Jump to content

AdBlue Refill


feliugabriel
 Share

Postare recomandată

Daca nu ma insel, CFFB cu adblue e singurul EA189 Euro 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte știu, pe sharan din 2010 toate motorizările au adblue.

Probabil au făcut adaptare, CFFB + 4motion + adblue :)

Iar acest CFFB este Euro 5 și nu 6. Din câte am văzut pe net Euro 6 sunt generațiile noi de motorizări cele după 2016, adică Sharan Facelift.

Referitor la problema cu SCR-ul, am observat că:

- DPF-ul își face regenerarea, crezând că fără adblue nu poate să facă acest lucru. Discutând cu un amic îmi spune că adblue are rolul de a curăța evacuarea de noxe, nu de a regenera DPF-ul. Nu știu cât e de adevărată această afirmație.

- Discutând cu cineva de la PBN, îmi spune că acea eroare poate fi din cazuă că s-a mers cu  adblue pe minim, trebuie făcut plinul la adblue și recalibrat/resetat rezervorul de adblue - am zis că o să merg pe la ei să fac acest lucru, să verifice dacă nu există vre-un update pe parte de SCR și poate se rezolvă prin metoda cea mai simplă, fără de a schimba ceva! 

Keep in touch! 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face test pe scr, ca să atingă eroarea. Tot asa, când îl finalizează, dacă ceva nu e ok, se va afișa atunci. 

Da, sunt cazuri în care update a rezolvat problema.... Și sunt cazuri în care problema e hardware și trebuie înlocuita componenta defecta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

4ADB2981-9E0D-4389-8BB7-0E8E572E0A7D.jpeg.1e1a5eba32c8ee7754ead562e6aeb99b.jpegSalut. Ma alatur si eu din pacate la aceasta problema..Sharan 2012, 2.0 tdi CFFB DSG. De 5 ori mia aparut Error adblue, range 32770km. Am pus tester si am eroarea din poza. Am sters-o dar revine la un nr de km. Luna asta sunt programat la brasov pentru o resoftare, si mi-au spus ca o sa urmeze sa tot pice componente ale SCR, recomandandu-mi anulare sistemului din soft. 
  Ce ma sfatuiti? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anularea sistemului este, nu-i asa, ilegala si nu dorim sa discutam despre asta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut soft dieselgate. (isi facea regenerati foarte des). Dar in decembrie i-am facut downgrade soft..Nu stiu daca e de la asta, desi nu cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am schimbat senzor Nox2...dupa 2 zile sa aprins martorul.motor

La un Sharan 2012..se poate anula SCR. ul dar PDF..sa ramană activ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anularea SCR este ilegala ... iar despre defecte ne putem da cu parerea daca faci o scanare completa si postezi rezultatul in topicul dedicat. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,

masina e un T6 4 MOTION 2017, 150CP

am si eu o eroare de care nu stiu cum sa scap... dupa ce mi-a aparut sa completez cu adblue...sa aprins check-ul ...masina merge OK...doar ca sta check-ul aprins...sa mai lovit careva de problema asta?

am schimbat  senzor NOx ( 04L907807M )... si dupa 2000 km...apare iar eroarea si check-ul aprins...avand experiente dezamagitoare cu reprezentanta VW din Oradea...evit sa mai trec pe la ei!

 

Inainte de problema cand faceam plinul la adblue...imi arata range 10.000km...acum numai 6000km la fiecare plin.

Am schimbat solutia  adblue de la alta firma dar la fel imi arata si da eroare

 

Cum se poate verifica injectorul adblue?

 

 

 

                Address 01: Engine       Labels: 04L-907-309-V2.clb
Control Module Part Number: 04L 906 056 KF    HW: 04L 907 445 
  Component and/or Veersion: R4 2.0l TDI   H02 6185
           Software Coding: 0025401C436601080000
            Work Shop Code: WSC 02737 790 50316
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03004L906056KF 004015 (VN75)
                       ROD: EV_ECM20TDI03004L906056BM_004.rod
                      VCID: 7BF541EEF2E5669C4D-802E
1 Fault Found:

31103 - SCR NOx Catalyst Bank 1 
          P20EE 00 [236] - Efficiency too Low
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 254438 km
                    Date: 2054.01.03
                    Time: 10:38:21

                    Engine speed: 1602.00 /min
                    Normed load value: 69.0 %
                    Vehicle speed: 74 km/h
                    Coolant temperature: 64 °C
                    Intake air temperature: 3 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.734 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass at air mass meter 1: 118.8 kg/h
                    Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 1.5 °
                    Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value: 635.0 mg/stroke
                    Throttl.valve adapt. 1 bank 1: posit feedback - Act.value: 0.13 %
                    NOx sensor before SCR cat conv: offset correction factor: 0 ppm
                    NOx sensor after SCR cat conv: offset correction factor: 448 ppm
                    Reducing agent quality sensor: urea concentration: 305.92 %
                    Reducing agent quality sensor: raw temperature value: 0.0 °


Readiness: 1 1 0 0 1 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, 

 

Error: Adblue range 1000km...

Pana acum a apărut de 3 x și tot de atâtea ori sa stins... După aprx 50-150km...

Eroarea se șterge din ecu.. Pe bord rămâne. 

Scos tot adblue, înlocuit cu original.. Frecție picior de lemn 😀

Se tot vehiculează cu acest update de sw, are cineva cunoștințe în ce consta, care este procedura și costuri? 

Tare ma feresc de reprezentanta... practic de incompetenta. 

 

Orice sfat e binevenit 😉

IMG_20210227_114128.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face test intai, cu odis, sa vedem unde este problema. 

Posibil ca update sa rezolve problema,  daca e de sw....daca e hardware,  o sa fie costisitoare reparatia, din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, F l o r i n said:

Se face test intai, cu odis, sa vedem unde este problema. 

Posibil ca update sa rezolve problema,  daca e de sw....daca e hardware,  o sa fie costisitoare reparatia, din pacate

Ma gândesc ca dacă era hardware, nu se mai stingea singura de atâtea ori... cred. Cel puțin aici pe forum sunt câteva cazuri care au rezolvat prin soft.. din ce am văzut și pe alte forumuri din afara asa s-a rezolvat. Poate nu am tras eu bățul cel scurt 😀

Ai avut astfel de cazuri? Ce sa înlocuit? 

Merci

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt astfel de cazuri....din pacate. Nu toate au fost de soft. 

Cand e de inlocuit, de cele mai multe ori este vb de kit rezistenta rezervor adblue....dar nu poti generaliza. 

Fa intai update si mai vedem 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aalexandr vezi mai sus și eroarea pe care am avut-o eu.

La mine s-a rezolvat cu o simplă rescriere de soft, însă a eroare a fost cu totul alta și cauzată de o resoftare făcută la colțul blocului ca să zic așa.

Am fost la PBV, revenit la softul stock și totul s-a rezolvat. Momentam am 15k km și totul e ok. 

La fel cum spunea și Florin, fugi la reprezentanță și fă update!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Va rog sa ma "luminați" ce înseamnă acest update? Exista un recall pt asa ceva? 

Am înțeles totuși ca acest "update" practic ar fi modificarea/stergerea unor parametri pt a nu mai apărea eroare adblue... E adevărat sau vb de altceva? 

@xdx care au fost costurile pt revenirea la softul original update la un nou sw?

Mulțumesc anticipat pentru idei. 

 

 

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals. Update este o versiune superioara de sw prin care se corectează erorile constatate de utilizatori/producători. 

Recall - baga seria sasiu pe net si verifica 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n mâine sun și fac programare pt update soft. 

 

Va țin la curent cu noutăți 😉

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut si eu eroarea P20EE mia aparut anul trecut prima data cand treceam pe la serpentinele de la Oituz si erau -15 grade. Mi-au mai aparut de cateva ori si dupa. Acum sunt cateva luni de cand nu mi-a aparut. (I-am facut si ramapare dar nu mai stiu daca inainte de a aparea aceasta eroare sau dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cum era și "normal" trb sa le aduc eu dovezi ca am un soft mai vechi și ca vreau sa fac update, sau cel puțin sa verific fizic eu despre ce este vb. 

Răspunsul celor de la rep a fost ca "mașina are întrare în service în 2019 la sfârșit.. Si ca este uptodate ☺️.

Acum vine partea faina a întrebării mele," Ce versiune am? " și liniște. 

 

Ca deobicei o sa verific eu din vag și voi merge personal la dumnealor sa solicit acest update.. Bineînțeles dacă nu cumva am ultima varianta 😀

 

Keep in touch, 

 

PS. Asta dacă nu se va stinge iar singur 😀. Deocamdată 900km to go... 

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee unde găsesc acest sw? Sau cum deduc varianta de sw și facă exista o alta mai noua? 

 

In alta ordine de idei, pana la verificări complete, am făcut și test la SCR.. De ducând ca ar fi ok. 

IMG_20210302_125833.jpg

IMG_20210302_124544.jpg

IMG_20210302_124421.jpg

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

 

Happy-end, eroarea s-a sting singura prin metoda, 100km/h cu ACCul pornit, viteza a 7 a neapărat, mod de condus normal iar după 5 sec se pisca frana foarte foarte puțin, dacă se poate fără a se opri din viteza. Procesul acesta l-am găsit pe un site de profil în DE, la mulți a functionat. 

Cel puțin aceasta este a 2 a oara când aceasta metoda a funcționat.. 

Între timp am făcut și un update de soft, cred (1770 sau 17707 nu mai rețin exact) care specifica ca are în vedere și div erori de Adblue sau ceva în genul. 

Sa speram ca nu mai revine 😀

 

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare, sper ca ati ghicit, daca scriu la acest topic, am probleme "la adblu" :).  Avertizarea ce apare in bord este de a completa cu adblue iar kilometrajul scade pana la momentul 0. Aparen acest avertisment a aparul cand mai aveam de facut 2500km, regulamentar. Am avut timp sa completez cand imi indica 1050km cu 5l.... bineinteles ca nu s-a stins avertizarea .... apoi ceva mai tarziu (800km pana la 0) am mai bagat 10l.... avertizarea e tot acolo. Inclusiv procedurile de reset.

Am fost la un service, destul de bun, la care a spus ca la diagnoza a aparut eroare pe senzorul de NOx.

Luni am programare la reprezentanta, telefonic mi-a zis asa:

- posibil sa fie rezolvat prin rescriere/resetare soft

- posibil sa fie o componenta defecta si sa tb inlocuita (fara sa zica ce bineinteles) (facura poate fi usturatoare)

 

Cu toate astea acum 2 ani am schimbat si senzorul de nivel din rezervor. Atunci era check engine aprins si eroare cu VCDS ducea acolo.

 

Avand tot tabloul acesta consider ca sistemul de adblue varianta de Sharan 7N Bosch este de tot KK, nu este un produs fiabil, robust si cu multe posibile defecte, loterie si noroc.

Masina din dotare: vw sharan 7N 2013 CFFB 185 mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Poate ai noroc sa rezolvi doar cu rescriere de soft, mergi pe premisa aceasta.

Cat despre ce trebuie inlocuit intradevar senzorul Nox este destul de scump.

 

Intradevar sistemul de adblue la Sharan este cam pretentios, eu din 5.000 in 5.000km fac plinul cu adblue ... nu stiu daca previn vre-un defect la senzorul de nivel insa pana acum la aprox 170k km totul e ok.

 

Sa ne tii la curent cu ce ai rezolvat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am sa detaliez pasii ce i-am urmat poate mai foloseste pentru cineva, reparatii la acest sistem sunt tabu.

1. La reprezentanta nu au facut nimic pentru ca nu aveam vreo eroare setata si mi-au dat masina inapoi la fel, cu limita de km de parcurs;

2. La un service de marca imi recomanda sa-l anulez pentru ca pot ajunge la costuri mult mai mari si bineinteles fara o garantie ca nu pica altceva costisitor.

3. M-am apucat iarasi sa fac investigatiile singur:

a) am scos lichidul de adblue din rezervor si l-am inlocuit cu lichid original (asta pt a fi sigur de cantitatea de uree corecta)

b) am verificat injectorul de adblue sa nu fie colmatat (deloc, chiar f curat)

c) am verificat furtunul de adblue sa nu fie blocat ( era curat, puteai sufla prin el, e totusi subtire si lung, deci nu chiar usor)

b) avand in vedere eroarea  din bord "Top-up Adblue"  ma tot gandeam la senzorul de nivel lichid: aveam un alt senzor la care i-am verificat valorile rezistentelor de 10Kohm ce erau corecte, apoi am conectat acesta la cititorul de nivel, l am bagat intr-o sticla cu apa, am intepat firele de la iesirea acestuia, iar cu aparatul de masura am verificat daca are nivele de tensiune variabile in functie de nivel lichid (cand motorul merge si dupa ~ 20sec : 3.3V fara lichid in vas, 4.5V valoare intermediara si 6.6V lichid full) vezi poze > sensorul trimite informatii corecte de nivel catre masina;

c) dupa ce masina a stat pornita cam 5 min s-a auzit pompa de adblue cum a pornit..... degeaba..... fara presiune/lichid la iesire. Ciclurile de ON/OFF ale pompei sunt dar nu mai face presiune. Am verificat inclusiv furtunul din rezervor sa nu fie infundat... nu era. Concluzie... Pompa Adblue defecta.

 

NU imi vine sa cred ca Bosch a facut acest sistem destul de complicat, multe mufe si fire, scump, vital pentru normele de poluare si cu o diagnoza atat de slaba, fara a putea identifica mai precis ce anume nu functioneaza. foarte dezamagitor ca VW a acceptat asa ceva ca proiect. 1444866816_Adbluetemplevel.thumb.jpg.07896c947f4b387342a3d6fce23f3c2d.jpg378873294_WhatsAppImage2021-10-21at10_03_31.thumb.jpeg.ed2aa5c721074416e5acf9bee0ac4f0d.jpeg

Modificat de Alexu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!