Jump to content

Probleme Relanti


jkohn

Recommended Posts

Buna seara. Am un VW  Lupo din 2002 cod motor AUC si am o mica problema.  Daca acum pornesc masina  pot sa am norocul ca relantiul sa fie normal la 880rpm. 

Dar dupa cativa kilometri de mers daca opresc la un semafor observ ca turatie a scazut la 550-500 rpm si parca da sa moara dar nu trepideaza adik merge rotund dar la turatie mica . Daca iau volan maxim stanga sau dreapta si intra in functiune servo -directia  sau daca aprind toate luminile + ventilatorul adik toti consumatorii turatia imi creste inapoi la 880 rpm. Bag a 1-a mai fac cateva sute de metri  las masina pe liber turatia iar scade la 550 -500 rpm. iau volan maxim stanga intra servo in  functiune ii da un impuls si iar creste turatia la 880 rpm.  Mai mult parca face cand motorul se incalzeste, cat e rece nu scade turatia, abia dupa ce se incalzeste putin. Faza asata o facea si cu motorul vechi si cu asta nou, precizez ca de 6 luni am un motor mai nout pe el si face aceeasi treaba ca si cu motorul vechi, deci nu tine de motor. Ceva sugestii???

Link to post
Share on other sites

salut, e o chestie Megadiscutata":

mai intai, ii faci o diagnoza. cel mai probabil ai probleme cu clapeta de acceleratie sau cu senzorul de temperatura apa motor.

 

http://vwforum.ro/topic/115129-moare-motorul-in-mers/

 

http://vwforum.ro/topic/89064-polo-6n-probleme-turatie-consum-relanti/

Edited by stealth
Link to post
Share on other sites

Diagniza am făcut nu apare nimic, clapeta nu a fost adaptata niciodată...senzirul e schimbqt.MC mult

Link to post
Share on other sites

Stai ca am o eroare de care nu pot sa scap de vreo 3 ani. Am schimbat vreo 3 egr-uri dar degeaba, codul 17852 - egr implausible signal.....nu dispare.singurul cod care apare la mine

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
florincutitaru

Salutare, am si eu un Lupo 1.0 50CP cod motor AHT si am o problema cu relantiul, este prea mare pe la 1100 rot/min si daca accelerez ramane undeva pe la 1500 rot/min... am fost pe la mai multi mecanici si nu ii dau de cap, am schimbat filtrele (benzina, aer, ulei, habitaclu) am pus bujii noi NGK, am schimbat senzorul de temperatura si termostatul, am incercat chiar cu o alt carburator si degeaba aceasi problema...pe tester nu a aparut nimic inafara de termostat pe care l-am schimbat... Va rog sa ma ajutati cu un sfat tinand cont de faptul ca nu prea cunosc mecanica... Va multumesc!

Link to post
Share on other sites

Asta este singura problemă? Ar mai fi necesare nişte detalii referitoare la:

- pornirea la cald/rece

- consumul

- cum trage, comportamentul în regimuri tranzitorii, dacă se opreşte în mers

- sunetul motorului

- dacă apăsarea pe pedala de frână/viratul roţilor pe loc/pornirea consumatorilor influenţează turaţia la ralanti

- dacă dă rateuri

- dacă gazele evacuate au miros pregnant de benzină

- ar fi interesantă o poză cu aspectul bujiilor (am văzut că le-ai schimbat, dar aspectul lor spune câte ceva despre funcţionarea motorului)

Verifică să nu fie prea strâns cablul de acceleraţie.

Adaptarea clapetei s-a făcut după schimbare?

Link to post
Share on other sites
florincutitaru

Salut, porneste bine si rece si cald... Consumul cam mare, masina  o conduce sotia si la 200 km facuti in oras am refacut plinul si au intrat 26.40 L. Motorul se aude bine, nu da rateuri si nu se opreste, doar daca pun AC atunci scade un pic turatia dar foarte putin... nu miros gazelle a benzina... bujiile le-am cumparat de la un magazine de piese dupa cartea masinii au spus ca alea sunt recomandate pentru modelul asta de motor...

Nu am facut adaptarea clapetei dupa schimbare... nu stiam ca se face sau cum...si nici cablul nu stiu daca e prea strans... s-a uitat un mechanic si a spus ca e ok...

Pana la urma am pus clapeta veche vazand ca nu s-a schimbat nimic... o sa o pun din nou si o sa vada daca se schimba ceva...

Multumesc mult pentru sfaturi!

 

Link to post
Share on other sites
florincutitaru

RECTIFIC!!! Daca virez volanul la maxim scade relantiul pe la 1000 rot/min...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
florincutitaru

Salutare, am rezolvat problema relantiului ;)...  problema... poate nu ma credeti... bateria!!! Am ramas cu masina in drum dupa ce am lasat avariile puse si nu am mai reusit sa pornesc, am schimbat bateria si acum nu mai am problem... relantiul sta pe la 700 rot/min si daca pun A/C urca la 950 rot/min.

Multumesc mult lupo_bv pt sfaturi!!!

Link to post
Share on other sites

Cu plăcere!

De ţinut minte. Uite că asta nu mi-a trecut prin cap să-ţi zic să măsori starea bateriei (tensiunea şi încărcarea).

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Salutare, stiu ca este un thread destul de vechi, insa nu cred ca e necesar sa deschid un topic nou pentru descrierea unei problem asemanatoare.

Am achizitionat de curand un VW Lupo din 2003, motor 1.4 MPI, editie Cambridge cu 80.000 km la bord. Masina arata foarte bine, are potential, insa a aparut o problema care s-a inrautatit in ultimele 2 saptamani.

Pe scurt: motorul are ralanti subturat, aprox 550 rpm, vibreaza foarte urat, se inneaca atunci cand apas brusc acceleratia, nu are putere la pornirea de pe loc, aproape ca "da sa moara". Daca pornesc farurile sau daca misc de volan, se simte cum se chinuie sa mentina turatia, iar vibratiile transmise de motor se intensifica. In mers, trage bine, se comporta ok, raspunde la acceleratie, dar cand ajung in intersectie  sau la semafor, vibreaza mai rau ca un diesel pe moarte si e un chin sa o pui in miscare, trebuie sa tot ciupesti acceleratia ca sa nu moara. (nu se opreste in mers si nu pare sa aiba nicio problema atunci cand motorul este tinut la peste 1000 rpm)

In detaliu(sau mai bine spus, descriere exhibitionista ??

Simptome la pornirea cu motorul rece: porneste normal, dar parca ii ia cam mult, mai exact 2 secunde de crank. Socul intra normal, urca la 1100 dar , dupa 30 sec de la prima cheie, turatia scade (pana la 550 rpm), iar la un moment dat se scutura si da semne sa moara, dar se stabilizeaza imediat si ramane la 550 rpm, in timp ce in masina se simt vibratii urate, rezonante. Daca apas acceleratie putin mai brusc, motorul se inneaca si din nou aproape ca moare. (Atunci cand o turez brusc si se inneaca, se aude sunetul de "popcorn" in evacuare. )

Cu motorul cald: pornirea la cald nu este diferita de pornirea la rece, are nevoie tot de 2 secunde de crank, raspunde mai bine la acceleratie, dar tot vibreaza si da semne ca s-ar inneca. 

Consum: 7l/100km - mixt

Puterea: motorul pare sa fie in minitile lui si trage surprinzator de bine de la 1000/1500 rpm in sus

Sunetul motorului: are sunetul specific de piston slap (ca de diesel) care se diminueaza la cald

Distributia: schimbata la 65.000 km

Turatia la ralanti: cum spuneam mai sus, ramane undeva la 550 rpm, iar daca virez rotile pe loc sau daca pornesc vreun consumator, scade la 500 rpm si se chinuie sa mentina acolo, vibreaza toata masina

Gazele de evacuare: nu par sa aiba miros puternic de benzina

Bateria: indica 12.4 volti cand masina e oprita (cu mentiunea ca acum 1 luna, cand am luat masina, fiind tinuta in parcare, bateria era descarcata) si 14V cu masina pornita

 

De mentionat: Am pus diagnoza VCDS si am gasit 3 erori, toate legate de sonda lambda secundara (dupa catalizator), dar nicio alta eroare, dar, dupa logica mea, nu ar trebui sa afecteze mersul motorulu.

Astazi am dat jos clapeta de acceleratie (era plin de ulei pe capacul motorului si in jurul clapetei si bineinteles, depuneri de carbon pe interior). Am curatat-o si am schimbat furtunasele de la valva de sens (egr, cred...) de pe admisie. Cel scurt era crapat pe o lungime de 4 cm. Cu aceeasi ocazie am curatat si senzorul de presiune aer. Am pus totul la loc si am adaptat clapeta de acceleratie cu VCDS.

Dupa ce am facut toate acestea, surpriza, nicio schimbare... motorul are acelasi ralanti chinuit...

 

Mi s-a parut putin ciudata valva aceea de sens care merge la clapeta de admisie, parea sa fie degeaba acolo, am suflat/tras aer in ea si am constatat ca e deschisa pe ambele sensuri....

Nu stiu ce ar trebui sa verific mai departe ca sa rezolv problema, de aceea, orice sugestie/ajutor e binevenit, mai ales de la tine @lupo_bv, am vazut ca ai experienta serioasa in materia grupului VAG.

 

Multumesc!

99077752_285152845943917_5980937432231575552_n.jpg

99123317_2603758226514429_125863058831572992_n.jpg

99136394_2690626281174718_8517187346473418752_n.jpg

100479633_583137798986452_245957413943902208_n.jpg

100526298_172758740808985_3334132259472015360_n.jpg

100560108_670672947061574_8047002381633716224_n.jpg

100629067_2641030322820792_8621389820079374336_n.jpg

Link to post
Share on other sites
BadGrandpa

Asadar ai gasit trei erori evidente care influenteaza mersul motorului dar in loc sa investighezi problemele respective ai hotarat sa le ignori si sa cureti clapeta pentru ca logica . 

Link to post
Share on other sites

Logica mea e fondata pana la urma, zic eu. Stiu ca sonda lambda secundara are rolul de a verifica starea catalizatorului si ca doar prima sonda dinainte de catalizator are rolul de a regla amestecul. Si mai stiu ca sonda opereaza dupa ce motorul e cald, adica abia atunci intra in closed loop (desi problema e prezenta imediat ce pornesc motorul) Totusi, daca intr-adevar, din anumite motive, sonda secundara influenteaza mersul motorului, as fi cel mai fericit sa o schimb si sa vad ca problema a disparut. Inca un aspect ar fi ca sonda era defecta inca de la fostul proprietar, iar masina a inceput sa mearga tot mai rau abia in ultimele 2 saptamani.

Link to post
Share on other sites
BadGrandpa

Posteaza scanul complet in topicul dedicat 

 

Link to post
Share on other sites

Chiar acum am venit la masina sa ii fac un nou scan, iar singurele erori sunt cele de mai jos (inafara de asta, "no fault codes")

image.png.dcd6f35ab3d475f46b1c2ed3ad7bfc27.png

Ralantiul pare sa fie undeva la 670RPM cu motorul cald. Am verificat in amanunt felul in care se comporta atunci cand pornesc AC-ul... ceva e ciudat... Dupa ce opresc AC-ul, motorul ramane turat la 800-900RPM la nesfarsit ca si cum compresorul ar fi pornit, dar, in momentul in care ating pedala de acceleratie, scade din nou la 670RPM si ramane acolo:

Ralanti - Compressor OFF

image.thumb.png.f0e5c31e04447a65886e51f4d0d7de5c.png  

Ralanti - Compressor ON

 image.thumb.png.4a75666e0ca1c79bbb2d2d8194cd2fb0.png

Ralanti - Compressor OFF - *in acest moment, masina nu mai vibreaza, merge foarte rotund si nu mai trepideaza nici cand virez de volan, nici cand aprind luminile. Dar, daca ating pedala de acceleratie, revine la 670RPM si trepidatiile incep sa apara... e normal sa faca asa? sau e posibil sa fie defecta o componenta? 

image.thumb.png.df46e9bc1463985549034d0ccf3797c7.png

 

 

 

 

Edited by vlad_rwd
Delete pictures
Link to post
Share on other sites

Schimba lambda

Link to post
Share on other sites

Cele două erori nu cred că au legătură cu problema ta, dar ar trebui să rezolvi şi problema asta. În primul rînd trebuie verificat dacă eroarea este din cauza sondei sau din cauza cablajului. Dacă ai un multimetru poţi verifica, îţi explic cum.

În primul rând este ok că ai curăţat clapeta şi dacă şi-a făcut adaptarea scoatem din calcul că ar avea ceva.

Prima dată trebuie rezolvată problema cu valva aia de sens. Rolul ei este de a permite vaporilor de ulei din carter să se recircule către admisie. Numai că ea trebuie să se deschidă în anumite momente în funcţie de vacuum-ul care se formează în admisie. Dacă este permanent deschisă poate duce la apariţia aerului fals şi de aici probleme de instabilitate a ralanti-ului, missfire, etc

Aici ai procedura de verificare

AUD vacuum valve.pdf

La remontare atenţie la sensul care este inscripţionat pe ea

Aici ai postarea unui coleg care a demontat-o (la el au fost alte probleme, dar s-a lovit şi de asta)

https://vwforum.ro/topic/89064-polo-6n6n2-probleme-turatie-consum-relanti/?do=findComment&comment=3033140

Ar trebui verificat tot ce ar putea produce aer fals (aer necontorizat care intră în porţiunea dintre clapeta de acceleraţie şi admisie). De exemplu mai pot apărea probleme la garnitura aia dintre corpul clapetă şi admisie.

Mai trebuie verificată şi valva de la canistra de vapori

EVAP1.pdf

EVAP.pdf

Pentru problemele off topic (îţi răspund scurt aici, dacă este nevoie discutăm pe topicele dedicate)

On 5/23/2020 at 2:25 AM, vlad_rwd said:

Sunetul motorului: are sunetul specific de piston slap (ca de diesel) care se diminueaza la cald

Cel mai probabil este zgomot de tacheţi. Poate fi din cauza uleiului mai vâscos la rece.

On 5/23/2020 at 2:25 AM, vlad_rwd said:

Bateria: indica 12.4 volti cand masina e oprita (cu mentiunea ca acum 1 luna, cand am luat masina, fiind tinuta in parcare, bateria era descarcata) si 14V cu masina pornita

Pune bateria la încărcat pe un redresor timp de 24 ore (redresor clasic nu din ăla digital de la Lidl). Tensiunea înainte de pornire după ce a staţionat 1-2 zile trebuie să fie peste 12,5V la un acumulator încărcat corespunzător. 12,4 este cam la limită.

 

Link to post
Share on other sites

Multumesc @lupo_bv pentru informatii, foarte folositoare. Am comandat garnitura dintre corpul clapetei de acceleratie si admisie (ELRING 408.450) si am facut cerere si pentru garnitura carcasei filtrului de aer, (036 129 625 K) probabil ca au doar pe original.  Urmeaza sa verific valva de recirculare si sa o curat. Pana gasesc problema, vreau sa adjustez turatia la ralanti sa stea mai sus, macar pe la 750RPM, pana gasesc problema, insa, nu stiu care e cahnnel-ul corespunzator in VCDS.

Edited by lupo_bv
quote postare anterioară
Link to post
Share on other sites

În primul rând uită de butonul ăla Quote/Citare. Este folositor doar dacă vrei să citezi o postare mai din urmă, pentru ultima postare este şi inutil şi neregulamentar.

Chiar sunt curios dacă merge să ajustezi turaţia din Adaptation pt că ştiam că la benzinare nu merge, dar având în vedere că maşina aia are comportament de diesel (mă refer la cuplu care este mai mare decât la sdi-ul meu tot de 60cp), mai ştii:D?

Canalul la diesel de 02 în Adaptation, dar nu ştiu la benzinare. Eu din câte ştiu nu merge, aşa scrie şi prin manuale.

Turaţia  la ralanti trebuie să fie 855 plus/minus 45 rpm

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate legat de Quote. Am descoperit canalul corespunzator (01). Dar, intr-adevar nu ma lasa sa salvez alta valoare decat cea afisata by default. Deci nu o sa-i pot modifica turatia la ralanti.

Am verificat si bujiile intre timp:

1)

1.jpg.7a6b8c07b03f2dded1916575a07e31bd.jpg

2) - Aceasta pare sa fie cu totul diferita fata de celelalte 3

2.jpg.9a71472fecfaf9ca17a8f888b08b7e5d.jpg

3)

3.jpg.b3b513bc8b447de644d93db20c918170.jpg

4)

4.jpg.6bbd4dbeef91cf0e17757436699202af.jpg

Off-topic, azi am schimbat discurile si placutele de frana pe fata si am scos-o la o tura. Dupa ce am mers in frana de motor pe o portiune de drum de 100m, temperatura apei a scazut de la 90 la ~65 grade si a inceput sa creasca iar la 90 la stationare sau in sarcina. Asa ca am comandat si un termostat nou. Altceva nu cred ca ar fi de vina.

 

Edited by vlad_rwd
Link to post
Share on other sites
BadGrandpa

Verifica cablajul de la a doua sonda din amonte in aval daca acesta este ok inlocuiesti sonda.

Link to post
Share on other sites

Am verificat valva de sens conform instructiunilor si se pare ca functioneaza corect. Urmeaza sa verific cablajul de la sonda lambda secundara.

Intre timp, am gasit un vid care exemplifica problema pe care o am atunci cand capacul filtrului de aer este montat la locul lui (chiar daca este alt motor in vid, principiile de functionare trebuie sa fie aceleasi): VW Polo 6N1 1,4l 44kW

Iar aici este o filmare cu a mea (am indepartat capacul filtrului de aer) incercand sa reproduc exact ceea ce a facut tipul din vidul de mai sus, dar, surpriza! in momentul in care am apasat pedala de acceleratie, motorul s-a oprit: VW Lupo 1.4MPI (AUD) low idle and stalling

 

Edited by vlad_rwd
Link to post
Share on other sites

Asta este schema electrică, sonda care pe care ai eroare este încercuită cu roşu

SCHEMA AUD.pdf

Verificarea cablajului sondei lambda se face astfel:

  1. În primul rând se verifică dacă circuitul de încălzire al sondei  are continuitate

verificare lambda 2.pdf

Dacă nu are continuitate este cam clară problema, trebuie înlocuită.

      2. Dacă are 9 ohmi cât scrie acolo se verifică dacă primeşte tensiune între pinii 1 şi 2 cu motorul la ralanti. Dacă nu primeşte tensiune se verifică cablajul până la mufa ECU.

Fă astea două verificări şi în funcţie de rezultate mai vedem.

Verifică şi valva de la canistra de vapori.

Link to post
Share on other sites

Am verificat sonda fix unde iasa firele din ea, cu 2 ace de siguranta (am impuns firele). Circuitul de incalzire e intr-adevar intrerupt. Am comandat sonda noua, azi a ajuns si incerc sa o schimb tot azi. Intre timp, am schimbat filtrul de benzina, era destul de infundat si e clar ca nu a fost schimbat niciodata. Am schimbat si termostatul, acum temperatura motorului sta fix la 90. Am schimbat si garnitura de la clapeta de acceleratie si garnitura de la capacul filtrului de aer si deja se simt imbunatatiri. Cred ca daca schimb si sonda o sa fie totul in regula. Revin cu detalii.

Edited by vlad_rwd
Link to post
Share on other sites

Am schimbat si sonda, masina se conduce mult mai usor, nu mai trepideaza asa urat la pornirea de pe loc, e mai usor de controlat. Singura chestie care a ramas nerezolvata e ralanti-ul care sta putin cam jos ~670 RPM.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...