Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

ionut.vidrighin

bun, merg pe varianta aia.
poate se mai amelioreaza sunetul desi nu trag sperante.
acum cu temperaturile astea scazute, se aude groaznic mai ales cand accelerez. 
inclin sa cred ca sunt cativa tacheti blocati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un ulei mai vascos, dar bun ar fi http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/01 - Passenger Car Engine Oil/03 - Full Synthetic/TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40_082013 EN.pdf

avantaj ca mai reduce consumul de ulei si poate ar mai ameliora zgomote. Are 14,7 viscozitatea la cald, la 100grd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal. Problemele cu tachetii le am si eu , sunt programat la o interventie la un motor de 1.4. axp. tacheti plus pompa ulei si cuzinetii din spusele mecanicului ungerea  proasta a dus la distrugerea tachetilor  dupa ce  a facut un test cu manometru si sesizand presiunea uleiului slaba desi nu primeam atentionari in bord . merita interventia asta ? sper sa nu dau in altele cu mecanici nostri, masina merge bine in afara de bataia la rece a tachetilor nu am alte probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bat la prima pornire 2-3 sec,nu ? Daca da,eu nu as intervenii.Ce ulei bagi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

 

Bat la pornire la rece nu se opresc doar dupa ce se incalzeste motorul si merg ceva km , in mers nu se aud clar dar la relanti tot mai au o tenta sa bata ulei mi-a pus mecanicul 10 w 40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si alt mecanic.Ne putem intilnii sa le comparam-pm daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Fri Feb 17 2017 at 7:50 PM, ionut.vidrighin said:

Buna, revin in legatura cu problema zgomotului motorului.

Azi am fost la service la Auto Leo in Sibiu.

Problema sta in felul urmator. Ar fi 3 variante.

1. Desfacut motorul si schimbate supapele si verifica tachetii pentru ca consuma 1 litru de ulei la 6000km - in jur de 2500 lei cu totul 

2. Desfacut motorul si schimbat tot ce e varza prin el - in jur de 4000 lei

3. Cumparat alt motor si pus pe ea - in jur de 4000 lei cu totul.

 

motorului ii s-a efectuat test de compresie si totul pare ok, potrivit lui Leo. De asemenea, el sustine ca daca blocul motor e ovalizat (sau ceva de genu), nu mai merita investit in el, asa ca musai altul.
Problema cu cumpararea altui motor inca e loterie asa ca efectiv nu stiu ce ar fi mai bine.

Cei ce sunt din Sibiu sau cei ce-au auzit de Leo din Sibiu, cu siguranta stiu despre ce vorbesc cand vine vorba de profesionalismul lui.

Ce pareri aveti ?
Multumesc.

 

Ulei 5w40 schimbat la un an sau 10000km. Bataia este de la pistoane, bat in camasi, singura solutie pistoane noi, dar eu am 340000km cu bataia asta si merge fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Am efectuat operatiunea de inlocuit tachetii + pompa ulei si cuzinetii +schimb ulei si filtru  cost total aprox 2000.

La motorul meu bataia de tacheti a disparut in schimb se pare ca bate si un piston :((  mi sa recomandat inlocuit piston + segmenti daca tot desfacem motorul alti 2000de roni :(( <asta cand voi avea iar finante > ma saracit bagubosul asta de motor...

mai o duce asa cu bataia de piston la rece se aude un pic  dupa ce se incalzeste mai putin .ceva pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu 2000 faceai tot motorul,pe mine atat ma costat.pistoanele sunt 800 cu segmenti

 

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De câteva zile am intrat in “posesia” unui Golf IV  1.4 16V motor AKQ din 99.

Maşina nu a fost rulata in tara dar a stat pe dreapta aproximativ 2 ani, la ea sau schimbat următoarele : ulei Castrol 10-40, distribuţie (Kit Conti), pompa de apa, bujii, toate filtrele, discuri si plăcute noi pe fata dar si pe spate, kit de reparaţii etriere (garnituri) plus câteva mărunţişuri estetice.

Am investit in ea deoarece vreau sa o dau tatălui meu care actualmente conduce o Dacia Solenza 1.4 mpi luata de mine de noua.

la o scanare cu VCDS apare : 00513 –Engine Speed Senzor (G28)

27-00 – Implausibile Signal, maşina se comporta foarte ciudat , scotea fum mult se întrerupea la ralanti iar in sarcina merge “cu smucituri” si mai mult de 4000 de ture nu urca nici in mers dar nici turata pe loc

Am curate toate mufele la care am avut acces, de la senzori si nu numai, dar nu am curăţat încă clapeta de acceleraţie care de altfel pare curata.

Intru`n final cred ca am localizat acel senzor G28 , care la tipul de moto al meu AKQ nu l-am putut localiza pe net, dar in schimb am mişcat pe bâjbâite doua contacte din spatele motorului, in partea stingă cum te uiţi la motor, undeva sub joja de ulei si de atunci se pare ca maşina si-a revenit si merge constant.

Acum va solicit ajutorul cu următoarele probleme:

 - La un drum de 60 de km mers contant 30-35 km pe DJ cu puţine localităţi, trafic foarte lejer , de duminica urmat de restul pe Drum European (DN), apa la 90 constant, schimbat viteze la 3000 – 3300 mers constant 100, 60 -65 , in localităţi, fără accelerări bruşte , viteza maxima 120 pe o porţiune scurta, aprox 14 grade afara, timp frumos, benzina de la OMV, singur in maşina fără clima pornita, mia ieşit un consum de 8.4 l/100km pe distanta respectiva, ceea ce mi se pare exagerat de mare. Si la voi e la fel?

Ce s-ar putea sa ii de acest consum mare?

- la pornire scoate un pic de fum cam negru nu albăstrui

- uneori pare ca gazele miros a benzina nearsa in special la aproape un minut de la pornire deşi relantiul nu fluctuează nici la rece nici la cald.

Dilema mea este sa o las tatălui meu sau sa investesc in SLZ (bucşi, telescoape, reparat pompa servo, etc.) pentru el,fiind pensionar,consumul e prioritar in detrimentul confortului oferit de AC- si restul ; iar consumul la acelaşi traseu făcut cu maşina  a ieşit 5.3 in acelaşi condiţii in aceeaşi zi(ieri) cu metoda plin la început pina`gura si reumplut la final tot plin pina curge afara cu aceeaşi benzina la aceeaşi pompa omv .

 

PS scuze pt postul lung si multumesc anticipat pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alonso_first_one

Salutare colegi...astazi m-am lovit de o problema.am incercat sa urc cu spatele pe o strada care este mai in panta,am bagat in masalier,mi-am luat putin avant si pe la jumatatea pantei motorul tragea sa moara si pana la urma s-a oprit,parca nu avea deloc putere si parca se rupea de la jumate masina.Am pornit motorul,m-am dus mai jos,apoi mi-am luat avant si aceeasi problema,cu pedala de acceleratie la maxim,motorul a murit,dar mai intai masina a mers in hopuri,smucita si lipsita de putere.Mentionez ca motorul are zgomotul de diesel si mananca ulei la greu si scoate fum,dar astazi e prima data  cand se intampla asa ceva.Nu am apucat sa o pun pe tester.De la ce ar putea fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta 1: Pompa benzina

Varianta 2: Clapeta acceleratie

Varianta 3: o diagnoza pt rezultate mai detaliate

Sunetul de diesel si mancat de ulei (in unele cazuri) e normal la acest tip de motor,s-a mai discutat,defect de proiectare de pe acea vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alonso_first_one

Revin cu o alta informatie la problema mea,astazi am desfacut fisele si una dintre bujii era inecata(mai exact prima bujie din partea stanga),era o groaza de ulei deasupra bujiei.Banuiesc ca merge in 3 pistoane,ca nu are cum sa imi dea scanteie la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai trage uleiul afara cu o seringa...poti sa le desfaci pe toate daca tot esti acolo si sa le cureti cu ceva degresant apoi si bujiile sa te uiti la starea lor ca nu strica .Daca mergea in 3 pistoane facea urat tare si eu cred ca doar nu dadea scanteie corect.Cand ai sa refaci distributia sa i spui la mecanic sa etanseze corect cu silicon capacul axelor cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alonso_first_one

Am scos tot uleiul cu o surubelnita si hartie,acum sunt curios daca mai o sa bage ulei.as vrea sa ii schimb distributia,dar nu stiu daca merita sau mai bine sa tin banii sa cumpar alt motor si pe asta care il am sa il repar cand o sa am bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Daca ai gasit ulei deasupra bujiei, desigur ca o sa mai bage ulei si o sa mai gasesti, numai daca nu cumva ai desfacut semicarterul superior si l-ai etansat cu silicon. (asta presupune si deranjarea distributiei). Nu are nici o treaba uleiul ala cu faptul ca da sau nu scanteie.  Uleiul este izolator. Bujia nu da scanteie daca este murdara in partea inferioara, aia cu electrodul.

   Marsarierul, (nu marsalierul) este undeva intre viteza 1 si 2 ca demultiplicare a cutiei de viteze, asa ca daca ai mers foarte incet in panta  fara sa tii masina si  din ambreiaj, poate fi normal mersul in hopuri si oprirea motorului. Incearca sa urci panta aia cu spatele, dar cu alt sofer si atunci vezi daca este masina vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

la masina din semnatura sunt programat pentru schimbat pistoane + segmenti deoarece unul bate , plus garnitura chiulasa  , acuma mecanicul mi-a zis ca trebuie si rectificarea chiuloasei dilemma mea e  de ce si daca e obligatori si daca risc ceva daca nu o fac , la cat am investit in acest motor dupa ce initial am schimbat tachetii + cuzinetii si nu am scapat de bataia care ma enerveaza ...se cam termina finantele mele...sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot de diesel se rezolva doar cu inlocuire pistoane.Planeitate la chiulasa se face daca se constata ca e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai exact , pt aia si merg <inlocuit piston+ segm>dar eram curios de unde stie el dinainte ca trebuie aceasta rectificare daca nici nu a desfacut motorul incearca sa mai traga ceva finante poate? sau este indicat dupa schimbarea pistoanelor aceasta rectificare?! nu cred ca are legatura nu?

Modificat de Laurentiu_LWR
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planeitatea se face daca se constata dupa demontare.Planeitatea implica costuri si manopera suplimentara deoarece se dezechipeaza chiulasa complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, LiviuMihai said:

pai exact , pt aia si merg <inlocuit piston+ segm>dar eram curios de unde stie el dinainte ca trebuie aceasta rectificare daca nici nu a desfacut motorul incearca sa mai traga ceva finante poate? sau este indicat dupa schimbarea pistoanelor aceasta rectificare?! nu cred ca are legatura nu?

De fiecare data cand se desface chiulasa este bine sa se verifice planeitatea pentru ca ea se poate deforma din cauza caldurii si risti sa-ti sufle garnitura noua. Eu zic ca procedeaza corect mecanicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o rigla speciala pt verificarea planeitatii,in 5 minute iti spun daca chiulasa are nevoie de planeitate sau nu ,precizia e de 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza care i calduri?

chiulasa se da jos cu motorul rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de caldura care o suporta chiulasa in timpul functionarii motorului pana in punctul desfacerii...nu se referea cum , ca chiulasa se desface la cald.

Later Edit : Si atunci cum se explica fenomenul de ''deformare'' a planeitatii chiulasei daca nu din cauza caldurii...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apa nu trece de 90 de grade nu vad cum s ar deforma o chiulasa pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!