Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Nu neapărat, eu am schimbat discurile originale pe la 150 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . O problema am si eu . De cateva zile simnt ca masina merge infranata . Trage mai greu si atunci cand cobor cu ea nu se duce ca inainte , este infranata . Nu intotdeauna patesc asta dar cand merge infranata creste si consumul. Ce sa aiba ? A intampinat cineva problema asemanatoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verufica fiecare roata in parte sau vezi care janta e mai fierbinte dupa ce opresti masina dupa un drum si dupa ne dam cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat . Intradevar dreapta fata este mai fierbinte . La dreapta fata am schimbat rulmentul si placutele de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine merg cu ea la service . Revin cu detali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am hotarat, discuri si placute ate.

Acum astept sa vina salariu :)

Modificat de irinel1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi discurile de frână pe față și plăcuțele. Am mers pe TRW, să văd cum se comportă. Cert este că nu mai vibrează volanul când frânez, am făcut probe la diferite viteze. Prețul nu cred că este exagerat, 250 lei discurile și 100 plăcuțele. O zi frumoasă!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema . Am fost la service cu ea , schimbat etrier si placutele fata , lichid de frana . A fost blocat etrierul si sau mancat placutele dreapta fata . DRUMURI BUNE !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a putut debloca etrierul a.i. sa nu fie nevoie sa il schimbi? Ce avea blocat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonasul ceva de genu a fost blocat . Nu sti cum sunt mecanicii din ziua de azi , mai simplu decat sa caute ce are sa schimbi etrierul cu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este oarecum logic, am avut aceasi problema pe spate la ambele roti. Am sunat in 3 locuri si mi-au zis ca nu se baga la desfacut etrieri ca e riscant, ca -mi trebuie alt etrier cu totul.

 

Am cumparat garnituri (23 ron setul x2) am mers la un mecanic, si mi-a dat jos pistoanele, le-a curatat cu ceva non abraziv si cu spray de frane pana erau curate bec, le-a uns pe interior cu lichid de frana, am schimbat si culisele si a bagat vaselina siliconica la ele si de atunci nu mai am probleme, imi franeaza uniform pe toata suprafata discului si nu se mai incalzesc rotile.

 

Concluzia este ca nu vor sa munceasca (e ceva de munca, dat jos roata, desfacut etrieri, scos furtune, pus etrier in menghina si desfiletat cu cheie pt etrier + ceva levier, daca sunt gripate nu merg usor, pe urma trebuie facuta si o aerisire/completare a lichidului de frana, ori multi se chinuie un timp pana aerisesc pt ca nu folosesc o metoda eficienta) pt toate astea si pt munca de cateva ore, vrei sa-ti ia 50 -60 Ron manopera?in timpul asta ei prefera sa schimbe placute/discuri de frana si iau cate 150-200 ron. E bine pt ei sa iti cumperi cu 150 ron etrier si in 10 minute sa-l schimbe, e eficient din punctul lor de vedere, in multe service-uri de afara, daca ai o problema nu se fac improvizatii se schimba cu totul, aceasta e politica firmei.

 

 

Un sfat: daca va raman blocati etrierii puteti sa injectati cu o seringa lichid de frana pe langa garnitura in interior, poate dupa franari repetate isi da drumu, daca nu doar desfacut tot si curatat/schimba. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salut.  Ar trebui sa schimb si eu placate pe fata si as vrea o parere in alegerea producatorului, adica ATE sau TRW. De care ati fost multumiti si de care nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...in primul rand conteaza si ce discuri ai...de obicei se recomanda sa se imperecheze discurile cu placutele...adica daca ai discuri ate...pui si placute ate...samd...

Trw am avut pe spate...si imi par ca se cam duc repede...respectiv 20 k km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-76326-0-74198100-1419353277_thumb.j   Am schimbat singur discurile si placutele din spate. Spre deosebire de fata unde este foarte simplu, in spate trebuie sa retineti ca pistonul de la etrier trebuie rasucit in sensul acelor de ceasornic ca sa intre. Eu am folosit un cleste de tevi pentru asta si apoi o cheie de la flex. Este si presa speciala dar nu am avut si se poate si fara ea. Discurile in spate trebuie sa fie de minim 7 mm (noi au 9 mm), iar la mine nu aveau nici 5 mm. (erau cele originale, dupa aproape 240.000 Km). In rest mai trebuie doar o surubelnita cruce, si 2 chei de 13 si 15. DIY sunt si pe you tube. Nu trebuie dezagatat cablul de frana de mana si nici conductele de lichid de frana). Am scos inainte de a ma apuca de treaba vreo 100 ml de lichid de frana din rezervorul din compartimentul motor ca sa nu iasa afara singur si sa murdareasca pe acolo in momentul cand imping pistonul de la etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ trebuie verificate si gresate culisele etrierilor(obligatoriu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Mergeau usor culisele, nu au rugina,  daca apasai pe piulita, elasticitatea burdufuluii de cauciuc le impingea inapoi. Totusi este masina de garaj. As fi fost curios cum arata un etrier pe dinauntru. De ce trebuie rasucit ca sa intre, si de ce la sfarsitul cursei era suficient sa-l rasucesti ca sa intre, iar la inceputul cursei trebuia rasucit si impins cu o coada de ciocan.

   Am pus placute REMSA si discuri la fel , Made in Spain respectiv China, ca asa a recomandat vanzatorul ca nimeni nu a venit inapoi cu ele. Cost 225 lei setul de placute si discuri spate impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat saptamana trecuta discurile si placutele pe fata. Pe partea stanga am avut discul ovalizat si batea in pedala si in volan. Am pus delphi si discuri si placute. Acum sa vedem cat tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si sfat sa le menajezi vreo 300 km si sa nu incingi franele cand sunt balti pe jos, asta e cel mai important!

Respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2000 km de când am schimbat discurile pe față și a început mașina iar să trepideze la frânare ușoară.....nu știu ce să zic și ce să mai verific!!! Poate fi de la un rulment ceva sau de la un cap de planetară????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa fie bieletele antiruliu, urca masina pe elevator si verifica cu levierul si mana piesele ce tin de articulatii, inclusiv jocurile in fiecare roata. 

 

Atentie mare sa-ti franeze uniform pe toata suprafata discului. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil, daca inainte sa montezi noile discuri ai avut unele ovalizate, sa se fi descentrat/ovalizat si butucul, se poate verifica doar cu un comparator!

Incearca sa cureti culisele etrierilor si sa le ungi, asta daca nu s-a facut atunci cand ai schimbat discurile si placutele.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa rectificare si 1000 de km discurile ATE se prezinta bine. Vedem dupa 2000 km viteze de autostrada daca se ovalizeaza iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca a gasit cineva cauza, sunt interesat si eu de rezolvarea acestei probleme. Intre timp, am rectificat discurile RoadHouse pe care le-am avut pe masina inainte de TRW si le-am montat, problema se manifesta iar (s-au ovalizat din nou). O sa rectific si TRW-urile si mai fac o incercare, pe urma altele noi, dar mi-e frica sa nu dau banii si sa patesc la fel :(....

Am rectificat pana la urma si TRW-urile, problema a reaparut :( In plus, la franarile mai violente batea ceva pe fata. Satul de dat bani pe rectificat/montat/demontat discuri, fara rezultate multumitoare, am cumparat zilele trecute un nou set de discuri si placute fata (tot TRW). Ambalajul arata putin altfel, placutele de data asta erau in cutie, cu timbru de autenticitate TRW, apoi trase in folie, ceea ce ma face sa cred ca cele de data trecuta au fost putin neoriginale... ca sa spun asa. Ieri am fost cu ele la montat, si am descoperit alte surprize:

1. culisele de la etrieri intrau foarte usor in etrieri, mai mult de atat au un pic de joc acolo. Trebuie schimbate bucsele de ghidaj etrier in cazul asta ? se schimba usor sau trebuie ceva scule speciale ?

2. cand sa stranga mecanicul culisele etrieri in fuzeta, pe partea stanga fata, partea de jos, s-a dus filetul din fuzeta :(, am fost langa el, nu a fortat deloc, pur si simplu se rotea in gol. Bucurie mare.. :( Ca sa nu ajung sa schimb fuzeta (banuiesc ca nu e chiar ieftin), am dat gaura mai mare in fuzeta si am facut la strung o culisa cu filet de 10 (in loc de 9 cat era cea originala). Chestia e ca la capatul opus, de unde se strange/desface cu imbusul sau ce o fi ala (in interiorul culisei), am lasat putin mai lung si am facut tot filet exterior cu piulita si contrapiulita ca sa se poata desface/strange inapoi data viitoare. Dar ajuns acasa mi-am pus alte intrebari: odata cu uzura placuteleor/discurilor, culisa aia se retrage in interior, inspre disc, sau invers ? nu-mi dau seama. O fi OK asa cum am facut culisa aia ? sa incerc sa fac undeva alta culisa asemanatoare cu cea originala, sa se poata pune si capacelul acela pentru praf/apa/noroi ?... sau poate ramane si asa cu piulita si contrapiulita la capat ? (am lasat culisa putin mai lunga, deci piulita si contrapiulita nu sunt lipite de etrier). Sper ca m-am exprimat corect, cunostiintele mele de mecanica lasa de dorit...

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!