Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Bună seara, va rog sa mi spuneți dacă este dieselgate și la ce versiune pot face downgrade

Screenshot_20210829_151122_com.google.android.apps.docs.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9972 e primul soft dieselgate. 

Din ce sriu eu, nu a fost prea reusit. 

9983, se zice ca era mai ok. 

 

Cauta un meserias care, sa scoata ecu din locul lui si dupa seria inscrisa pe el iti identifica softul ce a fost in original pe masina. 

Acela trebuie pus. 

 

Atentie, nu seria ecu ce o da pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele softuri dieselgate incep cu 9977. 9972 nu este dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9972 a aparut in februarie 2015 iar scandalul a inceput in septembrie 2015, deci sigur nu e dieselgate.

Mapele de injectie sunt identice pentru 9970, 9971 si 9972 din cate imi aduc aminte. Poate 9972 sa fie mai strict la emisii decat celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru info, problema la mine este ca are fluctuații la relanti, nu are eroare, iar debitul de aer oscileaza mult, fata de ce ii cere ecu, și rece și cald motorul, când pornesc ac sau dezaburire se stabilește debitul de aer la cât cere ecu, atunci motorul merge rotund, nu găsesc soluție la problema asta, 

Modificat de cristianoita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece nu stiu istoricul masinii tale pot comenta doar pe textul tau:

1. MAF e in regula deoarece la pornirea de sarcini suplimentare debitul se stabilizeaza.

2. Variaza debitul de aer la relanti – deoarece un TDI functioneaza cu admisia complet deschisa, debitul de aer ar trebui sa fie cvasiconstant la un regim constant si la o pozitie a EGR cvasiconstanta. Variatia de debit de aer la un regim constant poate fi provocata de ECU doar din comanda EGR sau a clapetei shut-off. Cand EGR e deschis mai mult sau clapeta de shut-off este mai inchisa vom avea un debit de aer mai mic prin motor.

3. ECU calculeaza debitul injectat printr-un injector doar prin timpii de deschidere la presiunea respectiva, dar care poate fi eronat daca debitul de retur nu se incadreaza in limitele admise. La relanti, la presiunea minima pe rampa, daca debitul de motorina real injectat de un injector este usor mai mic decat cel calculat de ECU, ECU vede un exces de aer mai mare si incepe sa se joace cu pozitia EGR pentru a compensa aerul in exces deoarece considera ca injectoarele introduc motorina in mod corespunzator.

4. Faptul ca merge ok cu consumatori porniti – creste presiunea pe rampa si compenseaza debitul usor scazut de la presiunea de relanti (minima).

Probleme posibile doar din informatiile tale:

- Injectoare bune dar prost adaptate (s-ar manifesta si la alte regimuri);

- Injectoare cu probleme cel putin la debitul de relanti (sanse maxime...ex: retur marit)

- EGR "agata" in jurul pozitiei de relanti si se regleaza cu "salturi" (cazuri extrem de putine fara sa dea erori)

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, neavând eroare de injector, o sa merg la un centru de recondiționare sa vad dacă se poate face ceva la ele, mulțumesc mult de explicație 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele de 1.6 CAYC nu pot fi reconditionate. Centrul de reconditionare nu are ce sa faca decat sa iti ia bani degeaba

Mai bine pune niste date/loguri de functionare in idle si load partial sa vedem si noi ceva. Cele mai edificatoare ar fi valorile pentru EGR (current si requested), MAP(current si requested), presiunea pe rampa de injectie si compensarile injectoarelor.

Nu stiu daca asta este topicul potrivit pentru problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca restul ok, altfel ii mentiona... nu monitoriza doar MAF-ul nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, gabip said:

Injectoarele de 1.6 CAYC nu pot fi reconditionate. Centrul de reconditionare nu are ce sa faca decat sa iti ia bani degeaba


S-a mai scris aici ca unii din noi le-am reconditionat cu succes. Eu de putin timp am facut asta, dar sunt extrem de multumit dupa reconditionare, pur si simplu zici ca am alt motor la cum trage inainte/dupa. Urmeaza acum si primul consum plin la plin, dar daca se confirma ce scrie pe bord motorul e superb din punct de vedere al consumului, am aproape 500 km de mers numai in Bucuresti si e afisat 6.7 l/100@22 km/h avg speed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot a deschis subiectul adrian001 pe care-l stimez... daca cineva imi da un argument tehnic solid pentru care nu s-ar repara injectoarele Continental, eu imi rup si mananc diploma de inginer. Trebuie sa ai piese de schimb, sa stii cum trebuie sa functioneze, sa-l repari, sa-l reglezi, sa-l rodezi si sa fii serios in meserie. Sunt service-uri care au toate astea si altele care nu au. Din cauza celor "care nu" s-a dus vestea ca nu se pot repara. E un simplu injector!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot reconditiona doar dusele,adica inlocuite cu kit de reparatie.

Ce te faci cu elementul piezo...teoretic il inlocuiesti...practic cu ce,daca VDO nu a scos la vanzare asa ceva?!

Procedura exista o am si eu,dar sa puna cineva poza cu factura de achizitie de la VDO,da stiu exista pe  alliexpres piezo😉

Dar VDO nu va vinde asa ceva niciodata,va îmbătați cu apa rece,cei care promit ca le reconditioneaza,le rezolva problema la duse,nu la piezo! 

Poti sa ai zece diplome de inginer,ca nu ajuta cu nimic😉

Luat legatura cu firma "serioasa",intrebare:reconditionati un piezo de 1.6 cayc total?!

Raspuns:desigur maxim 500 de lei cost,bun dar daca elementul piezo e compromis?!pai nu reparam si partea piezo.

Teoretic astia se laudau ca repara tot ce tine de piezo,dar mai putin piezo😉🤣

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cei care am reconditionat eu mi-au spus din start ca daca partea piezo e defecta, nu imi pot inlocui piesa cu una noua, dar incearca cu una SH provenita de la alt injector. Cred ca e clar pentru toata lumea ca injectoarele astea se pot reconditiona pe partea mecanica, problema e la elementul piezo care nu se gaseste ca piesa separata pe piata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu motoare cu inj reparat, adica piezi sch ca murise. 

Nu cunosc daca au pus piezo nou sau recuperat de la alte inj. 

Cert e ca functioneaza dupa zeci de mii de km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aceste 1.6TDI, elementul piezzo electric este problema in 90% din cazuri si asta o spun din date tehnice nu din citit de pe forumuri.

Pana acum am auzit doar de carpeli la toate asa zisele service-uri.

Daca producatorul nu furnizeaza datele tehnice pentru calibrarea unui element piezzo si pana acum nimeni nu a scos vreo aparatura care sa genereze un nou cod de calibrare, orice inlocuire de element piezzo e apa de ploaie. Chiar si pentru inlocuirea unui element mecanic ai nevoie de un nou cod de calibrare...

"Inlocuiesc cu element second de pe alt injector" ... ok l-ai pus pe ala second, zi-mi noul cod de calibrare ca sa stie ECU cum sa alimenteze injectorul . Aaa pai stai ca nu stiu, nu am => carpeala.

Fara loguri de functionare nu ai ce sa-i faci ...

 

 

 

 

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine a zis ca nu mi-au dat coduri de calibrare ? Dupa reconditionare am primit fisa tehnica cu debitele injectoarele la diferite puncte de lucru (inainte/dupa) si un nou cod de calibrare/injector. Am introdus in ECU-ul masinii noile coduri, am montat injectoarele si treaba a mers ca unsa. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat nu exista un dispozitiv + soft care sa masoare datele tehnice ale injectorului, printre care si nu numai debit,curent,impedanta,voltaj,timp de raspuns, cum poate cineva sa-ti dea un cod de calibrare ? Si-a facut el asa ceva ? Pai sa-l patenteze si sa-l comercializeze dupa ...

Traiti in lumea voastra ireala, sincer. Pentru injectoarele de 1.6 TDI CAYC, CAYB, CAYA nu exista asa ceva .

Nu mai continui ca dam in flame.

 

Am mai spus-o, fara niste masuratori concrete problema nu pare sa fie de la injectoare . Pana si un fir de impamantare slabit poate sa-i dea problema relatata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca exista un dispozitiv sau nu, tot ce stiu e ca ca masina mergea prost inainte sa reconditionez injectoarele (cateodata dadea in nas), avea regenerari dese, performante mediocre si o bataie metalica specifca in ture jose pe accelerare. Am demontat si remoantat cu mana mea injectoarele si te asigur ca nu era nici un fir slabit pe nici unde sau vreo alta problema, dar tu batman, batman 😀. Nu incerc sa conving pe nimeni ca se pot reconditiona sau nu injectoarele, expun doar experienta mea legat de acest subiect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nici un argument tehnic care sa diferentieze un injector Continental/VDO de celelalte in privinta reparatiilor. Tu vorbesti ca si cum la Bosch/Denso etc. se poate repara modulul piezo. Nu se poate repara la nici unul... se schimba. Codurile de calibrare se pot obtine abia dupa montajul, rodajul si reglajul injectorului. Daca un modul piezo separat are inscriptionat pe el un cod de calibrare inseamna ca este demontat de pe un injector. Codul de calibrare este pentru tot injectorul si nu pentru elementul piezo.

In privinta generarii codurilor de calibrare amicul meu din Anglia foloseste "Common Rail EPS207" care genereaza coduri pentru toate tipurile de injectoare, inclusiv Siemens/VDO de tip CAY.

Later edit: am vorbit cu amicul si mi-a spus ca intr-adevar abia pe la inceputul lui 2020 a cumparat un update de soft care poate coda CAY. Inainte de asta nu putea.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/1/2021 at 5:16 PM, adrian001 said:

am aproape 500 km de mers numai in Bucuresti si e afisat 6.7 l/100@22 km/h avg speed.

 

Am reusit sa fac azi plinu si oarecum eram convins ca nu poate consuma atat de putin. Consumul la pompa a fost 8.6 l/100 km dupa 500 km cu viteza medie de 22 km/h. E un consum (foarte) bun, dar nu inteleg ce se intampla cu CB-ul de la masinuta asta, inainte de reconditionare afisa cu cativa litri in plus (fata de real) iar acum s-a dus in extrema cealalta. Cert e ca distanta intre regenerari a crescut de la 250-300 km la 500 km in condtiile astea de exploatare. O sa imi fac o idee mai buna dupa ce mai trec cateva plinuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de combustibil este si el luat in calcul pentru pornirea regenerarii. La un consum mic, intervalul dintre regenerari creste.  Daca consumul e eronat (ecu comanda o anumita durata de timp deschiderea injectoarelor, dar ele scapa mai mult) atunci si intervalul dintre regenerari va fi mai mic decat pana acum, cu mentiunea ca la un moment dat, un alt parametru va fi depasit (de obicei presiunea diferentiala) si cel mai probabil vei ajunge inapoi la 250-300 km intre regenerari.

 

Ps: cand ai umblat la injectoare, ca ti-au reconditionat sau nu,  ca e cod bun sau nu, simplul fapt ca ai scris in ecu un alt cod la injectoare poate da aparentele unei imbunatatiri dramatice, dar stiu de pe pielea mea, ca simptomele reapar (ecu aplica singur corectii in timp)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma repet referitor la importanta critica a unui debit de retur corespunzator la injectoare dar consider ca este necesar.

Debitul total prin injector este suma debitului care trece prin retur + debitul care trece prin orificiile duzei.

Dinamica fluidelor ne spune astfel: debitul care trece prin orificiile duzei este dependent de debitul de retur, mai precis este invers proportional cu debitul de retur (debit de retur marit scade presiunea dinamica in injector care scade debitul injectat prin duza la aceeasi presiune cvasistatica in rampa de combustibil).

Consumul aratat de ECU nu este masurat ci este calculat folosind timpii de deschidere ai injectoarelor la presiunea statica din rampa de combustibil la momentul respectiv. ECU verifica aceasta informatie cu ajutorul sondei lambda si a senzorilor de temperature de pe evacuare si incearca valori de corectie daca intelege despre ce este vorba.

Sunt 3 cazuri posibile:

1) Debit/debite de retur mai mari decat cele specificat, adica injector/injectoare uzate – fenomene aparute:

ECU va arata un consum mai mare decat la pompa;

- din cauza presiunii dinamice mici din injector (unul sau mai multe) pulverizarea va fi deficitara (picaturi mari pulverizate), si chiar daca aerul este suficient arderea se va face cu funingine mai multa iar soot mass measured va ajunge primul la valoarea de regenerare;

- la presiuni mici in rampa (adica la relanti fara consumatori) sau la sarcini variabile (accelerari) functionarea va fi neregulata si motorul zgomotos, ECU nu poate corecta, deoarece presiunea si timpii de injectie sunt cei corecti, sonda lambda arata ca arderea este in regula (exista un exces de aer) si nu intelege ce se intampla;

- daca toate cele 4 injectoare au aceeasi varsta (acelasi debit de retur marit) atunci ECU poate compensa in timp problemele de retur prin cresterea presiunii de relanti iar masina sa mearga relativ normal (corectie care se pierde cand se incearca adaptarea) - acest caz nu este valabil pentru injectoare cu debit de retur mult diferit;

2) Debit retur in limite – consumul aratat de ECU este foarte apropiat de cel real la pompa (max. +/- 0,5 litri la suta);

3) Debit de retur mai mic (in special dupa reglajul/reparatia injectoarelor in mod corespunzator):

- ECU va arata un consum mai mic decat real la pompa, debit real pulverizat mai mare (presiune dinamica mare in injector), ;

- datorita pulverizarii foarte bune (presiune dinamica mare), chiar daca cantitatea de motorina este putin mai mare, functionarea motorului va fi normala ;

- daca returul este inchis prea mult poate apare initial funingine (soot) in exces datorita aerului insuficient existent pentru cantitatea de motorina injectate dar in acest caz ECU poate corecta cu succes situatia deoarece sonda lambda va arata ca exista un deficit de aer;

- in timp, pe masura ce scaunele de retur se erodeaza consumul aratat de ECU va incepe sa se apropie de cel de la pompa;

- daca toate cele 4 injectoare au fost reglate cu debite de retur mai mic dar egal intre ele, durata de viata a injectoarelor pana la urmatoarea reparatie este cea mai mare.

Toate cele de mai sus sunt valabile doar daca restul componentelor motorului sunt in stare corespunzatoare de functionare.

Daca un injector cu debit de retur normal (reparat/nou) se monteaza pe un motor cu celelalte 3 injectoare cu retururi iesite mult din limite, atunci functionarea va fi necorespunzatoare. Doar daca si celelalte 3 au retururi in limite (chiar daca putin marite) se vor obtine rezultate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!