Jump to content

Motoare TSI pe Golf 7


codz
 Share

Postare recomandată

La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă.

Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens.

Bagati bani in buzunarele benzinariilor degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octane ratings - how to stop detonation

So you know that a fuel-air mix, given the right conditions, can spontaneously combust. In order to control this property, all petrols have chemicals mixed in with them to control how quickly the fuel burns. This is known as the octane rating of the fuel. The higher the rating, the slower and more controlled the fuel burns.[...]

 

Just so you know, the octane number is actually an imprecise measure of the maximum compression ratio at which a particular fuel can be burned in an engine without detonation.[...]

 

It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power.[...] Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber. Because high performance engines operate with high compression ratios they are more likely to suffer from detonation and so to compensate, they need a higher octane fuel to control the burn.[...]

The exception to prove the rule. Nowadays, higher octane fuel might actually give you more power but not because of the octane rating itself. Some petrol companies use a denser blend for the higher octane products. Denser blends mean higher energy density per volume (measured in Megajoules per litre - MJ/L).

 

 

Sursa & documentul complet, ca sa zic asa: http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg3.html

 

 

Eu zic sa ne oprim aici cu discutiile pe marginea CO, pentru ca desi intr-un fel e legat de preferintele si cerintele TSI-urilor, totusi nu prea face subiectul topicului de fata.

De asemenea, ar fi bine sa ne abtinem de la afirmatii absolutiste gen "sunt bani aruncati", pentru ca situatia e mai complexa decat pare la prima vedere. Pentru unii poate se justifica, pentru altii nu. La fel cum pentru unii Golful nu isi merita banii, dar asta nu ma face pe mine fraier ca am "aruncat" banii pe un Golf. ;)

Over and scuze de :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lets stick to the subject. De doua pagini se vorbeste numai despre cifra octanica. TSI-urile 1.2 si 1.4 merg foarte bine cu benzina de 95, eu cel putin am pus timp de 2 1/2 ani si 30mii km benzina de 95 in 90% din alimentari, ma faceti sa merg la manual sa fac poza unde scrie despre combustibil, dar cu siguranta nu se recomanda minim 98. Nu stiu de 2.0 TSI, cine are GTI sa se uite in manual si sa ne lamureasca. Merci!

 

Am avut norocul sa pot face drive test cu un Seat Leon Cupra care are motorizarea 2.0TFSI cea de 280 CP. La usita buson acolo scria: Min. Super Unleaded 98.  Cred ca la toate celelalte TSI se scriu min. 95. In rest pentru cei care merg preponderent in orase si merg mai linistiti o sa afirme intotdeauna ca nu simt nimic intre 95 si 98... Iar cei care merg mai mult pe afara si nu dorm dupa TIR.uri si la urcusuri lungi, stiu ce stiu!!!  Ca se consuma un pic mai repede? Da...ardere mai buna... in fine, fiecare cu piticii lui :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare: la Golf 7 benzina cum deosebesti motorizarea dupa inscriptionarile TSI? La G6 era clar, aici insa nu mai inteleg nimic.De ex. care este inscriptionarea pentru motorizarea in 3 cilindri de 115 CP vs 4 cilindri 1.2 TSI de 85 CP si 110 CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI in 3 pistoane e doar bluemotion. Alta grila, spoiler spate, jante, iti dai seama de diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mai revin si eu cu update-uri: s-a dus si iarna .motorasul merge impecabil,climatronicul functioneaza perfect.masina sta bine pe sosea (pe zapada si mazga). motorul se "lasa" si incepe sa traga si mai bine.pina la urma astea au compresor sau turbina? a vazut-o un mecanic si a zis ca e turbina dar ladealer a zis ca e compresor? of topic are cineva mici neplaceri cu tableta? nu mai merge atingerea dar doar dimineata.treaba a aparut dupa ce i-am facut interiorul la spalatorie.sa fie ceva subtante pe ea? cu ce se poate curata? sau sa fie vreo problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo voi pe la citi km ati mai ajuns cu tsi-urile .om fi scapat deproblema cu distributia? ca ii sta pa  creier treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

vad ca se discuta f mult de modelul 1.2 TSI.... Doresc sa cumpar nou golf7 1.4TSI ACt 150cp ... Știe careva despre acest motor daca este cu probleme sau daca este ok? 

Din 2008 conduc un golf5 1.6 (pur sânge) si de atunci nu m-am document deloc despre ce e nou pana acum cand vad cât a evoluat tehnologia, chiar daca sunt mai cu dubii despre tot ce e fabricat din 2008+.

multumesc anticipat celor ce ma vor ajuta cu păreri si sfaturi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu scriu din experienta mea, de 1.4 tsi ACT de 140 cp, care este acelasi motor, doar varianta din 2014. Perfect multumit, foarte foarte foarte economic (am multe postari de consum aici pe forum, la nivel de diesel) foarte silentioasa, daca se opteaza pentru suspensii sport sau adaptive + roti de 17 atunci este chiar o sportiva, ce te face adesea sa zambesti larg. In 70.000 km fara probleme! Recomand! Pentru detalii se poate si in privat!

Modificat de Ioana
Nu mai da Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

iti multumesc pentru parere. cum spuneam, sincer nu mai am incredere in tot ce e fabricat 2008+ dar pt ca e cazul sa schimb masina, nu am de ales.... ezitam intre seat leon fr1.8tsi si acest model de golf.... o parte din cunoscuti imi spun ca sunt reticienti fata de TSI-uri altii spun ca e ok.... avand in vedere ca am o configuratie care ma ajunge 26.500euro nu prea am chef de joaca prin servisuri :)

in plus mai am dubii referitoare la trapa panoramica si bixenoane.... trapa nu stiu daca merita si daca e ok....in plus capacul care o acopera pe interior am vazut ca e cu panza nu capac complet sa opreasca lumina sau soarele pe timp de vara .... iar de xenoane am auzit ca nu ar fi asa de performante, ar avea si fluctuatii de intensitate, etc....

daca ai informatii si despre aceste doua aspecte in plus fata de ce poti sa-mi mai spui despre motorul de 1.4tsi act 150cp este binevenit.

multumesc mult in avans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/12/2016 at 9:52 AM, codz said:

 

Nu pun des benzina de 98-99 pentru ca am observat (si eu, mai spunea cineva mai sus) ca creste consumul, mai ales in oras, si imi ajunge cat consum deja si cu 95.

 

 

Salutare! Pun si eu o intrebare legata strict de "legea fizicii" ....daca CO este mai mare, motorul nu efectueaza mai putin lucru mecanic, drept urmare nu ar trebui sa consume mai putin? De ce cu o CO mai mare, motorul consuma mai mult, in special in oras? 

 Mie asa mi se parea logic pana sa citesc cele spuse in posturile anterioare....corectati-ma daca gandesc gresit :)

 

Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Cifra Octanica mare inseamna rezistenta la detonatie mai mare, nu inseamna ca da mai multa energie. Daca un motor are raport de compresie mare, esti obligat sa folosesti benzina cu CO mare, altfel nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-ul de 1.2 105 si 110 CP are volant monomasa? Stie cineva din surse sigure?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A mai aparut careva care si-a luat modelul 1.4tsi act 150cp? intentionez sa-l comand numai ca nu am apucat sa vorbesc cu nici un posesor al acestui model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este acelasi motor ca si cel de 140 cp, doar ca are +10 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, am inteles acest aspect...tehnologia ACT este cea care ma pune in dubii despre fiabilitate in timp... a opri 2cilindri si sa utilizeze doar 2 si tot asa continuand....nu se creaza o uzura inegala a cilindrilor? intreb ca un necunoscator care incearca gandirea ''veche si logica''...daca era modelul ca in Germania 1.4TSI simplu nu ezitam....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACT nu inseamna oprirea pistoanelor in cilindri ca doar sunt legate toate de acelasi ax vilbrochen. ACT, cum se vede si in filmuletul asta, functioneaza prin oprirea injectiei.

Tehnologia exista pe motoarele V8 de la audi de ceva vreme...

Personal am testat 1.4 tsi 150 act si crede-ma ca nu se simte absolut nicio diferenta....ba chiar motorul reuseste niste acceleratii partiale foarte frumoase in modul 2 cil...Daca nu citesti pe bord 2 cylinder mode nu iti dai seama ca functioneaza.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat!

Si eu, din experienta personala de 70.000 km cu acest motor, recomand, fara ezitare. Motor tsi cu toate avantajele unei benzinare turbo moderne + consum de diesel. Eu cred ca este alegerea ideala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru parere....eu cu tehnologia ACT am ''o problema'' de neincredere avand in vedere ca cei de la vw au cam dat-o des in bara in ultima perioada....pe audi as avea mai multa incredere...pana acum nu am gasit nici un posesor al acestui motor cu ACT...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@The_Ego Ieri mi-a venit la ciptuning 1.4TSI 150cp Audi 8V cu motor CZEA . Acelasi cod motor este si in Leon din cate am gasit cu internet (si mi-a iesit si topicul acesta in fata la cautare 1.4TSI 150cp asa ca m-am gandit sa adaug in el si raspunsul la intrebarea ta). Uimitor trage motorasul. Nu am masurat inca la dyno masina dar un ~20cp sunt castigati.  CZDA al meu abia a facut saptamana asta 10.000km . Undeva in vara asta ajunge si el cu un stage1 .

Eu personal inca regret ca 1.4TSI 150cp al meu este fara dezactivarea a doi cilindri. Are consum mai bun in oras CZDA fata de vechiul CAXA dar daca s-ar fi putut sa fie si mai mic cred ca merita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+20 CP se simt bineinteles, dar este putin totusi (ca si spor in sine)

In rest sunt de acord cu Dragoshhhm: sunt rezervat in prinvinta tehnologiei ca si fiabilitate in timp. Tocmai de aceea imi voi lua >=1.8 TSI cand voi avea finantele necesare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat si in germania despre aceasta tehnologie ACT si pare sa fie totul in regula....si ramas doar eu Toma necredinciosul...

m-am decis, fac comanda de acest motor cu act si va tin la curent cu informatii dupa ce soseste si cum se comporta. tin degetele incrucisate si sper sa fie totul bun....replica neamtului a fost ca motorul sigur va tine macar pana incepe sa rugineasca masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la voi ( 1,2) trepiseaza usor in primele 2 trepte la accelerale ? masina are 6000 km sau mai trebuie sa se lase motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu ar trebui sa trepideze deloc; nici macar cand e nou-nouta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • fragrance 18
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!