Jump to content

Golf 6 - Probleme EGR


StefanSSD
 Share

Postare recomandată

Publicat (modificat)

@Stormlord: multumesc pt precizare! imi poti spune ce inseamna TPI, nu cunosc termenul respectiv.

 

@Rave: sa nu ma intelegi gresit, este foarte bine ca ne exprimam ideile, parerile etc. :) eu am fost personal la reprezentantele mentionate si am intrebat. nu are rost sa dau informatii eronate, trunchiate. impartasesc informatiile primite pt ca si altii sa poata beneficia de ele, sa le fie utile, sa stie cum se procedeaza si in alte tari etc.

  daca erai in locul PoRo si fabrica VW te anunta ca x masini vandute de tine au problema y, anuntai clientii de problema asta ? vrei sa fii responsabil si sa ma vina omul sa mai cumpere de la tine? se stie de problema asta de cel putin 1 an. 

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fabrica emite circulara ca de la data X se schimba EGR-urile la motoarele 1.6 TDI gratuit, atunci PoRo sunt obligati sa respecte lucrul asta. Problema insa nu e la PoRo ci la VW care nu a luat o decizie inca in acest sens. Asa cum nu a luat inca nici pentru distributia de pe 1.2 TSI desi se stie si despre aia de ceva vreme.

 

Sa ne aducem aminte totusi ca VW a reactionat la injectoarele problematice de pe 2.0 TDI dupa cat timp? 4 ani? Sa nu mai spun ca au inceput sa ofere schimbul de bobine de 1.8T (cel de pe platforma Golfului 4), o problema mare si cunoscuta a motoarelor respective, dupa vreo 8-9 ani.

 

Si daca te gandesti din punct de vedere financiar, PoRo nu poate sa ofere schimbul asta gratuit, pentru ca ar pierde foarte, foarte multi bani pe care nu se stie daca i-ar recupera vreodata de la VW, asa ca tot ce pot face este sa ofere culanta masinilor care se incadreaza in conditiile acordarii. Conditii pe care, dupa cum am spus, nu pot sa le contest...

Daca te duci intr-un magazin de piese si vezi cum oamenii iau cele mai ieftine piese facute dracu stie pe ce vapor parca-ti trece un fior pe sira spinarii. Cand te gandesti ca ei isi pun increderea, si binele lor, al masinii si al motorului, intr-o piesa facuta dupa un sablon copiat dupa alt sablon care si ala e facut la ochi dupa piesa... Nu stiu ce sa zic...! :)

Si cu manopera la fel, era unul la munca la mine care alerga in stanga si-n dreapta dupa mecanici si in loc sa se duca la un mecanic cunoscut, care se ocupa de Pejo-uri de multa vreme (masina lui) a ales sa se duca la un nimeni pentru ca lua cu 100 de lei mai putin. Fara sa-l cunoasca, fara sa fi auzit de el, pur si simplu la noroc. Ala putea sa fie praf si sa-i distruga masina dar a dat cu 100 de lei mai putin, nu?

 

Mai avem mult pana sa ajungem macar la un sfert de civilizati cat cei din jumatatea buna a Europei. Degeaba suntem 2-3-10-1.000 de oameni care servisam masinile cum trebuie, cu piese originale, in service-uri de calitate daca majoritatea serviseaza masina pe genunchi. Si ca importator trebuie sa te gandesti la majoritate, nu la minoritate.

 

Din cauza asta reteaua VW au inceput sa refuze piesele care nu sunt cumparate de la ei. Daca tu iei X piesa din afara retelei, nu originala, dar te duci la ei sa o monteze te astepti sa primesti garantie de la ei - pe o piesa sub-par, care are sanse mari sa crape. Si cand crapa te duci cu gura mare la ei sa o schimbe, desi piesa respectiva a crapat din cauza fabricatiei nu a manoperei, si ei o schimba cu una originala si asta inseamna bani pierduti din partea lor. Asa ca le dau dreptate...

 

Atata timp cat majoritatea vrea sa plateasca 10 lei pe schimbul de ulei dar sa-l si pastreze vreo 5 ani daca se poate nu avem decat sa inghitim in sec si sa acceptam faptul ca mai toate actiunile PoRo sunt indreptate spre ei. Asta e si motivul pentru care imi fac toate reviziile la timp, doar la ei. O consider un fel de Casco la motor, dau mai mult pe revizii dar, in caz ca e nevoie, ma astept sa beneficiez de culanta, ceea ce poate insemna destui bani economisiti.

 

Dupa ce m-am uitat in jurul meu si am realizat ce oamenii sunt in tara asta(majoritatea evident) m-am lasat de a mai spera ca o sa fie si la noi ca "afara".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Schimbarea injectoarelor este "actiune" se realizeaza indiferent de conditiile de exploatare si de locul in care s-au facut reviziile, problema cu EGR este "kulant".

 

Culanta apare dupa perioada de garantie si este o masura de bunavointa (indatorare - traducerea din germana) pentru un client care are istoric de service, care se observa din inregistrari ca frecventeaza service-urile dealer-ilor, face reviziile la schimb si cu consumabile originale.

Pentru un astfel de client producatorul masinii isi exprima disponibilitatea de a-l ajuta mai ales daca problema pe care o reclama este cunoscuta.

 

Pentru a beneficia de culanta, persoana care se ocupa de garantii la dealer are la dispozitie o aplicatie in care introduce o serie de date.

La sfarsit soft-ul ii spune daca un client beneficiaza de "indatorare" si daca da in ce masura.

 

Intotdeauna cand vorbiti undeva la un dealer trebuie sa treceti de consilierii de service si sa cereti legatura la cel care se ocupa de garantii, doar el va putea sa va raspunda in deplina cunostinta de cauza, in fond citeste rezultatele dintr-un soft.

 

De aceea si raspunsurile diverse venite de la consilierii de service, culantele se aplica diferit in functie de marca masinii, model, kilometraj, vechime, etc.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave: multumesc pt informatii si opinii. :)  nu sunt genul care sa-si bata joc de masina folosind tot felul de chinezarii sau piese neoriginale dar nici genul care sa se mai lase calcat in picioare de preturile de reprezentanta de Romania. EGR in Lux - 1100 ron, EGR in Ro - 1500-1600 ron. la ultima revizie am pus filtre originale, uleiul recomandat care respecta norma impusa de VW si am mers la un service autorizat in care am incredere, unde cunosc seful de service si care practica preturi decente.

  pana sa am problema asta nu stiam de post-garantie sau culanta (nu cred ca sunt singurul) dar acum imi asum vina necunoasterii. eu o sa mai incerc inca o data. daca vor, bine, daca nu, nu-i bai. 

 

@Dolfin: iti multumesc frumos pt informatiile complete privind culanta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de 400 € nu mai bine faceai o plimbare pana in luxemburg ?? ... asta daca duce masina asa cu egr.ul .. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bosseby: :) din cate am inteles dar nu sunt foarte sigur de asta, daca mergi mult cu EGR-ul defect, risti sa-ti pice si DPF-ul ( filtrul de particule diesel).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ! si ala costa nu gluma !! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu si asta dar si operatiunea asta de anulare a egr-ului costa ceva bani si noxele cresc. iar apoi nu mai treci ITP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu consider o chestiune logica si normala sa.l scoti din soft. Are rolul sau deci nu ar trebui anulat. Doar la noi se face asa ceva ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se face doar la noi. La un simplu search pe google, gasesti o multime de linkuri legate de EGR-OFF, DPF-OFF, DPF removal... si nu doar din Romania.

Aici gasiti si niste informatii tehnice utile legate de DPF, iar in finalul topicului, procedura de DPF removal...

Iar aici, despre anularea EGR.

Oricum, sunt proceduri discutabile din mai multe aspecte, pe care eu personal nu le recomand.

Modificat de Stormlord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream la DPF, nu la EGR :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite am mai aflat o chestiune ! diferenta de pret asa marisoara dintre pretul de la noi si pretul din luxemburg este TVA-ul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TVA-ul la ei e 15%, la noi 24%. Pt mine tot nu se justifica pretul mare din Romania. 1139 RON Lux (TVA inclus) vs 1549 RON Ro (TVA inclus).

In Lux pretul fara TVA 230 EUR, cu TVA 15% 265 EUR (1139 RON). Daca in Lux era TVA de 24% pretul ar fi fost 286 EUR (1231 RON) . 

Daca facem un calcul, in Ro pretul fara TVA 1249 RON, pretul cu TVA 24% este 1549 RON. 

Deci...  :eek:  :scratch: :question:  

 

Atasez si factura. Am dat in total 276 EUR pt ca mi-a fost recomandat sa iau si niste coliere, suporturi ( nu stiu cum sa le numesc exact).

 

 

post-41864-0-81328800-1370199290_thumb.j

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am sunat la o reprezentanta pt a afla pretul manoperei pt montarea noului EGR. Mi s-a spus ca primesc garantie pt piesa si manopera iar pretul este 710 Ron! Mi se pare cam scumpicel.

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aproape ca se desface jumatate de masina...glumesc, dar motorul se extrage de acolo, este foarte multa manopera implicata, dovada si pretul, ti-au pontat intre 6 si 7 ore service.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin: Mie mi-au zis ca operatiunea dureaza in jur de 4 ore. Oricum multumesc pt informatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, timp efectiv de lucru, dar normat in ELSA cred ca se duce la 600 unitati, si atunci asa taxeaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
iulia_monica1102

mdap..:( m-am lovit si eu de problema asta alaltaieri. Am un golf 6 1.6 TDI generatia 2011

La aprox 500m dupa ce am alimentat, in mers s-a aprins martorul sub forma de spirala - Unitatea de comanda a motorului defecta (specific ca se aprindea intermitent si nu ramanea aprins).  Daca opream motorul si reporneam, nu se mai aprindea decat in mers dupa o perioada.

M-am interesat un pic, am citit si intamplarea lui stefan pe forum azi de dimineata, am mai vorbit cu un prieten care are tot un golf 6 insa motor 2.0 TDI, la fel a avut problema pe 3 masini insa s-a rezolvat prin schimbarea unui senzor, nu era devina EGR-ul.

Pana la urma mi-am facut curaj si am sunat la Brady Skoda (service autorizat vw) unde ma duc de obicei cu masina, le-am spus ce se intampla si in 2 ore m-am prezentat la ei in service. I-a facut diagnoza de mai multe ori..si ce citisem la voi pe forum astazi de dimineata s-a adeverit:( , trebuie schimbata Valva EGR pentru ca din cate am inteles e deja crapata. 22 de milioane toata distractia ( cu tot cu manopera ).  Masina e gata in seara asta la ora 22:00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa aud din nou ca un alt coleg de forum are aceeasi problema. Banuiesc ca masina nu mai este in garantie. Ai toate reviziile facute la reprezentante VW? Poate reuseai sa rezolvi problema prin culanta sau post-garantie. Din pacate si forumurile straine sunt pline cu problema EGR-ului cel putin la motorul de 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m'a sunat in urma cu cateva zile un consilier service de la vw sa ma instiinteze de faptul ca voi beneficia de o garantie extinsa de 5 ani la masina, pentru toate piesele din fabrica,desigur daca sunt facute la ei toate reviziile si la timp, si ca voi primi reducere 77-80 % in cazul in care intervine vreo problema sau gratuit daca e o problema de fabricatie. Interesant dar prea frumos sa fie adevarat. Doamne ajuta speram sa nu fie probleme ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulia_monica1102

Masina nu mai este in garantie :(. ultima revizie (schimbare filtru ulei + motorina) nu am facut-o la service autorizat vw, mai mult de lene..:)) chiar nu m-am gandit atunci.. . eu de obicei ma duc la brady Skoda, dar e departe service-ul de mine (Dpdv al costurilor... cel putin la schimbarea filtrului de ulei ...diferenta era de 50 ron, intre brady si un service de cartier.) .. Deci data viitoare ma duc la ei :)

Din ce-am citit mai sus, cel putin pentru problema asta cu EGR-ul practica acl preturi cu Porsche aproape.. dar am mai multa incredere macar.

Acum am venit cu masina acasa, mi-au dat 2 ani garantie pe piesa indiferent cati km as face in 2 ani ... (oricum exclus sa fac peste 60.000 km in 2 ani).

Am mai citit ca... EGR-ul s-ar regenera, si ca mai bine nu-l schimbam. Nu stiu ce sa zic, parerile sunt impartite. Cei de la skoda ieri mi-au zis ca ar fi crapat.

Piesa o am in portbagaj, o sa pun pe cineva mai cunoscator sa se uite la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

M-am confruntat de curand cu aceeasi problema...am rezolvat-o prin culanta. Am iesit cu piesa la 800 ron + manopera la 600 ron / garantie 2 ani- la TESS Brasov. Insa de cand am schimbat-o parca masina a pierdut vreo 10 caluti, accelereaza mai liniar fara sa simti turbina cand intra, iar in frana de motor chiar si in coborare scade f repede viteza...sa fi uitat mecanicul sa puna ceva bine la loc, sa stranga vreun colier,ceva?Ce parere aveti?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Imi pare rau sa aud ca inca un alt coleg are aceeasi problema. De curiozitate, de cat timp ai masina si cate revizii aveai facute? Mi se pare totusi ca ai platit cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Scuze de intarziere. 150.000 km / apr 2010 / Service/revizii-reteaua Porsche Romania ....pana la cea de 135.000 la un service "acreditat VW"....s-au legat de ultima revizie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!