Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Scuze pt aria gresita. si eu tot FS3 am ca si sistem de franare pe fata:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On ‎6‎/‎29‎/‎2018 at 3:33 PM, GTD said:

Placute ramai la ATE dar nu varianta "ceramic" care sunt aferente codului  postat de tine , ia varianta normala au mai mult cupru in compozitie fata de TRW care are sub 0.5%

Carear fi codul pt plăcute normale Ate?Atunci rămâne de ales între Ate si Brembo.

Mulțumesc mult!!Drumuri bune si numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca po o sa cumpăr Brembo,ate a zis un coleg ca nu sunt strălucire, Trw are putin cupru(deci nu franeaza probabil si nu degajă caldura bine).Alte marci care ar fi bune dupa experientele voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: ati mai auzit de taierea  marginilor discurilor de frana? Cica am discuri OEM pe ea si sa iau putin din  buza ca ele au carne pe ele + placute noi mai moi si mai duc inca 30k km.

Sa fie oare o practica sigura?

Modificat de aditzu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți ia 100 Ron la strung să ți șteargă fata noua la un set de discuri. Se șterg 4 fete la un set ( interior, exterior).

 

Manopera de dat jos discuri cine o face? Că ei sigur nu se baga. Daca bine îmi amintesc grosimea minima la discuri e 18mm. Că să ștergi o fata de tot iei 2-3 zecimi sa fii sigur. X2 înseamnă  0.6 MM . Daca discurile tale au 19 MM poți să le arunci/schimbi.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ma intreseaza daca e sigur sau nu. De dat jos rezolv cu un mecanic. Ca oricum tre sa schimb si placutele si pun alt lichid de frana + aerisire.

N-as vrea sa calc frana pe la 130km/h si sa nu se PREA opreasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este sigur si cu atat mai putin recomandat. 

Daca pe siguranta ta nu pui pret te rog tine cont ca pe strada nu esti singur. Daca 500 ron la 3 ani ( discuri fata/spate) ti se pare o suma importanta atunci poate ca ar trebui sa ti reconsideri ideea de a detine o masina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de lipsa banilor. Este vorba ca discurile OEM is mai rezistente. In ultima perioada am tot intalnit persoane care au pus discuri ATE / TRW si dupa 2000 km cam toti se plang de ovalziarea discurilor. Ceea mi se pare inadmisibil sa pui disc de 180 lei pe masina si sa se ovalzieze dupa 2000 km!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este sigur, de ce sa nu fie sigur? decupezi din suprafata de disc, si materialul ramane acelasi. Doar sa te incadrezi in grosimea recomandata.

Prin indepartarea unui strat subtire de 2-3 zecimi nu modifici structura interna a materialului, si nu creezi microfisuri sau alte chestii de genul asta. 

 

Am citit si discurile vin cu 22mm grosime de noi. Limita inferioara de siguranta e 19 mm.  De obicei discurile tin 100.000km fara probleme.

 

Daca e vorba de masina ta din semnatura 2002 te sfatuiesc sa cumperi discuri noi, chiar daca e metal, au o vechime si din cauza dilatarii si a compactarii a diferentei de temperatura te poti trezi cu microfisuri, iar cand ajungi la limita inferioara de grosime te trezesti ca iti crapa discul la o franare de urgenta de la 120-130km/h. 

 

Cei care au probleme cu discurile si placutele e din cauza ca nu stiu sa le monteze ori au o problema la etriere. De obicei cei care nu curata bine butucul pe care se aseaza noul disc au vibratii in volan la franare. Am schimbat pe golf 5 discuri Ate fata spate si nu am avut absolut nici o problema. Frana extraordinar de bine.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine insa personal am pus discuri AM pe 2 masini si n-au fost probleme atata timp cat am respectat "rodajul" sau "soft break-in-ul".

@deenman tocmai pentru ca marja intre "bun" si "de aruncat" este foarte mica nu se recomanda operatiunea propusa de tine. 

Este doar o solutie ieftina, care nu aduce nicio valoare adaugata reala. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, procedura completa si corecta de schimbat placute de frana la o masina, este sa dai jos discurile si sa le iei fata dreapta la strung, apoi sa montezi placute noi. Punand placute noi pe niste discuri cu o suprafata "uzata" diminuezi din suprafata de franare. 

Pentru un atelier care se respecta si stie ce face, trebuie sa aiba strung sa stearga discurile, si stand de franare sa faca before/after.  Ti se pare ieftin sa iei fata la discuri, nu e deloc o chestie care denota ieftineala, sau faptul ca nu ai bani sa intretii o masina. Asta e procedura.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, nu mai bine ne ataseaza @aditzu' o poza cu discurile? Astfel evitam discutiile fara valoare.

Personal, nu recomand operatiunea aceasta, desi este o practica larg raspandita la nivel de Ro. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le caut la fiare vechi pe la colegul meu sa vad daca nu-s aruncate. Daca le gasesc fac si poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat e fata   discuri Brembo Max cu 145ron bucata.Sper sa nu se considere reclama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Reclama la ce? Pai despre asta vorbim noi aici, ce e bun, ce nu e bun. Altfel cenzuram tot si inchidem pravalia.

 

@aditzu': eu nu vad ce te impiedica pui direct placutele noi, fara a mai sabla nimic. Este adevar ca procedura de rodare a placutelor pe deiscuri vechi sa tina putin mai mult ca la niste duscuri noi, dar asta nu e nici o problema. Se foloseste frana usor spre moderat primii 50-100km pana cand se simte ca prinde din ce in ce mai bine. Daca incepi cu franari violente, din cauza ca pacutele nu sunt pasuite cu discurile apar supraincaziri locale, decalire, treburi nasoale, de evitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dragii mei colegi , de ceva vreme am observat o slaba functionare a sistemului de franare , cum discurile si placutele sunt la jumatate am mizat pe schimbarea lichidului de frana , acesta fiind cu o durata de aprox 6 ani .Dupa schimbul lichidului am facut si un stand de franare , rezultatul fiind dezastruos .Ma ajuta cineva cu explicatii si sugestii referitoare la datele rezultate ? Sugestii cam ce ar trebui sa mai schimb .

15331177701821382437809.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat lichidul de frana corect? Cu aparat sau cum? Pedala e tare ferma? Tine frana beton la prima apăsare sau după a doua prinde mai eficient ?

S ar părea că ai o problema pe partea dreapta, ori etrierii nu funcționează bine (curățat șanțurile pe care aluneca plăcuțele, uns culisele cu vaselina siliconica) mă gândesc să nu ai și arcurile.slabe pe partea aia si sa conteze și asta.

Verifica și presiunea in roti sa fie egala, diferența e oricum mare sa fie din arcuri sau anvelope. Cred că ai problema la etrier sau sistemul nu a fost aerisit corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, trebuie sa schimb placutele de frana fata si spate pentru masina din semnatura, am comandat placute marca TEXTAR cu codurile 2568301 fata si 2500901 spate, din ce m inteles de la vanzator, placutele de pe fata vin si cu senzor de uzura, mecanicul care a constatat ca trebuie schimbate placutele mi-a zis ca cele care sunt acum pe masina nu sunt cu senzor de uzura. Din ce stit voi, este posibil ca masina sa nu fie prevazuta cu senzori de uzura pentru placute? Mentionez ca este prima oara cand schimb placutele de frana la aceasta masina. Multumesc mult pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gresit aria. Aici se discuta despre Golf 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul lichidului s-a facut clasic , am tras din rezevor car s-a putut cu seringa , am completat cu lichid nou si am facut aerisirile ( dreapta spate , stanga spate , dreapta fata , stanga fata ) , Am folosit aprox un litru de lichid TRW.

 

poate fi si o prblema de abs ? neregulile majore sunt pe dreapta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți tine pedala sau trebuie sa o apeși tare că să prindă ?  Bănuiesc că nu e bine aerisit sistemul.

Daca nu vrei sa o duci la mecanic, caută pe YouTube tutorial aerisire frane. Se face dintr o sticla și un furtun o improvizație o bagi pe aerisitor și dai câteva pedale până vezi că nu mai ies bule de aer. Pune furtun transparent că să vezi ce se întâmplă. După ce ești cu pedala la fund strânge aerisitor îl altfel îți bagă aer in sistem. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am facut , cu furtun transparent bagar in sticla ! Pedala trebuie apasata tare ptr a tine frana.Problema pe care trebuie rezolvata primar este cauza dezechilibrului mare ( dreapta cu stanga )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa partea dreapta, da jos plăcuțele, curata zona unde culisează urechile plăcuțelor, verifica sa nu ai culisele etrierilor uscare. Să îți prindă plăcută pe toată suprafața discului.

Sistemul nu e aerisit bine, mai ai aer in instalație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ciudat ca pana si la frana de stationare , care nu functioneaza pe baza lichidului de frana sunt diferente mari la roti . Acum nu stiu daca la golful 4 sunt cabluri individulale care se pot regla separat . La golful 3 asa erau mai mergeau reglate de acolo . Cert este faptul ca dezechilibrul mare este pe fata , si acolo trebuie umblat prima data !Cel de statia unde am facut testul de frane mi-a spus ca pompa este vinovata . Eu nu inclin sa cred asta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bucurestii noi ai un Ad Garage cu statie ITP. Suna si fa o programare. Au aparat de inlocuit lichidul de frana cu ATE, si au si statie de testare frane, ca sa vad daca au remediat total defectul dupa reparatie. Fa-le o vizita, la o fosta masina de-a mea s-au ocupat de frane, si nu a costat mult.  Se baga si la desfacut etrieri, curatat, inlocuit garnituri daca e cazul. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!