Jump to content

Swap la 3.2 VR6 pe Skoda Superb 3u4 / Passat b5.5 / A4 B6 / A6 C5


EmilianPop
 Share

Postare recomandată

Salutare, 

 

Desi sunt slabe sanse sa mai fie cineva destul de tampit ca si mine sa faca genul asta de swap, las totusi aici reteta pentru un asemenea swap, poate cândva va fi de folos cuiva...

 

Acum, depinde si de motorizarea initiala a masinii pe care vrei sa pui VR6le. Eu am avut 1.9 TDI inainte.

 

Ideal ar fi sa ai si un Passat B5.5 2.3 VR5 pentru piese, pe langa motorul 3.2 vr6. O sa vezi mai jos de ce. 

 

1. Motorul - masinile mentionate in titlu au motoarele amplasate longitudinal. Deci ai nevoie de un 3.2 de pe Touareg / Phaeton. Ideal ar fi Paheton, explic mai jos de ce. Eu l-am luat de pe Touareg.. important e sa fie complet (motor, accesorii, ecu + cablaj, sonde, galerii evacuare, termoflot etc. etc.)

    1.1 Daca motorul vine cu alternator cu racire pe apa, vei avea nevoie sa pui unul fara racire pe apa. Exista ambele variante pe aceasta motorizare. Important e ca sunt plug&play ambele variante.

    1.2 Daca motorul este de Phaeton, asigura-te sa iei si suportii motor!!! Vei avea nevoie de cel de pe dreapta (partea pasager). Daca este de Touareg, vei avea nevoie de suport dreapta de Paheton 3.2

    1.3 Daca motorul este de Phaeton, ai scapat de episodul "baie de ulei". Daca este de Touareg, vei avea nevoie de baie de ulei de Phaeton + pompa cu sorb. Pompa si sorbul merg si de pe TT 3.2 / Golf 4 R32. Sorbul de Touareg nu e bun, nu e compatibil cu baia de ulei de Phaeton.

   1.4 Neaparat verificata compresia motorului si segmentat daca ceva nu e in regula la acest capitol. Neaparat si distributie OE + revizie amanuntita a motorului.

   1.5 Galeria de admisie se poate pune si de Golf 4 R32 / T.T R32

   1.6 Capac culbutori - vei avea nevoie de capac culbutori de TT 3.2 / Golf 4 R32. Au busonul de ulei in spate. Cel de Toareg / Phaeton il au in fata si nu vei mai putea inchide capota.

   1.7 Recomand ai o reconditionare vizuala a motorului, vopsit bloc / capac culbutori etc. Nu e un must have, dar estetic va arata bine si e relativ usor daca tot ai motorul jos

 

2. Suporti motor - suport dreapta de Phaeton 3.2, suport stanga de VW Passat 2.3 VR5. Aici ma refer la suportii ce vin pe motor. Nu la cei ce vin pe caroserie. Legat de aia ce vin pe caroserie, eu am incercat initial cu suporti noi OE de 1.9. Dar motorul avea un joc cam mare. Asa ca am luat suport poliuretanic stanga de la Silver project si l-am pus pe ala (de 1.9 TDI). Cel de pe dreapta nu va fi plug & play asa ca nu l-am pus. E suficient cel de pe stanga + intarit suporti cutie. Motorul fiind bine echilibrat, nu vei simti vibratii, chiar si cu supprti poliuretanici.

 

3. Cutia de viteze - aici ai mai multe variante. Eu am mers pe cutia originala a masinii (5 trepte 1.9 TDI AWX). Ai nevoie de placa adaptoare motor cutie de Passat B5.5 2.3 VR5. Cu aia, practic poti pune orice cutie ce s-a pus pe masinile mentionate in titlu. Cutia mea fiind de TDI, ma ajuta mult la drumuri lungi, deoarece pot rula cu viteze mari fara ca motorul sa stea turat. 

 

4. Partea de racire - odata ce pui motorul sus, prima problema de care te lovesti va fi distanta mica intre motor si radiatoare. Vei fi nevoit sa muti ventilatoarele in fata. Cumpara ceva de calitate, altfel masina va suna ca un elicopter odata ce pornesc ventilatoarele! Eu am mers pe SPAL, 2 bucati, prinse de radiatorul de clima. Foarte silentioase, nici nu le auzi cand pornesc. Si isi fac treaba. Le legi la instalatia de la ventilatorul de clima. Nu vei mai avea vascocuplaj cum era la 1.9 TDI.

 

5. Traseu apa + traseu clima - aici va trebui reinventata roata. Mare parte din traseul de apa se potriveste de la Touareg cu cateva mici inventii. Eu am folosit o parte din traseu si de la Passat 2.3 vr5. Cel mai nasol e la clima unde ai nevoie de conducte custom. Grija unde le faci, altfel risti sa bagi freon degeaba.

 

6. Fueling - dat jos rezervor, curatat Dumnezeiește, mai ales daca faci swap de la TDI. Ai nevoie de o pompa de benzina, eu am mers pe Walbro. + evident alt traseu de la rezervor la motor. Dar in rezervor, doar inlocuiesti pompa. 

 

7. Sonde - stock de pe masina de pe care ai luat motorul, recomand sonde noi.

 

8. Instalatia motor - cea mai urata parte. Nu poti folosi instalatia de Touareg / Phaeton deoarece firele nu sunt suficient de lungi,Touaregul / Phaetonul avand ECU amplasat diferit fata de Superb / A6 / Passat / A4. Eu am folosit instalatia de pe Passat 2.3 VR5, modificata astfel incat sa fie compatibila cu 3.2 VR6. Ai nevoie de 3 scheme.

     A. Schema Instalatiei de la masina ta

     B. Schema instalatiei de la Passat 2.3 VR5

     C. Schema instalatiei de la masina donatare de motor 

La mufele intermediare (cele de sub ECU) vei avea multe surprize. Nu se pupa nici un pin, mufe diferite.. trebuie modificata destul de mult pentru a fi compatibila. Aici te vor ajuta schemele mentionate mai sus

 

9. Software - sanse mari ca motorul de Touareg / Phaeton sa fi avut cutie automata. Aici vei avea probleme in ideea in care ABS-ul si ESP-ul nu iti va functiona. Vei avea nevoie de un soft de TT 3.2 / Golf 4 R32 manual. Din softul respectiv te poti inspira ce trebuie modificat in softul din ECU de Touareg / Phaeton pentru a functiona ABS / ESP. Sau poti pune softul de TT / G4 dar si ala, la randul lui trebuie modificat pentru a functiona. 

 

10. Pedala acceleratie Passat 2.3 VR5. 

 

11. Switchul de ambreiaj si de frana nu iti vor functiona, vei avea eroare pe ele. Trebuie modificata instalatia ca sa functioneze corespunzator.

 

12. Evacuare. Aici depinde de tine cat de tare vrei sa sune. Eu am pus o intermediara si o finala pe traseu, nu e silent dar nici deranjant. E exact ce imi doream. Caroseria fiind mai lunga, sunetul va fi destul de diferit fata de un G4 / TT 3.2. Suna mai frumos pe Superb / Passat etc. DPMDV. Mai exista si varianta cu clapete

 

13. Frane!!! Recomand si un upgrade la frane. Mai ales daca vii de pe 1.9 TDI cu 288mm disc.. 

 

14. Intake - Aici as recomanda un intake custom de aluminiu (traseul filtru aer -motor). Eu am mers pe traseul stock de 3.2, si din ce vad, atunci cand stationez cu motorul pornit, IAT-ul e destul de mare (undeva la 50 de grade. Odata ce ma pun in miscare, scade destul de repede. Filtru.. neaparat ceva premium, gen K&N, Ramair etc. Cred ca intra si carcasa de la Passat b5.5 2.3 vr5 si atunci poti incerca cu aia. 

 

Cam atat din ce imi vine in minte. Poate va ajuta in viitor pe cineva! Pentru poze legate de swap, aveti un album aici - https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix7

 

 

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Măh băiatule … te-ai dat de cateva ori peste cap pentru asa modificare 🤝🤝🤝

 

eu visam intr-o vreme sa pun pe Passat B6 asa ceva 😅

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@Dan.MDLL, pe b6 e de 10 ori mai usor deoarece e un motor ce s-a pus de fabrica pe caroseria aia. Pe superb 1, din pacate, a cam trebuit reinventata roata deoarece nu este vr6 de fabrica montat. Sincer cred ca era mai usor un 4.2 v8 de pe rs4 b7 de pus.. dar aia e, ramanem cu setupul asta momentan 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!