Jump to content

Skoda Superb - From TDI to VR6 swap


EmilianPop

Postare recomandată

Arată frumos mașina nimic de spus am avut și eu una modelul ăsta acum vreo 10 ani nu pot spune decât ca era foarte comodă și spațioasă.

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Skoda Superb - From TDI to VR6 swap

Pare stoc OEM+, ce ai modificat la ea? :))

Te bagi pe KIA? :D

 

Bafta in continuare Emi ! 👌

 

Link către comentariu

@cxr2test, roti din piață și arcuri tăiate :))

 

Kia este un brand care mi-a întrecut așteptările sincer. Are și minusuri ca orice masina, nimic nu e perfect, dar posibil următorul daily sa fie tot o Kia, doar ca un model mai rar :D

 

Pana una alta, am fost intr-un mic road trip în weekend. Pe drum, am prins o porțiune de drum in lucru, iar 200 de metri trebuia mers pe o bucata groaznica. Multi s-au întors din drum, un CLS din fata mea a frecat cu ceva ca a rămas acolo, din pacate. Eu încrezător, un buton și in 2 secunde eram SUV. :))  Dar dacă eram pe o suspensie clasica, nici cea mai mica sansa.

 

Am constatat ca suspensia noua se ridica foarte mult. La 8 bari, adica nivelul maxim, e efectiv SUV, las și o poza mai jos. Sunt cel puțin 5 cm diferenta, la aceeași, presiune, fata de vechea suspensie.

 

ZcgqqnP.jpeg

dXMp1hL.jpeg

dXMp1hL.jpeg

 

Cam asta e nivelul maxim la care se ridica:

JeOQwR7.jpeg

 

Și nivelul de mers:

sEMESM0.jpeg

 

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
în urmă cu 2 ore, EmilianPop a scris:

Cam asta e nivelul maxim la care se ridica:

JeOQwR7.jpeg


whaaaa?! 😮 

Link către comentariu

@Emy D asa am zis si eu :))Touaregul e mic copil pe langa mine :))

 

Link către comentariu

Ma uit la un baiat pe iutub care face swap de mecanica si electronice de RS3 4usi pe un A3 in 2 usi TDI. 

A ajuns la puntea spate si la Haldex. Pare complicat si pana la urma nu prea. Vad dupa episodul de spatamana viitoare :D

 

Dar uitandu-ma la ce face - fix la tine m-am gandit

Link către comentariu
marius1982.11

Asta e riscul in ro, pleci la drum si nu știi daca cu masina din dotare poti sa si ajungi la destinatie din cauza a te miri ce batalie de joc ti-a mai pregatit statul roman.

Cred ca asta e si motivul pt care tot mai multe gipane pe drum.

 

In alta ordine de idei

20250416_084354.jpg

Low and slow, traficul de temeșvar

Link către comentariu
în urmă cu 1 oră, mad_kat a scris:

Pare complicat si pana la urma nu prea

Pare complicat pana te apuci. Dupaia cand incepi sa le intelegi, e easy peasy money squeezy :))

 

Link către comentariu

@mad_kat, sa stii ca swapul la transveral este mult mai straight forward decât cel la longitudinal. Mai ales cand vorbim despre o platforma pe care s-a pus vr6 versus una pe care nu s-a pus. Si mai ales cand e vorba despre A3. Dacă e vorba de 8p, ala e relativ ușor sa il faci si quattro. La Superb in schimb, doar dacă tai jumătate de podea o pot face 4 motion.. partea electrica a fost cea mai mare bataie de cap la mine, luat 3 instalații (2.3 vr5, 3.2 vr6 si 1.9 TDI) si făcut fir cu fir, pin cu pin astfel încât sa fie totul corect si sa nu iau foc :)).  Apoi partea custom a traseului de clima si partea software. Sa faci un ECU de vr6 automat sa funcționeze pe manual cu toate sistemele funcționale si fara erori.. e bataie mare de cap... chiar si pentru un tuner cu experienta.

 

Am făcut si un topic in sectiunea Tehnical, in care am scris mai in detaliu ce e nevoie la un swap pe platforma asta, poate cineva cândva va dori sa mai facă un proiect similar..

 

@marius1982.11, mulțumesc pentru poza ! Circul aproape daily de cand cu swapul, la birou (Iulius UBC0) merg doar cu ea. La drum mai lung, cand nu merg cu ambii copii, din nou doar cu ea. Recunosc ca ma expun filtrelor RAR, dar mai arunc un ochi pe Waze la drum lung, sau pe grupul de filtre TM de Whatsapp. Iar in oraș, doar dacă ies seara la un car meet (si aia foarte foarte rar). Filtre normale am mai nimerit, dar nu s-au luat niciodată de masina. Am vorbit civilizat cu ei de fiecare data. Sunt si ei oameni. Iar atata timp cât nu sunt vreun Schumacher prin trafic, si nu le dau motive sa "ma arda" nu cred ca voi avea probleme la filtre normale.

 

Primesc deseori întrebarea asta: nu ti-e frica de RAR? Sincer sa fiu, circulam mai cu frica atunci cand masina era TDI stage 3. În prezent, chiar nu am chestia asta de frica deloc. Și sunt adeptul proverbului: de ce ti-e frica nu scapi. Dacă e sa ma oprească un filtru RAR, aia e.. încerc sa il recuperez. Dacă nu se poate, aia e din nou, pot sa zic ca mi-am făcut damblaua cu masina asta. Pana atunci însă, uite ca sunt 2 ani deja cu swapul si totul ok.

 

@Emy D, stii vorba aia.. dacă te bagi in hora, pai o joci pana la capăt :))

 

 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
EmilianPop
Publicat (modificat)

25-26-27 Aprilie a fost etapa de Rodrag. Fiind membru din staff, am fost prezent in toate cele 3 zile. Recomand tuturor sa veniți la următoarea etapa, a ieșit chiar ceva frumos!

 

Legat de Skoda, am lăsat-o la zona de expo.

 

gFVthJa.jpegYI5q7Sy.jpeglBPuKz0.jpeg

 

d6GL15O.jpegyxu6z32.jpegHbFN1YI.jpeg

 

 

 

 

Și niste poze funny, cu fata ridicata maxim si spatele lasat maxim:

rR1o2H9.jpeg

IuyJKl2.jpeg

 

Cât despre mine, cam asta a fost biroul meu in acel weekend:

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Top !

Spor la cât mai multe evenimente reușite !

Link către comentariu
  • 2 months later...

Hello!

 

Astazi povestim despre episodul clima:

 

Dupa swap la VR6, clima a fost funcțională câteva luni fara probleme, pana intr-o zi cand a inceput sa bage mai slab si la scurt timp nu a mai bagat. Fiind pe final de vara (asta anul trecut) nu mi-am bătut capu. Anul asta, înainte de a veni caldurile, am zis ca rezolv. Am bagat solutie de contrast, am gasit un leak mic la radiator. Am zis easy peasy, schimb radiatorul si rezolv. 

 

Între timp vine etapa de drag, caldurile au venit deja, am zis ca bag freon cat sa am clima pentru drumul către etapa si schimb radiatorul dupa etapa. Bag freon, incercam clima si nu pornește compresorul :)) Mirific! Noroc cu Luci de la Carsx care are vreo 5 VR6 longitudinal pe stoc, am luat un compresor de la el. Si ce sa zic de locația compresorului... între alternator si pompa servo... o distracție sa il înlocuiești fara sa dai tot botul jos.

 

Dupa etapa, direct la garaj, inlocuit compresor, oringuri si radiatorul (prima oara cand regret ca au trebuit prinse ventilatoarele de radiatorul de clima la swap, o placere sa le fixam pe radiatorul nou), rezolvat un mic por ce l-am avut la o țeavă de pe traseul de clima.

 

Teoretic totul ok, nu? Da de unde, de aici începe nebunia. Bagam presiune pe instalatie si lasam asa. In 1 ora, din 5 bar mai avea 3. Pe la compartimentul motorul era curat lacrima tot, 0 urme de solutie... si știți ce înseamnă asta... radiatorul din interior. Care erau șansele? 🙆‍♂️

 

Buuun, știind ca bordul de pe Superb era cam șubred, pot spune ca singurul minus ce il mai aveam la interior, in sensul ca avea mai multe cleme rupte ceea ce ducea la anumiti greierasi pe drumuri mai rele. Iar cum masina este complet insonorizata, orice greieras se aude mult mai tare..

 

Am zis ca daca tot il dau jos, iau altul impecabil, fara cleme rupte si cu toate la locul lor sa fie treaba bună.

 

Găsește tu acum bord de Superb impecabil si fara cleme rupte.. la telefon cu vanzatorii, toate erau impecabile, pana ajungeai sa le vezi. Cred ca aveam eu standarde prea înalte cand vine vorba de cuvântul "impecabil". 

 

Dupa ce am vazut câteva, certat cu câțiva ca m-au pus pe drum degeaba, găsesc coaja de bord in stare buna. O iau. Plasticul de sub volan l-am luat din alta parte, torpedou din alta parte, si tot așa am ajuns sa am un set complet de piese pentru bord, fara cleme rupte. Singurul minus este ca bordul actual are locas pentru buton senzor parcare care e ft rar pt Superb 1. Fiind rar, am comandat buton nou.. 20 euro + 25 transport :))

switch-onyx-skoda-superb-3u.thumb.jpg.d103cfea6523fb37f6b151056f15ace2.jpgScreenshot_20250717_194621_Photos.thumb.jpg.882c3ba07d811c1e616b02fbdac333e0.jpg

 

Bun, daca tot dau bordul jos, am încercat sa schimb cat mai multe in spatele lui, sa ma asigur ca o perioada bună nu mai am treaba acolo. Am înlocuit si radiator de căldură, si încă câteva piese.

 

Astfel, reușesc in sfarsit sa rezolv problemele ce tin de clima, masina baga rece foarte bine, temperatura se comuta ok. Iar masina este in sfarsit tanc la interior. Adica bordul este prins bine, nu mai aud greierasi, indiferent de drumul pe care merg. Insonorizarea este acum completa pot spune.

 

20250709_111138.thumb.jpg.08b9f06fdc6d1acc3667e7bc7a7f9f00.jpg

 

Nu va imaginați ca acest swap de planșe de bord a mers smooth:

 

- Am rupt grila de ventilatie parbriz (cea neagra de pe bord ) - am comandat alta împreună cu senzorul de soare

- Am reusit sa zgârii puțin folia de pe gurile de ventilatie laterale - comandat alte grile

- Am uitat sa scot microfonul de la bluetooth cand am montat bordul, tre sa dau iar jos partea de sub picioare

- Am rupt 2 mufe, cea de la senzorul de pe bord si cea de la lumina picioare sofer 

- Camera marșarier nu mai merge  probabil ceva mufa prin spatele playerului

- Playerul nu mai intra pana in spate sa fie la nivel cu bordul si sta putin iesit, nu îmi dau seama daca de la plansa noua sau doar trebuie vazut daca din cauza firelor din spate

 

Bine, sunt chitibusuri, le rezolv zilele astea, dar ma plâng si eu 😅

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Esti DUS CU PLUTA! In sensul bun! 😄 Felicitari pentru modul in care ai grija de masina asta! Este deosebita! ❤️ 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!