Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

La common rail, daca restul componentelor motorului sunt in regula, variatia presiunii pe rampa de combustibil la relanti fara consumatori poate da informatii despre cat de echilibrate sunt retururile injectoarelor dar fara a da informatii despre faptul ca sunt mai mari sau mai mici decat normal:

- o variatie dinamica de pana la 30 bar arata ca retururile sunt relativ echilibrate (cu cat e variatia mai mica cu atat sunt mai egale), valvele de retur lucreaza ok, corectiile pe injectoare sunt corecte si pot fi luate in considerare pentru a evalua starea injectoarelor din punct de vedere al celorlalte componente (ex. cui injector, duza injectie, orificii, etc);

- o variatie dinamica de peste 30 bar arata ca retururile sunt dezechilibrate;

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate explicatiile mele sunt pentru cazurile cand componentele motorului sunt bune, nu sunt erori pe motor dar totusi motorul merge necorespunzator. Vin ca o completare a diagnosticarii sistemului SIMOS PCR2 detaliat in link-ul urmator (este pentru PCR 2.3 dar poate fi extrapolat ca disgnosticare pentru alte common rail-uri).

https://diesel-center.com.ua/upload/file/55148685_548956_ngd_0605_s_en.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 Ne omori de tot cu materialele de studiu 😅.

 

                    Imi vine sa ma apuc de reparat injectoare, zau ! 

 

                    Si pentru ca eu fac parte din utilizatorii de injectoare d-asta mai noi (Bosch/Delphi), cu bobina (sau cum s-or chema), ce ne poti spune despre ele?

 

                    Au aceleasi probleme? Presupun ca partea mecanica e similara ( si se poate curata cu ultrasunete )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ca mi-ai scris. Ma ia valul, cred ca toti vor sa inteleaga cum functioneaza un sistem de injectie si ce se poate face cand nu avem erori pe ECU. Chiar nu-mi dau seama cand umplu topicul. Hai ca nu mai scriu.

Injectoarele la Common Rail sunt toate cu piezo, ce am scris mai devreme este valabil pentru toate injectoarele cu piezo.

Partea mecanica se poate curata perfect cu ultrasunete cu solvent la toate.

Diferente apar la reglajele necesare dupa demontarea injectorului.

Intre injectoare exista diferente la:

- cursa mecanica maxima a modulului piezo (numarul de discuri piezo din modul), cu/fara amplificator mecanic de transmitere a miscarii catre supapa de retur;

- cu/fara orificiu calibrat pe retur;

- cu presiuni mai mari sau mai mici necesare pe retur.

Toate au acelasi principiu de functionare, mai precis comanda inceperii pulverizarii prin deschiderea supapei de retur.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica rectificare...doar o parte sunt piezo,mai precis dupa 2014 2015,da sunt majoritatea.

Pana in 2014 doar 1.6 era piezo...si cateva 2.0 pe craftere

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e @vlahdacoroman, multumesc pentru rectificare.  Eu am studiat doar "piezo" ca doar de astea am avut parte. Am vazut ca injectoarele "solenoid" Common Rail au si ele debit de retur necesar rampei comune, functioneaza pe acelasi principiu (cursa mecanica este produsa de catre modulul piezo - electric sau de cel solenoid - magnetic), deci pot aparea cam aceleasi tipuri de defecte/uzuri fara erori in ECU. Cine are "solenoid" poate extrapola si verifica teoria conform tipului de injector folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch, a fabricat multi ani doar solenoid, bobina. 

 Siemens, Delfi au facut primi piezo. 

Cand cerintele au mai crescut in finetea injectiei cerute, au inceput sa faca si ei piezo. 

Oricum, in folclorul auto romanesc, lumea cam fugea de piezo. 

Din pacate in vremurile astea, toate is o apa si un pamant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

golf 6 2010, 1.6 TDI 77KW, 105CP

 

Avem masina de la ~60k km si inca de atunci a avut un rontzait si lipsa putere la plecarea de pe loc (la rece sau daca o porneam si plecam imediat). De multe ori murea efectiv motorul daca nu o turam peste 1500rpm. Dupa ce se punea in miscare si mergea 50m totul era ok.

 

Foarte recent mi s-a intamplat, in 2 ocazii diferite, sa aiba cate o intrerupere in sarcina (motor cald, treapta a 3a, in accelerare), a facut un "hac". A facut in 2 ocazii diferite, n-am putut sa reproduc, chiar daca am incercat imediat dupa.

 

Acum masina are 120k km.

 

Acestea fiind spuse:

- masina nu are si nici n-a avut nicio eroare (in afara de EGR mort/schimbat)

- in afara de rontzaiala asta la plecarea de pe loc (preponderent la rece sau chiar si cu motorul cald, daca o pornesc si plec imediat de pe loc), in mers masina se comporta normal

- la prima pornire de dimineata are un usooor tremurici la relanti (nu se vede pe turometru, dar se simte f putin), care dispare dupa ce se incalzeste putin

- am sesizat ca face mai putin daca opresc AC-ul

- am mai vazut ca problemele ar mai fi corelate cu un consum crescut la relanti si in general, insa masina consuma 0.3 - 0.4l/h la relanti (AC on), iar consumul general este unul normal, zic eu

- masina merge preponderent in oras

 

Nu am o diagnoza inca, o sa caut sa cumpar una, macar sa vad ce valori au injectoarele.

 

Din ce-am mai gasit pe net, am vazut 2 posibile rezolvari:

- update de soft (nu cred ca s-a facut vreodata, posibil cand s-a schimbat EGR-ul, dar asta era prin 2013)

- calibrare injectoare, insa cei din reprezentanta au zis ca nu recomanda, ca se pot strica mai rau, ca ei recomanda injector nou (3000 Lei), si nu unul, ci toate 4 (asta asa, fara macar sa se uite la ea)

 

 

Are sens sa incerc acea calibrare?

Trebuie o anumita versiune de soft pt a merge calibrarea?

Poate dauna cu ceva?

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau alte injectoare.

Verifica intai valorile compensatiilor injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui un soft dieselgate, se rezolva, dar apar alte prbl. 

Cred ca ar trebui testat si reglat injectoarele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, F l o r i n said:

Sau alte injectoare.

Verifica intai valorile compensatiilor injectoarelor.

O sa cumpar o diagnoza ca sa ma uit la compensatii. Daca ar fi, sa zic, un injector cu bube atunci poate ar merita sa iau altul, altfel masina merge (aproape) normal si nu face alte probleme in afara de rontzaitul ala, acelasi pe care l-a facut de cand o avem (ultimii 60k km/8ani)

  

1 hour ago, powershot said:

Daca pui un soft dieselgate, se rezolva, dar apar alte prbl. 

Cred ca ar trebui testat si reglat injectoarele. 

Cei din reprezentanta mi-au recomandat sa nu pun softul dieselgate, dar as putea pune ultimul soft pre-dieselgate? ar ajuta?

Ce alte probleme ar putea genera?

Ma poate ajuta cineva de aici cu un update de soft sau trebuie facut in reprezentanta?

 

Cand spui reglat injectoare la ce te referi, la calibrarea lor? ("injector minimum deviation")

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ce coduri HW si SW are ECU?

Opresti A/C de tot (inclusiv ventilatia) intr-o seara.

Dimineata cand pleci (la rece), fara nici un consumator (doar radioul) pornesti masina.

Dupa vreo 10 secunde vezi la esapament daca apare un foarte usor fum alb (abia vizibil) sau daca fumul miroase intepator. 

Citesti dupa asta consumul la relanti, corectii injectoare, variatia presiunii pe rampa de inalta (ex: variaza intre intre 280 si 320 Bar sau in MPa, nu conteaza), deviatia pe MAF, deviatia pe rampa si pe EGR;

Circuli fara consumatori pana se incalzeste motorul (uleiul peste 80 grade) si citesti aceeasi parametri ca mai sus tot la relanti;

Repeti aceeasi figura ca mai sus in alta zi, dar lasi seara aerul conditionat pornit pe automat (A/C pornit cu ventilatia);

Dimineata cu A/C pornit pe auto, pornesti masina si faci tot ce ai facut mai sus. Citesti aceleasi valori ca mai sus si la rece si la cald, la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand vad colegi din Bucuresti cu asemenea probleme imi pun intrebarea, de ce sa cumpar diagnoza, daca nu am cunostinte, daca nu stiu sa fac interpretari. Sau ma rog daca as cumpara o, ca hobby, sa zic ca sunt si eu mecanic, tot m as duce la cei priceputi de pe forum (cel putin 2 din Bucuresti stiu eu) sa aflu o parere pertinenta. 

O sa stricati mai mult, decat sa faceti bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, LYM said:

Ma poate ajuta cineva de aici cu un update de soft

 

 

1 minute ago, skodamen said:

Eu cand vad colegi din Bucuresti cu asemenea probleme imi pun intrebarea, de ce sa cumpar diagnoza, daca nu am cunostinte, daca nu stiu sa fac interpretari. Sau ma rog daca as cumpara o, ca hobby, sa zic ca sunt si eu mecanic, tot m as duce la cei priceputi de pe forum (cel putin 2 din Bucuresti stiu eu) sa aflu o parere pertinenta. 

O sa stricati mai mult, decat sa faceti bine.

 

Pai recomanda-mi-i si mie pe cei 2 de care vorbesti.

Diagnoza o iau strict ca hobby, read-only :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai unul il ai mai sus, uitate in semnatura lui

Basca pe aria servicii

 

Unii sunt mai tari ca cei din reprezentanta.Nu ca i laud, ii lauda altii. 

Altii din pacate sunt la sute de km de ei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skodamen are perfecta dreptate si trebuie contactat un profesionist care stie ce face.

Exemplu concret: mi-am dat seama ca am facut o greseala scriind pe forum despre reglajul piulitei injectorului deoarece cei care nu au idee despre functionarea sistemului CR ignora sistematic conditia precisa si obligatorie "daca restul componentelor sunt ok" in care intra si etanseitatea cilindrului. S-a inteles gresit motivul reglajului sau poate n-am fost eu suficient de clar. Reglajul piulitelor se face doar pentru egalizarea debitelor pe retur (si numai dupa masurarea acestora fizic pe masina) ca sa putem obtine variatii minime pe rampa la deschiderea succesiva a injectoarelor si implicit la un control mai bun al presiunii motorinei in aceasta.

- dupa reglaj ECU va functiona o perioada tot dupa vechile curbe si putem trage concuzia daca injectoarele mai pot fi folosite sau trebuie schimbate/reconditionate doar dupa cel putin 1000...2000 km de corectii in mers normal sau aplicand metoda cu acceleratii/frana de motor intr-a 3-a de la 120km/h la 70..80 km/h de cel putin 20 ori sau facand adaptare de minima cantitate injectata cu VAS, VAG CAN PRO (exclus VCDS care la multe ECU da rateuri);

- nu este implicita si obtinerea ulterioara a unor corectii apropiate de 0 deoarece acestea sunt conditionate si de starea etanseitatii cilindrilor si a duzelor de injectie dar ne putem face o imagine despre starea lor (ex. daca raman corectii mari cu +, masuram etanseitatea cilindrului si daca este ok atunci ramane mecanica injectorului ca problema, daca motorul nu merge bine);

- nu se face reglajul pentru a obtine corectii cat mai apropiate de 0 ci pentru a obtine o functionare buna (daca injectoarele mai sunt folosibile, ceea ce nu este obligatoriu);

Imi dau seama, profesional vorbind, de ce un service nu vrea sa piarda timp cu incercarile de mai sus mai ales cand nu e sigur de rezultat.

Am scris clarificarea asta ca urmare a intrebarilor primite in privat. Sunt un simplu pasionat care mai ajuta cate o ruda din cand in cand, nu pot fi considerat profesionist.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un anumit nr de km/uzura ,injectoarele astea nu se mai pot  “resuscita” cu nici un fel de adaptare/reglaj...etc

-Daca vrei ca motorul doar sa mearga ...poti incerca sa le “repari” (carpesti)

-Daca vrei ca motorul sa mearga bine ...pui 4 inj noi 😀

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un amic cărui i-a cedat un element piezo la un injector. A fost înlocuit elementul cu unul de la dezmembrări, date jos toate și verificate, după cum mi-a spus el. L-am întrebat pe amic dacă au fost desfăcute, reglate ori altceva asemănător și nu știe. Mecanicul are un frate ce lucrează la un centru de recondiționare a injectoarelor la Buzău. Ideea este că nu recunoaște mașina de cât de bine funcționează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta mea cu acest motor consta intr-un ciclu complet (de 4 injectoare noi, mai exact).

A inceput in 2018 cu inj 4 (chiar pe acest thread), piezo in scurt; am decis sa imi construiesc propria abordare - verificari periodice ale compensatiilor in caz de simptome vizible (rontait pronuntat, relanti instabil, intreruperi in acceleratie etc.)

Abordare buna, pentru ca in iunie anul acesta au reaparut simptomele; dupa 2 saptamani de monitorizari aproape zilnice, am schimbat si inj 3.

Multumit de mine si de cum merge masina dupa, am fost lovit cu barosul vinerea trecuta pe A2 cu 120 km pana sa ajung in Buc - inj 2 in scurt.

A fost momentul cand am decis sa il schimb si pe primul. Asa ca am 4 injectoare noi :)) Sunt pe deplin linistit? Nicidecum.

Update de soft, calibrari si alte nebunii? Nu mersi, deja am obosit..

Mai devreme sau mai tarziu, de ce ti-e frica nu scapi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 injectoare schimbate, tot asa, chinuindu-ma singur ,povestea pe topic pe undeva - s-a intamplat acum cativa ani.

simptome: rontait, consum 7 la drum intins.

am facut update de soft la o varianta mai noua pre dieselgate, am schimbat intai un injector, apoi am facut adaptarea cantitatii minime injectate, care a avut efecte dezastruase. Mers in frana de motor, mers cu ele cateva mii de km, nimic, pana  la urma am schimbat si celelalte 3 injectoare. A disparut rontaitul, consumul a scazut la sub 5 la drum intins. 
Astept sa cada din nou….

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ești pesimist și poate te înșeli. Ai pus injectoare originale sau vdo cu ultima revizuire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ne si traducerea, ca pentru prosti 😅.

 

        Care-s first generation si care-s second ? Piezo vs bobina ? CAYC vs restul dupa 2013-2014 ? Scuze, dar eu spun cand nu sunt convins ca inteleg :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar piezo, diferente intre prima generatie de piezo si cea de a doua (B vs S).

Adica, daca ar fi sa ne luam dupa datele din prezentare, modulele piezo ar putea fi lasate mostenire generatiilor viitoare (durata de viata de 10 ori mai mare fata de cele vechi, fara sa se crape sau sa intre in scurt... mi-e greu sa cred ca e adevarat, dar vom vedea). Oricum ideea e ca sunt mult mai bine realizate.

Bobina = sarma.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 23.03.2019 at 15:44, powershot a scris:

Presiunea in rampa ce zice ?

Presiunea in rampa se face sau se vede in vcds la relanti cu motorul cald sau rece???

Modificat de Stuparumarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!