Jump to content

Anvelope All Season


buzud
 Share

Postare recomandată

Intradevar poti merge la gratar si fara jeep, dar daca dupa x ture la padure ti-ai spart baia intr-o piatra ti-ai fi dorit daca nu jeep macar o masina cu garda mai inalta sau cu scut metalic...

continuam analogia fiindca mi se pare importanta.

deci tu recomanzi sa se duca la gratare doar cei cu jeepuri?

si apropo, eu imi dau cu parerea la cele de vara, unde nu "aluneci in toate partile". sau glumind, cei cu anvelope de iarna sa nu-si dea cu parerea la anvelopele de vara daca nu folosesc . :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am fost categoric ca tine...cum ziceam si mai inainte intre alb si negru sint nuantele de gri...

Daca te duci la padure pe un drum forestier nu ti-ai dori sa ai un jeep sa poti merge fara grija?

Cum pt multi dintre noi e SF atunci macar o masina cu garda mai inalta si/sau scut metalic...precum am scris...nu mergi total relaxat dar macar stii ca nu-ti spargi baia...

Ideea care o ignori este ca o situatie critica poate aparea oricind unde un cauciuc cu performante mai bune poate face diferenta de ex. intre acasa/spital si morga...

Despicam firul in patru de aiurea...

Daca allseasons ar fi fost super bune in toate situatiile nu s-ar fi inventat cauciucurile dedicate...care culmea se vind, si in multe tari sint obligatorii...

Allseasons de calitate sint o solutie economica decenta in multe cazuri/situatii...

Cine isi poate permite o cheltuiala ceva mai mare e de recomandat cauciucuri dedicate de calitate...

Noi discutam de diferente de calitate/performante relativ mici in comparatie cu realitatea de pe strada...ca exemplu diferenta intre un cauciuc iarna de top si o "ragalie de vara" cu stampila M+S vulcanizata / sau allseasons low cost eventual la limita de uzura (anii anteriori si cauciucurile de vara) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e SF, dusterul e la fel sau mai ieftin decat media masinilor noi, de exemplu.

anvelopele dedicate de iarna nu au fost create cu gandul ca n-aveau oamenii din zona temperata ca noi, cu ce sa mearga, mai ales utilizare predominanta in oras, unde ninge 1-2 saptamani maxim. cred ca cele all season au fost create pt astfel de soferi.

iar realitatea de pe strada sunt sigur ca e majoritar sh sau resapata, deci pe uscat si ud ma simt mai in nesiguranta ca in anii trecuti.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am spus am folosit 4 ani la golf 4, cauciucuri dedicate (good year-de vara si continental- de iarna) si am inregistrat pina acum trei accidente la viteza usoara astfel:

-o tamponare in fata findca carosabilul era ud si masina a mers sanie.

-doua tamponari in spate, una pe carosabil ud si una pe uscat.

La toate viteza era 25 de km/ora.

Concluzia: daca tu ai cauciucuri bune, poate cel din spate nu are si te pupa...

Motivul cel mai important pentru care am luat cauciucurile allseazon a fost problema schimbarilor climatice in romania.Diferentele de temperatura la noi sunt in unele zile peste 20 de grade celsius. :icon_idea:

Deci sambata plec la Brasov, unde sunt 4-10 grade afara si la Bucuresti 15-20.Ce cauciucuri pun pe masina? :sly:

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: jag:Tot "glumind", cei care nu isi permit si cauciucuri de iarna sa treaca pe all season si sa renunte la alea de vara, iarna.

Eu unul am avut all season si sustin in continuare din proprie experienta ca este diferenta intre all season si cele dedicate (iarna sau vara).

Si inca ceva, intotdeauna am cumparat cauciucuri noi de iarna si de vara, imi permit si daca nu-mi permit , mai bine un SH de iarna decat cel de vara ,totul e sa nu fie prea vechi si sa nu aiba uzura mai mare de 50%.

Tot respectul pentru colegii de trafic care pleaca la drum cu masinile echipate corespunzator si se gandesc la siguranta lor si a celor din trafic, fie ei si cu cauciucuri de sezon noi sau SH. :icon_thumright: STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Zilele aceste am probat cauciucuri all seazon, marca debica navigator.

Pot spune ca nervurile bine conturate sapa in zapada afanata, mai bine decat o anvelope dedicata de iarna.Deci pentru acest lucru le dau punctaj maxim.

La restul de utilizari sau comportat nesperat de bine, dar sub o anvelope de iarna.

Cel mai mic puntaj il dau la franare pe suprafata umeda.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cristianionut

Da.

Dupa 10 000 de km din noiembrie pana acum, am schimbat pozitia rotilor.In rest fac cu ele naveta saptamanala bucuresti - sinaia.La cota 1400, era 3 grade afara, la buresti +.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
cristianionut

Acum am peste19 000 de km de cand am achizitionat anvelopele Debica Navigator si ma pregatesc de a doua rotire a rotilor.Pe ploile de zilele trecute cand rulam am avut parte si de o mica acvaplanare, dar eram la viteza redusa 80km/ora si nu am deviat decat aproape un metru in dreapta.Dar speriatura .......

In rest anvelopele nu mai sunt atat de zgomotoase dupa 130 km/h, aderenta buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motiv pt cauciucuri dedicate sezonului...

Cu un cauciuc BUN de vara nu aveai probleme nici la 100km/h...

Cine vrea sa faca economie, o poate face dar trebuie sa fie constient de limitari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai debica nu e "bun" nici de vara. :) si modelul asta chiar pare de zapada/off-road, e ceva neobisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si astea au nisa lor de useri...pt taxi ar fi super ok... mai putin iarna dupa prima ninsoare :))

Lasind gluma, orice cauciuc se poate utiliza dar trebuie sa le stii limitele... se pare ca Debica Navigator au limita pe ploaie la 50-60km/h :)

Oricum omul e funny , cica a udat scaunul dar nu a deviat "decit aproape 1m" :)) :biggrin:

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Nu prea s-a mai scris pe aici dar experienta omului cu Debica navigator e relevanta.

Profilul e clar f prost pe ploaie, tocmai de aceea caut altceva.

F putini care au scris impresii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa lungi cautari se pare ca dimensiunea cautata de mine 185/65/15 nu e adusa in RO decat in 2 variante:

- pocnitori ieftine si care nu merita sa le iau in calcul

- gama Hi la preturi super Hi, care la fel nu merita pentru o dacie...

gama de mijloc de regula a cam disparut din tara noastra in toate domeniile iar asta e f rau.

Prin HR,MS am gasit un magazin care aduce gama middle la preturi decente ( Sava, Dunlop )

As lua si Debica Navigator 2 la un pret de pana in 230 buc dar nu e de gasit din cauza ca sunt pe piata pocnitorile de Navigator 1 la dimensiunea respectiva si se pare ca e un monopol cumplit cel putin pe Bucuresti, unde din zeci de firme nimeni nu are de unde comercializa din cauza ca importatorii au alte interese...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am cumparat Kleber de la Nor Auto si la un raport bun pret calitate.

263 lei buc fabricate in Franta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ce-ati putut polua topicul asta! Nimic util pentru un incepator care vrea sa gaseasca o solutie. Am sarit direct la ultimele postari sa vad daca s-a tras vreo concluzie cat de cat. Spre exemplu, daca faci 10.000km/an dintre care 2000-3000km iarna, iar depozitarea cauciucurilor este o problema, iar vremea din ultimii ani foarte schimbatoare o alta problema ce cauciucuri recomandati?

 

S-a tot vorbit de zgarcenie, sau de siguranta sau te miri ce, dar haideti sa luam cazuri practice. In luna noiembrie cel tarziu montezi cauciucurile dedicate de iarna, si poate ai surpriza ca pana de revelion sa nu ninga absolut deloc, si in mare parte sa ai temperaturi in jur de 10 grade, adica vreme frumoasa sau ploi. Cum se vor comporta aceste cauciucuri de iarna pe aceasta vreme, mai bine ca all season?

 

De asemenea asa cum vedeti, anul asta ninge in luna aprilie, cei care s-au grabit sa puna cauciucurile de vara si-au luat teapa. Dar pe de alta parte in martie a fost foarte cald, si daca mergeai cu dedicate de iarna o luna pe vreme cu peste 10 grade nu le faci varza, si sa nu mai calculam de siguranta despre care s-a tot vorbit?

 

Din noiembrie pana in martie inclusiv sunt 5 luni. Sa zicem ca 3 luni e vreme urata, ninge, polei, dar 2 luni garantat este vreme buna. Parerea mea neavizata este ca all season au fost create pentru o clima cum e la noi, schimbatoare, azi ninge, maine ai 10 grade. Practic cred ca cel mai ok este iarna daca nu mergi pe munte cu masina, isi fac treaba all season daca sunt noi, nu second. Vara daca esti vitezoman si ataci curbele si mergi cu peste 140kmh cu familia in masina nu cred ca e ok cu niciun cauciuc.

 

Legat de acvaplanari, limita pe autostrada pe timp de ploaie din ce imi aduc aminte cred ca este 80kmh. Colegul de mai sus nu a specificat in ce conditii mergea cu 80kmh, era furtuna, ploua cu galeata, pe ce drum (european, autostrada, national ...) Am prins acum cativa ani o ploaie pe autostrada, abia se mai vedea la 50m, toti eram cu avariile si mergeam cu 50-60kmh. As vrea sa vad un curajos mergand cu 100kmh cu dedicatele lui pe o ploaie torentiala iar pe tot drumul sa fie doar balta.

 

Cred ca ar trebui sa aveti mai multa rabdare in explicatii, si sa oferiti mai multe detalii tehnice decat detalii personale, subiective. Din nou ma vad nevoit sa caut pareri pe forumurile in engleza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se desprinde concluzia ca aceste anvelope sunt foarte proaste.

Am doi amici, care nu se cunosc intre ei, cu dacia logan care si-au achizitionat acum vreo 4 ani anvelope all-season, unul goodyear si unul michelin. Concluziile lor au fost ca vara sunt destul de ok, dar iarna sunt sub orice critica, mai proaste ca montana.

Unul dintre ei chiar si-a achizitionat ulterior anvelope dedicate de iarna si cele all-season le-a pastrat pentru vara.

Daca nu te grabesti mai asteapta un pic sa se lanseze michelin cross-climate, care are un topic dedicat tot in sectiunea asta si care cica ar trebui sa fie o revolutie pentru acest tip de anvelope.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iarna fac foarte putini km. De exemplu iarna aceasta nu am iesit deloc in afara orasului, iar in oras merg cel mult o data la saptamana la cumparaturi. De regula daca vad ca drumul nu este deszapezit nu ies nicaieri.

 

Ma asteptam sa vad o concluzie daca aceste cauciucuri se adreseaza mersului ocazional asa cum am descris situatia. Eu recunosc ca nu-mi permit sa cumpar set nou de cauciucuri vara+iarna+jante noi sa fac maxim 10.000km/an si dupa cativa ani sa le arunc ca mi le coace soarele.

 

Din ce am cautat pe net Nokian All Weather Plus ar fi destul de ok pe timp de iarna, si as fi fost interesat pe timp de vara cum se comporta la temperaturi mari, la stabilitate in curbe sau pe ploaie torentiala. Nu sunt vitezoman, recent am facut un drum in afara orasului si cred ca maxim am mers cu 120-130kmh si aia cand depaseam.

 

Plus de asta mi-as fi dorit continuarea acestui topic sa zica cei care au avut acum cativa ani all season, ce incidente au avut cu ele, sau cat de multumiti au fost de ele, daca la noul schimb vor pune tot all-season sau trec pe dedicate. Plus cred ca era nevoie ca moderatorii sa intervina si sa faca un topic separat, pentru ca eu cand am cautat pe google ma interesa strict de anvelope all season nu de comparatie una vs cealalta. E ca si cand caut despre anvelope de iarna si jumatate din topic se discuta ca nu sunt ok, ci all season sunt mai ok. Cam asa ceva s-a intamplat in acest topic. M-ar fi interesat mai mult experianta celor care au avut all season ani la randul, ce marci au folosit, care este recomandarea lor ...

 

In schimb s-au aprins niste certuri la inceput, si apoi topicul a murit de la sine dupa ce s-au saturat de teoria chibritului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian, fara suparare dar nu cred ca vorbesti serios cand spui ca all season a fost creat pentru o clima cum este la noi. Inafara de cei care stau la oras,si circula mult acolo si odata pe luna ies afara all seasons sunt perfecte, dar pentru restul cei care fac delegatii dintr-un judet in altul, cei care trebuie sa intre pe drum de sonda/forestier/  drumuri de sat care nu sunt curatate, drumuri cum sunt cele din braila/buzau/ care sunt inchise de catre primarie pt ca sunt viscolite, poti sa faci ceva pe ele all season.

 

Sau hai sa te intreb altfel, firmele mari de distributie, farmaceutice, mat cronstructii, si altele de ce procura clientilor 2 seturi de anvelope si nu reduc costurile (asta se urmareste intr-o firma mare, reducerea cheltuielilor cat mai mult posibil) folosind 1 singur set de anvelope, asa numitele all season? pt ca sunt de rahat, daca ar curata zapada in totalitate, ar pune sare ai putea sa folosesti all season, dar la cum se ocupa ai nostri de drumuri aceste anvelope sunt zero barat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian, la stilul tau de mers, adica acesta:

"Eu iarna fac foarte putini km. De exemplu iarna aceasta nu am iesit deloc in afara orasului, iar in oras merg cel mult o data la saptamana la cumparaturi. De regula daca vad ca drumul nu este deszapezit nu ies nicaieri.

 

Ma asteptam sa vad o concluzie daca aceste cauciucuri se adreseaza mersului ocazional asa cum am descris situatia. Eu recunosc ca nu-mi permit sa cumpar set nou de cauciucuri vara+iarna+jante noi sa fac maxim 10.000km/an si dupa cativa ani sa le arunc ca mi le coace soarele."

 

Poti folosi cu incredere anvelopele all season. Noi am folosit pe o masina de la firma Nexen N'Priz 4S si s-au descurcat foarte bine atat vara, cat si iarna trecuta, in sensul ca iarna iti ofera aderenta buna pe zapada, iar vara se comporta foarte bine, chiar si la temperaturi ridicate. Dar cu masina nu se face raliu sau off-road, este un Mondeo cu care se merge exact asa cum ai descris tu, 120 km/h extraurban, fara drumuri forestiere sau drumuri de sat care nu sunt curatate, fara drifturi pe Dealu Negru si fara pretentii de abordare a virajelor precum un Lamborghini.

 

E o risipa totala sa iti iei 2 seturi de roti daca mergi 10.000km pe an, iar atunci cand nu e deszapezit, nu iesi cu masina. Mergi pe all season.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vredestein all season pe lupo de 3 ani. Mers in fiecare zi. Daca mergi omeneste sunt foarte bune. Iarna nu prea a iesit din oras dar cand strazile nu au fost dezapezite tot s-a mers cu ea in conditii bune. Singura chestie este sa nu o bruschezi. Totul depinde de ce fel de sofer esti,daca-ti place sa alergi nu sunt bune. Daca ești mai cumpatat sunt ok.

Modificat de piny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am experienta cu all season de 9 ani buni. Pe prima mea masina Golf 3 am luat all season Pirelli (nu mai stiu modelul), 2 ani n-am avut treaba si chiar am fost impresionat in iarna lui 2006 cand am fost la munte in Arieseni cum merg cu masina pe langa altii care se chinuiau sa urce serpentinele.

Pe Golful 4 dupa ce am folosit cauciucurile de vara cu care am luat masina le-am schimbat tot cu Pirelli P4 Four Seasons, dupa 3 ani de folosinta singura problema ce am remarcat-o (erau deja uzate) a fost un zgomot de parca sarea peste o groapa cand incetineam masina aproape de oprire. Am luat cauciucuri noi de vara ca incepea sezonul si apoi am zis ca-mi iau si de iarna un set sa fiu in rand cu moda.

 

De un an am Skoda si am folosit la fel cauciucurile originale pana in iarna trecuta cand m-am hotarat tot pe all season (motivul: lipsa spatiu depozitare anvelope si comoditatea in a schimba de 2 ori pe an cauciucurile), am ales Vredestein Quatrac Lite. Ce am remarcat in cei 10 mii de km condusi e ca nu au zgomot, nimic deosebit la franare sau la rulare iar pe iarna in plina zapada nu am avut probleme cu ele, daca drumul e mai prafuit singura problema e la plecarea de pe loc cand datorita si puterii motorului mai patineaza, dar doar cand drumul e mai prafuit, oricum pe praf nu cred sa existe cauciuc care sa pastreze aderenta.

 

All season se uzeaza mai repede decat cauciucurile dedicate, cel putin asa cred. In 10 mii de km pe fata s-au uzat 2mm pe fata iar pe spate 1mm. La un calcul rapid iese ca am sa schimb cauciucurile odata la 2 ani ceea ce se intampla si la cauciucurile normale, oricum asta depinde si de km parcursi, dar la o medie de 15-20 de mii pe an cam asa iese.

Sunt si vitezoman si conducator normal dar imi place siguranta si pastrez intotdeauna distanta intre masini deci distanta de franare destula. 

Per total eu sunt multumit de all season iar daca profilul de conducator este normal nu vad de ce sa nu folosesti all season. Principalul e sa fie de marca pentru ca conteaza.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor!

Doresc sa-mi pun 4 anvelope all-season noi, pe masina din semnatura dar nu sunt decis in privinta marci. Totusi mi-as dori sa aibe zgomot redus si indici de aderenta buni (in general am vazut ca se afiseaza cel de ploaie) dar nu stiu cat de sinceri sunt producatorii in privinta lor. Totusi ce mi-ati putea recomanda cu raport calitate pret bun?

Multumesc!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!