Jump to content

Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)


Diesel
 Share

Postare recomandată

MasinaPoporului

Asa este se pot construi usor... :icon_thumright: ...referitor la fulia pompei...nu m-am gandit la asta... :) ...si nu am nimerit-o la punct,se decalase cu un dinte si nu pornea.M-am speriat putin dar am rezolvat dupa ce am pus-o din nou la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Maybe I'm stupid: ce inseamna "pus la punct". :) ? Poate stiu, dar nu stiam ca asa i se zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus la punct inseamna sa fie la locul lor toate pinioanele si cureaua de distributie. Adica sa nu aiba niciun pinion vreun dinte sarit de la loc, de asemnea si cureaua la fel.

Asta inseamna distributie "pusa la punct".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Acel "punct" trebuie respectat pt ca: supapele si pistoanele sa nu se loveasca,adica sa se deschida cand trebuie supapele,iar pompa de motorina sa pulverizeze motorina in capul pistoanelor tot cand trebuie.Orice deviere a "punctului" cu 1 dinte nu mai porneste masina.O deviere cu 2-3 dinti-->se stramba supapele si mai crapa ce mai e pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica se poate ajunge pana pe aici si e nevoie de alt motor :vaidecapulmeu:

Intamplator e chiar un motor ALH cu vreo 100 000km.

post-10788-1236752774_thumb.jpg

post-10788-1236752802_thumb.jpg

post-10788-1236752834_thumb.jpg

post-10788-1236752873_thumb.jpg

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna metoda de verificare, daca e bine pusa la punct e sa invarti de cateva ori motorul, manual cu o cheie, dupa care pui vilbrochenul pe semn, si verifici si ceilalti arbori daca sunt si ei pe semn. Daca sunt, atunci totul e ok si poti monta totul la loc, daca nu, refaci punerea la punct si verifici din nou. Nu are rost sa montezi totul si sa-i dai la automat sa vezi daca porneste, ca apoi sa te apuci iar de demontat daca ceva nu e in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice deviere a "punctului" cu 1 dinte nu mai porneste masina.O deviere cu 2-3 dinti-->se stramba supapele si mai crapa ce mai e pe acolo.

mai taie din coada vulpii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Ce anume sa tai?La mine am deviat cu un dinte si nu a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu am schimbat niciodata distributiar dar nu pot sa imi imaginez cum poti rata cu un dinte, cat timp pe tine nici nu te intereseaza cum pui cureaua, ca doar trebuie pusa asa de forma, si apoi pui toate la semn, adica pompa de injectie, axa cu came si volant. Apoi slabesti cele 3 suruburi de pe pompa de inectie, cel de pe axa cu came il strangi ,dar doar cu mana si apoi strangi intrinzatorul dupa care strangi cu cheie fulie de la axa cu came si abia apoi, dupa ce te asiguri ca totul de pe semn strangi si cele 3 de la pompa de injectie(,cu pin-ul bagat,asa te asiguri daca e in fereasta de aprindere si porneste 100% motorul). Invarti cu mana motorul(de la fulie axei cu came) sa vezi daca nu blocheza ceva si apoi dai la cheie ,dar fara sa pornesti motorul, asa scurt pana se aseaza cureaua dupa care il pornesti.

Mai e nevoie de niste reglaje pe vag-com pe care va rog sa le spuneti care ar fi?

post-34985-1236791352_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

No...No...No...eu nu am facut asa ceva si nici nu prea ma inteles scopul.Mi se pare prea complicat(flavius 76 a zis de faza cu cele 3 suruburi de la pompa).

Eu am facut altfel,si mi se pare mai usor:

- inainte de a demonta si scoate rolele si cureaua veche,pui la punct:fulia ax came are un semn pe exteriorul unui dinte care trebuie sa fie in pozitie perfect verticala(90 grade) si este in partea de sus,fulia arborelui cotit are si ea 3 puncte pe 3 dinti in exterior(asa e la mine) care trebuie sa se incadreze intr-o scobitura(degajare-in care se incadreaza fix acei 3 dinti) iar pompa de injectie ramane pusa la punct prin punera celor 2(ax came.arbore cotit) si se blocheaza cu-n bolt.

Asa am facut eu.Numai ca eu am pus arborele cotit cu un dinte inainte deoarece unul din acele 3 puncte de pe dinti fusese acoperit cu un punct de vopsea si nu l-am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Aaa, pai daca e asa ma mir ca numai cu un dinte ai ratat "tinta". Axa cu came se blocheaza pe partea unde e pompa de vacuum.

Mai trebuie, dar nu neaparat, luat jos capacul chiulasei sa fii sigur ca lobii de la axa cu came de la primul cilindru(cel dispre fulie) sunt ambii in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca majoritatea dau fulia jos de la axul cu came, eu la cate motoare am facut distributia nu am dat jos acea fulie. E putin mai greu de pus cureaua, asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnele de pe fulii sunt doar orientative, dar nu sunt exacte, intrucat fulia ax came si fulia pompa se pot roti independent fata de ax si atunci nu mai poti fi sigur de corectitudinea lor. Tocmai de aceea se folosesc semnele de pe axe, respectiv capatul de la pompa de vacuum, iar la pompa de injectie se aliniaza axul cu gaura din corp si se blocheaza cu un cui sau dorn. Probleme pot aparea si daca nu strangi cureaua cu fuliile slabite, intrucat vor aparea tensiuni diferite intre fulii, acestea se vor egaliza ulterior ducand la sarirea de la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai dupa cum am spus,se pune la punct inainte de a demonta.Eu am dat fulia jos de la axul cu came pt ca am schimbat semeringul ca imi curgea ulei.Nu e neaparat nevoie sa dai capacul la culbutori jos pt ca te poti uita si in capatul axului cu came unde se afla pompa de vacuum(la ALH) si cea de tandem(la pompe deuse) pt ca este un semn pt punct si acolo,si cand il pozitionezi corespunde cu cel de pe fulia axului cu came cand este la 90 de grade.

P.S: in sfarsit e cineva de parere cu mine(flavius 76),acum am vazut ca am scris ce ai scris si tu.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Salutare,am intalnit azi ceva ciudat la un Golf ALH cand m-am uitat la cureaua de distributie sa vad in ce stare este:mult "span"(pilitura de cauciuc) de la curea.Ce poate sa insemne asta?E cureaua pe duca?Ii freaca in ceva cureaua?Oricum nu e de bine! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pilitura aia nu e rezultata din dintii curelei??? ca aia se maninca in timp

dupa ce ai schimbat distributia, ai verificat avansul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

La mine am verificat,spanul(pilitura)am gasit la distributia unui prieten si sigur e din curea,dar unde atinge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinti curea - dinti rola

asta daca nu prezinta alte rosaturi pe laterale si pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Am vazut ca majoritatea dau fulia jos de la axul cu came, eu la cate motoare am facut distributia nu am dat jos acea fulie. E putin mai greu de pus cureaua, asa.

Nici macar nu ai slabit fulia? Intinzatorul banuiesc ca era slabit sau chiar demontat, sau? Ca fara asta e chiar inposibil de dat jos, cel putin din cate am vazut :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai la dat jos cureaua,iti trebuie putina forta si o surubelnita iar la pus cureaua,la fel putina forta dar fara surubelnita ca sa nu strici cureaua.Sa stii ca se poate devia si de la semn folosind aceasta metoda,fara a slabi fulia.Am stat si m-am gandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat azi distributia si rezultatul:fece mult zgomot si se sude si o bataie, un trepidat ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-l de git pe mecanic, dar nu de drag....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Daca masina merge bine,consumul este acelasi problema vine de la un element care nu a fost strans bine(nu de la distributie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, deci merge bine masina insa e o bataie/vibratie ceva...la relanti nu se prea aude, insa daca o turez,,, zici ca am toba sparta...

Modificat de BoZo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

vezi daca ti-a pus furtunul la intercooler de langa pasajul rotii...dar u zici ca masina trage fara nici o problema...pune pe cineva sa accelereze si tu uitate cu atentie... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!