Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Recommended Posts

@UNHleaSHD, sunt importante valorile la rece, posteaza-le aici.

Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

+1  mg/stroke - indica o problema

+2 mg/stroke - de inlocuit

+3 mg/stroke - mort 

Inainte de inlocuirea injectorului (in functie de motor )  e nevoie de :

-test compresie

-verificare axa/axe

-verificare tacheti/culbutori 

-verificare cablaj 

-verificare surub prindere,saiba foc….

Edited by EEXCALADE
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vp44 said:

ok,dar din ce valoare face acel ajuste??Aceleasi valori le vad pe AUTEL,dar nu prea ma ajuta

Acele compensații reprezintă gradul de compensare a puterii cilindrului prin injectarea unei cantități mai mari (alea cu +) sau mai mici (cele cu -) de motorina injectorului aferent fiecărui cilindru astfel încât puterea dezvoltata de fiecare cilindru sa fie cat mai egală și motorul sa funcționeze echilibrat. ECU calculează puterea fiecărui cilindru prin intermediul senzorului de turații de pe arborele cotit. Deci sunt mai multe necunoscute in ecuația asta. Se consideră că cilindrii problematici sunt cei cu valori pozitive mari pentru că dezvolta putere mai scăzută și este necesar mai mult combustibil pentru a echilibra funcționarea. Că sa funcționeze echilibrat motorul suma acestor compensații trebuie sa fie cat mai aproape de 0, prin urmare vom avea și compensații negative adică micșorarea intenționată a puterii unor cilindri.

Chiar daca indirect aceste compensații pot oferi informații utile unui mecanic priceput despre starea injectoarelor. De obicei când un injector are probleme majore compensatia pe el va avea o valoare extrema gen 2,99 sau 3,00.

Dar pentru o imagine cat de cat completa aceste informații trebuie coroborate și cu alte instrumente/metode de diagnoza (măsurare compresie, sunet motor, etc)

 

LE Am postat in același timp cu @EEXCALADE A fost mai concis decât mine:icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD
44 minutes ago, EEXCALADE said:

+1  mg/stroke - indica o problema

+2 mg/stroke - de inlocuit

+3 mg/stroke - mort 

Inainte de inlocuirea injectorului (in functie de motor )  e nevoie de :

-test compresie

-verificare axa/axe

-verificare tacheti/culbutori 

-verificare cablaj 

-verificare surub prindere,saiba foc….

Va multumesc pentru raspunsuri! Maine revin cu valorile la rece.. acum am incalzit motorul. 
ulei nu mananca deloc

zgomote nu are

suruburile au fost slabe si le-am strans la cuplu..

http://IMG-1679.jpg

Masina nu prea are putere.. si alte probleme nu am gasit la ea. A. Si consuma mult.. 10-12%, la ralanti am 0,6-0,8. Parca tin minte ca la rece sar valore de +1. 
e un Caddy 1.6tdi CAYE

Edited by UNHleaSHD
Link to comment
Share on other sites

andrei_221

suruburile nu le restrangi la cuplu ca ti s-au parut slabe... asa te trezesti cu injectoarele sarite in mers.

Se pun saibe de foc noi si suruburi noi stranse la 8 Nm + 270 Grade

 

si cata putere vrei la un 1.6 TDi "castrat" cu doar 75 cp?????  abia se taraste cu motorul ala

Link to comment
Share on other sites

Consum mare=duze noi

 

 

Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD

Cayd 75kw, am incurcat codul motor

astea sunt valorile injectoarelor in primul minut de la pornire https://ibb.co/6Rnnr395

 

astea sunt valorile dupa 2km de mers, dupa ce a coborat ralantiul https://ibb.co/bMPXGhy9

 

ambele valori au fost luate cu toti consumatorii opriti

Am injectoare cu B la sfarsit...

Edited by UNHleaSHD
Link to comment
Share on other sites

Ti-as spune sa faci un experiment,dar e periculos,si nu poti reveni la linia de start,va trebui sa scoti injectorul in caz ca nu merge si sa-l duci la pompangiu.In caz ca il faci,ai grija ca poate sa ramina injectorul deschis si sa iti inunde cilindrul,sau sa fisureze pistonul.

Cu o cheie de 25 stringi piulita bobinei,injectorului 1..(lasati-ma cu termenii,ca piezo,ca bobina,ca etc),stringind dai mai mult debit injectorului,slabind micsorezi debitul, dar ca sa ai un reper,faci semn pe ea,in comparatie cu corpul injectorului,si stringi din mm in mm nu mai mult.

Cu cheia dinamometrica ar trebui sa stringi intre 40....50Nm

Jocul pistonasului care impinge in bila(ciuperca) de sub bobina,este de 0,002mm.Eu folosesc Megatester v4 dar cred ca nu aveti asa ceva pe acolo ca sa il imprumuti citeva minute.

In caz ca este vorba doar despre lipsa de calibrare,datorita trecerii timpului si a temperaturii,se regleaza asa,in caz contrar,se pune duza noua.Daca este din cauza bobinei,sub 200k sau sub 2,5 microfarazi,trebuie schimbata aceasta.

 

megat v4.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=xbt9Vf8TBMg

Edited by vp44
Link to comment
Share on other sites

UNHleaSHD

Sunt curios daca o sa mearga experimentul. Încerc sa vedem daca merge, oricum, eram curios cate injectoare trebuie sa schimb. 

Link to comment
Share on other sites

14 minute în urmă, UNHleaSHD a scris:

Sunt curios daca o sa mearga experimentul. Încerc sa vedem daca merge, oricum, eram curios cate injectoare trebuie sa schimb. 

Sa nu ma critici daca iti merge prost,eu fac asa ceva experimental,ca sa vad daca se schimba ceva in mersul motorului,apoi scot injectorul si il probez in bancul de probe,nu am curajul sa las masina sa iasa din atelier asa.In timp ce fac experimentul ascult injectorul cu stetoscopul sa vad daca zgomotul devine mai puternic,sau mai suav.

 

 

estetoscopio-pce-s-42.jpg

stetoscop.jpg

Edited by vp44
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa ne limitam la sfaturi mai safe. La colegul nefiind pompagiu cu sculele aferente daca este sa meargă prost s-ar putea sa meargă foarte prost.

Link to comment
Share on other sites

Nu s-ar putea,garantat o sa-i mearga prost,dar e major,eu l-am avertizat.Daca intra multa motorina in cilindru,indoaie vreo supapa cu siguranta sau rupe biela.

Link to comment
Share on other sites

Apropo de acele masuratori care le faceti voi,compensarea unui injector,intr-o perioada cind faceam experimente ca sa pot intelege pe deplin procesul asta de compensare,ma gindeam ca injectoarele cum nu dau aceeasi cantitate de motorina in fiecare cilindru,atunci ECU incearca sa le aduca pe toate la acelasi nivel.

Ma explic,un injector 03L130277B trebuie sa injecteze la relanti intre 3.0ml si 9,1ml media fiind de 6,07ml.

Adica,daca unul injecteaza 3,4ml si altul 5,2ml etc,ECU incearca sa le aduca pe fiecare in parte aproape de 6,7ml.....gresit!

Am calibrat 4 injectoare aproape identic,aveam valorile urmatoare 4,3ml 4,6ml 4,6ml 4,8ml  si le-am pus pe masina,si ECU nu a tinut cont de munca mea,o tinea in continuare cu compensarile stiute de ea.De atunci nu mai iau in seama acele valori,si tot nu stiu la ce se raporteaza ECU cind vrea sa compenseze.

Nu mai elucubrez....fiecare cu experienta lui,teoriile le las altora.

 

20250205_193049.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pai nu este așa cum ai zis. Treabă sta așa: pentru o anumită turație ECU știe că trebuie să injecteze la modul ideal o anumită cantitate, aia este referința. Apoi după ce măsoară puterea cilindrilor (care așa cum am spus depinde de mai multi factori nu numai de starea injectoarelor) mai da cu +/- că sa fie cat mai echilibrat.

ECU nu știe cât injecteaza fiecare injector (nu are cum sa știe că nu există senzor pentru așa ceva), știe doar cat vrea (asta îi comanda prin ajustarea timpului de deschidere) și poate măsura efectul prin măsurarea vitezei unghiulare a vilbrochenului pe timpul detentei fiecărui cilindru. Deci în funcție de efectul măsurat intervine cu acele corecții. Daca tu ai injectoare cu parametri aproape identici normal că ECU va menține anumite compensații pentru că cilindrii nu pot fi chiar identici, intervin anumite uzuri neuniforme, etc

Link to comment
Share on other sites

andrei_221

cea mai simpla si cea mai sigura metoda sa stabilesti care injectoare nu mai sunt bune, este sa faci o adaptare a cantitatii injectate  la reprezentanta. 

in urma acestei adaptari testerul spune daca exista injectoare in afara parametrilor adaptabili.

Link to comment
Share on other sites

florilar1

Injectoarele cu caracteristici apropiate ne dau garantia ca motorul va merge "rotund" dupa o perioada de adaptare.
Doar daca injectoarele au caracteristici apropiate (si au fost montate corespunzator) iar cilindrii au uzura comparabila putem ajunge dupa un timp mai scurt sau mai lung de la montaj sa avem corectii apropiate de 0. Deviatiile reprezinta o baza de plecare pentru investigatii doar daca motorul nu merge corespunzator. Daca motorul merge bine, nu trebuie sa fie luate in seama si nici sa ne dorim sa fie apropiate de 0, pentru un motor cu kilometri multi.

 

14 hours ago, vp44 said:

o tinea in continuare cu compensarile stiute de ea

 

Perfect normal, daca doar s-au rescris codurile fara adaptarea cantitatii minime, ECU va folosi initial compensarile existente (care tin cont si de cilindri) si le va modifica intr-un timp mai scurt sau mai lung (in timpul mersului) folosind informatiile de la senzorul de turatie.
Chiar si dupa o adaptare a cantitatii minime injectate, ECU va modifica corectiile in timp si vom putea avea o perioada cand corectiile mari se vor muta de pe un cilindru pe altul.

 

@lupo_bv Referinta o reprezinta media aritmetica a cantitatii injectate calculate la un moment dat (pe baza timpilor de deschidere) iar compensarile sunt abaterile fata de aceasta valoare. Suma lor este 0 pentru un moment dat.
 

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 21 ore, andrei_221 a scris:

cea mai simpla si cea mai sigura metoda sa stabilesti care injectoare nu mai sunt bune, este sa faci o adaptare a cantitatii injectate  la reprezentanta. 

in urma acestei adaptari testerul spune daca exista injectoare in afara parametrilor adaptabili.

Salut,sint pompangiu,le probez in bancul de proba,iar asta lucreaza cu softul original al fabricantului,numai ca in practica nu iese la fel ca in teorie.

Fiecarui injector i se fac mai multe probe,Leak,VL,VL R,EM,LL,VE si asa mai departe,iar pentru fiecare proba in parte,si pentru fiecare injector existent,se dau niste parametri,de exemplu ca la ralenti,probat cu 250 bar,cu un impuls de 375microsec,un timp de 1 min,sa injecteze intre minim 3,0 ml si 9,1ml oricare dintre rezultate sint corecte daca se gasesc intre acele limite(TEORETIC).

 

In realitate e cum spune @lupo_bv se tine cont de o multitudine de factori,si cind se face compensarea,aici se strica toata teoria.

La repararea unui injector,se tine cont de temperatura de lucru a uleiului (ISO 4113)de 38...42 grade,programul este identic pe acelasi injector,iar dupa reparatie se scot coduri noi pentru fiecare in parte(care de cele mai multe ori nu sint necesare).

Se urmareste unghiul de iesire din duza al jetului de combustibil,atomizarea cit mai corecta,adica sa iasa mai mult sub forma gazoasa nu lichida,si sa corespunda cantitativ fiecare proba.

Bineinteles ca se fac si alte probe,electrice,etc.

Eu ma asteptam ca un injector ,,perfect" de fapt 4 perfecte,puse in acelasi motor,sa nu mai aiba nevoie de  compensare.In testele facute de mine,am masurat presiunea pe fiecare cilindru,si o aveam in 22 bar pe toate,fara pierderi o mica perioada de timp,vreo 40 secunde,apoi incepea sa piarda logic.

Acum revenind la compensare...o vad pe masina de diagnoza,si deduc ca un injector cu + si peste 2 e de reparat,apoi il scot si il verific,si e la fel de prost ca cel cu -2 sau -1 si asta este motivul care ma face sa nu iau in seama aceasta compensare,in schimb voi da.

Nu zic nici ca este bine,nici ca este rau,e un reper de tinut minte si de verificat dar eu personal nu il pot folosi ca sa-l prezint clientului,nu este reprezentativ.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca am revenit.
Am inversat inversat toate injectoarele, s-a rupt rampa de retur, am pus alta, un injector mi-o arunca afara. Ma chinuiesc de doua zile sa o fac sa stea locului. Am schimbat garnituri, capete, sigurante si tot nu sta. vai de mine :))

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca da prea mult retur ala care zici ca o arunca afara.Ai umblat la bobina?Daca da,inseamna ca ai strins prea mult.In mod normal injectoarele astea au un retur de 12ml/min aproximativ,si asta cind accelerezi la 3000 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Nu am unblat la nimic, doar am inversat injectoarele. Nu mai sta rampa acolo.. nu i mai ține siguranța, iese imediat. I-am pus un colier, am pornit-o, Am plecat cu ea in probe si cand am ajuns in parcare a inceput sa mearga în 3.. galopeaza un injector.. sa ii pun maine vcds sa vad ce zice. 

Link to comment
Share on other sites

Le-am strans, i-am pus sigurante VDO, aftermarket, am incercat.. nu vrea sa stea la un singur injector. In fine, nu asta mai conteaza, l-am facut sa stea. ACum sa vad de ce merge urat.

Link to comment
Share on other sites

Sper ca stii sa montezi rampa de retur corect... sigurantele se strang putin sa vina stranse pe injectoare, se monteaza intai aceste sigurante pe injectoare si apoi se apasa conectorii de retur la locul lor pana clampeaza pe siguranta injectorului.

Link to comment
Share on other sites

A decedat un injector. La rece merge ca inainte, dupa ce se incalzeste putin incepe si galopeaza si are valori de la +4 pana la +8. Deci... vreau nu vreau, trebuie sa bag 4 injectoare.. 

Link to comment
Share on other sites

Si de ce trebuie sa schimbi 4?Nu stiu cum merge in tara....la cimitirul de masini,daca cumperi unul si nu merge,poti sa il schimbi?Din pacate in meseria asta,daca nu ai scule,nu poti face nimic,mecanicul isi mai inventeaza o cheie,mai modifica alta,dar pompangiul depinde de bancul de probe.Te-as fi invatat cum sa il repari,mare lucru nu este,dar e obligatoriu sa il verifici intrun banc de probe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!