Jump to content

Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)


Diesel
 Share

Postare recomandată

;) ;) ce citesc aici este o adevarata crima la adresa motoarelor din concern..........probabil ca nici la Skoda Superb pe care il ai nu trebuie schimbata cureaua de distributie ci doar rola intanzatoare.... ;)

Va rog sa nu mai dezinformati posesorii de masini care citesc acest topic,cel mai corect este sa intrebati la un dealer autorizat si dupa aceea sa postati intervalele de schimb corecte pentru tipul de motor respectiv :P

mda multumesc de extrapolare.. eu am vorbit strict de niste masini dupa 2005, n-am zis nimic de masina mea si nici de toate tdiurile in general.

Si btw cand dai reply la un ultim mesaj nu e nevoie sa dai quote..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...deci de fapt cureaua de distributie nici macar nu se schimba ;)

intr-adevar masinile astea sunt 2005++

hmmm..... pai.. daca gindim 1 pic.... motoarele sunt facut din piese.. piesele din diverse materiale...inca n-am auzit de un material care sa nu sufere deformari in timp.. din diverse cauze. Rola de tensionare e din metal; cureaua din cauciuc sau kevlar sau... something... daca se recomanda doar schimbarea rolei.... inseamna ca metalul e mai prost decit materialul curelei ....;)

asta a fost deductie de bucatar care nu se pricepe la fiare

peste asta:

http://www.autodata-cd.com/

cautati aici "timing belt replacement" pt skoda, vw...

si un text de pe autodata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Model: Octavia 1,9 TDI

Year: 1996-05

Engine Code: AGR, AHF, ALH, ASV

Skoda recommend:

-06/99

* Check condition and width every 10,000 miles or 12 months, whichever occurs first.

Replacement at the first 40,000 miles using:

o Part No.038 109 119 - replacement then every 40,000 miles.

o Part No.038 109 119D - replacement then every 60,000 miles.

07/99-05/01

* -2000MY:

Check condition and width every 10,000 miles or 12 months, whichever occurs first.

o Part No.038 109 119D - replacement every 60,000 miles.

05/01-05/02

* With guide pulley part No.038 109 244H:

Replacement at the first 80,000 miles (replace guide pulley with part No.038 109 244M) - then replacement every 100,000 miles.

* With guide pulley part No.038 109 244M:

Replacement every 100,000 miles.

05/02-

* Replacement every 100,000 miles.

Precizare 100.000mile = 150.000Km

Domnilor care lucrati in service-uri autorizate vw/audi/skoda, ce ziceti de acest lucru?

Pina la urma, cine dezinformeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.. tu ce crezi ca interes au ei? doar nu o sa iti spuna sa stai linistit acasa, "vino la noi sa te scarpinam de bani ca sa te simti in singuranta..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, daca am Octavia, ASV, fabricat septembrie 2001, inseamna ca trebuie sa o schimb la 80.000 mile, adica 120.000km. In carte scrie 90.000 km (traducerea in romaneste).

Numai ca la mine dupa 60.000km a inceput sa faca "fash-fash".

Examinarea de la Avia a spus ca totul este bine, mai tine, sa verific cureaua la fiecare 10.000km si sa nu schimb piese originale daca nu e nevoie.

Au suflat cureaua cu aer sub presiune, fash-ul s-a potolit pentru doua zile apoi a reaparut.

Posibil ca zgomotul sa nu fie de la curea, ci de la celelalte componente ???

Deoarece vreau sa fac un drum mai lung (Italia), voi schimba distributia mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
as avea o MARE intrebare: inainte de a se rupe cureaua ( vorba aia "doamne fereste") se simte ceva in neregula la functionarea motorului sau eu stiu ceva zgomote??? (adic nu cu cateva secunde inainte ....ceva sute km) aaaaaaaaaa si inca una ...daca un mecanic bun sa zicem ar vedea starea in care se afla cureaua si restul..role,etc...iti poate spune cam cati km mai mergi in siguranta ???

La cit de galagios este un diesel ma indoiesc ca vei auzii in habitaclu vre-un zgomot provenit de la o rola de ghidaj sau intindere a curelei de distributie in timp util mai ales daca esti o persoana neavizata si cu muzica in background.De cele mai multe ori, inaintea ruperii curelei de distributie in cel mai fericit caz incepe sa te manince palmele ;) ( pe mine atunci cind urmeaza sa dau bani ma maninca palma stinga).Nu te ajuta cu nimic daca auzi un zgomot cu citeva secunde inainte de a se rupe cureaua si motorul se afla la o turatie de 2000-3000 de rot/min, pina realizezi fenomenul deja motorul este pe apa simbetei. Daca ar fi dupa voi ar insemna ca mecanici nu prea ar mai avea de lucru la distributii in schimb ar devenii superspecialisti in a repara motoare avariate de ruperea curelei de distributie. Nu faceti confuzie intre motoarele pe benzina la care cureaua este mai putin solicitata decit la cele diesel la care pe linga axa cu came, cureaua trebuie sa antreneze si pompa de injectie sau unitatile PD (care la rindul lor induc eforturi suplimentare neuniforme in curea).In cazul motoarelor de generatie noua pe benzina date ca exemplu de longevitate a curelei (in cadrul acestui topic) , trebuie subliniat faptul ca , (virgula) constructorul a prevazut dispozitive speciale pt reducerea amplitudinii vibratiilor curelei de distributie si implicit a tensiunilor momentane care au loc in aceasta tocmai pt a marii asfel intervalul de schimb a respectivei curele( toti vor sa atraga clienti scazind costurile de intretinere a autoturismelor pe perioada de exploatare).Tinind cont de cit de grava si costisitoare este avaria produsa unui motor pe benzina cu supape asezate inclinat in culoasa (sint totusi si motoare pe benzina de generatie mai veche la care ruperea curelei nu se soldeaza cu alte avarii) sau unuia diesel totusi cred ca este mult mai bine sa se procedeze la inlocuirea ei in cadrul intervalelor specificate si eventual adaptate de dealeri conditilor specifice de trafic din tara respectiva ( una este sa rulezi cu masina pe autostrada si cu totul alta sa mergi preponderent intr-un oras supraaglomerat) sau daca nu s-a indeplinit norma de Km dar au trecut circa 3, 4 ani de utilizare.

Oricit de bun se crede un mecanic in nici un caz nu poate aproxima ochiometric durabilitatea si timpul de serviciu al unei curele de distributie (numai daca nu are defecte evidente ceea ce este destul de rar si tot odata un noroc pt propietar ca a ajuns cu masina sa fie vazuta de un mecanic cu cureaua inca la locul ei).Asta numai daca respectivul mecanic nu este dotat cu o vedere care depaseste spectrul perceput de noi toti ;) Salut si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Sint posesorul unei skode octavia business 1.9tdi din 2004 , 90CP si deoarece mai am putin pina la 90000km am vrut sa ma asigur ca la aceasta valoare ar trebui sa schimb si cureaua de distributie.Pe scurt din service planul care il am nu rezulta acest lucru .Am scris la skoda cehia(customer service) intrebind acest lucru si uitati ce raspuns am primit:

"Hello,

I wonder if you can help me with "Scheduled maintenance interval" for a Skoda Octavia 2004, 1.9Tdi, 90HP, ALH engine,chassis number TMBBG41U242939190 so I can find out the "timing belt change interval" for my car?

Thank you in advance"

"Dear Mr. XXX,

thank you for your email.

Concerning your question I would like to inform you that the replacement of the timing belt in your vehicle is to be done in the 150.000 km interval.

Best regards,

Ondrej Tomsu

Customer Care

Pina la urma cum e ,se schimba la 90000 sau pot merge pina la 150000km.????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-ai duce si la service si ai intreba, ti-ar zice tot la 150.000km. E o circulara de la PBN pe care am vazut-o si eu si e scris alb pe negru ALH dupa 2004 parca schimba cureaua la 150.000.

Oricum sunt multi mecanicosi care o sa-ti recomande sa o schimbi si la 60.000 numai ca sa faca bani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca la mine dupa 60.000km a inceput sa faca "fash-fash".

Examinarea de la Avia a spus ca totul este bine, mai tine, sa verific cureaua la fiecare 10.000km si sa nu schimb piese originale daca nu e nevoie.

Au suflat cureaua cu aer sub presiune, fash-ul s-a potolit pentru doua zile apoi a reaparut.

Posibil ca zgomotul sa nu fie de la curea, ci de la celelalte componente ???

Si skoda mea face zgomotul ala de "fash-fash", se aude doar cand e motorul rece si la ralanti, apoi probabil e acoperit de zgomotul motorului. De unde provine de fapt ? Cumva de la miscarile relative pe care le fac dintii curelei in contact cu pinioanele ? Spui ca s-a anulat definitiv zgomotul dupa simpla suflare cu aer a curelei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint posesorul unei skode octavia business 1.9tdi din 2004 , 90CP si deoarece mai am putin pina la 90000km am vrut sa ma asigur ca la aceasta valoare ar trebui sa schimb si cureaua de distributie.Pe scurt din service planul care il am nu rezulta acest lucru .

Pina la urma cum e ,se schimba la 90000 sau pot merge pina la 150000km.????

La mine in cartea de service scrie clar 150.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
MasinaPoporului

Salutare,astazi am reusit si eu sa schimb distributia la masina din semnatura,in carte scria ca a fost schimbata la 92.000 km ,iar akum avea 248.000 km.Cam mare riscul,dar akum am strans bani.Am pus kit CONTITECH: curea contitech, 4 role INA,pompa apa HEPU,semering AX CAME,1 litru antigel G12--> toate doar la 7.800.000 iar manopera 1.500.000.Toata treaba a durat 3-4 ore.Asa am auzit la multa lume ca e bun kitul CONTITECH.Sper sa fi facut o alegere buna.Distributia am schimbat-o in spatele blocului cu un prieten care mai schimbase 2 pana akuma si mai stiam si eu cate ceva(am mai curatat EGR la masina,am curatat Turbo,s.a.m.d),si totul a iesit bine...dar am trecut si prin cateva peripetii.O sa revin cu nsite poze,pasi in schimbare distributiei,pt ca e foarte usor.Trebuie sa ai doar rabdare.

P.S:o sa revin cu poze

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Hop cu pozele!

Demontare scut,prima operatie...

2jcehjq.jpg

Dupa ce am dat cureaua jos si rolele,ma pregateam sa schimb semeringul la axul cu came..

aljguq.jpg

Semeringul cu pricina...

6yfb88.jpg

Dupa ce am montat semeringul,cureaua,pompa si rolele...

2iiifky.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150 mii km distributia?? cum arata cureaua :)))))) sareau dintii de pe ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Aproape sareau,dar aveam si o rola de ghidaj cu rulmentul spart...nu e de glumit...si ce am facut cu masina asta...scarturi,teste de viteza...bine ca nu s-a rupt... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,ia zi ti-a trebuit ceva scule speciale ca sa schimbi distributia sau efectiv multa rabdare si un pic de cunoastere tehnica, si daca mai ai cureaua veche fai o poza sa vedem si noi cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Salutare.

Ce scule ar trebui?Eu am folosit aceasta trusa:35i9eaf.jpg

Pe langa aceasta trusa va mai trebuie un cleste pt a scoate colierele de la traseul intercoolerului,un cric de dacie pt a cobori si ridica motorul, 1 bolt cam de 5-6 mm pt a bloca pompa de injectie pe punct iar pt rola intinzatoare trebuie o cheie ceva mai speciala dar eu am folosit o surubelnita.Daca vedeti rola,va dati seama ce trebuie facut.Va mai trebuie un vas in care sa dati drumul antigelului din motor.As putea scrie pasii daca e cineva interesat...

Spor.

P.S:Fiecare desface pe propria raspundere.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cu scrii in p.s. "FIECARE DESFACE PE PROPRIA RASPUNDERE" dar a vazut cineva cum arata o chiulasa la care s-a rupt cureaua? supape strambe si tacheti sparti , dar se poate si mai rau... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pasi in schimbarea DISTRIBUTIEI:

1.Primul pas: multa rabdare

2.se da scutul jos

3.se da drumul de la radiator robinetului de eliminare a lichidului de racire(pt ca o sa trebuiasca sa scoateti pompa de apa)

4.se desface bucata de plastic de langa aparatoarea de noroi a rotii din partea stanga

5.se demonteaza traseul de retur al intercoolerului de langa aparatoarea rotii

6.se demonteaza capacul distributiei de jos

7.se scoate vasul de expansiune al lichidului de racire

8.se scoate surubul ce tine rezervorul lichidului de servo

9.se demonteaza capacul distributiei de sus

10.se demonteaza furtunul de tur al intercoolerului ce pleaca de langa EGR

11.se scoate cureaua angrenajelor(AC,alternator,servo)-intinzatorul cheie de 16 fixa

12.se demonteaza fulia angrenajelor de pe arborele cotit(vilbrochen)

13.SE PUNE LA PUNCT DISTRIBUTIA(axul cu came in pozitia verticala,arborele cotit are 3 puncte la mine pe 3 dinti care trebuie incadrate intr-o testitura,pompa injectie se blocheaza cu-n bolt tot in pozitia de punct dupa ce ati pus axul cu came si arborele cotit)

14.se slabeste rola intinzatoare

15.se demonteaza rola intinzatoare si rolele de ghidaj

16.se inlocuiesc

17.aveti ATENTIE sa nu miscati arborele,axul cu came,pompa(e fixa)

18.se monteaza cele noi

19.se pune la punct(AVETI MARE GRIJA)

20.e putin mai sofisticat cu intinzatorul,pt ca are un sitem de intindere,trebuie sa stiti cat trebuie intins.oricum aveti instructiuni de montare la kitul cu role INA.

DECI:Roata dintata de pe axul cu came are semn si trebuie sa fie in pozitie verticala(90 grade),Roata dintata a arborelui are 3 puncte sau poate difera semnele si care trebuie aliniate cu semnul de pe bloc.Pompa se blocheaza cu boltul bagat prin roata dintata in blocul motorului dupa ce ati aliniat celelate 2 roti dintateToate astea se fac inainte de a demonta veche distributie pt a va creea o idee l-a cum este pusa la punct.

Cam astia sunt pasii,sunt pe scurt,daca am gresit undeva corectati-ma, NU GARANTEZ pt ceea ce e scris ca este corect 100%.Este doar modul cum am facut eu.Ce e scris aici e pe scurt.

Spor.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

La un moment dat am citit pe undeva ca se da jos pompa de vacuum(e un semn pe axa cu came), se ridica si se coboara motorul(din suport) pt a desface cate suportul de pe motor, ce nu e accesibil altfel ,lafel si capacul de jos de la curea.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Asa este...eu am dat si pompa de vacuum pt ca prima data nu am nimerit pe punct...si am pus pe punct acolo.La pompe deuse pompa de vacuum e prinsa pe cea de motorina(tandem).Si motorul da se ridica si coboara;intr-un post anterior am scris si de cric de dacie pt ca e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Poate sunt offtopic dar: ai kit de acela de schimbat distribuita, adica toolurile alea? Sau daca nu stie cineva de unde se poate procura asa ceva?(ce de la axul cu came, arbore, pin-ul pt pompa de injectie, cea pt strans intinzatorul si cea de dat jos fulia de la axa cu came).

post-34985-1236626082_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai,ai nevoie doar de o cheie din acel kit,si anume pt intinzator,dar eu am folosit o improvizatie.Mai ai acolo un bolt cu bila folosit pt blocarea pompei de injectie iar restu este o presa cu brate care se schimba.Nu ai nevoie de toate chestiile alea,s-au poate de nici unu(se pot improviza).De dat fulia jos la axul cu came e foarte usor pt ca o lovesti cu coada ciocanului sus si jos si gata iese pt ca are un sitem de fixare conic fara pana.Iar restul rolelor si pompa de apa ies foarte usor.Nu stiu unde s-ar putea gasi... :rolleyes:

2kertv.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fie fara pana cand se vede clar locasul penei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Vad ca esti pornit rau pe mine...si nu stiu de ce.Are locas de pana dar nu are nici o pana pt ca este conic iar gaura fuliei este perfect rotunda.Iar fulia nu are nici un canal pt pana.Eu macar am ajuns sa desfac acolo si sa vad.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, acolo nu trbuie sa existe pana fiindca roata dintata de la axa came trebuie sa se invarta usor inapoi cand faci punerea la punct, adica sa alunece pe acel con, dupa care o strangi definitiv. Tocmai de aceea e conica pt a face o priza puternica prin strangere si a nu exista riscul sa patineze pe ax la o zmucitura puternica.

de asemenea, cand strangi cureaua, cele 3 suruburi de la fulia pompa trebuie slabite pt a nu misca axul pompei. Daca tensionarea nu se face cu cele 2 fulii libere nu prea ai sanse sa o nimeresti la punct.

Cat despre scule, le poti face singur, daca ai un aparat de sudura si un flex, dupa ce desfaci pompa de vacuum, si aparatoarea de la fulia ax came, faci mai intai un sablon din carton ca sa poti lua dimensiunea axacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!