealerul mi-a zis ca si tdi 150  cu dsg are adblue. Asta se poate verifica oricand la dealeri deoarece majoritatea masinilor sunt configurate asa.

 

@kthor solutiile astea aftermarket au si hotspotul wifi? Deoarece masina cu bolero, cum am eu, nu avea daca nu optam ptr smartgate. 

Smartgate e o fita, dar e una ieftina. Mai bine sa o iau si sa ma plictisesc, decat sa nu o iau si sa regret forever. Afterall 84 eur din 30000 eur nu e mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superba mea, 150 CP dsg style, nu are adblue. Nu am smartgate si Inca nu am inceput sa regret. Masina e buna domnule, consumul este nesperat de bun, am doar 300km si o medie de 5,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mishu - in oras cat iti consuma? Ca lumea zice ca nu scade sub 9% si asta m-a facut pe mine sa mă orientez către benzina si sa cobor la ambition (benzinarul de pe style papa mult in oras). Am facut TD cu TDI de 150 CP si in afara ia putin, 4,4 la drum întins 100km/h.

Mersi frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest post este off topic dar spune multe despre modul in care se face business in Romania:

Fiindca mi-a permis programul, mai devreme am dat o tura pe la dealerii VW si Skoda in cautarea unui Passat 1.4 tsi si a unui Superb echivalent. ( asta se intampla ieri)

La Vw: totul curat, frumos, pus in ordine, ma duc la biroul consilierului, tipul imbracat la costum mi-a zambit frumos si m-a invitat sa iau loc dupa care am discutat foarte amabil despre scopul vizitei mele. S-a scuzat ca nu exista posibilitatea de a face td cu motorizarea pe care o doream, m-a invitat totusi sa mergem la td cu un 2.0 tdi si l-am refuzat politicos pentru ca mersesem cu masina si stiam ce si cum. De asemenea imediat a pus mana pe telefon sa afle daca totusi exista vreun golf/leon 1.4 tsi sa mergem totusi la plimbare. Nu l-am deranjat, l-am salutat si am plecat.

La Skoda: intru in showroom dupa ce am reusit sa deschid usile "automate" cu mana....dezordine...miros urat..atmosfera de saracie. Un singur consilier pe acolo, vorbea la telefon. Ma duc la el, ma postez in fata biroului...stau 10 min acolo fara sa imi faca semn sa ma asez. Trecem peste asta...il salut...pauza. Intr-un final ma intreaba de ce am venit si ii raspund ca vreau sa fac td cu S3. Se uita chioras la mine, se stramba si imi spune sec ca nu au masina la td. Ii multumesc pentru amabilitate si plec. Din pacate pentru mine e clar....daca cei de la Skoda permit unor dealeri ca astia de la Pitesti sa le vanda masinile...atunci marca este si va ramane pentru totdeauna lowcostul grupului.

@Liviu_sbn: man...vazandu-ti nesiguranta in ceea ce priveste motorizarea...ia ce consideri tu ca ti se potriveste mai bine. Serios, pana la urma chiar nu conteaza consumul sau mai bine spus 1-2 l in plus cand vorbim de o achizitie de 30k euro...eu unul asa consider. Mai degraba conteaza costurile anexe aka asigurari, intretinere, s.a.Masina o iei sa te bucuri de ea, este un moft ( unii ar spune necesitate) care te obliga la un efort financiar considerabil si atunci rolul lui este sa iti ofere acel sentiment de realizare, de siguranta, de placere. Restul e can can....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, Liviu_sbn said:

@ mishu - in oras cat iti consuma? Ca lumea zice ca nu scade sub 9% si asta m-a facut pe mine sa mă orientez către benzina si sa cobor la ambition (benzinarul de pe style papa mult in oras). Am facut TD cu TDI de 150 CP si in afara ia putin, 4,4 la drum întins 100km/h.

Mersi frumos

Chestia cu consumul este foarte relativa pentru ca depinde de multi factori: conditii atmosferice (temperatura, vant,...) diferența de nivel al drumului de parcurs, trafic, stil de condus (cel mai important), mașina (anvelope, grad de încărcare, motorul să nu fie în rodaj - după 10 000km se stabilizează consumul). Doar tu, conducând pe același drum 2 mașini, poți compara. Oricum mi se pare exagerat să alegi o mașină doar pentru consum. Baftă la alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Liviu_sbn said:

 4,4 la drum întins 100km/h.

Consum mediu, la viteza medie? Ai rulat in vid?:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, e consumul instant pe o distanta de 1km, s-a stabilizat la 4,2-4,4. Mediu va fi probabil 5.

@mishu - nu ma interesează un consum exact. Oricum fac TD din nou si aflu eu.

Alegerea nu e doar in fct de consum, dar si asta e unul din factori. Eu as prefera asa:

1. Valoare masina contract pana in 28.000. Eram dispus sa dau mai mult daca era disponibila pielea bej. Dar nu mai mult de 30.000

2. Echiparea Style preferabil.

3. Consumul. Având in vedere ca la Style nu vreau decât TDI fiindca TSI-ul are motor prea mare pentru mine si consuma mult, in căzu in care TDI -ul de 150 CP consuma mult in oras cum zic unii, o sa aleg TSI-ul de pe Ambition de 150 CP.

Asa ca acum stau si oscilez pana fac TD. Mai sunt Multi factori dar astia sunt cei mai importanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca consumul este un factor important o varianta ar fi o caroserie mai usoara pe acelasi motor.

Daca te uiti la Octavia 3 in varianta de echipare L&K are o gramada de chestii incluse si cu motorul 2.0TDI de 150CP pretul de lista este 25.000 (de unde poti sa scazi discount si tichet rabla). Este model aparut in 2013 dar in varianta L&K nu sunt multe pe strada (merita sa arunci o privire).

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca un TD de consum relevant este acela in care tii masina minim o saptamina, te dai cu ea pe traseele zilnice si in weekend si iesi si la drum lung.

Consumul instant pe o portiune de drum e nerelevant. Cel mai simplu exemplu este acela ca pe A1 exista diferente de consum functie de sensul pe care mergi, probabil e in panta lina, nesesizabila. De asemenea un vint din fata mareste consumul si cu un litru dupa cum unul din spate il poate scadea. La fel de nerelevant pentru tine acre mergi in Bucuresti e si consumul colegului din Buzau. Matizul nevestei care consuma 6 la suta in provincie a luat lejer spre 9 in Bucuresti.

Eu nu am avut pina acum masini care sa consume urban Bucuresti sub 10, consum consolidat. Au luat sub 10 doar cind lucram in Otopeni si faceam 40 de km zilnic, intre care vreo 15 in regim de autostrada. In weekend e alta discutie.

Pot insa afirma ca intre VW si Seat, VW consuma un pic mai putin in oras - probabil 140 de cai si 2 WD isi spun cuvintul. 

In ce priveste dilema benzina - diesel, sub 20 de mii de km pe an as alege orice benzina in detrimentul dieselului. E mai ieftina la cumparare, mai ieftina la intretinere, mai silentioasa, mai placuta la condus. Singurul minus major este deocamdata deprecierea mai mare, ar mai fi si intrebarile despre fiabilitate unde VAG a a avut probleme la benzina, desi se pare ca la ultima generatie de motoare s-au cam remediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste 31.000 pret de lista mă ajunge configuratia unei Octavia L&K cu optionalele pe care le consider necesare. La fel si Superb Style dar fără piele. Prefer Superb Style

Consumul nu a fost un factor decisiv in a alege masina, altfel îmi luam un CITI GO.

Nu va mai zapacesc cu alegerea mea ca ne abatem de la subiect. M-ati ajutat cu totii foarte mult in alegerea configuratiei si va multumesc enorm pentru toate sfaturile primite. De acum depinde doar de mine sa mă decid. Va pup si va anunt decizia finala saptamana viitoare sper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb este o mașină confortabilă. Eu locuiesc în Italia și am nevoie de o mașină confortabilă când mă duc în concediu în România (20-22 ore de condus). Înainte am avut Octavia 1.6 tdi tot de noua luata și după primul drum în România eram în panica, mașină nu avea putere, se mișca greu, ziceam ca am făcut o alegere proastă. Abia după primul schimb de ulei (30. 000 km) mașină si-a arătat adevărată putere (105 cp) și adevăratul consum (5,6 l\100km), să nu credeți k mă depășeau mulți, în general depășeam eu. Am fost foarte mulțumit de acea mașină, am dat o la 75.000 km.

Acum cu superb prima senzație este ca mașina este foarte mare, un stres în plus când trebuie să o parchezi, foarte confortabilă, consumul este bun, de reținut ca este în rodaj și nu mă dau la ea, să văd ce (dacă) poate. Am ales 150cp și nu 190cp pentru următoare motive: diferența de pret (practic este același motor, aceeași turbină, același tot, diferă doar software), pentru ce mi trebuie mie este suficient, nu are adblue (o grijă în minus), costuri cu asigurarea și impozitul. Doar timpul îmi va confirma dacă am făcut o alegere bună. Am ales diesel și nu benzina: pentru mine este o alegere logică pentru acest tip de mașină  - macină-kilometri- , nu este și nu va fi cu nici-o motorizare, o mașină sportiva și nu în ultimo rând valoarea la revânzare, eu nu mi aș lua superb second-hand pe benzina.

Modificat de mishu_manhi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mishu, ai totala dreptate. Si eu fac o groaza de drumuri lungi si am nevoie de confort. Superbul este alegerea logica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu- ce ti-a placut la Talisman? Din experienta mea exteriorul este foarte frumos desenat....dar cam atat. Interiorul ala e cheap rau (materiale destul de slabe, tableta aia e saraca de calitatea Logan-ului, luminile ambientale sunt chicioase rau si in n'spe mii de culori) iar suspensia este total opusa la tot ceea ce a facut Renault pana acum: dura, simti orice groapa si face sa tremure masina din toate incheieturile atunci cand mergi pe un drum denivelat. Preturile in schimb sunt bune, dar se devalorizeaza excesiv si foarte repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As adauga faptul ca gura portbagajului era mica si daca vroiai sa iei un bagaj din fundul portbagajului dadeai cu capul de el, accesul in portbagaj prin cotiera spate e mic cu sistem prost de închidere, deschiderea portbagalui este electrica, apesi un buton pe bara spate undeva sau folosesti pedala virtuala, in schimb daca vrei sa-l închizi trebuie sa tragi de el ca nu se inchide electric ?

Suspensiile sa stii ca sunt ok. Lista cu ce mi-a plăcut e mica rau de tot: faptul ca rotile din spate fac si ele stanga/dreapta la viteze sub 60km/h, dar e optional, puterea motorului de 130 Cp si consumul. Si cam atât ?

Singura echipare care merita cat de cat atentie e cea de top. Restul zici ca au pus un telefon incastrat in niste plastice. Sunt oribile. Si nici nu ai optiunea sa platesti in plus pentru a avea monitorul de 8,5". Pretul final la versiunea de top este mare fiindca discountul este inexistent: Doar 1.000 de Euro la pret de lista de 33.000.

Nu as da Superbul pentru nimic in lume (daca ne raportam la calitate-pret, ca altfel l-as da ptr un MB).

Aaa, versiunea de top avea piele ventilata si scaune cu functia de masaj... 160 CP maxim si minim. Probabil ca pretul de lista e unul corect, dar faptul ca nu te lasă sa-ti alegi tu unele optionale si ti le baga pe gat creste considerabil pretul masinii si nu vor fi multi cei care se vor apropia de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

17 hours ago, mishu_manhi said:

Am ales 150cp și nu 190cp pentru următoare motive: diferența de pret (practic este același motor, aceeași turbină, același tot, diferă doar software), 

Ai informatii in acest sens? Eu stiu ca difera cel putin turbina. Cum se intampla la 2.0 150 vs 2.0 184cp.

Talisman va avea partea lui de piata si care nu va fi de neglijat. Versiunea de top inseamna TCe 200cp cu EDC, full led, tableta 8.7, 18 inch, scaune electrice, cu masaj si ventilatie la 30.4k euro. Superb Style 180cp DSG cu o culoare si jante 18 incepe de la aproape 31k. Navigatia columbus adauga imediat inca 1.2k la pret. Asa ca pentru multi raportul calitate-pret poate inclina spre Renault.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt de acord cu George, mai ales dupa ce am "pipait" un Talisman echipat aproape de full, aduca fara trapa. 

Avem led adaptiv, navi de 8.5, scaune ventilate cu masaj, dsg-ul frantuzesc cu 6 tr pe diesel si 7 pe benzina ( am zis dsg pt ca ambele cutii sunt dezvoltate cu aceeasi producatori de cv), un design care este la ani lumina fata de cel al superbului, 4 control ( aka directie 4x4 a la porche), bose, intrumente digitale, scaune full electrice cu memorie, coloana directie retractabila, keyless, jante e 18....exceptand rama in care este incadrata tableta rlink ( aparent e o noua moda lansata de tesla in a pune displayul pe verticala) care e ultra low cost, masina se prezinta bine de tot. 

Si inca o data vreau sa evidentiez designul....pai in comparatie...cei de la skoda au lucrat cu bățul şi barda. 

Personal m am inscris la td si astept sa fiu sunat sa merg sa vad care e treaba.

Pentru cei care nu stiu, angajatii Renault/Dacia beneficiaza de un discount de 7%, indiferent de politica de preturi, iar in plus mi s a oferit acea reducere de 1000e fara sa deschid gura. Asa ca e loc de manevra la pret si sa scoti un talisman la sub 30k...pai atunci despre ce vorbim?

A da, modelul expus era 35k, pret cu tva, 1.6 dci biturbo (160 cp si 370 nm parca).

Ca sa fac o mica comparatie ( unii poate o sa o considere deplasata) scaunele din talisman se compara cu cele confort din seria 7. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi- crede-ma, nu ai testat nivelul de top. Ala se numeste Initiale Paris si nu a fost adus la noi. Eu m-am urcat si in el si am cum se spune "mixed feelings". Da, design-ul este bun, ai multe dotari in pret (caracterstica tipica Renault) dar masina inspira per ansamblu un aer de masina frantuzeasca (daca intelegi ce vreau sa spun, multe lucuri sunt "relative", implementate sa fie, sa dea la numar, dar calitatea implementarii are de suferit). De ex. luminile ambientale sunt atat de aiuritoare incat iti provoaca o senzatie ciudata noaptea. Poti seta mai multe culori, intensitatea poate fi reglata dar nu exista un concept unitar. La fel, indicatoarele de bord sunt foarte "colorate", arata ciudat in combinatie cu luminile ambientale. In fine, fiecare cu parerea lui....

 

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edi, nu contest faptul ca se poate si mai bine. Nu ma intelege gresit, nu sunt vreun fan frantuzi...doar ca....croisantul ofera tehnologii care la nemti apar de la segmentul premium in sus.  

Inca o data, nu zic ca Talismanul e mai bun decat Superb sau invers, zic doar ca este o varianta reala in cazul unei alegeri.

Uneori e bine sa gandesti outside the box.

Edit: usile se lovesc intre ele pt ca, in drumul lor spre uimirea si cucerirea clientilor ( Renault are asteptari extraordinare de la modelul asta), au reusit sa le faca prea mari pentru a micsora lufturile si lovesc una intr-alta. Asta ca inside intelligence de la Titu.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super...dar hai sa pastram ideea topicului curata: sfaturi achizitie.

Daca vrei, ai placerea si timpul  necesar, poti deschide un topic de Tips and Tricks in aria Superb 3. 

Pana atunci tine ne la curent cu evolutia deciziei tale.

Salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai evolutie nu se numeste la mine... Acum 2-3 zile ma batea gandul sa ma intorc la motorina dupa ce vazusem consumul pe Talisman...

Saptamana asta care vine sper sa reusesc sa fac ambele teste in oras cu benzina si diesel, ambele 150 CP, ca sa pot lua o decizie finala, dar balanta inclina greu spre benzina. Ma "uitam" la mine cum conduceam astazi, turam motorul pe la 3-3500 rpm, de frica sa nu-I stric capsula turbo sau alte alea daca merg subturat (am patit-o anul trecut)... Si scot intre 8-9 daca nu 10% in oras cu 1.9 TDI ALH 90 CP pe Golf 4. E un stres in plus motorina asta. Mai fac si drumuri scurte... Asa ca sper sa-mi placa benzinarul la test drive.

Noroc ca nu sunt presat de timp si mai dureaza pana dau comanda (pana am banutii), ca am timp sa caut si sa ma interesez.

PS: O sa incerc sa fac asa si sa mut comentariul la alt topic.

24 minutes ago, cristi511 said:

Daca vrei, ai placerea si timpul  necesar, poti deschide un topic de Tips and Tricks in aria Superb 3. 

Am incercat sa creez un topic nou si nu-mi da voie, probabil nu am drepturi pentru asa ceva. O sa pastrez pentru mine ce aflu si distribui cand voi putea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana si in brosura de S3 din UK se mentioneaza clar ca nu merita un diesel in oras si distante scurte:

"DPF: Diesel Particulate Filter is part of the exhaust system responsible for cleaning the engine exhaust gases before they enter the atmosphere. The DPF catches soot particles emitted in the exhaust gas and it works in conjunction with the catalytic converter, which reduces the amount of harmful gases entering the atmosphere. The DPF must periodically be cleaned of the soot particles, a process known as regeneration. This involves elevated exhaust system temperatures. A driving style is required during regeneration, where a constant vehicle speed above 37 mph must be maintained. This does not always suit customers who make frequent short journeys or experience stop/start driving or drive within innercity or urban areas."

... asta pentru cine se mai indoieste de benzina :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Consiliere achiziție Superb 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!