Jump to content

Golf 6 - Probleme EGR


StefanSSD
 Share

Postare recomandată

  salutare! am un Golf 6 1.6 TDI 105 cp care a iesit din perioada de garantie si se pare ca EGR-ul a cedat la nici 60000 km. intai s-a aprins martorul de unitate comanda motor defecta iar apoi motorul a intrat in stare de protectie ( nu mai trece de 2800 de turatii in nici o treapta de viteza). 

  am fost la Tess Brasov, s-a facut o diagnoza pe tester si m-au informat ca EGR-ul este defect si ca trebuie inlocuit. Am intrebat daca se poate curata dar din pacate la Golf 6 EGR-ul nu se poate curata. Am intrebat cam cat ar costa inlocuirea piesei respective si am primit un raspuns care m-a dat pe spate: 2000 ron numai EGR-ul nou original +pretul pt manopera!!! Adica japca pe fata si o sa va explic mai tarziu de ce!

  Cei de la Tess mi-au zis ca am doua solutii: schimbarea EGR-ului sau un update de soft care de fapt nu garanta nimic cum ca masina ar mai rezista ceva timp. Am hotarat pe loc sa nu schimb EGR-ul si sa mi se faca update-ul de soft. "S-a facut" update-ul respectiv. Se pare ca pana la urma am platit diagnoza (140 ron) si nu update-ul, cei de acolo au zis ca-mi iau numai banii astia si ca nu trebuie sa mai platesc si pt update-ul de soft. Apoi mi s-a explicat ca se putea solicita celor de la Porsche Romania prin post-garantie un EGR nou si sa beneficiez de o reducere de 50-60% pt piesa respectiva dar numai cu conditia sa am toate reviziile facute la reprezentanta iar cum masina este iesita din garantie iar revizia facuta in alt service se pare ca am plecat cu buza umflata si EGR-ul crapat. Nu stiu ce update s-a facut (daca s-a facut vreunul) pt ca a doua zi iar s-a repetat figura. 

   Am mai cerut si parerea unui prieten care lucreaza la un service (fost angajat la Tess), raspunsul a fost acelasi: EGR-ul trebuie inlocuit sau ar mai exista o posibilitate ca EGR sa fie eliminat prin softare dar emisiile de noxe cresc si astfel nu mai treci ITP-ul. Ca si informatie se pare ca EGR-ul cam face probleme si cam pica relativ prematur la Golf 6 la motoarele de 1.6 TDI si asta din cauza unui defect de proiectare, iar VW stie de problema asta (desi nu o recunoaste), de aici si reducerea de 50-60 % care se ofera prin post-garantie (cam asa recunoaste VW defectul de proiectare).

  Acum sunt in Luxemburg pt o luna la un training pt job. Am sunat la o reprezentanta VW de aici fiind curios sa aflu cat costa aici un EGR nou original. Raspunsul m-a lasat gura casca: 250 euro cu tot cu TVA, factura, garantie etc.!!!

  Maine o sa sun la o reprezentanta VW din Trier, Germania, sa aflu cat costa si acolo. Pe Ebay.de, am gasit EGR nou original la 180 euro + taxe, aproape 200 euro.

  Daca in Romania costa aproape 500 euro iar aici pe jumatate... Unde mai este dreptatea, egalitatea??? De ce fraierul din Romania plateste dublu? "Beep" Porsche Romania!!!

  Mai este cineva care a avut problema asta cu EGR-ul picat la kilometrii destul de putini?

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu post garantia o stiam si eu !dar preturile astea duble nu prea mi le explic. Pune.te si fa masina acolo si esti mai castigat. Totusi imi pare rau pt ghinionul tau, sper sa nu fie cazul si la mn... daca stiam de toate dedesupturile astea legate de vw nu cred ca mai cumparam unul. Ma socheaza acum toate ofertele la hyundai si la toyota cu 5 ani garantie si 5 ani revizii gratuite ! Belea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bosseby: In afara de problema asta, chiar sunt multumit de masina. Alte probleme majore nu am avut.

   Ce ma frapeaza este diferenta mare de pret! Si este cu atat mai curios pt ca in general preturile in Luxemburg sunt cu mult mai mari decat in Romania sau Germania. 

   Din pacate masina am lasat-o in tara dar EGR-ul sigur il voi cumpara de aici sau din Germania. Sper sa nu ajungi la o problema similara cu EGR-ul. Mi s-a explicat ca pur si simplu EGR-ul crapa, de vina fiind o greseala de proiectare. Bineinteles ca cei de la Tess nu mi-au zis asta dar am aflat informatiile astea de la fosti angajati din reteaua Porsche Romania.

  Referitor la oferte, e foame mare pe piata auto! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan, din pacate motorul de 1.6 TDI este "testat" de catre cumparatori. Si eu am avut probleme cu motorul asta inca din prima luna dupa ce a iesit din garantie. Prima data mi-a picat pompa de apa (aprox. 30 000 km), mai apoi mi-a picat rola intinzatoare de la alternator (maxim 35 000 km), desi de defectul acesta le-am tot zis in timpul garantiei si pana la urma am reusit sa nu mai platesc manopera; apoi clapeta de acceleratie (aprox. 70 000 km)..si nu-mi doresc, dar din ce vad, ma astept si la racitorul de la EGR. 

 

Au fost ceva discutii si pe unul din topic-urile de la Polo in care 2 persoane vorbeau ca au schimbat tot prin culanta sau garantie (nu mai stiu exact) EGR-ul..deci toate au probleme de genu.

 

In plus, la Polo cel putin, se spunea ca au probleme cele din primul lot, adica sfarsitul lui 2009.

 

Asta e..stam si inghitim rahaturile astea, desi nu ar trebui. In Germania sunt convins ca se comporta altfel in cazuri de genu si nu-si permit sa-si bata chiar asa joc de clienti. La noi e jale..Am avut multe certuri cu cei de la Quark Arad, dar si cu cei de la Porsche Romania, si pana la urma sunt doar nervi pierduti si zero rezultate.

 

Ia-ti EGR-ul din Germania, preturile sunt cu mult mai mici decat la noi, dar uita-te si la codul lui, sa nu fie acelasi cu ce ai pe masina pentru ca s-ar putea sa ai din nou probleme cu el. Eu la clapeta de acceleratie am aflat ca s-au schimbat (din 2009) trei coduri si doi producatori..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@qwk: multumesc pt informatii! in Romania problemele astea cu schimbatul pieselor in garantie, post-garantie etc. tin mai mult de importator (Porsche Romania), care importator stabileste si preturile pt piese si astfel isi bate joc de noi si ne baga mana in buzunare cu forta. Cand ajung la o reprezentanta VW de aici o sa ma interesez si cum se procedeaza intr-un caz ca al meu. multumesc pt pontul cu codul, chiar ma gandeam ca, daca mi-a picat EGR-ul si pun unul nou dar la fel, oare nu ar pica din nou? o sa incerc sa aflu cat mai multe informatii in legatura cu problema asta. bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sansele sa fie aceiasi piesa (acelasi cod) sunt foarte mici, spre nule, but hey..you never know. Eu la toate piesele mentionate mai sus am avut "surpriza" sa le observ destul de mult diferite fata de cele ce erau din fabrica pe masina. Inclusiv rola intinzatoare avea designul diferit, asemanandu-se mai mult cu modelul vechi (pusa pe alte motorizari) decat cu ceva mai nou, mai high tech..

 

Nu mi se pare normal ca noi sa platim greselile lor. Daca era aceiasi piesa, intelegeam. Nu fost turnata/reglata/ sau mai stiu eu din constructie, dar restul sunt bune. In schimb, cand toate piesele se tot schimba din cauza defectelor..deja e alta problema. Toate au defecte de fabricare, deci nu ar trebui clientul sa le tot plateasca greselile lor..ca totusi au platit un pret pe masina, iar piesele nu s-au stricat din cauza uzurii normale ci din cauza defectului de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate! pana la urma la ce naiba mai conteaza daca am reviziile facute la ei daca piesa respectiva a cazut datorita defectului de fabricatie? imediat cum obtin informatii despre felul in care se procedeaza in Germania sau Luxemburg in situatii de genul asta o sa le prezint aici pe forum. ma gandeam si la o plangere catre OPC si VW. oricum "beep" PoRo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da e bataie de joc. masina ca masina , dar PO Ro iti strica tot cheful .. peste tot si in germania sa nu crezi ca la garantie umbla cainii cu colaci in coada. stai linistit , doar ca la noi cum crezi ca apar toate vilele si se imultesc banii aia asa multi... hai sa fim seriosi. la mn pentru un disc de ambreiaj am asteptat 2 saptamani.. in care eu nu m'am folosit de masina .. plus ca am facut presiuni la bucuresti , hai frate odata haii.. ca am nevoie de masina , si a 2a zi dupa ce am sunat si am trimis mail au dat acceptul si au trimis piesa . deci masina noua sub 30 k km .. discul de ambreiaj functiona pesrfect normal doar ca arcurile amortizoare ale discului si bucsa de centrare din teflon aveau joc si zornaiau.. in fine ce sa zic sper sa fie bn tinand cont ca am 2 ani garantie..

Modificat de bosseby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte simplu de ce se comporta asa cei de la Porsche Romania si pun niste preturi nesimtite pentru piesele de schimb, in conditiile in care STIU de probleme, de la inginerii de la uzinele VW din Germnaia pana la angajatii din service-urile reprezentatelor VAG, si anume faptul ca oricum masina se va vinde. Romania este o tara in care masina nemteasca e sfanta si multi ani de acum inainte mentalitatea asta nu se va schimba. Sunt foarte multi care isi cumpara un VW... pentru ca e VW. Chestia asta reiese usor si din statisticile de vanzari de la noi. Diferentele fata de concurentii "non germani" sunt foarte mari (exceptie Renault care vinde multa masina... tabla, dotari si motor mai puternic, pe bani mai putini... se vede dupa cativa ani de ce).

Ori in vestul Europei lucrurile nu stau chiar asa, in general ei sunt mai deschisi si analizeaza mai in amanunt atunci cand isi cumpara o masina... de la lista de dotari, intretinere dupa garantie, raportul concret calitate/pret etc. Am multi prieteni in Arad si Timisoara care atunci cand au probleme cu masinile in garantie, merg in Ungaria pentru ca e (mult) mai ieftin si lucreaza mai bine.

 

Ii multumesc lui Dumnezeu ca masina mea are o simpla bataie si trebuie sa-i schimb un pivot. Pana acum nu a cerut bani, in afara de sonda Lambda pe care am schimbat-o la 40000 de km, in conditiile in care VW o garanteaza cam 150 000 de km.

Nu vreau sa fiu inteles gresit sau rautacios, dar zau ca nu-i inteleg pe unii care dau 15-20000 de euro cel putin pe o masina care are garantie 2 ani. Nu stiu care sunt conditiile de acordare a garantiei, insa parerea mea este ca termenul de durata al garantiei este si un semn de incredere pe care producatorul il are in acel produs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune un semn de intrebare garantie 2 ani. ... ? de ce ... in 2011 inafara de kia si hyunday nimeni nu mai dadea garantie peste 2,3 ani , acum si vw ofera garantie 4 ani, adica dupa 6 luni dupa ce am cumparat.o eu si mi'au trimis plic cum ca daca doresc prelungirea garantiei cu inca 2 ani ma mai costa 400€ . deci semnul de neincredere unde este ?

Si inca o chestie care ar mai fi, mi'a placut masina asta in primul rand la design si la ceea ce oferea, ce era sa-mi iau skoda octavia, e umflata rau masina aia, cea nou pot spune ca arata intradevar a masina, sau ce sa.mi iau toyota avensis , 1.6 benzina ? 1600kg ... mai aveam 2 variante , mazda 3 , dar mi s'a parut total incomoda si ingusta la interior, spatele e destul de uratel, iar chevrolet cruze care prinsesem o editie sport cu 2.0 diesel 163 cai, care sincer imi pare rau.... dar acum nu stiu daca sa.mi para sau nu ...

Modificat de bosseby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca ti-au trimis acel plic pentru ca masina ta avea mai putin de un an de cand o cumparasei. Sunt curios daca cei care aveau de un an si jumatate, deci mai avea garantie o jumatate de an, au mai primit scrisoare. Sau daca au primit, daca tot 400 de euro li se cereau.

Totusi sunt multi si cu imagine mult mai buna care ofera 2 ani garantie. Stiu ca VW are 4 ani garantie, nu ma refeream neaparat la ei.

Cat despre ce ai spus tu, referitor la alternativele pe care le-ai avut, totul este subiectiv si tine de gusturi. Din ce ai spus tu acolo eu personal as fi ales altceva si nu as plange atat depa Cruze. Iar Avensis si Mazda 3 sunt in clase diferite. Pe de alta parte locul stramt din Mazda 3 sau greutatea mare a lui Avensis compenseaza cu altceva. Nu zic cu ce si nici nu vreau sa dezvolt subiectul pentru ca nu este locul potrivit.

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda.. ce sa zic. Oricum.. suntem putin offtopic .. ideea era ca nici nu eram foarte cunoscator si nu intelegeam multe lucruri. Oricum per total sunt multumit de masina dar total nemultumit de calitatea serciciilor oferite de PoRo. Asta strica tot ... au fost mai multi factori la mijloc... si cred ca m.am grabit crezand ca este o masina buna. Pe viitor voi sti cu exactitate ce si cum si in ce fel.avensisul modelul vechi nu mi.a placut niciodata. M.am intereaat de model ptr faptul ca era sedan.imi place intr.un fel ca la vw poti face multe retrofituri.salut si scz pt off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

in legatura cu EGR-ul, m-am interesat de preturi la cateva reprezentante si ofertele le-am primit pe mail.

Tess Brasov - 1569 ron, PBV1 Bucuresti - 1648 ron, Euro Tehno Group - 1549 ron, Cardinal Motors Constanta - 1569 ron

 

Reprezentanta VW Garage M. Losch Luxemburg - 250 euro (1075 ron).

 

Maine aflu cat costa si in Germania in reprezentanta.

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Stefan! Si eu am avut aceeasi problema, asa cum amintea si colegul qwk, la o motorizare aproximativ similara, pe vw polo. Aici gasesti discutia despre problema si modul in care (spre norocul meu) am reusit sa o rezolv. E posibil sa gasesti in acel topic raspunsuri legate de cauza defectului, update-ul de soft si codul piesei care a inlocuit reperul cu probleme de proiectare.

Mult succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stormlord: multumesc pt informatii! din pacate Golful meu a iesit din garantie de un an si jumatate iar ultima revizie am efectuat-o in alt service datorita preturilor umflate din reprezentantele VW si nu pot beneficia de post-garantie sau culanta. chiar ca ai fost norocos, ai scapat ieftin. cei de la Tess Brasov mi-au zis ca prin post garantie beneficiam de reducere intre 50-70 % numai din pretul EGR-ului, plus ca-mi mai luau bani si pt manopera. deci nici aici nu inteleg diferenta dintre informatiile oferite tie de Nurvil si informatiile pe care eu le-am primit de la Tess. inseamna ca unii sunt cam incompetenti si nu stiu cum sa-si faca treaba sau stau la mica ciupeala.

   atata timp cat este vorba de eroare de proiectare sau fabricare nu inteleg de unde conditionarea pt revizii facute la reprezentante VW. din moment ce exista serii de masini care au piesa asta problematica, de ce VW nu a initiat o actiune de informare a clientilor? cu atat mai mult cu cat pe seama clientilor se fac experimente (vezi si problemele la 1.2 tsi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu informatii care pot fi folositoare celor care au/vor avea (din pacate) problema cu EGR-ul.


in Germania in reprezentanta pretul era de 320 EUR. pana la urma am cumparat EGR-ul din Luxemburg de la o reprezentanta VW cu 265 EUR, cu mult mai ieftin decat in Romania. codul pt EGR este 03L 131 512 CF. 


 


am intrebat cum se procedeaza la ei in Luxemburg si in Germania in cazul unei probleme similare. m-au informat ca la ei se procedeaza astfel: se inlocuieste prin post-garantie (culanta) EGR-ul pt care ai reducere 100% si clientul suporta 50% din pretul manoperei. conditia de a beneficia de culanta este ca reviziile sa fie facute la reprezentanta VW sau (MARE ATENTIE!!!) ca reviziile sa fie facute la orice service independent ( nu service autorizat VW!!! - asa cum ne prostesc astia in Romania) dar sa faci dovada prin facturi ca ai folosit pt revizie piese originale VW, uleiul care respecta norma impusa de VW etc. 


 


Se pare ca numai la noi in Romania Regulamentul (UE) NR. 461/2010 este interpretat numai cum vor unii (importatorii - in speta Porsche Romania). Daca in Luxemburg si Germania poti beneficia de culanta si daca ai reviziile facute la un service independent dar cu dovada ca ai folosit piese originale, de ce in Romania nu se poate? Cei de aici au ramas cruciti cand le-am spus ca nu am putut beneficia de culanta in Romania din cauza ca am o revizie facuta la un service independent (chiar daca am facturi cu care pot dovedi ca am folosit piese originale). Chiar m-au indemnat ca atunci cand ajung inapoi in tara sa merg din nou la un service VW si sa incerc din nou sa beneficiez de culanta (demonstrand cu facturile de la revizia facuta in service independent ca am folosit piese originale) iar daca sunt refuzat sa mi se dea un document din care sa reiasa ca refuza sa-mi schimbe EGR-ul prin culanta pt ca apoi sa fac o plangere catre VW in Germania trimitandu-le celor de acolo toate actele doveditoare. 


 


Important: in Luxemburg si Germania clientii sunt anuntati de importator daca se descopera ulterior ca din fabrica au fost puse piese cu defecte de proiectare/ fabricatie. Fabrica VW identifica seriile de masini cu probleme, se trimit seriile mai departe importatorilor iar acestia trebuie sa anunte neaparat clientii. Daca aici s-a procedat la informarea clientilor despre problema cu EGR-ul, aici in Romania de ce am fost lasati de izbeliste, nu ne-a informat nimeni de aceasta problema recunoscuta pana la urma de VW? Ce e de ras este ca de la Porsche Romania am primit in schimb tot felul de pliante cu tot felul de oferte, felicitari de Craciun si Paste etc. dar nici o informare "bai clientule, vezi ca masina ta are o buba! hai s-o reparam!".


 


De-abia astept sa ajung in tara si sa fac scandal la reprezentanta si PoRo. Mai mult ca sigur voi face plangere si catre Wolfsburg si ANPC.


 


daca mi se accepta schimbarea EGR-ului prin culanta (desi nu cred) ii voi pune sa-mi deconteze EGR-ul cumparat de aici (ar fi inspre avantajul lor, a costat mult mai putin aici :lol: ).


 


Beep PoRo! 


 


 


 


post-41864-0-10457300-1369765242_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oo da!!! puteam sa jur ca asa ceva se intampla !!! vedeti, nu masinile sunt panarame ! sistemul si hotia de la noi sunt panarame  ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar VW stie de problema asta (desi nu o recunoaste), de aici si reducerea de 50-60 % care se ofera prin post-garantie (cam asa recunoaste VW defectul de proiectare).

Reducerea asta se numeste culanta, este ceva normal si se practica - sau ar trebui sa se practice - de catre toate marcile auto.

Nu are legatura cu defectiuni se nu se acorda doar la piese cu probleme ci la toate piesele si reparatiile pe care vrei sa le faci, atata timp cat sunt indeplinite conditiile acordarii.

LE: Fiecare tara are legi si reguli diferite, faptul ca intr-o tara se foloseste o anumita practica nu inseamna ca devine obligatorie in toate tarile.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ca in unele situatii se tiganesc asa. Eu cand am fost in service mi au spus ca exista o circulara/culanta wtv pentru injectoare si mi le au schimbat gratuit. Chiar au insistat sa las masina pana remediaza problema, fiindca initial voiam sa cer o reprogramare.

Toate reviziile le aveam facute la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceea se adresa doar motoarelor 2.0 TDI si injectoarele se schimbau gratuit, indiferent de unde si cum a fost servisata masina. Sunt situatii total diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpmdv ar trebui sa fie tratate fix la fel : defect de proiectare (x% din masini reclama problema), se schimba gratuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este normal Rave ! nu este vorba ca o tara asa... si alta e altfel .. !!! Dupa cum spunea si colegul, vw trimite la importator ! "masinile cu seria sasiu .... au probleme la egr" faceti chemare in service, noi trimitem piesele ca sa fie clientii multumiti si sa mai cumpere de la noi ! Dar hainii de la PoRo , ce sa le schimbam si sa ne chinuim noi cu atatea acte , .. lasa ca vin ei la noi si le platesc . la mine s'au chinuit cu 2 saptamani cu discul de ambreiaj ! si pana la urma am facut scandal si am trimis e-mail la ei, si a 2a zi dupa 2 saptamani s'au gandit sa-mi trimita piesa ! deci ce sa  mai vorbim. este o bataie de joc, de asta tot fugi de vw ! Uite iti dau un exemplu dar nu il expun ca o comparatie ci pur si simplu ca un exemplu ! Am un prof la facultate care are o toyota corolla si mi'a povestit ca a avut un tampon la motor defect (adica ei au spus ca s'ar fisura cauciucul si s'ar deteriora mai repede ), l'au chemat si l'au schimbat. apoi are cutie automata, si intr.o zi nu ii mai cupla si nu mai intra... a mai stat putin a sunat la ei, a reusit sa  cupleze, a mers apoi a 2a zi iar facea asa. Si'a facut programare si s'a dus la ei. A durat 2 saptamani , dar surpriza ! i'a trimis toyota cutie cu ambreiaj si tot nou ca au zis ei ca ar mai ave ceva defect si s'a inlocuit fara probleme fara scandal .... a dus.o la vopsit ! au executat-o foarte bine si cu simt de raspundere. (NU ca la mine si'au batut joc de masina noua !!) astia la galati mi'au dat o buleala , vai de capul meu , ca a trebuit sa o revopseasca de 3 ori pana sa iasa klumea ) .... mda ... si cam asa cu VW ROMANIA - asta e problema... Nu masinile, ca vorba aia mai gresesc si ei n'au cum sa simuleze toate defectele ce ar putea aparea, dar isi recunosc greselile, doar ca noi nu suntem anuntati !!! asta e problemaaa !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave: imi retrag afirmatiile facute vis-a-vis de VW cum ca ar stii de problema dar nu ar recunoaste. imi asum greseala pt ca nu eram bine documentat in momentul in care am scris asta. mai tarziu am aflat ca pana la urma VW a recunoscut problema cu EGR-ul.

 

   acum problema se pune altfel: un coleg de forum a scris aici pe topic ca a avut problema cu EGR-ul la un Polo 1.6 tdi iar intr-o reprezentanta din Romania a beneficiat de culanta exact ca aici in Luxemburg si Germania adica i-au dat EGR-ul gratis si a platit jumatate din manopera.

  de ce la Tess mi-au zis ca, daca ma incadram pt culanta (reviziile facute NUMAI in reprezentante VW), beneficiam de o reducere de 50-60% pt EGR si trebuia sa platesc integral manopera??? facem treaba dupa ureche, cum ne taie capul sau actionam potrivit unor norme sau standarde impuse de VW? inseamna ca cei de acolo sunt niste incompetenti, nu sunt bine informati si mai dau si informatii eronate clientului care normal ca se sperie si se poate lasa pagubas.

 

   o sa ma abat putin de la subiectul acestui topic pt ca apare alta problema legata de Regulamentul (UE) Nr. 461/2010 (lege europeana care se aplica tuturor tarilor membre UE) si imi pun tot felul de intrebari.

 

   in Luxemburg si Germania beneficiezi de garantie, post garantie( culanta etc.) de la VW chiar daca faci revizia la un service independent (autorizat RAR) cu piese de originale VW (faci dovada cu facturile). eu daca aveam masina aici si veneam cu toate actele (carte service, toate facturile etc.) cei de aici imi reparau masina imediat.

 

  de ce in Romania nu se intampla acelasi lucru, de ce astia ne zic ca nu e asa si ne baga pe gat prostia ca "nu domne, trebuie service autorizat de VW"? Romania nu e membra UE? nu se aplica legile europene si la noi? suntem buricul pamantului? mi-am mai facut si tara de ras cand le-am zis astora ce informatii am primit in tara.

  daca cineva cunoaste aspectele legate de Regulamentul (UE) Nr. 461/2010 si imi poate oferi niste raspunsuri chiar il rog sa ma contacteze pt ca doresc sa ma documentez bine despre asta. 

 

 off topic: daca crezi ca esti cetatean european si ai drepturi, vino in Romania si o sa-ti dam noi drepturi... si stanguri... si drepturi... si iar stanguri! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil din acelasi motiv pentru care reviziile sunt recomandate la 15.000Km in loc de 30.000Km ca in jumatatea civilizata e Europei. Si anume calitatea indoielnica a monoperelor, cat si a pieselor, prin majoritatea acestor service-uri independente. Si nu pot sa zic ca nu le dau dreptate din punctul asta de vedere. 

 

Despre culanta nu stiu sa existe vreo regula, am auzit si 50/50 din total, adica piese + manopera dar am auzit si piese gratuit + 50/50 din manopera asa nu stiu ce sa zic. Pana nu te duci sa intebi cred ca nu ai de unde sa afli sigur ce si cum. Oricum, doar pentru ca la ei e intr-un fel asta nu inseamna ca se aplica si la noi. Daca ar trebui sau nu sa fie la fel, e alta discutie, dar nu stiu cat tine de topicul asta.

 

Oricum, daca m-as afla in locul PoRo ca importator VW in Romania, si eu as limita acordarea culantei doar pentru masinile servisate in service-uri autorizate VW. Nu neg ca sunt oameni foarte buni care lucreaza in service-uri independente, sau chiar in afara service-urilor, dar cate n-am vazut si cati mecanici de mecanici... parca m-as simti mai in siguranta intr-un service autorizat. Nu ca aia n-au oile lor negre da...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au suportat pe culanta, in cazul meu, costul integral al piesei si 70% din manopera. Este vorba de Nurvil Tg. Jiu. Masina iesise din garantie de aproximativ 6 luni. Am avut noroc, am scapat ieftin,cu doar 190 lei...Update-ul de soft pt. EGR si injectie a fost efectuat gratuit, conform unui TPI cunoscut de catre personalul din service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!