Jump to content

Passat B8 vs. Concurenta


75NOR
 Share

Postare recomandată

Imi doresc o masina care sa se simta mai speciala, care sa aduca bucurie in condus

cauta ceva premium cu motor longitudinal, pana sa conduc asa credeam ca "placerea condusului" e un moft dar dupa ce conduci o masina cu echilibrul maselor aproape perfect si suspensie multilink o sa vezi ca e total alta senzatie fata de una cu motor transversal si suspensie mcpherson

decat 30 mii euro pe un Passat mai bine mai pui 5 mii si iei un 3er/C/A4 pt. ca dpvd dinamic sunt mult peste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ce zici.

Am condus extensiv cam toata gama BMW, mai putin noul 7-ar.

 

Cel mai echilibrat mi se pare 3-arul, 5-iul deja e barca, se simte inertia, are aproape 2 tone bine dotat.

E incredibil de sportiv 320XDrive de 190cai, comparat cu ce ofera VAG-ul la diesel 190. (Nu stiu cum e GTD-ul). Senzatia vine din motor longitudinal, directie, transmisie si tinuta de drum.

 

La 35k iei un 3-ar destul de slabut echipat.

Un 3-ar fara roti 18'' si fara packet M arata ca o tipa foarte misto, dar fara tocuri si fara camasa cambrata, adica nu-i scoate in evidenta formele :)

 

Apropo, ce Passat la 30k ? Un 2.0TSI DSG e 36k lista si mai trebuie sa pui pe el.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Scorpyon- am condus eu. Ce vrei sa stii mai exact?

2. Masinile frantuzesti au motoarele bune si atat. In rest, calitatea fabricatiei, calitatea finisarilor, tinuta de drum au de suferit in comparative. In plus, reviziile nu sunt deloc ieftine, indiferent de marca si model. Mai bine o japoneza in banii astia.

3. Masinile fabricate in Turcia prezinta diferente de materiale si uzura superioara per km fata de cele fabricate in Europa. Ma refer la Fluence vs Megane, Civic Sedan vs Civic 5D, Corolla vs Auris s.a.

4. Este exagerat sa comparam Vw sau Skoda cu marcile premium. Sunt oferte interesante, dar preturile in continuare sunt mari in raport cu marcile de volum, indiferent de discount. Ofertele bune se dau la sfarsit de generatie, in rest intervine marketingul si psihologia maselor.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus extensiv cam toata gama BMW, mai putin noul 7-ar.

E incredibil de sportiv 320XDrive de 190cai, comparat cu ce ofera VAG-ul la diesel 190. (Nu stiu cum e GTD-ul). Senzatia vine din motor longitudinal, directie, transmisie si tinuta de drum.

tocmai de asta eu cred ca un Passat merita la 25-30 mii euro insa cand incepi sa pui dotari pe el si treci de 30 euro nu cred ca mai merita

daca pui toate optionalele cred ca poti ajunge si la 40 mii euro

ca materiale si dotari sta foarte bine Passat-ul insa niciodata nu o sa aiba comportamentul dinamic al unui 3er/A4/C din cauza arhitecturii sasiului

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce Passat sa-ti iei la 25, decat daca vrei chel-line, halogen si capace roti, adica un Trendline manual, 1.4TSI sau 1.6TDI.

25k e o Octavia echipata mediu (full fara piele si trapa - cum se spune in targ) :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in 2006 cand si-a luat tata Passat a dat 25 mii euro (pretul de catalog era 26.5 mii euro) pe un Passat Confortline cu motor scumpel (2.0TDI) si dotari decente (climatizare automata dubla, jante, senzori presiune, vopsea metalizata, etc)

desi intre timp a crescut TVA-ul vad ca preturile sunt comparabile cu cele de acum 10 ani, chel-line incepe de la 22.7 mii euro

am configurat un Passat echipat decent (confortline cu vopsea metalizata, jante de aliaj, etc) si am ajuns la 28 mii euro, scazi reduceri si ajungi pe la 26.5 mii euro pt. o masina foarte buna

dotari cum are masina mea xenon, navigatie, cutie automata nu le-as pune pe Passat pentru ca sunt foarte scumpe raportate la sasiul care tot de 22.7 mii euro ramane (suspensii, antifonare, distributia maselor, tinuta de drum, etc)

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine mai strangi ceva bani (nu e ca si cum in momentul de fata mergi pe jos - ai o masina foarte OK), si iti cumperi la momentul oportun o masina premium, care sa iti satisfaca toate nevoile si mofturile. La VW, Seat, Skoda nu vei gasi niciodata compromisul perfect, raportat la ceea ce iti doresti. Si cu cat de apropii teoretic de "ideal" cu atat preturile devin nejustificabil de mari. Si problema e ca s-ar putea ca apoi sa ramai cu un gust amar in gura si vreo urma de regret. 

 

Intre volum ce vrea sa se dea "la limita premiumului" prin machiaj profi & marketing puternic si "premium", sunt diferente foarte mari. La toate capitolele. La spatiu s-ar putea sa suferi putin (Passat vs 3-ar) .. dar cam atat! 

 

Passat special n-as vedea decat Bi-TDI-ul(dar trebuie sa fii fan infocat passat ca sa dai atatia bani pe el), Octavia RS tot Octavie e(lasand deoparte aspectele sportive, pe care zi de zi, nu le simti sau paote le simti dar negativ - tot ca una care e cu 10.000E mai ieftina va merge si se va simti, aceeasi calitate, tot suspensie care bate de noua si asa mai departe), Leon-ul la fel(Cupra e ceva aparte dar eu unul, nu-i mai vad rostul pentru daily driver, in RO).  

 

L.E.: Vad ca in timp ce scriam eu, bogdan a spus acelasi lucru ca si mine, doar ca despre passat. 

 

Aceasta este parerea mea sincera. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, sunt oferte foarte bune pentru marci premium la sfarsit de generatie. De exemplu, modelul Audi A4 B8 (generatia care si-a incheiat ciclul la inceputul acestui an) se putea achizitiona cu motorul 2.0 TDI de 150 CP si pachetul Advanced (xenon, climatronic, scaune incalzite si alte gadget-uri) la 25,5k euro iar daca puneai si un multitronic ajungea la 28,5k euro. Si acolo nu aveai linii de echipare cum ai la Vw sau la noul A4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu n-am rabdare dar..... sunt curios de rezultat :) . A avut cineva rabdare sa urmareasca tot filmuletul si sa impartaseasca concluzia cu noi? :)

Modificat de G-P
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) VW Passat  2) Skoda Superb 3 ) Mazda 6 asta este parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insignia are motorizarile diesel noi, 1.6 136 cp si 2.0 170 (ultima cu SCR adblue), cica foarte silentioase. Deja sunt cazuri cu 170 cu probleme la arborele cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se par cu nimic mai silentioase decat ale concurentei. Poate mai silentioase decat rasnitele vechi. Asa da, mai cred. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am auzit Passat B8 diesel si nu mi s-a parut ca ar fi mare diferenta la sunet fara de motoarele anterioare CR

insa am auzit un Audi A3 diesel care era super mega silentios

ma refer la sunetul din exterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul prefera Superb prin prisma spatiului si a pretului. Passat pluseaza prin materiale si tinuta mai sportiva. Mazda are motor aspirat, care se simte mai greoi in exploatarea curenta, dar are un desing placut si este probabil mai fiabil. Nu il recomanda pentru persoanele inalte datorita modului de organizare al spatiului interior. Concluzia: Passat pentru firme, Superb pentru persoane fizice sau pentru cei care au nevoie de spatiu, Mazda 6 pentru cei care vor fiabilitate.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda e prima alegere pentru cei care cauta o anumita placere in a conduce (atat cat poate fi gasita in clasa medie, non premium) si pentru cei care vor o masina frumoasa. In continuare arata cel mai bine atat sedan cat si break, formele nu s-au demodat deloc. Passat/Superb sunt masini gandite pentru flote, vin cu un design nepretentios/de duzina, dar pluseaza la ergonomie, materiale, configurare.

Alegerea e simpla, depinde ce iti doresti. Eu aleg oricand o Mazda 6, benzina, aspirata, cu cutie manuala. Rosie, pentru ca arata demential. Va puteti imagina un Passat sau un Superb rosu? Nici eu :)

Comparatiile cu BMW seria 3 sunt puerile, masina asta nu are nicio legatura cu Passat/Superb. Ca dinamica o Mazda vine mai aproape, dar tot nu e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam despre ce spune germanul in testul comparativ intre cele 3 modele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Daca ati fi condus un Opel Insignia 2018  ,v-ati schimba total parerea despre aceasta masina!

 

Passatul mi se pare imbatranit.

 Si nu stiu de ce ,dar parca tot un Passat mi-as cumpara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da mai multe detalii. In ce mod ne-am schimba parerea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus un Opel Insignia cu una ditre cele mai puternice motorizari.Pentru ca sunt multe :165,191,210,260CP.Passatul nici nu viseaza la asa ceva! .A ramas mult in urma.Priviti configuratorul,un motor invechit de 150CP. Toata lumea se agita scandaluri ,dieselgate,bla,bla...passatul ramane doar pe motorina!? Oamenii astia ori sunt tampiti ori nu ii intereseaza Romania! Ma rog! Convinge-te singur,Fa un test drive si vei observa diferenta! Pozitia aparatelor de bord,consolei centrale,navigatiei ,cotierei,este nu stiu...mai facila.Motorul foarte silentios,rapid Mi-am vandut masina VW Jetta ,vroiam  sa imi cumpar un Passat.  Ce sa iti spun omule ca m-am razgandit si nu mai vreau Passat,dupa ce am condus o Insignia si am ramas impresionat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1)Dotarile  net superioare si la un pret mult mai accesibil!                                                                                                                                                                                                2)Desing nou, schimbat total.                                                                                                                                                                                                                                                            3)Diversitate de motoare si puteri.                                                                                                                                                                                                                                                4)Tehnologii revolutionare pe acest segment de piata(Matrix Led) Sa iti spun ca doar pe Audi A8 gasesti asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa imi dau cu parerea doar despre Talisman si Passat, primul avandu-l in familie in echiparea Initiale Paris iar al doilea conducandu-l cateva ore. CC-ul pe care il detin e diferit ca feeling fata de B8 in opinia mea.

Talisman vs Passat:

  • Designul inteleg ca este un domeniu subiectiv, dar nu putem sa nu apreciem frumusetea frantuzoaicei in cazul asta. Passat-ul este mai sobru, mai serios, dar cred ca echiparea R-Line m-ar incanta personal mai mult decat Initiale Paris de la Renault.
  • Dotari standard mai numeroase precum si prezenta ca extra dotare a sistemului 4Control care nu este prezent in aceasta clasa pe alta masina (corectati-ma daca gresesc)
  • Scaune mai comfortabile pe liniile de echipare inferioare pentru Talisman.
  • Tinuta de drum buna, stabilitate in curbe (vorbesc de masina tatalui meu, cu 4Control, fara nu am probat). Passatul este si el stabil, dar Talismanul este parca o idee mai dinamic. Nu am probat insa o versiune 4M.
  • Imposibilitatea de a configura AWD pe Talisman. Nu cred ca ar fi necesar oricum, motoarele deja criticate fiind si mai solicitate de greutatea extra.
  • Posibilitate de configurare dash si mediu ambiental destul de mare pentru Talisman, dar Passat-ul cu AID conduce piata.
  • Gama de motoare slabuta, din punctul meu de vedere subdimensionate ca cilindree dar decente ca putere pentru Talisman. In cazul masinii din familie, 160dci este destul de sprinten la viteze mic dar se plafoneaza la viteze mari.(210 pe autobanda in Germania, cu 2 persoane in masina, cred ca mai putea accelera pana la 215 greu. In comparatie, al meu CC 140cp cu 2 persoane in masina a reusit 235, foarte greu, dar a reusit). Nu imi pot da cu parerea despre fiabilitate pentru ca este o masina noua.
  • Passat-ul reuseste sa acopere mai multe clase sociale ca si target de clienti prin renumele masinii, gama de motoare mai variata (nu extrem).
  • Tableta centrala se misca decent, grafica este mai slaba decat la modelele de navigatie de la VAG. Totusi, ambele sunt destul de potente in opinia mea.
  • Pretul Talismanului sesizabil mai mic la o linie de dotari asemanatoare.
  • Calitatea materialelor la nivelele superioare de echipare este sensibil mai proasta la Talisman.
  • DSG-ul o idee mai rafinat si responsiv.

Mi-as cumpara Talismanul in locul Passatului doar in liniile de echipare inferioare si la un buget redus, pentru ca ofera mai mult si (subiectiv) nu este asa sobru.

In liniile de echipare superioare - HL (R-Line) comparativ cu Initiale Paris, as cumpara Passat-ul.

Celelalte masini nu am reusit sa le probez, dar am stat in cateva dintre ele.

Mondeo este frumos in exterior iar interiorul este perceput diferit de la individ la individ. Volanul cred ca este supraincarcat, subtire si respingator. Materialele se simt mai ieftine. 

Insignia are o linie de design ce imi pare a cc. Este frumoasa si sunt curios sa o conduc. Desi nu sunt omul prejudecatilor, Opel nu imi mai inspira incredere de ceva timp. 

Superb cred ca este un concurent serios pentru toate cele de mai sus, dar cred ca este destinat unui public cu familie. Cred ca cei mai tineri vor arunca un ochi la concurenta. Exista si exceptii desigur. Din punctul meu de vedere, are cel mai bun raport calitate pret. Sportline-ul arata bine in exterior, putin anost in interior in comparatie cu R-Line-ul sau Initiale de exemplu. Ar fi frumos sa se poata configura interiorul in culori mai diverse si sa primeasca de la fratele VW bine meritatul AID (care desigur, va fi redenumit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/24/2018 at 2:14 AM, D.Vali said:

Toata lumea se agita scandaluri ,dieselgate,bla,bla...passatul ramane doar pe motorina!? Oamenii astia ori sunt tampiti ori nu ii intereseaza Romania! 

Motivul pentru care gasesti doar Diesel in configurator, momentan, este pentru ca se trece la noile motoare pe benzina, in speta noul 1.5TSI si tot asa mai departe. Restul motivelor sunt subiective si prefer sa nu le comentez.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94
On 24.05.2018 at 9:14, D.Vali a scris:

Am condus un Opel Insignia cu una ditre cele mai puternice motorizari.Pentru ca sunt multe :165,191,210,260CP.Passatul nici nu viseaza la asa ceva! .A ramas mult in urma.Priviti configuratorul,un motor invechit de 150CP. Toata lumea se agita scandaluri ,dieselgate,bla,bla...passatul ramane doar pe motorina!? Oamenii astia ori sunt tampiti ori nu ii intereseaza Romania! Ma rog! Convinge-te singur,Fa un test drive si vei observa diferenta! Pozitia aparatelor de bord,consolei centrale,navigatiei ,cotierei,este nu stiu...mai facila.Motorul foarte silentios,rapid Mi-am vandut masina VW Jetta ,vroiam  sa imi cumpar un Passat.  Ce sa iti spun omule ca m-am razgandit si nu mai vreau Passat,dupa ce am condus o Insignia si am ramas impresionat!

Am vazut insignia in realitate, m-am urcat si la volan, si chiar e frumoasa, dar passat-ul mie imi place mai mult. Vazute la interval de cateva minute chiar. Dar asta e parerea mea si nu va ajuta pe nimeni pt ca design-ul este si va fi cea mai subiectiva chestie.

Dar legat de motorizari, aici se poate obiectiviza pe cifre. Eu de exemplu apreciez faptul ca la 150 de cai inca primesti un motor de 2 litri. Nu sunt fan Renault si opel (pe astra, nu pe insignia) care scot 160 de cai dintr-un 1.6 cu 2 turbine. Ti se pare mai fiabila varianta asta decat un motor de 2 litri, asa invechit cum crezi tu ca e? 

Motorizari passat: Benzina 1.4 cu 125 si 150 de cai, 1.8 cu 180 de cai, 2.0 cu 220 si 280 de cai. 1.6 tdi 120 de cai si 2.0 cu 150, 190 si 240 de cai. Eu zic ca acopera toate preferintele...

Motorizari insignia: Benzina 1.5 cu 140 sau 165 de cai, 2.0 cu 260 de cai. 1.6 diesel cu 110, 136 si 2.0 cu 170 si 210 cai. Si aici gama e destul de variata insa gaura aia de 100 de cai la benzina ar trebui completata cu ceva dpmdv.

Si revenind la "invechitul" 2.0 tdi al grupului vag, de ce opel nu poate sa scoata mai mult de 170 de cai dintr-un diesel de 2 litri cu o singura turbina? Poate pentru ca e acelasi motor folosit si pe versiunea precedenta de insignia?! Deci care e invechitul de aici?

Hai sa nu mai impartim ura gratuita pe aici. Ti-a placut concurenta, foarte bine, scrie aici plusuri si minusuri pe care le-ai observat, dar nu prezenta date false doar ca sa iti sustii parerea si sa induci pe altii in eroare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!