Jump to content

Consiliere achiziție Superb 3


75NOR
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, nsm said:

Gasesc ca pdg care aduce o suspensie mai tare, in combinatie cu 17", e un compromis bun intre comfort si siguranta. Cred ca ar zdruncina prea tare ptr o familie normala cele de 18".

De mentionat ca pretul anvelopelor e simtitor mai mare cu cat creste dimensiunea jentii. Ptr iarna se potrivesc cauciucurile de suvuri :). Eu asa am gasit.

In niciun caz, este absolut gresit ce spui !

Am avut Passat B6 cu PDG si echipat fiind cu rotile pe 17'' scutura mult mai tare decat un Passat B6 cu suspensie normala si roti mai mari, adica pe 18''. Cu roti 17'' Passatul normal era covor zburator in comparatie cu Passatul cu PDG.

Ce compromis intre confort si siguranta ? Despre ce vorbim ? Stii zona aia pe DN1 sub podul de la Campina (cel vechi), acolo unde este asfaltul in curba usoara si foarte denivelat? Cu Passatul cu PDG, la 110km/h peste denivelarile alea, in prima faza, de destindere a suspensiei au ajuns amortiozarele la capat de cursa, dupa care a intrat masina in pompaj, iar coroborat cu virajul usor stanga a indus un efect de nesiguranta totala, am crezut ca sar de pe drum cu masina. Cateva zile mai tarziu, trecand cu un Passat "normal" pe acolo, absolut nicio reactie tembela, totul a fost in limite normale.

Cu Superbul2, echipat cu suspensie normala, acelasi tip de suspensie cu Passatul B6 normal, la viteza aia si chiar peste masina se comporta impecabil pe sosea.

PDG-ul reactioneaza violent in destule situatii de trafic, in care vrei-nu vrei tot ajungi.

Am condus zeci mii de km Octy1, Octy2 si Passat B6 cu PDG OEM si toate, dar toate au comportament rutier nesigur, evident intr-o ordine evident diluata, adica cel mai nesigur a fost Octy1 - dar asta era singura care justifica PDG-ul datorita nivelului foarte jos al baii de ulei. Nu inteleg obsesia PDG-ului si nu exista niciun argument de siguranta sau confort care sa-l justifice, din contra. Nu o spun eu, vorbiti cu orice instructor de cursuri de defensive driving sau pilotaj.

Ce scutura prea tare cu roti de 18'' pentru o familie normala ? La 235/45/18 este mega-confortabila masina, mult mai confortabila decat Superb 2 cu roti 225/45/17.

Voi ati facut un drive-test ?

Cat despre cauciucuri de SUV-uri pentru Superb 3 la 18'', iarasi eroare: SUV-urile au in general minim 55 talon la guma de 18, iar guma e obligatoriu ranforsata. E diferenta mare intre cele 2 cauciucuri.

 

 

32 minutes ago, Liviu_sbn said:

Pai pentru borduri ma gandesc ca ajuta, vrei nu vrei in Bucuresti ca sa gasesti un loc de parcare trebuie sa te urci pe borduri.

Am sunat la PBN ptr un test, o sa ma anunte saptamana asta. Dar, oricat de incantat era si pornit pe motorina, toate informatiile imi spune sa ma duc pe benzina: consum +2%, diferenta de pret - 2700 Euro, finetea benzinei, taxele viitoare DACA or sa fie, mersul cu masina preponderant in oras, etc etc...). La o adica, 150 CP de pe benzina nu cred sa fie mai slabi decat cei 150 CP pe motorina. Decizia finala o iau dupa TD clar, dar 99,9% sunt decis pe benzina. Ar trebui sa nu plece masina de pe loc sa ma convinga ca nu trage :)) Si asa eu nu conduc sportiv, mai mult preventiv.

 

 

Cand te duci la drive-test, fa 2 lucruri:

1- Masoara cu ruleta cat e de la bara fata pana la asfalt si apoi spune-mi pe ce bordura din Bucuresti nu te poti urca cu ea. Dupa asta, pune-ti problema daca ai nevoie de PDG.

2- Condu masina minim 30minute daca vrei sa intelegi ceva de capul ei. Neaparat oras + DN, ca sa poti accelera, fa cateva depasiri, baga piciorul in ea sa vezi cum pleaca. Nu te baga pe autostrada ca e degeaba, orice masina poate sustine mers constant un 180km/h pe autostrada, nu aia e ideea.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, 75NOR said:

Stii zona aia pe DN1 sub podul de la Campina (cel vechi),

La zona asta ma gandeam si eu cand am luat in considerare PDG-ul, dar eu, necunoscator fiind, traiam cu impresia ca PDG-ul ajuta in astfel de situatii :))

Inteleg perfect ce zici. Siguranta e mai importanta decat neatentia de a lua o bordura. Iar mie chiar de astfel de drumuri imi era frica si credeam ca PDG-ul ajuta :)) Bordurile erau un bonus. Renunt la el fara dar si poate.

10 minutes ago, 75NOR said:

In niciun caz, este absolut gresit ce spui !

Sa nu te superi pe el ca a gresit sau pe alti care mai gresesc, fiindca daca el nu gresea, tu nu-i raspundeai si eu nu aflam care e treaba cu PDG-ul, traiam in lumea mea de basm :)

Nici prin gand nu-mi trecea ca e atat de greu sa-ti configurezi o masina. Teoretic, dealer-ul ar trebui sa-ti rezolve toate problemele si intrebarile, practic nu te ajuta cu nimic :) Ma bucur enorm ca am avut inspiratia de a cauta pe forum si ca sunt atatia oameni dornici sa ajute!

18 minutes ago, 75NOR said:

Cand te duci la drive-test, fa 2 lucruri:

Mi-am notat sa nu uit, nu glumesc! Exact asa o sa fac. Ms frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Liviu_sbn said:

Sa nu te superi pe el ca a gresit sau pe alti care mai gresesc, fiindca daca el nu gresea, tu nu-i raspundeai si eu nu aflam care e treaba cu PDG-ul, traiam in lumea mea de basm :)

Nici prin gand nu-mi trecea ca e atat de greu sa-ti configurezi o masina. Teoretic, dealer-ul ar trebui sa-ti rezolve toate problemele si intrebarile, practic nu te ajuta cu nimic :) Ma bucur enorm ca am avut inspiratia de a cauta pe forum si ca sunt atatia oameni dornici sa ajute!

Mi-am notat sa nu uit, nu glumesc! Exact asa o sa fac. Ms frumos!

Nu ma supar pe nimeni, nici nu ar fi normal. Imi cer scuze daca din scris reiese chestia asta.

Doar imi sustineam argumentele cu experiente pertinente traite pe propria piele/masina si documentate si din alte surse externe de incredere, gen Claudiu David, pentru cunoscatori :)

Nu e neaparat greu, doar ca e o munca de detaliu configurarea masinii, iar, daca dealerii si-ar face treaba in mod corect, informat si echidistant si fara a avea interese ascunse in promovarea diverselor motorizari/pachete, ar fi lucrurile mult mai simple pentru orice cumparator. Tu macar ai intrebat pe un forum de oameni pasionati. Sunt foarte multi care-si iau masini cum le configureaza dealerul nu neaparat dupa nevoile lor, asta e cel mai trist. Dau o caruta de bani si nu sunt 100% multumiti de ce primesc, pentru ca nu au cumparat corect

 

Te asteptam cu impresiile dupa TD-ul cu benzina, personal sunt foarte curios.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt curios de impresiile colegului dupa testdrive ( desi sunt aproape convins ca va fi plin de entuziastm si incantare) si incerc sa imi fac timp, in cazul in care cei de la Autek Pitesti au 1.4 la td, sa merg sa fac si eu o tura...tocmai pentru ca personal consider motorul ala prea mic pentru caroseria enorma a Superbului.

Legat de munca consilierilor de vanzari.....e o chestie care tine de noroc dar si de fiecare dintre noi in parte. Nu mi se pare normal sa arunci cu niste bani ( multi oricum ai pune problema) pe o masina si sa nu stii nimic despre ea. Da, daca ma duc sa dau 200k pe un mercedes...ma astept sa imi spuna consilierul cate cusaturi are volanul...dar pentru lumea reala, adica pentru masinile de consum si consilierii care fac vanzare...nu am asemenea asteptari.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tizule, nu stiu ce sa zic.

Pentru mers in oras 1.4 tsi este perfect, se va comporta la fel ca orice tdi sau tsi, indiferent ca ai 150 sau 200 cai tot asa mergi in oras, nu prea ai ce diferenta sa vezi intre motoare, mai ales cand sunt cuplate cu DSG

In extraurban motorul e dat ca fiind ok pentru rulari obisnuite, relaxate, iar in caz de nevoie se comporta bine dus peste 3500-4000rpm.

Din nou, la fel ca la TDI 150, daca il incarci cu 4 oameni + bagaje full e clar ca o sa tragi de el si o sa faci "depasiri in lung de linie" si nu "crosetari din scurt". Si totusi, Superbul oricum nu e masina pentru "crosetat" prin trafic

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da, nu zic ca nu e asa....insa partea minunata e ca toti suntem diferiti iar pentru mine mai multa putere = o masina mai sigura.

Sincer, aceeasi problema am avut-o cu 1.6-ele tdi pe S2...astea mi se par motorizari de taxiu. Personal consider ca pe o asemenea caroserie trebuie sa pleci de la 1.8tsi sau 2.0tdi 190cp.  D-asta tot recomand test drive-ul, pentru ca e important cum simte fiecare dintre noi masina. 

Offtopic: pe Leon, 2.0 tdiul asta de 150 de cai mi se pare genial in primele 3 trepte de viteza, bai dar genial.....dar mai sus...woaaaaa..zici ca are 80 de cai pana cand face putin boost. Raportul dintre puterea/cuplul dezvoltate in jurul a 1800-2200 rpm si treptele 4 5 6 de viteza ( care sunt luuuuuuuuuuuuuungi) mi se pare ca nu avantajeaza rulajul sigur pe dn-uri. Daca din varii motive ai nevoie sa faci o depasire pe la 80kmh si esti in tr 5 sau 6 esti mort.....trebuie retrogradate 2 3 trepte ca sa poti face ceva in timp util...iar pentru un sofer obisnuit mi se pare periculos. 

Eu unul am iesit la drum imediat ce am luat masina tocmai pentru a o invata, pentru a ii vedea comportamentul la drum lung, in trafic, in viata reala....Am avut 2 3 situatii in care m-am bazat pe aia 340nm...si era sa mi-o iau in freza. Nu e tocmai placut sa trebuiasca in mijlocul depasirii sa retrogradezi ca altfel faci...poc!

Nu sunt un sofer agresiv dar la drum lung imi place sa stiu ca masina ma ajuta si ca face ce vreau eu...nu ca scoate 10g de co2 pe km....

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, pentru englezi si pentru francezi, 1.4 TSI pus pe Superb este foarte foarte ok si recomandat, mai laudat decat "eternul, fascinantul si plictisitorul" rontaitor: TDI 150

http://www.autoexpress.co.uk/skoda/superb/91360/skoda-superb-14-tsi-2015-review

http://www.whatcar.com/car-news/skoda/superb/2015-skoda-superb-14-tsi-150-hatchback-review/1360605

http://leblog-verbaereauto.com/les-essais/2015/essai-skoda-superb-berline-3-2015/

Poate ar trebui si noi, romanii sa fim mai deschisi ideii de benzina si sa mai lasam din prejudecati. Pe afara, lucrurile sunt simple: faci peste 40-50k/an - perfect, dieselul e pentru tine. Faci max 30k/an - benzina scrie pe tine.

Doar in Romania este obsesia asta tembela - no offence intended pentru nimeni, mai ales ca ma refer inclusiv la mine - de a avea TDI - ca asa e bine. E bine o laie. La urmatoarea masina nu mai fac greseala de a ma murdari cu motorina :)

Tizule, daca aveai DSG nu pierdeai timp sa te gandesti in ce treapta sa fii, nu pierdeai timp sa retrogradezi. Talpa si gata, facea DSG totul pentru tine, fara sa fie nevoie sa strangi din fese. E doar una din placerile de a avea DSG...

Pana una alta nimeni de pe forumul asta n-a condus 1.4TSI pe Superb inca :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, cristi511 said:

Daca din varii motive ai nevoie sa faci o depasire pe la 80kmh si esti in tr 5 sau 6 esti mort.....trebuie retrogradate 2 3 trepte ca sa poti face ceva in timp util...iar pentru un sofer obisnuit mi se pare periculos. 

Am deposit cu a 4-a si m-am dus pana la 140 km/h cu acest motor, si-a facut treaba lejer. 3 adulti in masina si un copil

de la 80 la 140

23 minutes ago, 75NOR said:

Pana una alta nimeni de pe forumul asta n-a condus 1.4TSI pe Superb inca

inca ma chinui sa fac rost la PBN... ma gandesc serios sa ma duc in alt oras sa caut motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ce a scris Cristi.... mie chiar imi place ca o canduci cam ca pe un benzinar mai tractorache... adica pana la 12O nu incep depasirile cu 5 si 6... pana la 8O cu 4... 3 si 4 ( cu a 4-a urci usor si destuil de repede pana la 14O-15O) fara stres... doar ca trebuie folosit cumva altfel ca si TDi-le mai vechi... Ce-i drept, sub 2OOO rpm chiar ca este mort acest motor...dar macar nu o subturezi ca esti legat la maini . Facand mult drumuri extraurbane mie imi convine deocamdata puterea legat la consum... daca si pest 3-4 ani o sa am acelasi parere, o sa vedem :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fostul bkd vedea 4000 rpm mai des decat Hugh Hefner "iepurasi"...doar ca acolo cutia era perfect etajata pentru motor. In fine, o sa incerc un artificiu si poate revin cu impresii legate de 1.4 pe S3. Stay tuned!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, Liviu_sbn said:

inca ma chinui sa fac rost la PBN... ma gandesc serios sa ma duc in alt oras sa caut motorul

NU EXISTA in alta parte decat la PBN Super 1.4 TSI, n-ai ce sa cauti in alt oras.

Nu inteleg: suni la PBN si spui ca vrei sa te programezi la un drive-test cu masina, caci vrei sa cumperi asa ceva. Doar nu o tin ascunsa, in fond nu-i nu stiu ce Panamera GTS :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer....dupa toata povestea asta...mi se pare ca se trolleaza degeaba topicul...ca e de rasul curcilor. 

O sa incerc sa revin cu impresii daca reusesc sa merg cu 1.4 tsi 150 act si...cam atat. 

Salutare!

edit: 80-120 tr6 1 pers ac off 12.8s

80-120 tr5 1 pers ac off 9s. 

Cu 250-300 kg in plus devine periculos.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb 3 cu pdg si 17" este mult mai stabil decat Superb2 fara pdg si 16". Parte din setarea masinii, parte din latimea superioara a masinii, parte a jentilor si anvelopelor mai late. in nici un monent nu m-am simtit nesigur cu pdg si nu o concep fara pdg. Prefer alta masina decat sa iau inva un superb fara pdg. Nu doar la borduri am atins ci si la speed bumper in Bulgaria, denivelari pe dnuri la viteze de 80kmh, la intrari in curti si garaje. Horrible 

@75NOR se pare ca nu am fost clar legat de cauciucurile de iarna de suv.

am vrut sa zic ca am gasit si cumparat anvelope 215/60/r16 xl ptr iarna, model identic cu cele de Tiguan, mitshubishi outlander et  care sunt suvuri

legat de comfort 215/55/17 e mai comfortabil decat 235/45/18 prin prisma cantitatii mai mari de cauciuc si aer

la primul inaltimea e 215*55%=118.25

la 18" e 235*45%=105.75

primavara, in bucuresti se vede diferenta la comfort.

 

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, poate odata ma faci o tura cu Superbul cu PDG, caci nu am condus, nu stiu. Am cea mai recenta experienta de la fostul Passat B6 PDG si nu mi-a placut

Legat de anvelope, eu ma refeream la cele de 18'', unde SUV-urile au 235/55/18 XL fata de 235/45/18 la Superb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, cristi511 said:

Sincer....dupa toata povestea asta...mi se pare ca se trolleaza degeaba topicul...ca e de rasul curcilor. 

O sa incerc sa revin cu impresii daca reusesc sa merg cu 1.4 tsi 150 act si...cam atat. 

Salutare!

edit: 80-120 tr6 1 pers ac off 12.8s

80-120 tr5 1 pers ac off 9s. 

Cu 250-300 kg in plus devine periculos.

Oricum treptele 5-6 mai ales 6 sunt foarte lungi(2.OTDI - 15OCP)  si masina in aceste viteze este destul de lenesa fata de ce eram obisnuit chiar si cu vechiul 1.4TSI de 122CP... noul 1.4TSI ACT pe leon ma face pe autostrada clar... stiu, am condus personal... Cu asta am incheiat si eu Off Topicul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta spuneau si englezii in review-urile postate de mine mai sus cu Superb 3: 1.4TSI 150 e sesizabil mai spinten decat 1.4TDI 150

Ai clar banda de turatie mult mai mare la benzina decat la diesel, cel putin 2000-2500 rpm banda turatie mai mult. Dieselul se taie la maxim 4,000, cat e el de commonrail, in timp ce benzina trage ca apucata pana la rosu, adica la 6,000

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah si legat de dealeri... Sunt cam praf. Intrebati pe un dealer skoda random care este parola initiala de la smartgate (care este dotare optionala) .

sau mai simplu, cereti sa va dea un manual al masinii pdf sa vedeti ce o sa zica. ( mie mi-au zis ca nu au desi se pot downloada free de pe skoda.com)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, 75NOR said:

Nu inteleg: suni la PBN si spui ca vrei sa te programezi la un drive-test cu masina, caci vrei sa cumperi asa ceva. Doar nu o tin ascunsa, in fond nu-i nu stiu ce Panamera GTS

Agentul de vanzari e la un curs pana pe 16, iar colegii nu se baga cica peste ceilalti. Asa ca o sa astept dupa ce se intoarce sa fac TD, dar procentajul a crescut la 100% pentru benzina :D

2 minutes ago, nsm said:

care este parola initiala de la smartgate

Din cate am inteles (dar nu mai tin minte exact daca era vorba de smartgate sau smart link), daca ai pus optiunea respective pe masina, te mai costa 700 de lei dupa ce iti vine masina sa iti instalezi nu-stiu-ce program sa fie compatibila optiunea cu telefoanele pe Android. Pe cele cu IOS sunt gata compatibile, nu mai platesti nimic. Chiar citisem mai demult ca unul din colegi isi cumparase Iphone fiindca nu mergea tel cu Android si nu stia de ce.

Inca nu m-am lamurit cu PDG-ul, dar mai am pana dau comanda si sper sa rezolv si asta pana atunci.

Jantele sunt doar de 17'' daca selectezi Ceverpack Ambition: Helios, Zeus si Stratos. O sa raman cu Stratos, sunt mai dragutze.

La culoare sunt indecis intre Blue Lava, Jungle Green si Maro Cappuccino Acela. Mai caut poze sa fac comparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smartgate este o conexiune wifi care trimite smartphonului (iphone mai sigur) date de la 70 de senzori ai masinii. La 90 eur merita si e fun.

smartlink este carplay si android conection cum se cheama. Ptr rezultate bune, recomand folosirea de iphone. E foarte bine integrat cu masina. Oricum sunt iphone user de 6 ani, asa ca  nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce fel de date te referi? Altceva decat imi arata computerul de bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat la suta apesi pedala de frana sau acceleratie de exemplu, cati g generezi, distata de franare, inregistrare parametrii pe trip etc etc. Exista 7 aplicatii pe ios care fac diverse lucruri interesante, care te invata sa conduci masina economic sau sportiv. Cel mai bine dai cautare pe google si vezi.

ca fun exista si soundgenerator care in funtie de pedala de acceleratie si turatie iti sintetizeaza sunet motor in boxe gen muscle car, v8, benzina etc

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos pentru detalii. Suna interesant, e drept, dar nu e de mine asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, pe partea asta există soluții mult mai ieftine decât SmartGate (las la o parte faptul că merg pe orice mașină cu OBD2 și funcționează pe Android, iOS și Windows la fel de bine) așa că dacă te răzgândești ai de unde alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asemenea Smartgate mai mult ca sigur poat fi activat si dupa achizitie, ori la dealer ori poate chiar "la baieti"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smartgate nu este o functie care se poate activa sau dezactiva. Este un router wi-fi pe care il ai sau nu. Nu are treaba cu obd2. La 84 eur nu mi se pare scump.

telefonul se va lega pe wi-fi cu masina in paralele cu bluetoothul sau car play pe cablu. Practic ai 3 canale de legatura:wifi, bluetooth si cablu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Consiliere achiziție Superb 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!