Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa precizez ca la relanti consumul instant are o valoare foarte mica 0,2 l/h. Atunci când pornesc AC-ul consumul instant creste la 0,3-0,4 l/h și totodată dispare și acest trepidat. Probabil ca aceasta este și cauza acestui trepidat, consumul prea mic. Știți cumva ce trebuie sa fac, ați mai întâlnit problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să o lași în pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o discutie cu un inginer mecanic care se ocupa de reconditionare injectoare in general, va scriu despre comentariile lui referitor la ce am scris eu si care mi s-au parut argumentate tehnic (ii multumesc ca a avut buna vointa sa se uite pe ce am scris chiar daca nu e membru pe forum si nu va vedea multumirile):

- am gresit cand am spus ca prin desfacerea piulitei mai mult decat e nevoie exista doar riscul ca injectorul sa nu mai injecteze... daca returul se desface prea mult fara sa se masoare, iar debitul de retur este foarte mic, (prin cresterea presiunii statice in injector mai mult decat e nevoie, creste si debitul injectat in cilindru cu posibilitatea afectarii pistonului (cer scuze lui @vlahdacoroman care a comentat la asta si a spus ca exista totusi). Aceasta posibilitate devine inexistenta doar daca debitul de retur se modifica prin desfacerea piuluitei cu pasi foarte mici de max 1mm si masurarea debitului dupa fiecare pas;

- la reparatii  deinjectoare, piulitele de la piezo se strang la cuplul recomandat doar in cazul daca se folosesc arcuri pentru supapa de retur conform specificatiilor. Daca arcurile folosite la reparatie au alta specificatie (sau se refolosesc cele vechi) atunci cuplul recomandat nu mai este valbil si trebuie ajustat pentru obtinerea cursei pachetului piezo;

- a recunoscut ca la reparatiile pe care le face injectoarelor urmareste doar sa obtina debitul de pulverizare corect la diverse regimuri pentru fiecare injector in parte; dar nu l-a interesat niciodata ca 4 injectoare reconditionate care se incadreaza in debitele de injectie pot avea debite de retur diferite la aceeasi presiune si pot influenta in mod negativ variatia presiunii in rampa avand consecinta intr-un mers nu tocmai uniform;

- m-a informat ca injectoarele care au gauri de duze infundate sau au debitul de retur marit au si corectiile pozitive cele mai mari (daca debitul de retur e bun dar are corectii pozitive mari atunci e infundat);

- n-a vrut sa-mi dea este graficul de variatie a debitului de retur functie de presiune la injectoarele de pe CAY;

- VW a renuntat la injectia de tip Continental nu din cauza injectoarelor ci din cauza ECU care s-a vrut a fi mai destept decat Bosch dar in final s-a dovedit un cosmar pentru service-uri si reprezentante mai ales din cauza documentatiei de diagnosticare care are mari lipsuri; 

 

Ca urmare a celor de mai sus, recomandarea lui este sa nu incercati singuri procedura descrisa de mine, cel mai sigur este sa va adresati unui service specializat care va poate garanta rezultatul reparatiilor fara sa aveti dureri de cap, asa cum au precizat multe persoane de pe acest forum. Orice interventie proprie a unor persoane fara experienta in domeniu poate duce la probleme majore. Procedura ramane valabila doar ca un exemplu de studiu personal.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fantozzi007Esti un exemplu de user cu masina CAY cu cel putin un injector schimbat/reconditionat, injectoarele au caracteristici de pulverizare in limitele prescrise dar cu retururi care nu sunt tocmai egale si careia i s-a facut intr-un trecut apropiat adaptarea de minima cantitate pe injectoare. 

Asa cum zice @nicusan este recomandat sa nu mai faci nimic. Teoria spune ca intr-un timp mai scurt sau mai lung ECU va modifica multi parametri incercand sa elimine trepidatiile. Se spune ca atunci cand va incepe sa arate la relanti 0.3 l/h fara consumatori e pe drumul bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În concluzie, dacă este debit mărit pe retur și elementul piezoelectric este în regulă, merge calibrat injectorul pe banc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri !

Am rulat cu masina aproximativ 300 km si nimic, nicio modificare de comportament pana acum. Acelasi relanti neregulat  insotit de un trepidat si totul pana pornesc ac-ul sau alti consumatori care sa ridice consumul la relanti de la 0.2 l/h...

 

P.S i-am facut plinul cu maxmotion crezand ca are motorina mai veche in rezervor...degeaba !

 

 

 

 

 

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicusanAlti constructori de injectoare folosesc orificii calibrate pe retur astfel incat influenta returului asupra presiunii si cantitatii injectate in cilindru sa fie minima (cu dezavantajul ca apare riscul de depuneri pe orificiul calibrat). La CAY injectoarele au returul fara orificii calibrate si din aceasta cauza returul are influenta maxima asupra presiunii statice de injectie. Daca faci un calcul per injector, la relanti,  vezi ca la fiecare ciclu de injectie se duc in mod normal pe retur cam 8,2 g/minut/injector deci o cantitate mult mai mare fata de cat injecteaza in cilindru. Imagineaza-ti ce variatiil se produc in rampa de inalta presiune de la un injector la altul.

 

Sarcina extrem de dificila a unui specialist in reparatii de injectoare la acest model este sa aleaga un arc de retur la care taria (tensiunea) sa fie in concordanta cu caracteristica duzei de injectie astfel incat sa obtina debite asemanatoare de retur pentru toate cele 4 injectoare ale unei masini dar si caracteristici de injectie care sa fie acceptabile pentru ECU. Din fabrica este foarte simplu sa le alegi pe loturi si sa obtii asta. Problema apare cand inerci sa potrivesti 4 injectoare fie ele noi sau reparate.

 

Daca ne referim la modul de functionare la relanti: Ce am observat din experimentele mele este ca, de exemplu, ECU face corectiile de injectie multa mai usor daca retururile sunt foarte apropiate, chiar daca un injector se afla la limita minima si altul la maxima din punct de vedere a cantitatii injectate in cilindru si intr-un timp foarte lung (sau nu poate face) daca retururile sunt diferite tocmai din cauza ca retururile diferite induc in rampa de inalta presiune variatii rapide de presiune iar ECU trebuie sa faca continuu corectii sa obtina rezultatul dorit. De aceea am spus la un moment dat ca dureaza si 5000 km pana sa tragi o concluzie.

Sunt masini care merg perfect cu corectii mari pe injectoare din acelasi considerent.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman Se poate sa fi strecurat greseli neintentionate in explicatiile mele (in capul meu este clar, dar pot aparea probleme la transpunere). Te-as ruga sa-mi spui unde consideri ca am gresit, as fi mai mult decat bucuros sa le discutam.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 Colegul vlahdacoroman are dreptate... injectoarele tale au fost in cel mai bun caz curatate cu ultrasunete, s-au folosit duzele vechi si s-a reglat returul. Deoarece au folosit injectoarele vechi si duzele aferente iar injectoarele din fabrica aveau debitul de retur aproximativ egal ai noroc si merge bine, indiferent de ce ii faci. Din cauza ca duzele vechi au orificiile de pulverizare putin mai mari (uzura normala in timp), daca aveau inspiratia sa regleze debitul de retur putin mai mic decat normal astfel incat caracteristicile de injectie sa se situeze la partea maxima a cantitatii injectate atunci scapai si de motorul zgomotos (pulverizare mult mai buna). Cati kilometri ai de la reconditionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu stiu ce sa zic, dar duzele erau noi ... mi s-a spus ca practic ce nu poate schimba usor este elementul piezo si daca este defect pun unul SH de la alt injector. Oricum, la mine nu a fost cazul ... partea piezo a fost in regula la toate injectoarele. Nu prea au vrut sa imi spuna ce au facut la fiecare injector, dar nici eu nu am insistat. Ideea e ca am primit fisa tehnica cu rezultatele inainte si dupa reconditionare si datele vorbesc de la sine. Am mers in jur de 600 de km si ca performante nu exista termen de comparatie. Injectorele erau originale si aveau 256 000 km. 

 

Acum o alta problema peste care am dat, este ca inca am ulei in zone injectorelor 3/4. Inintial am crezut ca este de la origurile de etansare din capacul de la chiulasa, le-am schimbat o data cu injectorele (impreuna cu toate celelalte garnituri) si surpriza, tot s-a adunat ulei acolo. Dupa ce am curatat si sters bine zone am vazut ca uleiul curge pe la imbinarea de la partea de PCV cu baza capacului de la chiulasa. La o scurta cautare pe net am dat peste alte marturii de genul, deci pare o problema comuna a motorului asta, se crapa capacul in spatele injectorelor 3-4. Eram curios daca mai sunt si altii pe forum care au avut problema asta si daca a incercat cineva sa il repare. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat 4 duze de injectoare in baie de ultrasunete cu solutie de curatare si puteai sa juri ca sunt noi. E posibil ca service-ul sa-ti fi pus duze noi, nu exclud asta.

Ideea este ca motorul mai zgomotos are la baza o pulverizare a motorinei putin mai slaba decat optima (de la unul sau mai multe injectoare) iar arderea picaturilor pulverizate se produce in timp mai lung decat cel optim (mai continua extrem de putin si dupa deschiderea supapei de evacuare). Cand vorbesc de timp mai lung ma refer la ordinul de nanosecunde adica infim. Daca e asa, e posibil ca la iarna sa simti un miros usor intepator de esapament la porniri la rece, pentru scurt timp, fara sa afecteze ralanti-ul, si atunci, vei sti ca sigur ca duzele nu au fost noi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miros de NOx la rece (adica acel miros intepator) se simte la orice diesel EU5 - fie vara, fie iarna. Ideea e ca nu am mers cu alt 1.6 TDI pe o Fabia similara sa vad cum se aude, Din ce vad pe net, alte 1.6 TDI-uri suna ca si al meu, deci nu cred sa fie vreo problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca denumirea corecta e CCV. Ai o fisura sau neetanseitate in zona respectiva si trebuie sa observi pe unde e. Service-urile recomanda schimbarea capacului.

La rece nu se formeaza NOx ca e temperatura scazuta in camera de ardere. NOx se formeaza la temperaturi mari in camera de ardere adica la cald. Ce miroase la rece este motorina nearsa complet in camera de ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOx-ul se formeaza tot timpul, daca motorul fizic e rece, nu inseamna ca temeperatura la care arde carburantul in cilindru e tot "rece". 

 

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0016236120324261

 

This study clarified how cold-start NOx increases as the engine is warming up while in general cold-start NOx is higher than hot-start.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link, e chiar interesant. Ei studiaza efectul adaugarii de ulei de ungere uzat in motorina ca aditiv din punct de vedere al emisiilor de NOx la pornire la rece si la cald. E un studiu comparativ intre motorina cu si fara ulei de ungere. Poate fi extrapolat la cazul adaugarii de ulei 2T ca aditiv (care este un ulei de ungere).

 

O descriere fara cazuri particulare ar mai jos, unde scrie ca NOx incepe sa se formeze cand gazele in cilindru depasesc 1300°C, dar, in timpul incalzirii o parte din caldura gazelor se transfera catre peretii cilindrului care sunt reci, de aceea la pornire se formeaza mult mai putin.

https://clean-carbonenergy.com/nox-emissions.html

 

Cum link-ul de mai sus nu mai e de actualitate (n-am stiut) poti vedea in urmatorul document la pagina 12 (sau pagina 2 din numerotarea interna).

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjl5f3Iwt3xAhUrhf0HHdiQBl0QFjAKegQIExAD&url=https%3A%2F%2Fwww3.epa.gov%2Fttn%2Fcatc%2Fdir1%2Ffnoxdoc.pdf&usg=AOvVaw1iSZeH-bLyjbSTJ1-cyCYP

 

Scrie:"According to the Zeldovich equations, NO is generated to the limit of available oxygen (about 200,000 ppm) in air at temperatures above 1,300C (2,370F). At temperatures below 760C (1,400F), NO is either generated in much lower concentrations or not at all".

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu la prima vedere ai drepate, dar ca in raportul comisiei europene pe tema includerii testelor cu motorul rece in ciclu RDE se specifica ca:

 

The inclusion of cold start into the normal RDE data evaluation for 7 on-road trips yields both higher and lower overall urban NOX emissions, although all tested vehicles show higher NOX emissions during cold start than during warm-engine operation

 

 

Including cold-start emissions in the Real-Driving Emissions (RDE) test procedure.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 Stiu testul RDE, si chiar nu vreau sa par arogant, dar testul se refera la o medie a emisiilor reale de NOx din primele 5 minute de functionare fata de emisiile de NOx raportate de constructori in cazul motoarelor EURO6. Daca te uiti la pagina 11 din document la Background vei vedea ca "Cold start in the context of RDE is defined by Regulation 2016/427 as the first 5 minutes after the initial start of the combustion".

Eu ma refer la momentul imediat dupa pornire, la 10 secunde dupa pornire cand mirosul de NOx nu intra in ecuatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu ai specificat nici unde legat de cele 10 secunde, sunt destul de sigur ca motorul diesel produce NOx de la prima explozie. Probabil daca stai sa cauti prin multitudinea de infromatii si studii de pe net gasesti si confirmarea. Deja ne pierdem in detalii care nu mai au legatura cu topicul. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele du dieselgate produc mai putin nox, teoretic

merg in temp mai joasa in camera de ardere.

asta am vazut ca f greu ajung la 300 grade in dpf.

 

felicitari tuturor, pt , dezbaterea injectoarelor.

 

continutul de aici e demn de un reparator de injectoare... poate mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea
On 7/12/2021 at 11:46 AM, adrian001 said:

Salut, nu stiu ce sa zic, dar duzele erau noi ... mi s-a spus ca practic ce nu poate schimba usor este elementul piezo si daca este defect pun unul SH de la alt injector. Oricum, la mine nu a fost cazul ... partea piezo a fost in regula la toate injectoarele. Nu prea au vrut sa imi spuna ce au facut la fiecare injector, dar nici eu nu am insistat. Ideea e ca am primit fisa tehnica cu rezultatele inainte si dupa reconditionare si datele vorbesc de la sine. Am mers in jur de 600 de km si ca performante nu exista termen de comparatie. Injectorele erau originale si aveau 256 000 km. 

 

Acum o alta problema peste care am dat, este ca inca am ulei in zone injectorelor 3/4. Inintial am crezut ca este de la origurile de etansare din capacul de la chiulasa, le-am schimbat o data cu injectorele (impreuna cu toate celelalte garnituri) si surpriza, tot s-a adunat ulei acolo. Dupa ce am curatat si sters bine zone am vazut ca uleiul curge pe la imbinarea de la partea de PCV cu baza capacului de la chiulasa. La o scurta cautare pe net am dat peste alte marturii de genul, deci pare o problema comuna a motorului asta, se crapa capacul in spatele injectorelor 3-4. Eram curios daca mai sunt si altii pe forum care au avut problema asta si daca a incercat cineva sa il repare. 

Și eu am avut ulei la inj3,4 s-a rezolvat prin schimbarea capacului și garnituri, motor CAYC.

Bineînțeles trebuie înlocuite șuruburile care țin injectoarele, la mine nu s-a făcut și s-a rupt șurubul pe autostradă ... după vreo 4 ani. Din fericire am avut noroc de un mecanic bun și am scăpat ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am si eu cateva nelamuriri, seat 1.6 tdi cayc 200mii sau 350mii km an 2014.

Masina mergea binisor fara rontait, consum cam mare oras 8 mers normal sau 9 mers mai sportiv si exterior 6-7.

 Incepuse sa arunce motorina pe la injectoare sau capac, am fost la service am schimbat saibe, garnitura capac, furtunase retur si tot curgea pe la un injector, l au trimis la cineva si l au reparat ca sa nu mai piarda motorina.

Dupa ce am luat masina am obs corectii mari si rontait, posibil sa fi resetat parametrii lor, mentionez ca inainte nu sareau de 1.... la rece si cald erau pe.la 0.5 toate. Am facut cam 1500km dupa aceste operatiuni si inca mai am diferente le injectoare da parca nu mai sunt asa zgomotoase cum erau dupa operatia din service.

Consum relanti intre 0.6 si 0.8 cu ac/clima on si temp ext 30. Uneori turatia sta in 1000 cand afara indica peste 30 grd(nu face regenerare, verific cu vagdpf).

As vrea o parere si in legatura cu softul dieselgate, ma bate gandul sa fac downgrade la predieselgate, am inteles ca nu mai face asa bine calibrare/autoapadaptare automata la injectoare. Ceva pareri, probleme ce pot aparea daca fac downgrade? Pe partea de injectie postcombustie regenerare mai grea, etc? Acum isi face foarte usor regenerare, dar la 150 max 200km de circulat in oras... si ma dispera si faptul acesta, de aceea as tinde spre downgrade.

Modificat de vics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa downgrade. 

Apoi rulezi cateva sute km, vezi cum se comporta inj. 

Daca caraie, trebuie facuta adaptarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, cum pot afla dacă am soft dieselgate? Dacă las seria sașiu se poate afla? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cu o diagnoza poți afla

Parca 9970 e fără dieselgate

9972  e cu. 

Modificat de eyesbloom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune aici un print dupa ce ai deschis pagina Engine pe vcds. 

E un cod din 4 cifre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!