Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

am schimbat sambata discurile si[ placutele fata. am pus discuri brembo max si placute textar. Nu am putut scoate surubul de fixare al discurilor, drept urmare l-am scos elegant cu masina de gaurit. Urmeaza un DIY ...

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea are 180mii km iar despre discuri eu nu-mi pot da seama daca sunt sau nu de schimbat, cer e ca sunt cele originale. sunt un sofer care folosesc rar dar bine frana:p

un set de placute pe fata la 89 ron nu stiu ce marca sunt(italia) ma tin 25mii/km, de aici am tras concuzia ca nu folosec des frana cu toate ca km mai mult in oras ii fac. pot sa masor cu subleru grosimea discului ca sa-mi dau seama daca e uzat la maxim sau cum sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Discurile se schimba daca grosimea lor este sub minimul specificat de producator - 18mm, discurile noi au 22mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze de la inceput daca am postat unde nu trebuie dar am folosit search si nu am gasit...Discurile si placutele mele sunt noi,au aproximativ 6000 km si la viteza mica 10-20 km/h cand franez lent imi suiera pe fata rotile!Sa fie un defect la placute sau la discuri sau doar mizerie sau ceva de genu.Precizez ca mai suiera cand plec de la spalatorie si sunt ude discurile si placutele!Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil să dispară acel suierat după ce se uzează un pic plăcutele, dacă spui că sunt recent schimbate.

Dar dacă sunt aftermarket, probabil asa vor face tot timpul datorită materialului din care sunt făcute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt aftermarket nu mai retin producatorul.Dar pe viitor de care sa cumpar?Ce producator?Multumesc WNS pentru informatii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ferodo

si suiera de cand le-am pus si nu peste multi km tre sa le schimb ca sunt gata

asa ca depinde de marca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei la cele originale nu apare acest inconvenient, singurul dezavantaj este că sunt mai scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Este adevarat ca la montarea placutelor de frana pe fata este foarte important sa impingem cilindrii de presiune prin rotatie? Mi-a spus un mecanic faptul ca daca nu ii rotesc, pe acestia sau undeva pe acolo se afla un filet care se poate distruge, e adevarat?

As vrea sa schimb singur placutele dar stau cu frica sa nu stric ceva pe acolo.

L.E. Multumesc!

Modificat de adriahno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E valabil pentru spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi

Mi-am schimbat si eu disc+placuta si pe fata si pe spate...dar dupa schimb am observat un fenomen mia ciudat...nu stiu daca e anormal sau nu: la apasare constanta, pedala de frana se duce incet pana la capat, ca si cum ar fi aer in instalatie. Cand l-am intrebat pe mecanic, mi-a zis sa fac vreo 200 de km, si daca nu isi revine, probabil e dusa pompa de frana, adica garniturile din pompa. E posibil sa fie aceasta cauza?Sau dupa "rodaj" va disparea acest fenomen? O explicatie data de altcineva a fost ca din cauza ca s-a luat jos etrierul, s-au scos placutele, ca lichidul de frana trebuie sa-si "revina"..

Cand am intrebat cat costa pompa...aproape 10 mil pompa originala, iar ceva no-name in jur de 4-5 milioane. Intrebarea mea e ca daca chiar asta e problema, nu se pot schimba doar garniturile? Teoretic eu zic ca s-ar putea dar ...nah, eu nu ma pricep.

A mai patit careva dintre voi asa ceva?

Modificat de Robert27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert27 aeriseste toata instalatia de frana incepand cu spatele si terminand cu fata Ai mare grija la lichidul de frana sa fie acelasi cu cel original sau eventual daca nu este murdar recupreaza-l cu ajutorul unui furtun pus pe aerisitor Dar daca lichidul nu a fost schimbat in ultimii 2 ani e recomandat sa-l schimbi deoarece retine umezeala Nu schimba pompe de frana pentru ca nu cred ca are rost , inceraca prima data o aerisire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai fost intre timp la un alt mecanic, care mi-a zis ca nu are rost sa schimb pompa,ci mai degraba garnitura si lichidul de frana. O sa ma duc zilele care urmeaza la el, sa vad cum ma rezolva.

Merci de sugestie valibb , chiar m-a intrebat mecanicul daca a fost aerisita instalatia sau nu la schimbul de disc+placuta.

Apropo, pe discuri si placute nu se da garantie in functie de numar de km? Eu am primit pe discuri 1 an garantie, pe placute mi s-a spus ca nu se da garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Robert, NU lasa mecanicul sa se bage in pompa. Inlocuieste lichidul de frana si fa o aerisire la toate rotile. Mai mult ca sigur problema e din lichid. Eventual mai fa si o aerisire cu vagcom ca aici.

Si la mine mergea jos pedala incet. Dupa inlocuirea lichidului si aerisirea corespunzatoare, totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Cosmin, o sa-i zic mecanicului sa faca si aceasta aerisire a ABS-ului...sper sa aiba WAG ca sa poata sa o faca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavian_NIcolae

Salutare la toti...am cautat si eu pe aici dar se pare ca nu am gasit...am o intrebare...se poate retrage pistonasul cu vag-comul?ptr schimbul placutelor?daca da cum se face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Se poate dar numai la modele mai noi, cred ca de la G5 incolo, dar nu bag mana in foc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu placutele de frana pe fata. Sunt cu senzor. Ceea ce am observat e ca nu au fost uzate decat numai la jumatate.

Concluzia mea e ca s-a ajuns la senzorul placutelor prin uzarea discurilor, care au o bavura la extremitate.

Intrebarea mea este daca discurile sunt in parametrii e bine sa rectifici doar bavura ce s-a realizat in timp datorita uzurii ?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai postat legat de discurile care s-au rectificat din cauza batailor (includ si acel umar care se formeaza ca urmare a uzurii), eu sunt de parere ca DA - se poate face daca nu se coboara sub grosimea minima prevazuta de producator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

trebuie sa-mi schimb si eu toate discurile si toate placutele. Din ce m-am documentat pe forum am inteles ca trebuie niste discuri mai dure si niste placute mai moi. Am ales pentru placute marca Textar despre care am auzit ca sunt moi. Dar despre discuri nu prea am gasit multe. Inclin spre Brembo. Sugestii cineva? Experiente? Ferodo am inteles ca e de evitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MI-am pus placute TRW ieri si sunt multumit, Nu scartzaie, nu fluiera si masina se opreste mai bine ca inainte (avand ferodo ) . Am intampinat probleme la retragerea pistonasului care era intepenit, dar cu o presa si multa rabdare am reusit sa il imping la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am pus discuri si placute ferodo(si pe fata si pe spate),am facut pana acuma 400km si tin din ce in ce mai bine,la inceput primii 100km au cam scartait placutele desi alea pe spate erau cu reducerea zgomotului,au costat 6mil fara manopera:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codringolf4

Cam cat costa setu' de discuri frana pe fata? Si care marca e cea mai recomandata? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am pus discuri si placute ferodo(si pe fata si pe spate),am facut pana acuma 400km si tin din ce in ce mai bine,la inceput primii 100km au cam scartait placutele desi alea pe spate erau cu reducerea zgomotului,au costat 6mil fara manopera:D

e normal. rodarea poate sa dureze si 1-2k km de mers in oras, ceea ce e destul de mult. ce spune producatorul relativ la bedding?

uite aici o serie de sfaturi http://www.tirerack.com/brakes/tech/techpage.jsp?techid=85

http://www.powerbrake.co.za/tech_info/tech_02_bedin.htm problema dezvoltata pe larg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Foarte bun materialul.

Si la mine arata asa pe spate discul de frana, dar pe fata e destul de ok, in afara ca e tocit din el si are bavuri pe margine.

E posibil sa fie pt ca s-a mers cu frana de mana trasa? Asa e de cand am cumparat-o, credeam ca e ruginit :coffee_lol:.

SI inca ceva, poate sa scartaie de la asta cand trag frana de mana, e sigur ca ele scartaie, nu ma luati ca e nush ce bucsa.

Mersi.

post-34985-1243180778_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!