Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Eu am vreo 50 de km cu discurile si placutele noi, tot TRW si sunt tacute.

Sa nu ai vreo impuritate prinsa.

Ai curatat bine discurile inainte de montaj?

Daca nu, nu e tarziu nici acum sa dai cu spray de curatat frane pe ele.

Eu cand le-am montat, desi pareau curate, in carticica lor scria ca trebuie sa le curat cu spray de frane.

Si crede-ma ca a curs ceva negreala de pe ele ( cred ca vin din fabrica cu un film protector pe ele).

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au o pelicula anti-rugina. Ai vazut ca noi vin curate si foarte frumoase, iar dupa ce le pui pe masina si mergi cu ele, daca sta masina 2 saptamani se pune rugina pe ele. De fapt e superficiala rugina aia si nu o sa le manance vreodata, dar e acolo. Presupun ca nu a facut rodajul franelor daca scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt sfaturi!

Problema sta cam asa:

- intr-adevar nu facusem rodajul cand am scris

- inlocuirea placutelor si discurilor s-a facut la service pentru ca nu am fost in stare sa scot discurile de pe butuci si oricum voaiam sa schimb si lichidul de frana.

- din ce am vazut mecanicul a lucrat destul de ingrijit, mi-a zis ca a curatat bine si butucii si am vazut ca a uns si portetrierii cu vaselina cu cupru sa culiseze bine placutele.

- am dat o tura prin oras sa vad cum este si cum pedala nu mai tremura pe la 70 la ora am zis ca este ok.

Dar dupa un drum de vreo 250 km am constat ca nu este ok deloc.

Deoarece la inceput nu am franat la viteze mari si oricum mergand de la Brasov la Bucuresti nu prea am avut unde sa-i dau mai mult de 80 decat dupa Comarnic nu mi-am dat seama ca ceva nu este in regula.

Acum comportamentul este urmatorul:

- cand franez de la 120 kmh cand ajunge pe la 100 kmh incepe sa vibreze volanul urat stanga dreapta si se aude o vibratie in toata masina. Pe la 80 nu mai vibreaza.

- vibratii in pedala nu prea mai simt (sau poate nu mi-am dat eu seama), inainte vibra la peste 40 kmh (o avea legatura cu shimbarea lichidului de frana?).

- la viteze mici, dupa ce franez, daca merg cu geamul din dreapta deschis si trec pe langa o cladire sau masina se aude un chitait ritmic (initial credeam ca se aude de la altii).

- la viteze mai mari de 80-90 cand iau piciorul de pe acceleratie tremura volanul ca atunci cand ai avea o janta indoita, cum pisc acceleratia isi revine.

Concluzia mea este ca este butucul stramb ceea ce am banuit de prima data pt ca nu prea avea de ce sa se ovalizeze discul si acolo s-a umblat pentru schimbarea rulmentului.

Ca sa ma lamuresc am construit ieri un brat de fixare pentru ceasul comparator si dupa amiaza daca sta ploaia o sa incerc sa vad de unde vine problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

As vrea sa va intreb daca se pot mondta discuri de 280, pe etrieri fs-3? Momentam am 256 cred, si trebuie sa schimb discurile si placutele si am gandeam ca totodata poate montez ceva mai mari?

ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegilor, am descoperit adevarata cauza. Este ce banuiam eu: butucul deformat, sau ceva care face sa stea intro pozitie "incomoda" pentru disc si implicit roata.
Mai intai am construit adaptorul pentru ceasul comparator si arata cam asa
adaptorceascomparator.jpg

Apoi am masurat abaterea chiar pe butucul discului. Rezultatul este urmatorul

abaterimasuratepebutucu.jpg

Pe marginea discului nici nu am mai masurat pt ca se vedea cu ochiul liber, era peste 1mm.
Apoi am dat discul jos si am masurat chiar pe butuc.
abaterimasuratepebutuc.jpg

Dupa cum se vede abaterile sunt cam tot alea.
Ca sa remediez problema macar provizoriu, am facut niste flanse din tabla de cutie de bere (grosime 0.1 mm) pe care le-am intercalat intre butuc si disc.

flanse.JPG

Dupa asta am obtinut o abatere de 0.1 mm la marginea discului (nu pe butuc), pe butuc nici nu am mai masurat probabil este undeva la 0.04 mm, zic eu neglijabil pt o improvizatie temporara.
Am facut un drum de vreo 80 km si nu mai tremura nimic, nici una din manifestarile din postul precedent nu s-a mai manifestat.

Concluzia:
Cand aveti banuieli de disc ovalizat, masurati mai intai abaterea butucului, mai ales daca s-a umblat pe acolo cu ciocanul cum a fost la mine.
Nu degeaba cei de la TRW indica in instructiunile de montare si masurarea abaterii butucului. Dar instructiunile alea nu cred ca le citeste nici un mecanic, probabil sunt puse pentru amatori ca noi :ceuameni: .

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca nu esti din Bucuresti ca imprumutam si eu scula asta de aparat de la tine pe weekend...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Foarte interesant ce ai scris tu acolo...mai ales ptr cei care nu au scapat de vibratii dupa schimbare discuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Si atunci cand faci geometria rotilor se vede daca sunt deviate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti idee cu ce marca de placute de frana veneau echipate golfurile 4, fabricatie 2000/2001 1.6 16v? pe fata am vazut ca etrierul este Ate si pe spate am citit mai sus ca etrierii sunt TRW! corectati-ma daca gresesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu azi placutele fata-spate, dar din nefericire n-am stat eu langa masina ca sa vad cum se schimba si nici n-am avut ocazia sa le schimb eu acasa asa cum as fi vrut.

Pe spate am pus Ferodo SL ca le aveam cumparate de acum vreo 2 ani si mi-au ramas prin garaj, iar pe fata am impresia ca tot Ferodo sunt. Am facut astazi cam 100 de km, insa vreau sa le mai las inca vreo 100 cel putin pana sa pun frana mai hotarat ca sa-mi fac o impresie despre ce am acum pe masina. Cele pe spate insa, am tras frana de mana la vreo 70 de km/h si incepusera cauciucurile sa scartaie, ceea ce cu placutele vechi reuseam numai daca dadeam cu frana inainte si apoi ridicam frana de mana.

Cand ma uit acum si vad cat ferodou au astea noi pe ele si cand ma gandesc la milimetrul care mai ramasese din ferodoul celor vechi, ma apuca groaza.

Se pare ca mi-a rezolvat si problema pe care o aveam la port-etrierul de pe dreapta-fata, majorand gaura cica. Ma rog, o sa dau roata jos mai incolo sa vad ce-a facut "mecanicul" ala. Din primele impresii am scapat de franatul in suturi cand calc frana usor de la 100km/h, dar nu-mi explic exact de ce, ca discurile sunt aceleasi. Probabil ca e doar o impresie!

Mai ramane sa merg sa schimb si lichidul de frana dupa ce termin rodajul placutelor si am terminat aproximativ cu sistemul de franare.

Mi-as pune furtunase metalice, insa n-am idee nici unde gasesc asa ceva si nici cat m-ar duce toate 4. Daca aveti careva idee, puteti sa dati un pret si-o sursa de procurare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-as pune furtunase metalice, insa n-am idee nici unde gasesc asa ceva si nici cat m-ar duce toate 4. Daca aveti careva idee, puteti sa dati un pret si-o sursa de procurare.

Vezi aici http://vwforum.promo.../page__st__1240 de la postul 1257 si pe pagina urmatoare. Si pe mine ma tenteaza insa tocmai ce am schimbat discuri si placute fata/spate cu manopera, am ajuns aproape la 1000 lei, deci mai asteapta furtunele :)

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti idee cu ce marca de placute de frana veneau echipate golfurile 4, fabricatie 2000/2001 1.6 16v? pe fata am vazut ca etrierul este Ate si pe spate am citit mai sus ca etrierii sunt TRW! corectati-ma daca gresesc!

toate golfurile au venit cu ate pe fata si trw pe spate.. pentru ca sistemul de etrieri sunt proiectati si implementati de catre cei 2 producatori

la fel am eu si la golf si la T5... la bus sunt mai mari evident, dar tot Ate pe fata si TRW pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al3xandru1228

pe fata ATE , dar la mine pe spate erau textar, scria si data de fabricatie a lor. si acum pe spate am ATE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am schimbat azi discurile si placutele pe fata, care erau destul de uzate, mai ales discurile. Am fost mirat sa gasesc pe masina placute Galfer cu sigla Vw-Audi.

Operatiunea este relativ usoara, Mai nasol este sa dai discul jos care este sudat pe butuc, insa cu batai usoare de ciocan roata pe butuc s-a desprins in cele din urma.

Am montat un set de discuri si placute marca Ferodo. Sper sa nu se ovalizeze.

de asemenea incurajez curatarea tijelor glisante si ungerea lor cu un pic de vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca am observat ca Ferodo e un nume bun cand vine vorba de frane. Pot sa-mi dau cu parerea aici despre placute.

Cum am zis mai sus, pe spate am pus Ferodo SL pe care le aveam de vreo 2 ani ca le luasem sa le schimb acasa si apoi am aflat ca trebuie o presa si in acel moment nu mi-a venit nicio idee de improvizatie pentru ca nu stiam exact ce anume face presa respectiva.

Zilele astea mi-a venit insa ideea, poate va folosi cuiva: se ia o platbanda groasa, se da o gaura in ea, se sudeaza piulita aferenta unui surub destul de lung si gros pe oricare parte a platbandei, astfel incat surubul sa treaca prin gaura si sa se infileteze in piulita. In capatul surubului se mai sudeaza iar o sarma striata sau ceva asemanator astfel incat sa intre pe pistonasul si sa nu scape de pe el. Apoi prin infiletare, surubul va impinge pistonasul si il va infileta in acelasi timp. Platbanda pe care se sudeaza piulita va trebui sa stea pe etrier intr-un mod asemanator placutei dinspre exterior. De-aici se mai pot face si alte artificii: indoita platbanda la ambele capete incat sa imbrace etrierul si altele asemenea.

Revenind la placute: cum am mai zis, cu cele vechi daca trageam frana de mana fara sa pun frana de picior puternic inainte n-aveam vreo sansa sa blochez rotile de pe spate. Asta reusea numai la viteze pana-n 50 de km/h. Astazi am ridicat cotiera si am reusit sa blochez rotile si la 100 de km/h intr-un mod haotic: scarturi scurte unul dupa altul in 50 de metri. Sunt foarte multumit de aceste placute, dar presupun ca nu vor tine atat de mult ca cele vechi.

Insa cele de fata n-am idee ce firma or fi, dar nu sunt chiar asa bune cel putin deocamdata. Dar am facut aproape 200 de km cu ele si in seara asta o sa le incerc sa vad ce e de capul lor. Din ce am putut observa, prind bine la vreo 2 secunde dupa ce calc frana. O sa trebuiasca sa schimb si lichidul in curand si poate o sa simt o schimbare in bine ca si data trecuta. Pana atunci, vai de cauciucurile mele de pe spate! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbate pe spate discurile si placutele(Ferodo) acum vreo 7000 km si nici pana acum placuta nu calca pe toata circumferinta discului la exterior.

Am gresat culisele,am curatat acele tablite care vine pe portetrier,am curatat absolut tot am verificat placutele,am verificat discul si tot nu imi calca pe toata circumferinta discului.

Daca stie cineva ce as mai putea sa le fac astept ideii ca eu nu mai stiu ce sa le fac

A mai ramas sa schimb placutele cu alt producator

post-46557-0-58059700-1341344422_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai polizat marginea (babura) la disc si pe interior si pe exterior ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila NU am polizat nimic la ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa le dai jos si sa vezi daca ai margine pe interior si exteriorul discului, pentru ca daca este, evident ca nu va lasa placuta noua sa calce pe toate circumferinta

desfa roata asta cu poza, si verifica marginile cu sageti

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine aceste Ferodo-uri se comporta ok deocamdata. Prind din ce in ce mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 ani mi-am schimbat si eu toate discurile si placutele.

La fel ca si la tine una dintre placutele de pe spate, nici dupa c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

decat sa fortezi pedala si instalatia.. nu mai bine dai roata jos si incerci sa observi din ce cauza nu calca bine ? :D

nu ai cum sa pui placute noi pe discuri vechi, si sa astepti sa mearga din prima pe toata circumferinta...

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar fi chiar culmea ca din cauza acelei bavuri placuta sa nu calce pe toata circumferinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema ca si Razvan o am si eu. Culmea tot cu palcute Ferodo SL .Am cam 3000 de km de cand am schimbat placutele si tot nu s-au asezat pe tot discul. Pe langa aceasta cand trag frana de mana si balansez masina, scartaie foarte urat. Cand am schimbat placutele, mecanicul a gresat culisele de la etrier si a curatat locul in care se aseaza placuta. Ma gandeam sa dau jos discul si sa curat partea aceea ruginita. Oare ar avea vreun efect?

Pun si cateva poze:

img127nt.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img129ch.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img128zq.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img126p.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu placutele de pe spate la fel ca si colegul dany3l dar numai la roata stanga spate.Sincer nu i-am dat inca mare importanta dar in momentul in care trebuie sa schimb placutele sigur nu voi cumpara Ferodo.

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!