Jump to content

Surub inviolabil de la pompa de injectie!


visan catalin
 Share

Postare recomandată

romytax, este cap de 12  surubul de pe capul hidraulic.

komissar se referea la surubul de reglaj al acceleratiei, adica tija filetata cu blocaj cu piulita de 10 de pe pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum va spuneam mai inainte, ca ma gandesc foarte serios sa o duc la un "medic specialist", acum, dupa ce am fost cu ea la doctor, vreau sa va spun costurile, service-ul la care am fost etc.

Am facut o programare la un service situat in fostul complex Semanatoarea, lanaga statia de metrou Petrache Poenaru. Tot acolo se mai gaseste si service-ul B...h pentru pompe de injectie. Demontarea pompei de injectie s-a efectuat in service iar reparatia pompei la B...h service. Toate aceste operatiuni au durat doua zile pline, bineinteles cu eforturile si amabilitatea celelor doua service-uri, intelegand situatia in care ma aflam in acel moment.

Am avut norocul ca pompa de injectie a fost doar dereglata, asa cum ma si asteptam, fara alte mari probleme. Practic, s-a inlocuit intregul set de garnituri din pompa, o bucsa de ghidaj si un simering, calibrarea pe banc, testarea functionarii pompei la cald si rece, montarea pompei pe masina si punerea la punct cu ceasul comparator. Initial, ma speriasem la gandul ca pot fi mari probleme in interiorul pompei, cum ar fi de exemplu, uzuri mari ale capului hidraulic, cu costuri foarte mari pentru inlocuirea acestuia. Lucratorii service-ului mi-au recomdat ca la montarea pompei, sa inlocuiesc si cureaua de distributie. Am inteles aceasta recomandarea si am acceptat acest lucru spre binele masinii, cu toate ca inlocuirea acesteia o mai facusem si anul trecut. Inainte de montarea pompei am cerut sa se efectueze o testare a bujiilor. Surpriza, bujia de langa distributie era moarta, fapt ce m-a facut sa inlocuiesc si cealalta bujie pentru ca stim bine cu totii cat de greu se schimba aceste doua bujii. Dupa amorsarea pompei, am ramas foarte surprins ca motorul a pornit la prima cheie. Sincer, nu ma asteptam sa porneasca asa de repede. Apoi au urmat mici reglaje de ajustare a ralantiului si a turatiei la mers accelerat (socul). E, aici am avut o mica problema cu unul dintre mecanicii care s-a apucat sa regleze turatia la raantii. Norocul meu a fost acela ca ma aflam acolo in acel moment si ca nu l-am lasat sa umble la surubul care tin clapeta de acceleratie la minim, surub care are aplicat pe el vopsea, sigiliu, tocmai pentru a nu se mai umbla niciodata la acesta. I-am aratat acestuia pagina din manual unde se arata cum se face reglarea ralantiului, acesta stramband din nas, semn ca nu cunostea acest lucru.

In final, am efectual impreuna cu un tip Mihai, receptioner in cadrul service-ului, cateva teste cu masina prin curtea complexului pentru a vedea cum se comporta masina. Multumit fiind de masina, am efectuat plata pentru reparatii si drumul catre casa. Pe drum, am constatat ca s-a luat foarte putin din puterea masinii dar, aceasta nu mai scoate asa mult fum negru atunci cand calcam acceleratia mai tare, confirmare primita din partea sotiei mele care mergea cu cealalta masina in spatele meu. Sper sa fi vazut bine, la cate instrucaje am facut cu ea.

Costurile pentru serviciile oferite de cele doua service-uri s-au ridicat la 1070 lei, incluzand si cele doua bujii Delphi.

Am sa revin maine cu poze pentru ca acum nu ma descurc cu noul telefon.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ai scris nu gluma.  In semnatura vad ca ai SB.  Sunt curios daca pompa a fost reglata conform fisei de reparatie Bosch pentru respectivul cod de pompa.Pompa de SB are parametri dedicati,fiind singurele motoare 1.6 TD 59kw (+RA  care este diferit de SB).

Daca a reglat pompa cu alte valori, au facut dintr-un motor de 59kw  ,unu de 51kw   :10[1]: .

Inclusiv avansul difera putin fata de celelalte motoare.

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am patit cu pompa de injectie a doua zi de cum am ajuns acasa este un adevarat cosmar pentru mine. De abia acum doua saptamani mi-a fost rezolvata problema cu ea si asta dupa ce a trebuit sa-i conving ca masina mea nu a avut problemele pe care le-am avut dupa ce mi-au umblat la pompa. In toata aceasta perioada a trebuit sa ma duc la ei cu masina dar si fara aceasta, cu pompa in sacosa, de vreo 5-6 ori.

Este o vorba care circula la romani: "La pomu laudat sa nu te duci cu sacul." Mi-au lasat un gust amar, lipsa de profesionalism, eram gata sa le fac reclamatie, ma saturasem sa fac atatea drumuri. Pana nu am pus o alta pompa de injectie pe masina, una de imprumut, de abia atunci au inteles ca problema este din pompa. Posibil ca ei sunt invatati sa repare si sa regleze pompe electronice, uitand cum se mai regleaza si cele mecanice.

Problema pe care am avut-o la pompa se manifesta astfel; la prima pornire a motorului din zi, dupa aproximativ 20-30 sec., motorul se accelera singur pana la aproximativ 1100 rot./min., scazand atunci cand motorul se incalzea. Dar chiar si atunci, nu puteam regla turatia la ralanti deoarece, acum arata valoarea normala de 800 rot./min. la ralanti, iar cand vroia dansa, adica pompa, turatia scadea, ajungand si pe la 600 rot./min. Numai spun ca atunci cand aprindeam farurile, ralantiul scadea chiar si 50 rot., iar daca porneam A/C-ul scadea asa de mult incat au fost situatii cand mi s-a oprit motorul. Cand doream sa plec de pe loc trebuia sa turez motorul pana la 1500 de rot. pentru a nu mi se opri, practic nu aveam cuplu, nici nu se punea problema de a pleca fara sa accelerez, se comporta ca una pe benzina, se oprea motorul. Imi era rusine sa mai merg cu masina prin oras, se uita lumea la mine cand trebuia sa plec de pe loc pentru ca trebuia sa turez motorul foarte tare.

Cand m-am prezentat la RAR pentru omologarea motorului, cand am pornit motorul si ma pregateam sa mi sa deschida poarta, ce crezi, ralantiul a "murit" brusc, motorul a inceput sa dardaie, am deschis repede capota la motor si am mai reglat ralantiul. De fiecare data cand porneam motorul, ralantiul arata alta valoare.

Cel care a efectuat reglajul pompei mi-a spus: "ca pompa nu are nimic, sunt sigur de ceea ce am facut, ca pompele de acest gen sunt foarte simple, ca masina ta are o problema." Mi-a spus sa vin cu masina sa mai faca niste reglaje la suruburile de ralantii, etc. Prezent la ei ca sa faca acele reglaje, vazand ca-i da cu virgula, ca nu reuseste sa o puna la punct, imi spune ca: "alternatorul este de vina, ca acesta numai functioneaza asa cum trebuie." Am inceput sa rad, I-am intrebat daca vorbeste serios, spunandu-i ca nu alternatorul este de vina, aratandu-i ca acesta incarca bine i-am spus ca din pompa trebuie sa fie, ceva ii blocheaza si tot acel ceva ii deblocheaza alimentarea cu combustibil. Nu si nu, alternatorul este de vina.

Ajuns acasa am schimbat doua alternatoare, bineinteles ca masina se comporta la fel. In final am montat o pompa de la un prieten, numai spun ca prima pompa pe care mi-a dat-o a ramas blocata la 2200 rot./min din lipsa de utilizare, muncind degeaba, a doua fiind cu noroc.

Cand am vazut ca masina merge perfect, cred ca daca era langa mine acel ins de la servic-ul B...h, cred ca-l strangeam de gat, numai cat am muncit la masina, cat timp am pierdut ca sa le demonstrez ca masina si alternatorul nu au nimic, ca sa numai spun de banii cheltuiti pe drumurile facute la ei, aproximativ 300 lei.

A trebuit sa ma duc cu masina la ei ca sa ma creada, sa vada ca masina functioneaza perfect, de abia atunci au inteles ca problema este la ei. Dupa ce le-am lasat-o sa o desfaca si sa o regleze din nou, intr-un final au reusit sa o faca sa functioneze bine. Le-am spus ca daca ii depaseste aceasta situatie, sa o duca la altii care se pricep, numai sa o faca.

Ca si diferente intre pompa de dinainte de a o duce prima data la ei si dupa ce au reusit sa o faca, pot sa-ti spun ca singura diferenta este aceea ca a pierdut din putere, undeva de pana la maxim 10 CP, dar de ce sa nu spun ca nici fum numai scoate atunci cand o accelerez nu foarte tare. Stiam de cand am cumparat masina ca cineva si-a bagat mana pe la pompa pentru ca ii lipseau sigiliile de la suruburi.

Sper si ma rog sa nu mai am probleme cu ea, altfel nu stiu ce am sa le fac ... :bom: :evil:

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!