Jump to content

Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)


Diesel
 Share

Postare recomandată

Ai avut supape strambe?Imi este teama sa nu fie de la tacheti care din cauza socului mecanic au capatat uzura...posibil 1 din ei care a devenit zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciuna, chiulasa a fost pusa pe tester si verificata si planata foarte putin din ce am citit se pare ca am avansul mare, sper sa reusesc maine ceva cu ea. tachetii au uzura specifica celor 248k km si cel care a facut verificarea a spus ca nu este nevoie de schimbarea lor, nici nu m-as fii zgarcit, mentionez ca de la ei am luat chiulasa foarte bine curatata.

Modificat de macipda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Tocmai mi-am facut distributia singur (am cale si ustensile), montat totul la loc ca la carte, inainte de pornire am rotit motorul de cateva ori ca sa verific daca totul pica iar la punct si da, totul era ok, am scos firul de pe pompa de injectie si am verificat invartind motorul din electromotor fara pornire daca se aude ceva suspect si totul era ok, asa ca am conectat firul la pompa de injectie si motorul a pornit instant.

Am o problema in schimb... Este un mic zgomot prezent, pare metalic, este ca zgomotul pe care motorul ALH il face de obicei la prima pornire pentru 1-2 secunde pana se incarca totul cu ulei, in schimb la mine nu dispare, este prezent...

Asa ca am luat totul din nou la verificat si am constatat ca din cauza ca m-am uitat dintr-o parte spre cutie, din fata masinii, atunci cand am aliniat volant, nu am aliniat-o chiar perfect pe centru ci cu aproximativ un milimetru mai in spate... (vezi poze atasate).

Mi-am dat seama de proasta aliniere atunci cand am verificat cu oglinda alinierea sau cand am facut poza cu camera foto acum...

Asadar, oare de aici vine acel zgomot?

De asemenea, zgomotul poate sa vina si de la avans pentru ca inca nu este reglat momentan, este doar setat undeva "pe mijloc" pana ajung la cineva cu VAG.

Ce credeti, sa desfac si sa aliniez totul din nou?

post-10258-0-91332700-1354448423_thumb.j

post-10258-0-74138100-1354448437_thumb.j

Modificat de vale46
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal am si eu o intrebare sunt nou pe forum si nu ma prea pricep am schimbat distributia de doua zile si acuma am un suierat intre 1000 si 2000 de ture poate ma ajuta cineva

Modificat de SB 79 LEU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel la care ai schimbat-o ce zice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut am si eu o nedumerire

 

Cureaua a fost schimbata la 90.000km,masina in prezent are 124.000km,dar cureaua a fost schimbata in 2007

m-am uitat la ea,este Conti,arata foarte bine,nu scoate nici un fel de zgomot.

 

ce sfaturi aveti?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti in topic de diesel...

Mai poti merge cu cureaua dar nu e bine sa depasesti 6...maxim 7 ani (cu indulgenta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O,da nu am observat....oricum ms de raspuns  :icon_thumleft:

Modificat de Lica.DE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut,imi poate explica cineva de ce trebuie lasate slabe fuliile de la pompa si de la axul cu came cand se strange cureaua?daca pun motorul la punct,(Arborele,axul cu came si pompa)...si daca fulia axului cu came e scoasa...cand pun cureaua pe ea si strang fulia pe con..nu exista riscul s-o ``ia inainte`` ?aici nu imi este mie clar...vreau sa ma apuc sa schimb eu distributia pt ca mai am habar de mecanica si eu ma gandeam sa fac semne inainte sa demontez vechea curea,sa slabesc intinzatorul si sa pun noua curea si gata....insa se pare ca trebuie slabite fuliile si eu nu inteleg cat de exacta va mai fi pus motorul la punct daca fuliile alea se misca.

si 2:  cum reglez avansul pompei din vag -com? nu doar sa il citesc..ci cum il reglez..corectez?.va multumesc,astept informatiile si parerile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-ne un tip motor ,masina ,an ,ceva.....

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

In topicul asta se vorbeste de TDI ALH(ASV, AHF) cu pompa de injectie, nu piedeu sau benzinare.

Se poate face si cu semne, daca esti sigur ca, cureaua dinainte a fost pusa bine. Insa daca vrei s faci treaba ca la carte:

 

  • desfaci capacul colbutori (stiu ca nu are, dar asa ii zic eu :D)
  • te asiguri ca lobii de la axul cu came al cilindrului 1 sunt ambii in sus.
  • blochezi axul cu came(in capatul cu pompa de vacuum, deci nu are cu sa o ia "inainte") si pompa de injectie cu sculele aferente acestei operatii
  • pui la semn, dca e cazul, arborele cotit si il blochezi
  • apoi la montare slabesti fuliile la axul cu came si strangi intinzatorul curelei apoi si suruburile fuliei
  • verifici avansul pe vag-com la basic setings,canalul 000, tdi timing si in fct de ce ai nevoie, reglezi fulia de pe axul pompei, pt avans sau retard, cum doresti tu. pt o masina mai nervoasa cu il pui mai in avans.

Personal am pus cureaua la loc dupa semne facute pe dintii curelei si fulii, insa blocand pompa de injectie si urmarind semnele de pe motor, just in case. nu a fost nici o problema, aveam exact acelasi avans ca si cu cureaua veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, am rasfoit topicul dar tot am cateva nelamuriri:

 

distributia la ALH se schimba din 90 de mii in 90 de mii? 

 

kit-urile pentru distributie care sunt pe piata includ si pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pompa de apa recomandati la schimbarea distributiei? Metalica sau de plastic?

Am inteles ca exista pro si contra la ambele: cea de plastic daca se sparge nu provoaca daune in motor, cea metalica e mai robusta insa daca se rup paletele ajung in blocul motor si provoaca daune.

Eu am avut initial metalica, iar anul trecut am pus de plastic.

Voi ce recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ruville si nu o sa ai treaba. ;)

 

PS. Cauta sa o cumperi cu garantie (reala, valabila si aplicabila) chiar daca este manopera mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca cea cea OEM e de plastic, ce-ti zice asta?

 

Da,la 90mii de schimba p-pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de anul de fabricatie se schiba la 60-90-120-150 000 km.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este alh se schimba la 90k km sau 4 ani in functie de care intervine prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este ALH conteaza anul de fabricatie. La mine cu MY2006 se schimba la 150.000km (am schimbat-o la 133.000).

 

In carte nu exista termen la ani dar pe tdiclub se vechiculeaza un shelf life de 2 ani fara limita de ani pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de ce difera in functie de ani schimbarea distributiei? ce are in plus un alh la care se schimba la 150.000 si altul care se schimba la 60.000 de ex ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAterialul din care e facuta cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 ani a fost schimbata distributia la cele  7 masini de serviciu Skoda ,motor ALH si culmea din 7  au picat 2 distributii dupa 20000 respectiv 37000 km.Service-ul(CICLOP-GIURGIULUI) nu accepta reparatia in garantie motivul fiind perioada de garantie a lucrarii  depasita.Vi se pare normal?

Modificat de passat26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt curios daca VW accepta o reparatie de asta (ipotetic vorbind ,cade distributia la 80K km si 4 ani ) cand garantia masinii sau motorului e 100K sau 3 ani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa poata oferi o pozitie de genul "perioada de garantie a lucrarii este depasita" trebuie sa vada cauza care a dus la defectul celor 2 distributii....si acolo este discutabil. Garantia pe lucrare probabil ca tine fix pana cand s-a pornit prima oara masina si totul este ok....ulterior ei pot sa zica multe.

 

 

Despre intrevalul de schimb al distributiei la alh eu nu inteleg de ce nu sunt la fel intervalele in momentul actual. Curelele teoretic trebuie sa fie realizate din materiale mai bune si producerea lor sigur a evoluat de la anul 2000 pana la anul 2013. Adica alh meu care ii din 1999 trebuie sa faca schimbul din 150000 in 150000 si nu din 60000 in 60000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

daca te uiti pe site la conti sunt mai multe tipuri de kituri de distributie in functie de seria motorului, insa nu scrie nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

N-ati inteles ? Piesele au scazut in calitate, deci le schimbam mai des. Mecanicul mi-a zis: la 60.000 Km schimbi distributia la ce se gaseste acum de cumparat pe piata ca si piese. Un alt prieten care e tot mecanic (a lucrat in Belgia destui ani) schimba cureaua la 2 ani indiferent de nr. de kilometri. Faza ca la mine a picat o rola montata in 2010...rupta bucata din ea pur si simplu, deci calitatea materialelor spune multe. Si omul a vazut destule la viata sa...nu mai sunt piesele ce au fost odata...nici macar cele originale de pe masnia cand o cumperi de noua. Parca imi vine sa mai cumpar un Golf cu ALH pe el pentru piese...unul adus din Germania si neumblat la el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to Distributie TDI ALH (AGR, AHF, ASV)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!