Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

pai incep sa devin specialist in frane, ca altfel nu se poate :coffee_lol:

ARATĂ sau ARĂTA???

tu mergi cu discul ala pe masina acum?

schimba-le rapid.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asa arata acum si asa circul cu cele de pe spate de 3,5 ani. Ar fi vreo problema?

Daca a mers si asa ,la ce sa le schimb? Poate dupa ce se uzeaza placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie pt ca s-a mers cu frana de mana trasa?
Daca maneta franei de mana este trasa, chiar si foarte putin, iar masina se pune in miscare fara a se observa martorul din bord, dupa un timp destul de scurt esti atentionat si printr-un semnal sonor repetat. Verifica sa vezi daca avertizarea sonora functioneaza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Am mai auzit de la cineva ca daca depasesti 20km/h cu ea trasa suna in bord, dar la mine nu e asa ,cu toate ca becul se aprinde cand o trag.

c6t9 - frana prinde bine, chiar azi m-a scos din rahat, inca si acum iti tremura mainile de sperietura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e, pana la urma prea multe stricaciuni cand se va face bucati nu poate produce, nu?

cat te pot costa niste discuri+placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu
Am mai auzit de la cineva ca daca depasesti 20km/h cu ea trasa suna in bord, dar la mine nu e asa ,cu toate ca becul se aprinde cand o trag.

c6t9 - frana prinde bine, chiar azi m-a scos din rahat, inca si acum iti tremura mainile de sperietura.

Si la mine,chiar daca e trasa usor frana de mana,in cativa metri( n-am remarcat la ce viteza,in orice caz mica) imi porneste semnalul sonor de avertizare,la tine inseamna ca e ceva defect.(Daca e trasa normal,nu prea pot pleca de pe loc :D )

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

vreau si eu sa imi schimb discurile si placutele de frana pe spate. Am gasit ca si firma si discuri si placute marca "LPR"...ati auzit ceva de firma

asta? recomandari, pareri daca aveti ar fi binevenite. Alte firme de discuri si placute de frana ce mi-ati recomanda, daca se poate din propria experienta, si nu

din auzite. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca vrei sa ti se ovalizeze, ia si tu firma fantoma si atunci te mai auzim dupa o saptamana dupa ce le-ai schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca recomandare ar fi sa verificati nivelul lichidului de frana in vas, sa nu fie peste maxim, daca sunt uzate serios placutele. La mine mai aveau ~4 mm pe partea pistonului si ~2.5 pe exterior, am vazut si in urma la DragosR la fel, uzura nu e uniforma pe pereche de placute.

La montare pistonasul trebuie impins inapoi la maxim, tinand cont ca placutele trebuie distantate la maxim in etrier pentru a trece de buza discului.

Daca nivelul e mai sus (eu nu verificasem) va curge lichid din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati folosit placute de frana Roadhouse ? Am auzit doar ca ar fi produse de cei de la Textar. Sunt ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu iei direct Textar decat ceva ce crezi ca ar fi produs de ei?

1997: Company(adica Roadhouse) completely bought out by Lucas Varity.

1998: New brake shoe factory opens in Madrid (Spain).

1999: Lucas Varity completely bought out by TRW. The company becomes part of TRW Chassis Systems.

Sursa

Companiile sunt sub acelasi actionariat, dar fiecare e cu treaba ei. Daca Dacia Mioveni e sub actionariat francez (Renault) nu inseamna ca Renault produce Logan.

Mai bine iei TRW, pentru ca Roadhouse e a lor, dar produce singura.

P.S.: informarea e disponibila oricui, si chiar recomandata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati folosit placute de frana Roadhouse ? Am auzit doar ca ar fi produse de cei de la Textar. Sunt ok ?

Eu am discurile pe fata si placutele fata+spate de la Roadhouse si mi se par OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta careva cu o PRESA pentru a putea impinge pistonul de la etrier spate.

Am incercat cu un patent ascutit dar nu este suficient sa invarti (se duce insa nu pana la capat), trebuie sa si impingi.

Am gasit de cumparat la 250 roni - suma exagerata (in SUA e la 40 $). sau ceva home made sau un loc de unde pot cumpara/inchiria la preturi acceptabile. Ma bate un gand serios sa-mi confectionez singur una insa...

Referitor la discuri si placute - am ales ATE -

Sper sa fi postat unde trebuie, in caz contrar rog un moderator sa mute.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu am facut niciodata operatiunea dar te intreb: nu ar merge cu 2 tije concomitent sa il fotrezi inauntru?? sau e ruginit cumva si de aceea nu merge?

Sau sa incerci cu un surub mare trecut printr-o tija si o piutita sa il presezi inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

ce placute imi recomandati, vreau sa fac schimbul de placute fata/spate si nu stiu ce firma ar fi mai buna(calitate/pret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara originale sunt cele mai bune. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat placutele de frana cu unele TRW si sunt multumit de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care pe langa faptul ca sunt foarte proaste si nu respecta dimensiunile originale, se consuma si mult mai repede. Recomand si eu tot originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golfnik

Eu folosesc de obicei o cheie franceza care o asez in etrier si rotesc manerul in sensul de deschidere a falcilor ca sa presez pistonasul in interior iar cu un cleste mai mare cu falci reglabile rotesc cate un pic pistonasul dupa care mai desfac cheia franceza si iar cu clestele pana intra pistonasul in etrier.

Asta e cea mai buna metoda dupa parerea mea daca nu ai sculele speciale.

marius1982.11

Niciodata nu ai sa reusesti sa impingi pistonasul de la etrierul din spate fara sa il rotesti,asta deoarece mecanismul de la frana de mana sau stationare te impiedica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nevoie sa schimb si eu discurile pe fata si automat si placutele. M-am gandit la Brembo MAX (cele cu striatii) si la placute Ferodoo sau TRW. Pretul pentru o pereche de discuri pe fata si placute Ferodoo ma ajunge aproape 10 mil. Aveti si alte recomandari mai bune la un pret mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Circoloco-nu inteleg de ce te sperie asa de mult discurile Zimmermann, ai vazut ca au fost puse si pe masini mult mai puternice si au rezistat bine, adica de ce sa dai bani doar pe nume?Am gasit pe la 550 Ron discurile pe fata, pot spune ca este un pret rezonabil.

Pentru placute poti alege si Hawk, ATE, Mintex si sa nu uiti de lichid daca tot umbli la frane:D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Zimmerman nu am auzit atatea laude cat despre BREMBO MAX, cele sport ventilate si striatii plus ca am un prieten care le are deja pe masina si e foarte multumit, asta am observat si eu cand am mers cu el. Pretul de aproape 10 mil a fost o eroare de-a mea :lol:. Pretul real este de 660 pentru discuri si 129 placutele Ferodoo sau 158 TRV. Cred ca voi alege combinatia Brembo+Ferodoo. Pareri, sfaturi? Zimmerman-urile arata foarte bine dar pe mine ma intereseaza sa fie bune in primul rand. Discurile care le am acum pe fata sunt cele cu care a venit masina. Adica din 2001 ....125000KM. Eu zic ca e ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspunsuri.

Solutia pe care am adoptat-o: mi-am facut singur o presa pe care am folosit-o cu succes (doar pe spate foloseste presa).

Referitor la operatiounea de schimbare discuri si placute vreau sa evidentiez cateva "probleme" pe care le-am intampinat:

- trebuie sa aveti scule - problematice sunt: presa pentru etrier spate, inbus de 7 si fixa de 15 (in cazul meu)

- se poate intampla ca surubul de ghidaj care tine discul sa se rupa - pe spate nu am avut probleme insa pe fata ambele s-au rupt (am gaurit cu un spiral bun de 4.5 cu multa atentie sa nu stric filetul - operatiune destul de delicata si consumatoare de timp).

- o alta problema pentru cei care nu se pricep/nu au mai facut (cum este si cazul meu) - nu stiam sensul de strangere/desface a suruburilor/piulitelor (destul de ridicol...stiu).

Nu e complicat insa tinand cont de faptul ca e vb. de sistemul de franare recomand mare atentie sau un service - 150-200 roni.

Referitor la placute si discuri dupa cum am mai spus am ales ATE (facute in intalia, "ensured" in germany. Nu imi pot da cu parere dupa 50 km. Pretul de achizitie 1100 - 1200 roni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Discurile nu trebuie centrate cand pe prinzi sau ele potrivesc perfect pe ceva anume?

In fata are si contrapiulita ,aia ai slabit-o? La mine ai o iesit f lejer, nici macar nu erau ruginite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!