Jump to content

Golf2: clipeste bec in bord


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

problema la mine e in felul urmator: pun contactul , se aprind toate cele 3 leduri (apa , ulei , baterie).

apoi se stinge becul la apa , pornesc , se sting si celelate 2 , tot ok.

plec , dupa ce se incalzeshte cat de cat motorul , incep si ii dau , si pe la 5.000 incepe sa clipeasca becul la apa.

las putin acceleratia , se stinge.

specific ca acul de la apa nu trece de nivelul la care trebuie sa stea (cu toate ca se mai intampla sa treaca)

asta se intampla de vreo 2 saptamani incoace.

am incercat tot ce se putea incerca: verificat termocupla , termostat , azi dat jos radiatoru si curatzat tot circuitul. problema persista :)

PS ce anume indica ledul asta , cand se aprinde ? (cat mai exact va rog)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SamuraiJerk

    15

  • eugen_zim

    5

  • rzone

    4

  • Mihai GTi

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Clipitul acelui led e boala veche la golf.....

Este boala veche, intr-adevar. Mi-a trebuit cateva zile sa-mi dau seama ca e "de la el" si nu ca am o problema. Plus ca, intr-o zi (cu soare) cand m-a lasat ventilatorul, becul chiar si-a facut treaba de senzor de supra-temperatura.

In rest, la mine cum dau de o groapa mai mare, clipeste vreo 10 secunde. De-asta, de cate ori ma intreba cineva ce-i cu ledul cela rosu clipitor, ii zic ca mi-am montat un "senzor de groapa" pe masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este boala veche, intr-adevar. Mi-a trebuit cateva zile sa-mi dau seama ca e "de la el" si nu ca am o problema. Plus ca, intr-o zi (cu soare) cand m-a lasat ventilatorul, becul chiar si-a facut treaba de senzor de supra-temperatura.

In rest, la mine cum dau de o groapa mai mare, clipeste vreo 10 secunde. De-asta, de cate ori ma intreba cineva ce-i cu ledul cela rosu clipitor, ii zic ca mi-am montat un "senzor de groapa" pe masina....

boala-boala , dar trebuie sa fie un medicament.

totusi , stie cineva EXACT cand ar trebui sa se aprinda ledul ala ?

Modificat de Mihai GTi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

becul acela clipeste doar daca ai apa foarte putina in vasul de expansiune sau daca se incinge motorul ! (asta in caz ca te referi la ledul de pe indicatorul de temperatura apa :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-ai starnit.

Din placere pentru Golf, ca altfel nu ma deranjeaza clipocitul cela, am sa forez subiectul.

Am sa pornesc intai cautand cine-l face sa clipeasa (in bord nu prea exista decat un regulator de tensiune si sonda ma indoiesc ca stie sa dea semnale clipicioase)

Sunt aproape convins ca clipitul este datorat sesizarii lipsei sondei de temperatura pe care o afiseaza clipind. Daca-mi joaca papucul putin, imediat s-a sesizat. In rest, cand am temperatura prea mare (ceea ce mi s-a intamplat totusi o data) ledul se aprinde continuu nu intermitent. Mai sap si va tin la curent....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesc sonda asta si papucul respectiv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-ai starnit.

Din placere pentru Golf, ca altfel nu ma deranjeaza clipocitul cela, am sa forez subiectul.

Am sa pornesc intai cautand cine-l face sa clipeasa (in bord nu prea exista decat un regulator de tensiune si sonda ma indoiesc ca stie sa dea semnale clipicioase)

Sunt aproape convins ca clipitul este datorat sesizarii lipsei sondei de temperatura pe care o afiseaza clipind. Daca-mi joaca papucul putin, imediat s-a sesizat. In rest, cand am temperatura prea mare (ceea ce mi s-a intamplat totusi o data) ledul se aprinde continuu nu intermitent. Mai sap si va tin la curent....

Ai gasit ceva? ;)

Daca ai cunostinte de electronica iti trimit schema indicatorului cu led si o sa-ti dai seama de ce clipeste. Eu am vasul de expansiune fara indicator de nivel, si din toamna trecuta de cind am luat o balta in plina viteza imi mai clipeste din cind in cind pentru citeva secunde. Concluzie personala: daca acul arata bine si nu e deplasat mult spre dreapta, clipitul e alarma falsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

mie ledul imi cplipeste la punerea contactului dar am patit sa pierd lichidul de racire in mers (s-a taiat furtunul din cauza colierului) si mi-a ajuns indicatorul undeva la 120C (adica am mers cu prea putin lichid de racire vreo 2 minute) dar ledul nu si-a facut treaba... nu ma deranjeaza in mod deosebit ca arunc la max 2-3 minute ochii pe indicatoare din instinct dar totusi... stiu ca ar trebui sa mearga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine clipocea ca nebunul si nu stiam cauza.. Am schimbat sonda de nivel din vas si acuma se pare ca s-a linistit.. Se mai apuca cate-o data cand i cald motoru si i dau talpa pentru cateva secunde sa clipoceasca.. si apoi se opreste.. Nu am avut timp sa verific cauza.. m-am bucurat ca am scapat de clipoceala continua care era inainte de schimbarea sondei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Multa vreme am suspectat ca clipitul acelui led e cauzat de o problema la instalatia electrica deoarece atunci cand aprindeam farurile, se aprindea si el pentru o fractiune de secunda. Noaptea, cu farurile aprinse, daca tocmai incepuse sa clipeasca si stingeam farurile se oprea si el din clipit, cand le aprindeam la loc, incepea din nou sa clipeasca.

Examinand sonda din vazul de expansiune am remarcat ca dupa ce se incalzeste apa, se umezeste zona de contact a celor 2 pini, deci aveam o fisura in acea sonda. Cei doi electrozi care coboara in vasul de expansiune aveau izolatia de plastic segmentata in cateva locuri.

Am schimbat sonda de nivel din vasul de expansiune si in prima zi nici o schimbare.

Doar dupa ce am completat cu apa distilata pana la nivelul maxim, pur si simplu ledul nu a mai clipit in mers deloc.

Dar, alta dilema: acum am presinue mare in instalatia de racire, astfel ca imi scotea apa pe langa colier de la furtunul subtire de la vasul de expansiune. Am incercat sa apas pe furtunul gros de la motor la radiator dar era "ca piatra" de tare

Voi masura in curand presiunea din instalatie, din cate am citit trebuie sa fie undeva pe la 1 bar. Voi verifica si supapa de evacuare de la capacul borcanului de expansiune sa vad daca nu cumva e blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

man aceeasi problema am avut o si eu.

cand ai dus motorul la cipri el l-o desfacut dar trebuie restransa garnitura de chiulasa dupa vro 1000km ca se lasa iti baga compresie in instalatia de apa. si eu am ajuns sa fac planu la chiulasa sa ma sperii din cauza asta si trebuia doar stransa si acum nu am axele puse 1 dinte cum trebuie si alte chestii ... deci daca au trecut aprox 1000km de cand ai luat masina de la cipone poti lejer sa o duci la strans inca o data.

ps. vezi ca nu mai am numaru ala vechi, am schimbat abonamentu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gasit ceva? :(

Daca ai cunostinte de electronica iti trimit schema indicatorului cu led si o sa-ti dai seama de ce clipeste. Eu am vasul de expansiune fara indicator de nivel, si din toamna trecuta de cind am luat o balta in plina viteza imi mai clipeste din cind in cind pentru citeva secunde. Concluzie personala: daca acul arata bine si nu e deplasat mult spre dreapta, clipitul e alarma falsa.

o vreau eu daca se poate (sau se mai poate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Clipocitul la Ledul de la apa este de la vasul de expansiune unde vaporii de apa trec de sonda si umezesc papucii electrici care intra in sonda.Daca asa face tragi papucii din sonda si ii sufli , ca sa indepartezi apa.

Totusi nu recomand nivelul de la apa tinut la maxim ci din contra la minim, pentru a nu crea o presiune mare in instalatie.Totodata busonul de la vasul de expansiune se stringe (nu puternic) pina la cap ca la orice bidon de apa din plastic apoi se desurubeaza o jumatate de tura.In capac este o supapa de suprapresiune care la solicitare intensa a masini vaporii de apa dau pe acolo.

Daca nu-ti merge bine supapa (strins tare busonul) risti sa plesnesti un furtun, si asta se intimpla de obicei in ambuteiaje unde motorul este supra solicitat, sau chiar poti distruge chiar garnitura de chiulasa.... :frigbaitata: E foarte bine daca gasesti din cind in cind apa pe acolo, inseamna ca supapa merge.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda respectiva am schimbat-o tocmai datorita faptului ca erau fisurati cei dou electrozi si se umezeau contactele de afara.

problema e ca si dupa ce am schimbat sonda cu una noua, clipocitul respectiv persista, desi acum contactul este perfect uscat

inca suspectez o problema electrica deoarece de multe ori cand aprind farurile, incepe si clipocitul, daca le sting imediat, se stinge si ledul, si daca repet operatiune se observa o dependenta foarte clara. Problema ramane "sub observatie"; din pacate nu am timp sa ma ocup de asta, iar pe la mecanici pe unde am fost... pauza.

multumesc oricum pentru randuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se pare ca problema este electrica, dar nu te peria ca nu e grava.Si eu am avut probleme cu intrerupatorul de lumini si eram gata sa il schimb noroc cu mecanicul meu care a sesizat ca rama din plastic din bord care tine intrerupatorul avea piciorusul de sprijin spart.

pacat ca esti din timisoara, daca erai din bucuresti te ajutam cu un mecanic pe electrica, asa cum spui tu "serios".De fapt mecanici nu prea se mai baga la masini vechi.... :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indicatorul de temperatura (acul) pot spune ca merge bine... stiu cum merg si cand ar trebui sa se ridice (cat..). singura numultumire e legata de ledul de atentionare[/quotespune-mi si mie te rog pana unde ar trebui sa ajunga acul de la temperatura? e normal sa treaca putin de jumate? te rog ajuta-ma . msspune-mi te rog si mie pana unde ar trebui sa ajuga acul? e normal sa treaca de jumate? te rog ajuta-ma. mentionez ca apa e la nivel.

post-19559-1200991027_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

semnalele de la sonda de nivel din borcan si de la sonda de temperatura a apei trebuie sa ajunga la o unitate de control (control unit) care se afla pe panoul cu sigurante si relee in partea stanga sus (vezi imagini). este un modul care e prezent doar la 1.8 16V.

astazi am facut o descoperire senzationala: la mine acest control unit lipseste cu desavarsire

iata cateva imagini explicative:

rog pe posesorii de 16V sa arunce o privire pe panoul de sigurante dupa acest modul pentru a verifica aceasta ipoteza. mersi

post-1559-1218138226_thumb.jpg

post-1559-1218138239_thumb.jpg

post-1559-1218138247_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva cercetari releul in cauza este cel cu numarul 43.

Informatie aditionala: daca restul instalatiei este ok, indoirea pinilor la sonda de nivel poate rezolva problema:

post-1559-1218209802_thumb.jpg

post-1559-1218209813_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun... povesta capata dimensiuni de telenovela:

am gasit control unit-ul "lipsa" dar sub numele de "42" in partea din stanga sus a panoului de sigurante

cu ocazi asta am remarcat urmatorul comportament la masina: cu motorul pornit,

- daca scot papucul de la sonda de temperatura (papuc electric mama cu fir rosu / galben), ledul de la apa se opreste din clipit, daca il pun la loc, clipeste iar.

- daca scot conectorul de la sonda de nivel din borcanul de expansiune, nu se modifica cu nimic comportamentul ledu-lui (fie ca sonda de temp. e conectata, fie ca nu)

imagini:

post-1559-1218220812_thumb.jpg

post-1559-1218220818_thumb.jpg

post-1559-1218220825_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer scuze de spam, in fiecare zi aflu lucruri noi. Probabil ar fi trebuit sa "construiesc" intreaga imagine si apoi sa postez.

Iata schema bloc a sistemului de avertizare in caz de temperatura mare sau nivel mic in borcan:

post-1559-1218359889_thumb.jpg

A. partea de sus (A) se ocupa de temperatura apei si are logica in bord (panoul cu ceasuri) si semnalizeaza probleme prin ledul de la indicatorul de temperatura a apei. Senzorul S1 este un traductor de temperatura rezistiv (intre masa si firul rosu / galben). Pe masura ce temperatura apei creste, rezistenta echivalenta a lui echivalenta scade. Cand rezistenta scade sub o anumita valoare (aprox 100 ohmi), ECU E1 va aprinde ledul L intermitent.

B. partea de jos (B) se ocupa de nivelul apei din borcanul de expansiune si este pusa aditional la partea A (refolosind ECU E1 si ledul L). Senzorul S2 este o sonda de nivel rezistiva cu doi electrozi. Cand cei doi electrozi sunt cufundati in apa, sonda are o rezistenta echivalenta intre cei doi pini. Cand apa din borcan scade, electrozii raman in aer si rezistenta lui S2 devine infinit. Cand rezistenta lui S2 devine infinit, ECU E2 va pune o rezistenta R intre masa si firul rosu / galben (R este suficient de mica (sub 100 ohm) astfel incat sa ii indice lui E1 "temperatura prea mare" ). Cand ECU E1 "vede" rezistenta R fata de masa la firul rosu / galben, va aprinde intermitent ledul L.

In cazul meu particular, ECU E2 era defect (impuscat) si dadea "alarma falsa". L-am deconectat pana iau altul; in felul asta partea A (de temperatura) inca functioneaza corect.

post-1559-1218361626_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

asa am patit si eu...i a aer pe undeva ...si pana si face aerisirea palpaie beculetul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tertan

spune-mi si mie te rog pana unde ar trebui sa ajunga acul de la temperatura? e normal sa treaca putin de jumate? te rog ajuta-ma . msspune-mi te rog si mie pana unde ar trebui sa ajuga acul? e normal sa treaca de jumate? te rog ajuta-ma. mentionez ca apa e la nivel.

E normal sa treaca putin peste jumatate. Asa ca stai linistit. Ciao.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am inlocuit "releul" cu nr 43 si in sfarsit led-ul functioneaza corect (nu mai clipeste)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Daca nu o mai scoate-ti la capat cu electrozii si cu releele, scurtcircuitati cele doua fire de la vasul de expansiune (care duc la cei doi electrozi). La mine a dat rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!