Jump to content

DIY - Schimbat Bobine Inductie


Recommended Posts

Avand in vedere ca la golful din dotare am fost nevoit sa schimb 3 bobine in 5 ani (din 4 posibile) m-am gandit ca ar fi util un DIY avand in vedere frecventa fenomenului. (speranta de viata 3-5 ani; la mine au picat in ordine 3,4,5 ani - ultima am schimbat-o din lipsa de ocupatie :Driver: )

1. Simptome

- masina nu mai trage corespunzator

- merge in 3 cilindrii (ralanty neregulat, se misca inclusiv schimbatorul de viteze)

- iconita de noxe se aprinde poza aici

(poate sa nu se aprinda de loc, sau doar sa palpaie, sau sa stea aprinsa constant)

2. Identificare

Cea mai rapida si mai sigura diagnoza - te trimite direct la cilindru la care gasesti bobina cu problema.

Metoda babeasca - scoti toate bobinele si verifici daca ai rezistenta intre pinul 1 si 4 respectiv 2 si 3. La mine intre 2-3 nu mai aveam continuitate.

3 Inlocuire

Localizare: Bobina este localizata deasupra bujiei (bujia intra in bobina)

(necesar - imbus + 2 surubelnite late) + PIESA 036 905 715 E

- se desfac cele 4 suruburi care tin plasticul

- se elibereaza firele din clema

- se scoate bobina cu ajutorul surubelnitelor

- se scoate din mufa (CEA MAI GREA PARTE -are un opritor pe dedesupt accesibil doar dupa scoaterea bobinei)

- se pune bobina noua si se executa operatiile de mai sus in ordine inversa

Pe bobina apare anul de fabricatie - vezi poza aici Pe cele vechi apare mai jos

Toate pozele AICI

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

:banghead: Super articol, ai descris foarte plastic simptomele, identice cu cele ale unui bun prieten, care desi a fost pe la diversi "meseriasi" si a schimbat inclusiv sondele lambda nu a facut nimic !!!!!!!

Am citit articolul acum cateva zile, ieri am schimbat impreuna 1 bobina, rezultat : motorul merge "ca in Germania" vorba prietenului meu !

Multumiri Motane, esti un adevarat forumist !

Edited by UWE
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Bobinele sunt la fel si pe Skoda Fabia motor AZQ. Am schimbat si eu una, pasii sunt cam la fel, doar ca capacul cu filtrul de aer nu e prins in suruburi.

In alta ordine de idei, cum resetezi becul din bord, pentru ca la mine a ramas aprins desi masina merge mai bine ca inainte?

Link to post
Share on other sites

Acest tutorial este valabil si pt un Golf IV 1.6 16V motor AZD? Aceleasi simptome am si eu, palpaie iconita de noxe si nu mai trage masina. Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Pun o poza la rezolutia maxima pentru scos bobina.

E bine sa nu fortati dintr-o singura parte (eu am pus o surubelnita f lata pe o parte si un cutit pe partea opusa).

Desi bobina e din plastic si in jur sunt niste profile de plastic nu am spart nimic. Ce nu am reusit eu a fost sa scot bobina din mufa de alimentare (la una din ele am rupt piciorusele pana m-am prins cum se desface).

Atentie! Masina are mers neregulat la ralanty si cand trebuie curatata clapeta de acceleratie. Ca diagnostic diferentiat la clapeta murdara motorul se opreste spontan. Desi merge mult mai neregulat (in 3 cilindrii in cazul unei bobine cazute) acesta nu se opreste la ralanty. Iar in mers nu mai are putere vizibil (practic ramai cu 75% din putere). In cazul clapetei murdare puterea scade f. putin sesizabil in mers).

Ar trebui sa fie la fel si la 1.6 (daca are tot 4 bobine ca la 1.4)

post-1853-1228309718_thumb.jpg

Edited by MOTANUL
Link to post
Share on other sites

Are tot 4 bobine da, si amplasarea lor este identica ca la 1.4 16V. Nu cred ca ar fi de la clapeta de acceleratie ca motorul nu se opreste la relanti. Banuiesc ca ar fi bobina de inductie si datorita faptului ca de o saptamana doua masina nu pornea niciodata la prima cheie, sau daca pornea trebuia sa tin mai mult cheia in momentul contactului. Problema e ca nu stie care dintre bobine ar fi defecta. Trebuie sa le iau la rand cumva?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • Administrator

In primul rand daca nu ai scanteie iti spune VAG-Comul ca nu e Dacie sa verifici... in a-l doilea rand eu il vad post de bagare in seama, sau vanatoare de posturi.... vezi ca poti vorbi cu vreun moderator in caz ca vrei sa deschizi topic, nu trebuie sa poluezi aiurea.

Si in al 3-lea rand aici e topic Do It Yourself (DIY), nu de dat cu parerea...

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Am identificat si eu bobina la masina din semnatura :D

Pentru posesorii de 2.0i 16v

img00739200905261752.jpg

w1600.png

Asa arata si are codul MB CE23

img00738200905261752.jpg

w1600.png

Am gasit si un site in care puteti comanda piesa click

Edited by voicu
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salut. Am o fabia 1,4 16v din 2000. Recent am patit-o si eu cu bobina de inductie (trepidatii puternice, mers in trei timpi??...). Problema e ca la modelul din 2000 eu am un fel de bloc de inductie. Dupa ce m-au speriat cativa mecanici cum ca ar fi ramas un injector pe deschis, v-am urmat sfaturile si am verificat singur, babeste, separat fiecare pin din cei patru, cu o bujie si o fisa. Exact pinul dinspre bujia care o gasisem plina de ulei era mort. In fine, am comandat piesa, preturile merg de la 260 ron pana la 600 ron. Multumesc si numai bine tuturor.

post-19157-1251311780_thumb.jpg

post-19157-1251311822_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Posibil sa cumperi degeaba bobina, daca, DOAR la o singura bujie lipseste scanteia. Bobina/transformatorul, are 2 sectiuni(practic, 2 bobine/transformatoare) fiecare deservind cate 2 bujii (1-4 si 2-3). Teoretic, daca era defecta una una dintre cele 2 sectiuni, ar fi trebuit sa ai lipsa scanteie la 2 bujii.

Ai folosit aceeasi fisa pentru verificarea tuturor bujiilor sau, fiecare bujie cu fisa ei?

Link to post
Share on other sites

Nu, Nelu, poate sa nu dea scanteie doar pe o fisa, am intalnit astfel de cazuri.

Link to post
Share on other sites

Nu zic ca este imposibil...doar daca are izolatia straspunsa, sau vreo fisura pe iesirea/borna respectiva. De aceea am intrebat cum a facut verificarea... cu o singura fisa (pentru toate bujiile) sau cu fisa fiecarei bujii in parte.

Link to post
Share on other sites
Nu zic ca este imposibil...doar daca are izolatia straspunsa, sau vreo fisura pe iesirea/borna respectiva. De aceea am intrebat cum a facut verificarea... cu o singura fisa (pentru toate bujiile) sau cu fisa fiecarei bujii in parte.

O singura fisa am folosit. Exact ce spui tu am observat, izolatia era strapunsa in mai multe locuri.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Sa vedeti sa nu credeti!azi am verificat sa vad daca si pe unde pierde curent sau ce se intampla.mai intai am inceput sa scot fisele.la prima fisa m-a curentat de m-a rupt am zis ca gata ala sunt!pe urma scot a2a fisa si nu avea scanteie.scanteie se auzea la bobina de inductie in loc sa mio dea in capul fisei.cand o puneam inapoi in capatul bujiei dadea scanteie.asa celelalte nu aveam probleme.pe urma am zis sa verific si bobina de inductie.am dat-o jos.si sa vedeti surpriza..in ce hal arata...am pus poze!:|cred ca trebuie sa schimb si fise si bobina..:| sau posibil din cauza la bobina sa nu imi mai dea bine nici pe fise.oricum din criza de bani cred ca o sa cumpar prima bobina.fisele nu au forme de uzura de nici un fel nu sunt crapate nu nimic.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Topic-ul se vroia un DIY; chiar daca discutiile au deviat putin, nu vreau sa faceti varza din acest topic.

Pentru eorori Vag-Com, aveti ACEST TOPIC .

Pentru discutii despre bobine de inductie, aveti ACEST TOPIC .

Chiar atat de greu este sa folositi SEARCH-ul, sa cititi si sa alegiti TOPIC-ul adecvat? :icon_thumright:

Daca veniti cu ceva constructiv, PM pentru redeschidere.

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri