Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare, urmeaza sa schimb kitul de distributie pentru ca e veche dar o si suspectez ca e pusa gresit, sarita o cu un dinte deoarece am zgomot de avans (daca nici asta nu rezolva problema avansului, nu mai stiu ce. As vrea sa stiu, dupa ce voi schimba kit-ul complet acuma, adica toate cele 4 role, 2 curele si pompa apa, la urmatoarea servisare peste 4 ani/60.000 km atat cat se zice ca tine o distributie, va trebui sa schimb iar totate piesele sau numai cele doua curele?

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula la masina se schimba "kit-ul" de distributie,nu pe bucati,la fel ca si ambreiaj-ul..."kit" ambreiaj,dar avand in vedere ca preturile sunt maricele,multi prefera sa schimbe doar ce e uzat nu si tot ansamblul (care e mai putin uzat samd) De regula asa functioneaza sistemul de bijnitarie (adica: nu bate,nu troncane,recent schimbat "kit" distributie adica doar pompa de apa...etc)

Daca ai de gand sa o mai pastrezi inca 4 ani,cea mai buna decizie e sa mergi la service si sa ceri sa faca o constatare la kit-ul de distributie sa vada cum se prezinta,urmand sa iti sugereze daca e necesar intreg ansamblul sau doar 2 curele-consumabile,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la un tacanit in anumite ture, poate sa fie si de la benzina proasta. Cum am patit si eu, cu benzina 95 , tacanea de ma scotea din masina. Cand am bagat de 99 a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ala e tacanitul, la mine apare intre 1900-2200 ture. Nu e normal sa tacane cand  pui benzina 95 pe care trebuie s-o pui pe motorul asta, ca asa scrie si pe capacul de la benzina, motorul asta nu e facut sa mearga cu 99, 100... E o problema de aprindere asta, pe care inca n-am rezolvat-o. Si eu am crezut ca am rezolvat-o cand i-am bagat diversi aditivi, dar problema a revenit. Iti sugerez si tie sa mergi la service sa gasesti problema, sa nu stai cu ea ca se agraveaza in timp.  Acuma ca tot e timpul sa-i fac distributia, sunt curios daca cea veche e gresita. Sincer, chiar sper sa fie gresit pusa ca sa se rezolve, daca nu, o sa mai caut raspunsuri. Pot fi diversi senzori, injectori infundati, bujii proaste, vechi(ce-i drept nu am verificat, urmeaza), fise, bobina... nu e de stat cu asta pe principiul ca merge si asa. Iar mecanicii care iti zic "nu ai ce sa-i faci, las-o asa" cum mi-au zis mie vreo 2, sunt nestiutori, batrani, scoala veche... mergi la altii, pune testerul pe ea... La masinile vechi treaba asta se regla din delcou, acuma avem ECU.

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inteleg. La aceleasi ture aveam si eu problema doar ca eu am 1.6 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce tacanea asa tare ? O ezitare cred ca au toate(1,4-1,6) daca o calci mai violent din relantiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csm_1-daca o pastrezi trebuie sa bagi in ea.Nu de la benzina tacane asa tare cum ziceti.Un aditiv pe an am pus si eu dar nu am simtit nimic.Am vazut o emisiune tv (top gear)legat de aditv redex dar nu il gasesc,documentat cu dyno.Sper sa rezolvati relativ usor...financiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa bag in ea? La bani te referi?

Tacanitul se aude ca aici, zgomot de detonatii la aprindere, inseamna ardere incompleta. De aici si ipoteza mea cu cureaua de distributie pusa mai sus sau mai jos cu un dinte. La modelul asta dintii sunt foarte mici, cativa mm, nu destul de mari ca sa loveasca supapele in piston dar indeajuns sa provoace probleme la arderea carburantului daca cureaua e gresit pusa. Si credeti-ma ca se poate, am auzit si aici pe forum, si pe forumuri straine!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, SacreDro said:

Tacheti.

Nu are nicio treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne ti la curent ce/cum ai rezolvat...bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

de aproximativ o saptamana am ceva probleme cu golful meu IV, in urma diagnozei am constatarea de mai jos.. Trebuie schimbat senzorul de temperatura sau alta ar fi cauza?

 Address 01: Engine       Labels: 036-906-032-AXP.lbl
Control Module Part Number: 036 906 032 P
  Component and/or Version: ME7.5.10            3695
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 00000 
                      VCID: 1D313FFF974415F69F5-5072
1 Fault Found:

 

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
            P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,ai semnal-circuit intrerupt,poate e defect sau poate e dezlipit un fir,etc.

arata cam asa:

IMG_7311.jpg

Cel mai bine il inlocuiesti,nu e f.scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, csm_1 said:

 

 zgomot de detonatii la aprindere, inseamna ardere incompleta.

 

   Nu asta inseamna. Detonatiile sunt explozii care apar in amestecul din cilindrii neinitiate de scanteia data de bujie. Cauza principala este benzina cu cifra octanica mica.(cifra octanica reprezinta chiar rezistenta la detonatie). Mai pot fi depozite incandescente de carbon pe bujii, supape, accelerare brusca in treapta si turatie nepotrivita, senzor de detonatie cu fire rupte, nestrans, etc.

   La motorul asta, se intampla sa ramana blocat accesul aerului in motor de pe traseul de iarna. Adica in loc sa traga aer proaspat, rece, din fata, trage aer fierbinte de pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si din ce cauza poate trage aerul de pe evacuare? Adevarul este ca la bujii nu m-am uitat. O sa verific, desi nu cred ca ele sunt cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ai de la filtrul de aer tubul prin care trage aerul bifurcat? La bifurcatie este un termostat care la rece comanda o clapeta care inchide traseul de aer frontal si deschide circuitul de aer tras printre colectorul de avacuare, adica trage aer fierbinte. La cald, traseul asta trebuie sa se inchida. Daca termostatul ala nu mai comanda (mecanic doar) miscarea clapetei si pe canicula mai trage si aer la sute de grade, motorul clar ca nu mai are putere, apesi mai tare pe acceleratie si cred ca favorizeaza aparitia detonatiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, poti sa-mi pui o poza cu piesa, sau codul piesei? Ca s-o verific si pe asta.

Se poate imbacsi piesa asta cumva, adica oare e nevoie de o curatare ca sa functioneze cum trebuie?(dupa 15 ani...), desi nu cred, fiindca aerul acolo e fltrat. Adevarul e ca uneori simt ca si cum masina nu trage la acceleraare, nu are forta, dar mai rar.

Mersi de sfat.

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca de la bifurcatie iti pleaca doua trasee de aer, furtunul care intra in galeria de evacuare scoate-l afara si fa o tura.

Termostatul ala sigur nu mai este bun.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta poza asta.Pe galerie se vede un dop metalic iar bimetalul este in drept cu dop verde servo in teava de plastic.Ideea e sa traga aer dinafara rece/proaspat--doar vara,iarna pui la loc furtunul.

Imag005.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa desfac piesa. Termostatul are joc, iar usita aia de plastic care se inchide mi se pare ca e sparta intr-un loc, ii lipseste o bucatica. Avea si o garnitura de cauciuc alb pe margine crapata/franjurata care s-a faramitat. Am sa scot furtunul sa fac un test.

12.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina cum mi-ati spus, tot se aude zgomotul, mai diminuat ce-i drept, dar e prezent.

Se poate intampla ceva daca merg cu furtunul ala scos, dauneaza cu ceva motorului? Am observat ca a scazut turatia relantiului mai greu dupa ce am pornit-o azi inainte sa plec.

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu dauneaza,chiar ii place.Gaurile obturate(galerie si bifurcatie),clapeta deschisa--vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca scot galeria aia de tot, las gaura libera la filtru de aer, e tot una, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!