Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Poti sa schimbi fisa pe care o suspectezi cu alta care-ti ajunge pana la bujie si sa vezi astfel daca se muta eroarea pe alt cilindru. Daca se muta, e cel mai bine pentru tine ca ai de schimbat doar fisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o problema ciudata cu mersul in 3 (intreruperi ) la un am golf 4 1.6 AKL

am inceput prin a scoate fiecare fisa in parte (sunt ok ), am desfacut bujiile si ele sunt bune dau scanteie (ngk iridium) am luat compresie pe fiecare piston *8 la toate 4 , am mers la dezmembrari am incercat 2 bobine de inductie tot la fel ,pe tester nu imi da nici o eroare

Imi poate da cineva un sfat ceva sau recomanda un mecanic mai priceput ?

Modificat de tzeasta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresia este de 8 bari??Este foarte mica compresia.

Filtru de benzina cum se prezinta?

C-am asa se manifesta si la mine numai ca la mine sonda 1 este moarta si cred ca din aia face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvane, daca iti urca in ture intrerupt, sigur e de la lambda 1 ca si la mine e acelasi rahat. Din cand in cand se mai stinge martorul si mai citeste sonda si atunci e cu totul alta viata! La mine de obicei se stinge dupa ce alimentez, nu te gandi ca-i fac plinul cu benzina de avioane, ii pun cativa litri de benzina de 95 si atunci merge brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut imi poate spune cineva cum se masoara bobinele de inductie? intre ce pini si ce valori trebuie sa aiba? golf 4 1.6 16 v bcb. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara , dimineata la prima pirnire am probleme si merge motorul rau sau chiar moare . La a 3-a pornire merge bine . Pe tester au dat aceste erori :

1. 16555 fuel trim ; bank 1: system too lean

P 0171-35-10 ---intermittent

2. 16688 Cylinder 4: misfire detected

P0304-35-10--- intermittent

3.16686 Cylinder 2: misfire detected

P0302-35-10--- intermittent

Credeti ca este vorba de bobina ? Mecanicul a spus prin telefon ca ar fi aceasta dar sincer cea mai ieftina am gasit-o la 588roni si nu am vrea sa arunc bani .

Va multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa verifici ce presiune face pompa de combustibil-trebuie minim 3 bar.Intreruperile pe cilindri pot fi rezultatul presiunii scazute.Daca ar fi bobina nu ar merge bine de la a treia pornire.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

vreau sa schimb bujiile la masina din semnatura si nu am mai demontat bobinele de pe bujii... imi puteti spune cum se demonteaza fara sa trag de ele aiurea sa le distrug in vre-un fel ?

le-as masura totodata profitand de ocazie primarul si secundarul, stie cineva ce valori au bobinele acestea independente ?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- pana la urma am gasit topicul dedicat demontarii bobinelor: http://vwforum.promo...obine-inductie/ deci imi cer scuze pentru prima intrebare

- iar la a 2-a intrebare cred ca am gasit un raspuns pentru verificarea aceste bobine de inductie in diagrama de curent atasata, e vorba despre un cablaj pentru motorul meu dar ca idee de cablare e valabil pentru orice bobina de inductie cu 4 pini de la grupul VAG

dupa cum se vede pe schema din poza atasata secundarul bobinei, care este mai predispus la defectare la orice bobina mai mult decat primarul, se masoara intre pinul 2 si plotul bujiei si daca ar fi sa ne luam dupa bobina jumostatica ar avea o valoare de aproximativ 5 kilo-ohmi

primarul pare mai greu de diagnostiacat fiindca are pe intrare o componenta electronica activa si una sau doua pasive dupa capul meu... dar daca are cineva o bobina defecta e invitat sa-i faca o autopsie cu poze sa ne lamurim... dar in functie de ce fel de tranzistor e acolo si cum e aranjat in schema sper sa ma lamuresc cam ce valori trebuie obtinute pe ohmetru luand pe rand fiecare bobina la verificat

post-75511-0-03779700-1353708972_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca esti amator de disectie imi dai o adresa pe PM si iti trimit eu una de fsi sa ai ce surubari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce marca de bobine sunt bune pentru un 1.6 16v azd?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Beru si au fost ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beru sunt foarte bune,acum am si eu 3 si un Bosch care va fi schimbat tot cu un Beru cat de curand si pe asta o tin la roata de rezerva,cum am invatat de la dacie :icon_thumleft: .Stiu,multi vor rade dar eu voi fi asigurat in permanenta cu o bujie,o bobina....decat sa plangem pe langa masina mai bine o caram-bobina-la roata de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he :)) si eu tin la roata de rezerva...un xenon...fise bujii...alte beculete ...bujie...se poarta..vorba ta :) Eu tot bujii BERU Ultra X Titan am pe masina...multumit ;)

Modificat de aleks_dani
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutari,stie cineva la fisele de la buji se pot schimba conectori de intra in bobina? zic asta deoarece am gasit la vanzare doar acesti conectori.atasez si un link sa vedeti despre ce este vorba.  http://www.epiesa.ro/manson-cauciuc-bobina-vw-golf-iv-variant-1j5-1.4-16v-beru-0300513144/11599/10250/art-1045696/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cam rau am ajuns sa avem piese de rezerva la noi, mai rau ca la dacie (eu am patit necazul sa raman in drum de la o bobina busita) cu dacia nu am ramas niciodata in drum. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e electroncal nu ai ce sa-i faci, e eficienta cat merge, cand pica stai si plangi langa masina.

Insa, atat timp cat bujiile se vor schimba la timp, astfel incat bibinele sa nu fie suprasolicitate si se verifica regulat si starea lor nu ar trebui sa fie pbme mai ales cu bobinele de generatie noua.

Problemative sunt cele de tip mai vechi, cu codul pe corpul mufei, nu pe capul bobinei, insa eu gasesc problematice toate bobinele oem cel putin fabricate in Italia.

Acestea noi, desi unele sunt fabricate in alte tari precum Turcia, eu unul am constatat ca sunt f bune si personal de la ultimul schimb acum 50.000 km nu am avut pbme deloc cu ele. Si nici nu dau vre-un semn ca nu o sa mai mearga mult timp deacum incolo.

Desigur, vorbesc despre bobinele oem, cele Beru, nu stiu unde sunt fabricate, oricum Beru e recunoscut pt elemente de aprindere f bune calitativ.

 

Dar, precum au spus si colegii dinaintea mea, cum pasa buna trece primejdia rea, e recomandat sa se aiba o bobina de rezerva in porbagaj, nu se stie niciodata cum da nenorocul peste tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bobina arsa nu te lasa nicidecum in drum. Mie cand mi-a picat singura bobina in 70.000 de km de la cumpararea masinii nici macar nu mi-a murit motorul. Te poti deplasa in 3 pistoane pana la un magazin de piese auto sau reprezentanta fara probleme, atata ca e sunetul deranjant si demarajul prost fata de mersul normal al motorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de la caz la caz. Eu fost dati cand bobina nu s-a intrerupt si a intrat in scurt si atunci iti arde sigurantele si nu mai iti porneste masina.

Dar, ce te faci daca ti se ard dpua, se poate intampla si asa ceva.

Oricum ar fi, mersul cu o bobina arsa e f daunator pt motor, pt ca din pacate ecu de pe vw nu stie sa taie injectia de pe cilindrul cu pbme, stricand si uleiul din motor. Mersul pe o distanta lunga poate duce la multe alte pbme datorate acestui lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bentley (28a) scrie ca mersul fara o bobina afecteaza catalizatorul..ajungand combustibil nears la temperaturile ridicate din catalizator (la fel ca la pornitul impins). Insa tot in carte scrie ca bobinele nu se pt masura :( ..asa este? Ca in 15 pagini din topicul asta am gasit doar metode ptr masurarea bobinelor, insa nu au nici o legatura una cu alta. Stie cineva o metoda buna ptr verificarea bobinelor (cu multimetru sau vcds) daca nu inregistreaza missfire? Ca mecanicul zice sa curat intai egr-ul si apoi sa incercam masurarea bobinelor (deci se face o masuratoare) ptr a diagnostica un mers intrerupt in sarcina, insa eu as prefera sa incerc invers ca pare mai putin invaziv si am si instrumentele. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca afecteaza catalizatorul, acesta fiind motivul pt care in bord iti va clipi martorul check engine si va scuipa apa pe esapament.

Insa, daca nu se abuzeaza de masina isi va reveni la fel de repede.

 

Bobinele se masoara, nu mai retin o sa caut. Se masoare practic rezistenta intre pini. Poti de altfel sa faci comparatie intre bobine si teoretic valorile ar trebui sa fie la fel.

 

Insa, asta nu-ti garanteaza ca maine nu ti se poate arde o bobina, pentru ca, se pot arde spre exemplu izolatiile infasurarilor. Astfel, integritatea lor nu se poate masura si nici verifica.

 

In rest, daca vreo infasurare sta sa se intrerupa, e posibil sa se depisteze prin aceste masuratori de rezistenta. Insa, de regula o bobina ce a mers ceva timp fara pbme, va da semne ca e pe duca, aparand bule pe capul bobinei. Dar nici asta nu e o regula general valabila.

De aceea, eu recomand sa se aiba in permanenta o bobina de rezerva in porbagaj, pt siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Exista o cauza pentru arderea acestor bobine? au murit 2 in 100 de km! iar pe motor mai sunt 2 care au vechime considerabila de 6 respectiv 8 ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu bujiile cum stai? daca sant uzate iti forteaza bobinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o cauza pentru arderea acestor bobine? au murit 2 in 100 de km! iar pe motor mai sunt 2 care au vechime considerabila de 6 respectiv 8 ani!

 

s-au ars doua bobine noi ? ce marca ?

 

daca erau vechi... atat le-a fost viata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da erau vechi bobinele, una OEM si cealalta BERU din 2007.Am schimbat si bujiile.Am schmbat si toate bobinele.Sper ca si aceste sa fie la fel de fiabile ca cele inlocuite!Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!