Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa desfac capacul de la delcou si sa curat contactele din interior cu smirghel fin. Erau oxidate rau de tot, ma mir ca mai aveam aprindere. Sa vedem daca mai face figuri cand e umezeala afara... :huh: P.S. Nu a fost deloc complicat. Am desfacut capacul de plastic care acopera motorul (e prins in trei suruburi mascate cu capacele din plastic), apoi am desfacut capacul de la delcou, care era prins in doua cleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am rezolvat cu pornirea era partea electrica de la contact 20 de lei acum porneste foarte usor atat ca a fost nevoie sa raman cu ea nepornita ca sa ajung sa schimb piesa aveti grija ca va poate lasa oricand

Modificat de dj_dumy2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal la fel am si eu problema asta la o fabia...daca cumva gasesti defectu te rog sa ma anunti

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare am si eu un polo de 1,4 din 95 si numi porneste numai la a 15 -20 cheie dar dupa aceia porneste la prima ma muteti ajuta ca nu stiu ce sai mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat cu pornirea era partea electrica de la contact 20 de lei acum porneste foarte usor atat ca a fost nevoie sa raman cu ea nepornita ca sa ajung sa schimb piesa aveti grija ca va poate lasa oricand

Te referi la contactul electric din butucul cheii? De unde l-ai luat si cum l-ai schimbat? Si eu umblu cu o improvizatie acolo de la un mic scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

da aceea era problema am luat piesa si am schimbat-o la un mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am un polo classic din 1998 ,benzina,1600cc,55kw,motor acvk.am schimbat ieri pompa de benzina si a pornit.azi nu a pornit,decat daca ii pun putina benzina in carburator.ce poate sa aiba?

aceiasi problema am si eu, exact in aceleasi conditii ..stie cineva rezolvarea?

culmea este ca asta e postul de acum 6 ani cu care s-a deschis threadul

am citit tot dar nimeni nu a gasit raspuns

Modificat de Constanteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Am o problema care ma depaseste cu masina unui prieten.

Este vorba de un Polo variant - 1.9 SDI cu motor AEY care nu mai porneste nici cu slujbe.

Istoricul este urmatorul:

- m-a chemat omul sa-l ajut sa-i dau curent sa pornesc masina pt ca ii murise bateria (aici nu-mi pot da seama daca bateria s-a descarcat datorita incercarilor repetate de pornire sau masina nu a pornit datorita bateriei slabe, oricum cu o zi inainte masina a mers).

Dupa ce ne-am chinuit ceva cu niste prashtii de cabluri numai bune sa te spanzuri cu ele ca de ajutat la pornire nici vorba am improvizat unele si masina a pornit destul de bine.

Pana aici toate bune, motorul mergea bine si in afara de un harshait de la pompa de apa de care stiam (pompa de apa la acest model nu este pe distributie) si care a inceput sa piarda destul de tare lichid, nu se auzea nimic suspect.

- am zis sa o lasam sa se incarce putin bateria dar dupa aprox. 1 minut s-a oprit brusc ca atunci cand iei contactul

- am incercat din nou si dupa vreo 30 secunde acelasi lucru

- la o noua incercare dupa ce a pornit motorul a inceput sa aiba trepidatii puternice si sa scoata mult fum negru si i-am facut semn sa opreasca

- am mai repetat o data si acelasi lucru dupa care nu a mai pornit deloc.

Ne-am gandit ca poate este infundat filtrul de motorina si daca tot avea unul l-am schimbat dar nimic nu da nici cel mai mic semn ca ar vrea sa porneasca (de invartit invarte bine pt ca i-am dat eu curent).

Ce am facut pana acum:

- am scanat cu vagcom: nici o eroare

- becurile din bord se aprind si se sting normal

- am scos furtunul de retur din rezervor si dupa ce tine contactul pus dupa 4-5 invartiri ale motorului incepe sa curga motorina (cam 1-2 centimetri cubi la o incercare) si de aici am dedus ca ceva motorina ajunge in pompa de injectii.

- am verificat:

-releul de engine management (releul din pozitia 3 prin care se alimenteaza ECU.)

- releul de la bujiile incandescente (releul din pozitia 12)

- mufa cu 10 pini care iese din pompa de injectii

- senzorul de la injectorul 3

- fuel shut-off solenoid

Toate au specificatiile (tensiuni si impedante) specificate in Autodata

In afara de asta am curatat cu spray de contacte mufele de la ECU si ce am mai vazut pe acolo

Totul pare OK dar am o nelamurire referitor la o componenta pe care nu am gasit-o nicaieri nici in Autodat nici in Elsa si care prezinta o siguranta pe care este tensiune permanent (presupun ca este regleta de plus permanent) si in care mai intra o mufa si doua fire groase pe care nu este tensiune niciodata, poate stie cineva ce este cu ele. Detalii in pozele de mai jos

dsc008761.jpg

fittinglocations.jpg

M-am uitat putin si la distributie (asa din avion) si pare la locul ei. Mi s-a parut cam slaba dar poate ma insel. Daca apas acolo unde este sageata rosie se lasa cam o jumatate de centimentru, iar rola presoare se invarte destul de usor

distrib.jpg

Daca are cineva vreo sugestie cu ce as mai putea verifica si ce este cu componenta aia fantoma i-as fi recunoscator pt ca sunt in pana de idei.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incerci sa alimentezi pompa de motorina pe direct, adica, dupa pornire sa dublezi firul pompei cum se comporta oare? Daca merge asa...poate i-ai putea pune un diagnostic intr-o anumita directie...daca trepideaza asa, probabil nu ii vine suficienta motorina (poate ii vine curent cand si cand la pompa de motorina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca la tipul asta de masina nu exista pompa de motorina separat, ea este in pompa de injectii. Si alta problema este ca nu are turul din furtun transparent sa vad ceva pe acolo. A fost vremea cam rea si nu am mai facut nimic dar o sa incerc sa scot turul din filtru si sa-l bag direct intr-o sticla de motorina, o fi ceva obturat pe acolo.

Marea problema este ca nu mai porneste deloc, nici un fas, nimic nu da nici un semn ca ar vrea.

Asta ma duce cu gandul ca este o problema de alimentare cu combustibil.

Intre timp m-am lamurit ce este si cu piesa aia fantoma; este releul ce comanda niste incalzitoare pentru lichidul de racire, astea inca nu le-am identificat unde sunt, poate stie cineva sa-mi spuna. Practic firele alea de dedesub merg la aceste incalzitoare, iar mufa aia din mijloc vine la ECU.

Dar si aici este o ciudatenie. Dupa ce am analizat schema acea siguranta de 50 A de deasupra este numai pe circuitul incalzitoarelor. Problema este ca s-a topit de cateva ori pana acum (nu cunosc cauza doar am constat) si atunci cand s-a ars nici motorul nu mai pornea

Mai studiem :study: ca tot e umbra afara :frigbaitata: .

Orice idee este binevenita, macar sa stim care este situatia chiar daca o ducem pe platforma la service.

Nu de alta dar in situatia asta cand nu porneste deloc iti pot baga pe gat orice defectiune unele chiar costisitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ai mai rezolvat problema? am patit o problema similara cu un prieten..masina lui: VW Passat intermediar 1,9 TD...s-a oprit in mers si nu a mai vrut sa porneasca de fel..am dublat firul pompei de injectie cum am zis mai sus si am mers mai departe...acuma cautam buba si noi :)

cu firul dublat (pompa de injectie legata direct la plusul bateriei merge...insa azi dimineata a observat ca nici pe bujii nu sta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am rezolvat nimic, a ramas sa o duca pe o platforma la service dupa o rectificare bugetara :scratch: . Pe mine m-a cam depasit problema si din lipsa de scule adecvate si din cauza frigului (pe orice plastic pui mana se sparge).

Da-mi mai multe date despre masina prietenului tau, codul motor in special sa analizez schema electrica sa vedem ce s-a intamplat. Tu ai macar un indiciu si cred ca se poate descoperi pe schema care-i buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a descoperit-o el astazi...era vorba despre o siguranta care era pe conectata atat la releul bujiilor cat si la pompa de injectie...a schimbat-o ca era arsa si acum merge :)

in drum nu am stiut ce sa ii facem si am alimentat pompa de injectie pe direct cat sa jungem pana acasa...la polo respectiv ai incercat o ciobanie de felul asta sa vezi ce spune? adica sa duci un fir de la + bateriei pana pe pompa de injectie...?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv singurele incalzitoare pentru lichidul de spalare parbriz le ai in sprituitorile alea de pe capota :

post-53719-0-94350200-1328548838_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@denismoc, in schema zice Engine coolant heater si simbolul este ca de bujie incandescenta (vezi schema in zona releului k242), stiu ca unele masini au sistemul asta de incalzire a lichidului de racire cand temperatura este foarte scazuta dar nu stiu pe unde vine sistemul respectiv. Tu ai vazut vreodata asa ceva?

@dantu2005 am masurat toate tensiunele ale a din mufa ce vine la pompa si sunt ok

Bine ca a fost doar atat la amicul tau era cam clar ca este de natura electrica din moment ce a mers cu fir separat.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ceva aici: http://vwforum.ro/topic/64866-diy-instalare-cgpcoolant-glow-plugs-pe-passat-b55-cu-ptcpositive-temperature-coefficient-%26-8211%3B-z35-din-fabrica/

si aici : http://www.reno.ro/Sistem-incalzire-antigel-motor-diesel-t196231.html

sunt niste bujii incandescente pentru incalzirea habitaclului, ca daca erau pentru incalzirea antigelului din motor ar fi trebuit sa porneasca si pompa de apa cand este oprit motorul, asa ca aceste trei bujii forteaza putin antigelul din radiatorul de incalzire sa iti dea caldura in habitaclu mai repede, si din cate am vazut sistemul este comandat de ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de informatii!

Linkul ala de pe reno il stiam ca am cont si pe acolo :icon_cheesygrin: .

Problema este ca nu am gasit pe unde sunt bagate si intr-adevar sistemul este comandat de ECU.

ce m-a nedumerit este de ce daca siguranta aia este arsa nu mai porneste motorul (a patit asta de vreo doua ori, acum era ok)

Oricum probabil o sa o duca la service ca este prea frig afara sa umbli la masina.

Dupa ce remediaza problema o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o chestie interesanta sistemul asta, ma gandesc daca nu merge implementat si la alte masini care nu au asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a reusit sa-l puna baiatul ala pe reno o merge si la noi, la motorina ar fi foarte util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a elucidat misterul cu ajutorul unui mecanic foarte bun. Si din pacate nu a fost ceva banal :banghead: .

De vina a fost chestia aia mica paralelipipedica numita ECU. Contactele le curatasem noi, dar de desfacut nu l-am desfacut. Pinii integratelor sunt praf din cauza oxidului. Se pare ca este o boala veche la multe VW cu acest ECU montat intr-o zona cu multa umezeala, daca mai cad niste frunze pe acolo si se infunda gaurile alea de scurgere, tacamul este complet, asa ca aruncati din cand in cand un ochi pe acolo.

Faza cu siguranta si oprirea a fost pura coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante informatii. De mult am vrut sa ajung si eu la ECU, dar nu am reusit decat sa rup o bucata din plasticul care protejeaza de apa care se scurge de pe parbriz, diblurile alea din plastic parca sunt sudate pe acolo. Trebuie sa ma inarmez cu un plastic nou,dibluri noi, rabdare si poate o sa reusesc la vara sa desfac tot pe acolo si sa curat ECU, motorasul de la stergatoare si toate angrenajele de pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
nelustefanuca

Buna ziua! Sunt pentru prima oara pe forum! Am si eu un vw Sharan 1.9 tdi an fabricatie 1998.Problema este urmatoarea:masina refuza sa porneasca ,mentionez ca inainte cu o ora de a "amorti"a avut o pornire mai greoaie,pot sa spun ca pana acum nu am avut probleme cu pornirea.Am incercat usor trasa si porneste,relantiul tine 9500 ca inainte si as mai avea de adaugat ca uneori motorul are o trepidatie de parca ar merge in 3 cu toate ca nu isi schimba turatia.In decurs de 2 zile a pornit de 2 ori greoi,am verificat daca primeste curent la fisa deci releul pare sa fie in regula,a fel am procedat si cu bujiile care par sa fie in regula mentionez ca verificarea a fost facuta cu o lampa luata de pe plusul bateriei si cu bujia,becul se aprinde,si tot asa cu toate 4 bujii.Am aerisit si injectoarele gandinduma ca poate a prins aer,filtrul de motorina este schimbat de 6-7 luni i-am scos sonda si este curat in interior avand si motorina.Pornita in una din cele 2 faze greoaie am iesit la strada in speranta ca isi va da drumul si am simtit o usoara accelelare in gol urmata de o usoara smuncitura.Cred ca v-am plictisit dar sunt derutat nu pot sa-mi explic cum dintr-o simpla oprire a motorului nu mai vrea sa porneasca.Daca ar putea cineva sa ma poata ajuta cu niste sfaturi,pt ca am apelat la niste mecanici care mi-au dat diagnostice diferite.Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am un vw polo 6n si am observat o problema daca o pot numi asa.uneori cand o pornesc si am ambriaju calcat se aude un zgomot ciudat la motor ca si cum sar freca ceva fier,tine acest sunt circa 5 secunde apoi isi da drumu,daca dau drumu la ambriaj nu se mai aude.a mai patit cineva asa ceva?...va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul de presiune iti huruie.

Tu vezi vreo legatura intre ambreiaj si :probleme pornire:, titlul acestui topic? :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si e normal sa faca asa sau e pe duca,are rost sa imi fac griji??altu mai portivit nu am gasit:D..sory

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!