Jump to content

Surub inviolabil de la pompa de injectie!


visan catalin
 Share

Postare recomandată

Cei care au o pompa de injectie pentru Golf II de TD, ar fi perfect cei care au de 59 kw (SB), la care nu s-a umblat la suruburile de debit si cel care tine clapeta de acceleratie pe pozitia zero/ralanti, rog sa ma ajute. La pompa mea de injectie s-a umblat la surubul "S" din poza atasata, surub, care dupa cum se vede nu mai are acel capac de protectie pe piulita si doresc sa-l aduc/infiletez in pozitia anterioara/originala. Astfel ca, va rog tare mult, numarati filetele din pozitiile nr. 1 si nr. 2 din atasamentul nr. 1 si, sa-mi le spuneti exact. Stiu ca la pozitia nr. 2 este mai greu la cei care au acel capac de protectie, dar va rog sa numarati filetele pana in acel capac. Cu cat mai multe raspunsuri primite, cu atat mai bine pentru concluzia ce urmeaza sa o trag.

Simptoma la motor era/este urmatoarea:

  • motorul pornest foarte bine la frig fara socul tras, cu acesta tras in diferite pozitii porneste greu sau deloc la frig de peste -5 C sau -17 C cum a fost pe 01.01.2015.
  • socul era nefunctional, trageam de cablu dar nu se accelera motorul deloc. Am reglat socul si ralantiul prin sistemul de parghii conform tipului pompmei de injectie aferente motorului SB (reglare efectuata dupa instructiunile dintr-un manual tradus)
  • dupa acea reglare, socul este functional la tragerea acestuia, dar motorul tot nu porneste mai usor cu acesta tras. Am observat ca acum imi porneste putin mai greu ca inainte fara socul tras. 

Singurele necunoscute au ramas, ma repet:

  1. nr. de filete de la pozitiile nr. 1 si 2 de la acel surub care tine pozitia clapetei de acceleratie la zero/minim din atasamentul nr. 1 
  2. sa-mi spuneti daca la surubul de la care se regleaza debitul de combustibil si care are un sigiliu din tabla pe el, din atasamentul nr. 2, aveti acea saiba situata intre piulita si corpul pompei de injectie, asa cum este la mine.
  3. sa numarati filetele pana in acel sigiliu din tabla de la surubul de debit, din atasamentul nr. 2.
  4. sa fie numarate filetele, inclusiv cele unde intra surubelnita pentru strangere, a se vedea capatul surubului

Multumesc si astept raspunsurile voastre.post-115544-0-32624900-1420563721_thumb.post-115544-0-08887300-1420564033_thumb.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep in profunzime la pompe de injectie insa cu toate astea pot sa iti spun ca numarul de filete ale surubului aluia difera de la masina la masina si de la pompa la pompa, e similar cu surubul limitator de inchidere al clapetei de acceleratie la carburatoarele serioase si la sistemele de injectie mai primitive (fara adaptare via vagcom), care se fixeaza definitiv in pozitie ""personalizat"" pe fiecare motor cu ajutorul unor proceduri de stand.

Si ce merge pe un motor nu e musai sa mearga bine pe oricare altul.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa este. Am vazut vreo patru pompe de injectie dupa ce am scris post-ul, iar la fiecare diferea nr. de filete, fapt pentru care am ajuns la urmatoarea concluzie: Pompele de injectie, inainte de a fi montate pe motoare, au fost probate/testate pe banc, iar in timpul acestor operatiuni sau facut reglajele acelor suruburi pentru functionarea si consumul la anumiti parametrii standard, ducand astfel, la diferentele de infiletare a acelor suruburi de la o pompa la alta.

Atunci, care ar putea fi cauza pornirii mai greoaie a motorului cu socul tras, decat fara. Are cineva vreo idee. Am cumparat tot setul de garnituri din pompa de injectie. Are cineva idee la cat se ridica costul pentru inlocuirea setului de garnituri+testat pe banc intr-un service specializat din Bucuresti si, care sunt aceste service-uri. Se poate merge cu masina la aceste service-uri si sa-ti efectueze aceste operatiuni intr-o zi pentru a putea pleca cu ea la sfarsitul acesteia sau, trebuie sa te duci cu pompa in sacosa.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa ii modifici putin avansul din pozitia pompei pe bloc, insa pentru o treaba a la carte,du masina la un pompagiu bun.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand tragi socul creste avansul/si turatia la unele modele dupa 86 pentru un reglaj corect se foloseste comparatorul SAU..... se slabeste pompa din suruburi se lasa doar unul strans se porneste ,il lasi sa mearga 1...2 minute apoi slabesti surubul strans si modifici pozitia pompei pana motorul merge tremurat si scoate fum alb apoi mergi in sens invers pana merge bine,repeti operatia de cateva ori pana esti sigur de pozitie.eventual mai mergi 1 mm ,acum avansul este corect.....,la rece cand tragi socul motorul trebuie sa rontaie mai tare = socul functioneaza,cu debitul se procedeaza in felul urmator se strange surubul de  debit pana motorul rontaie mai tare si scoate fum negru/.putin apoi se revine pana dispare rontaitul si se verifica daca masina are putere/pierdere aderenta roti in trapta 1..2....SUCCES.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca pompa se afla reglata la semn (semnul de pe ea si pe acea tabla de la distributie), iar la surubul de la debit nu este umblat se vede acest lucru prin sigiliul de pe acesta si faptul ca nu exista distanta intre sigiliu si piulita sau distanta dintre piulita/saiba si corpul unde acesta se strange.

De umblat, sa umblat doar la surubul care tine clapeta de acceleratie la minim, parghia si cele doua suruburi de unde se regleaza socul si ralantiul. Am atasat si trei poze cu reglarea pompe de injectie pentru ralantii si socul.

IMG 1669

IMG 1670

IMG 1671

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul 1, nu are treaba cu debitul de motorina, el doar tine clapeta intr-un anumit loc, reglaj care depinde de uzura pompei.... starea injectoarelor , cat si avansul pe care-l are pompa.  

Nu se regleaza debitul de motorina de acolo.

Debitul se regleaza din surubul de deasupra electrovalvei care opreste motorina.

Modificat de Archanghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca se regleaza debitul de motorina de la surubul nr. 1 din poza, am spus ca la acel surub care tine clapeta de acceleratie la zero/minim, sa zicem, si de la  2, 3 si 4 sau umblat, in cazul meu, pentru ca atunci cand trageam cablul de socul, nu se simtea absolut nimic. In urma reglajelor facute din cele scrise in acele doua poze, am reusit sa fac functional socul si sa ajustez turatia la ralanti. Dar, tot nu am rezolvat cu pornirea motorului atunci cand trag socul la rece, acesta porneste mult mai greu fara el tras. Cu el ne tras porneste foarte bine, in seara de revelion, pe la orele 23:00, de serviu fiind, a pornit in maxim trei secunde de dat la automat. E, cand a venit dimineata, foarte geroasa de altfel, am zis sa-i trag socul, sa o ajut. Surpriza, nu a mai pornit. Cum ii impingeam socul la zero, datea semne de pornire, dar tot nu a vrut. Cert este faptul ca, de fiecare data cand trageam socul, nu datea semne sa porneasca, cum il impingeam, parca era alt motor. Intr-un final, a trebuit sa torn 0.5 litri de apa calduta pe injectoare, ceea ce a dus si la pornirea acestuia. Acum si eu ma consider putin vinovat pentru ca nu am mai cumparat aditiv pentru motorina asa cum o faceam in iernile anterioare. Parerea mea de nespecialist este ca atunci cand trag socul, ori ii vine prea multa motorina, ineaca motorul, am simtit cand a pornit pe 01.01.2015, mirosea a motorina nearsa pe esapament (poate si de prea mult dat la automat), ori o anuleaza si pe aia care ii vine fara socul tras. Si in dimineata aceasta cand am pornit-o, am tras socul si tot greu a pornit. Am oprit-o imediat si am porint-o fara socul tras, a pornit imediat. Am oprit-o din nou si am repetat operatiunea cu socul tras la jumatate, a pornit iarasi greu.

Este prima iarna de cand am acest motor la masina, de aceea trebuie sa pun la punct aceasta pornire cu socul, tocmai ca sa nu mai am probleme cu ea in iernile ce vor urma.

Sa treaca iarna si am sa ma duc cu pompa la Bosch, in Bucuresti, ca la Sibiu este cam departe.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca pornirea greoaie e datorata altor cauze, bujii moarte, compresie mica (motor cu uzura), injectoare obosite care picura la automat,pompa de injectie cu uzuri interne etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de imi mai pierd timpul incercand sa ajut/invat pe cineva ,,,,cainii latra caravana trece...succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, atunci de ce porneste fara socul tras mai bine decat cu acesta tras. Cat despre motor, pot spune, ca fum gri scoate putin imediat dupa ce a porint, negru cand calc acceleratia foarte tare, mai ales in depasiri. Motorul are viata in el, cat despre pompa, ce sa mai spun, am vazut ca s-a umblat la acele suruburi de reglaj, de aceea trebuie sa o duc la doctor. Injectoarele vor urma la test in acelasi timp cu pompa. Acestea sunt planurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si pe nenea cristofor..... ai ajuns sa-l ignori, de ce nu te intorci la manualul tradus?!, SI daca tot stii asa de multe, de ce mai intrebi aici, pe noi.... astia ... mai necunoscatori? O faci, sa ne arati de fapt cat de multe nu cunsc cei ... mici, si ce desteptaciuni zac intr-o carte      ... ( SI ASTA E TRADUSA?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus aceasta intrebare sa vad daca sa mai confruntat cineva cu aceasta problema, sa trag unele concluzii. Am spus si o mai spun inca o data, poate acum ai urechi sa auzi, nu ma pricep la toate, vreau sa invat cat mai multe, nicidecum nu am ce inavata de la tine vreodata.

In manual am citit, am vazut cum se regleaza pompa, problema este ca nu am ceasul comparator, ca o reglam singur. Profesionistii o regleaza cu scule, nu dupa ureche ca tine si ca altii, de aceea sunt acele dispozitive, tocmai pentru a n-o lua pe bajbaite, ca sa nu mai zic de nimereala, asa cum o fac mecanicii de cartier.

Daca nu ai citit bine de la inceput post-ul meu, te rog, fa-o acum, nu de alta, dar ai sa vezi ca acolo am scris ca pompa mea de injectie nu mai are acel sigiliu pe surubul care tine clapeta de acceleratie la minim, iar cand trageam socul nu se simtea absolut nimic, motorul nu se tura deloc. Stai linistit ca la acea pompa a umblat cineva dupa ureche, asa cum o faci tu, nicidecum un profesionist. Dupa acel manual, asa cum te-ai uitat si tu in pozele atasate de mine, am reusit, doar sa fac socul functional, adica, sa se tureze motorul atunci cand il trag si sa mai ajustez un pic turatia la ralanti. Sunt convins ca s-a umblat si la surubul de la debit, pentru ca la o vizionare mai atenta a acestuia am observat urme de desfacere.

Concluzia: Pompa este dereglata complet.

Apropo, sper ca nu ai copiat, ca Ponta, luand notite cum se regleaza socul si ralantiul la motoarele aspirate ca altfel ma supar :grrrrrr:.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu degenereze, urmatorul post care va contine aluzii sau orice alt fel de remarca la adresa unui user sau la cunstiintele de mecanica, va fi sters si cel care a postat va fi premit cu un warning cat el de mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@visan.

Porneste mai greu cu socul tras decat fara pt.ca avansul pompei nu este reglat cum trebuie.

Reglajul avansului se face NUMAI cu ceasul comparator altfel/in lipsa lui...din mai multe incercari.

Sper ca acum sa incheiat discutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am zis si eu ca este normal sa se faca cu acele scule unde rezultatul este garantat, dar, si atunci, cred eu, numai daca nu s-a umblat la reglajele pompei, pentru ca altfel iese o placinta. Restul incercarilor de a ii regla avansul cu mana, dupa ureche, rontait etc. din punctul meu de vedere este o bajbaiala si o abureala.

Am primit ieri raspunsul de la una din firmele din capitala la care le solicitasem un pret pentru rezolvarea problemei personale cu pompa, am hotarat sa dau copy/paste la continutul raspunsului acestora, nu de alta, dar poate sunt si alte persoane interesate de pretul unei astfel de lucrari.

 

"Buna ziua,
    Pentru acest tip de pompa/masina, costurile dvs sunt urmatoarele:
- demontat+remontat pompa pe masina 372 lei
- servisare pompa 806 lei (inlocuire set garnituri, simeringuri,
calibrare pe bancul de proba, verificare finala)
Din pacate, in cazul de fata, nu pot efectua lucrarea cu piesele dvs, in
pretul de mai sus sunt incluse atat piesele cat si manopera.
Pentru detalii suplimentare sau programari, va stau la dispozitie."

 

Le spusesem in mesaj ca am achizitionat deja setul de garnituri de la pompa de injectie, daca pot sa-l foloseasca pe acela. La asta au facut acestia referire, atunci cand au spus "cu piesele dvs." Cei care doresc sa stie cine este firma care mi-a dat raspunsul de mai sus, le pot spune pe privat. Din cate cunosc, nu am voie sa fac reclama, de aceea nu am specificat numele acelei firme.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F.putini au scula cu ceas comparator care se infileteaza in spatele pompei in locul surubului care e intre conducte.

Restul procedurii de reglare e simplu(sunt tutoriale gramada).

De aceia cam toti regleaza dupa ureche si totusi...merg masinile.

Cine e cu pretentii(ca tine de ex)apeleaza la firme specializate care au...si costurile pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bate gandul foarte serios sa-mi cumpar acel ceas si piesa aceia care se insurubeaza in pompa. De dus, ma duc sigur cu pompa pentru schimbarea garniturilor si pentru reglarea standard a acesteia. Cu privire la pretul pe care acestia il practica pentru demontare/montare si reglarea cu ceasul comparator, pot spune ca mai bine dau acea suma de bani si achizitionez acel set de care spuneam, direct din Germania. Nu voi platii acea suma, ma duc cu ea in sacosa, numai sa nu ma oblige cumva sa o monteze acestia pentru a o si regla, ca sa vada cum functioneaza. Nu stiu sigur, zic si eu, sper sa nu fie asa.

Am vazut ca sunt o gramada de tutoriale cu privire la modul cum sa fac un astfel de reglaj, deja am pus semne de carte la acestea ca sa le gasesc mult mai usor data viitoare.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da o cautare pe net dupa VW 2066(asta scula iti trebuie ).

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aia este piesa, este trecuta si in manualul pe care il detin. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt e un adaptor cu palpator care se interpune intre pompa si ceasul comparator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul acela este surubul ce regleaza viteza de relanti prin pozitionarea clapetei - cam ca la carburatoarele vechi, simple. El se regleaza dupa preferinte si posibilitati la ureche sau cu un turometru - fie din bord (daca exista) fie un turometru extern de diesel. 

In principiu (pp ca celelalte lucruri sunt cat de cat corecte) reglarea incorecta poate sa duca doar la un relanti mai mare sau mai mic, dar nu prea are ce altceva sa strice.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Komissar.

De care surub vorbesti??

Noi(cel putin eu) vorbesc de surubul cu cap de 13 care e in spatele pompei intre conducte, surub care se desface si se infileteaza adaptorul cu ceasul comparator pt.reglajul avansului.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce carburator, komissare???  :icon_rambo:  Noi discutam de pompa de injectie. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!