Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

ai avut dreptate.

pana la urma, dupa ce am dat cu spray degripant, am reusit sa scot tamburul, dar fara sa modific pozitia penei din simplul motiv ca nu am stiut care ar putea fi.

dupa ce am dat jos tamburul, am vazut ca, dupa ce trag frana de mana sau franez, sabotii nu mai revin la pozitia de "stand-by". am sters cat am putut, am uns articulatiile si imbinarile dintre arcuri si ghidaje, dar tot degeaba, tot nu functioneaza cum ar trebui. o imbunatatire e totusi, dar nu imi pare a fi destul.

problema principala a aparut in momentul in care am dat o pedala de frana ca un animal si am reusit sa scot pistonasele din cilindru astfel ca a tasnit lichid de frana printre piston si cilindru (incredibil la ce distanta!) si a mai iesit din locasul ei si parghia pe care se sprijina acea pana de autoreglaj, care a si picat, cu tot cu arcul de tensionare. impreuna cu unchiu (la el in fata blocului am facut operatiunea, chiar in zona lu' saboteur, care nu era azi in oras - pe unde umbli, dom-le, hai-hui? :D) am reusit sa recompun ghidajele.

ideea e ca in curand, voi ajunge sa franez doar cu niturile cu care e prins materialul de frictiune de sabot, atat de dusi is (sper sa ma tina pana la primavara).

pot sa notez ca singura reusita pe ziua de azi este ca sabotul cu probleme nu mai ramane blocat pe tambur, nu se mai incalzeste tamburul asa cum se incalzea inainte.

multe multumiri blitz!

ps: de ceva timp mi-a incoltit in neuron ideea sa ma trec pe discuri+placute si pe spate. singura problema este de ordin financiar (logic:( ). daca reusesc sa o conving pe sotie ca e un lucru util, poate voi face operatiunea. tineti-mi pumnii stransi! (numa' sa nu mi-i si dati apoi :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut deja socoteli pentru trecere la discuri? Sa ne tii la curent si cu calculele si cu targul!!!

Sunt curios... Foarte curios cum ar iesi financiar.

Eu am pus saboti noi de aprox. 20kkm. Deci mai am cativa km buni pana sa le trebuiasca sa schimb. Poate atunci voi lua un calcul si eu o trecere pe discuri. Daca va mai exista masina. Oricum aceasta operatiune in acest caz ar pica la mine pe la 300kkm.

Deci asteptam vesti, calcule, realizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, daca ne luam dupa site-urile de piese, situatia ar sta cam in halul urmator:

-set placute fara senzor: 120 lei (textar, bosch, ferodo)

-set discuri: 160-170 lei/buc (zimmerman, bosch, ate)

-etrieri: 1200 lei??? (lpr) aici, mai bine cautam la dezmembrari, impreuna cu discul acela din spate, presupun un cost de 200-300 lei amandoi;

-accesorii etrier: 20-100 lei.

daca tot se dau rulmentii jos, ii si schimbam, deci mai adaugam 2x260 lei (fag).

sa nu uitam sa schimbam si cablurile franei de mana: 100 lei amandoua.

total: 1500 lei aprox (sper sa nu vada si nevasta-mea calculul asta :D).

asta e doar o aproximare. cred ca toleranta ar fi de +/- 200 lei, iar ideea mea e sa le iau pe rand: luna asta placutele, luna viitoare discurile, etc. din pacate, nu as putea tot o data :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-nteleg cum ai facut prostia sa apesi frana fara sa ai tamburii pe spate. Nu te-ai gandit ca pusca de-acolo pistonasele din cilindri?

Si eu am fost aproape-aproape sa trec pe frana pe disc.

Exista insa un mare DAR: trebuie sa verifici daca puntea ta spate este prevazuta si cu urechile in care se vor sprijini viitorii suporti port-etrier. Daca nu, in calculele tale trebuie sa pui la socoteala si o punte spate.

Ideea e ca dupa patania mea cu sabotii si cu frana blocata (am scris parca la "jurnalul de bord, diesel) mi-a incoltit si mie in minte aceasta ideea. Si-am ratat o ocazie fantastica: cineva dezmembra o octavia tour aproape noua dar pana m-am trezit eu daduse deja discurile, placutele si etrierii frana spate.

Apropos de patania mea cu sabotii: sa NU te puna pacatul sa iei saboti si/sau placute de frana marca Bosch!!!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa ne dai un link cu patania sa stim de ce sa ne ferim de bosh? intreb deoarece n-am saboti, dar sunt curios ce au placutele sau discurile bosh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-nteleg cum ai facut prostia sa apesi frana fara sa ai tamburii pe spate. Nu te-ai gandit ca pusca de-acolo pistonasele din cilindri?

man, uite ca am putut, in necunostinta de cauza. habar nu aveam cat de mult se pot deplasa tamburii la o singura apasare de pedala. macar, bine ca si-au revenit.

Exista insa un mare DAR: trebuie sa verifici daca puntea ta spate este prevazuta si cu urechile in care se vor sprijini viitorii suporti port-etrier. Daca nu, in calculele tale trebuie sa pui la socoteala si o punte spate.

si in afara de a da jos roata, mai e si o alta solutie? ca, sincer, imi e lene sa o dau iara jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie dată jos. Trebuie să o pui pe un canal şi să te uiţi cum este

post-2063-0-67146000-1289803673_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare...am si eu o problema cu franarea, dupa ce apas frana imi ramane putin blocata frana si revine mai greu pedala nu ramane pedala lipita de picior ca la alte masini din ce cauza poate fi? a mai patit cineva? cumva poate sa fie de vina plosca de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua domnilor,

Azi dimineata am avut o "cumpana" ca sa-i zic asa si anume: am plecat hotarat pana la piata sa cumpar ceva si zic sa iau si masina ca ma misc mai repede. Pornesc, intorc in parcare si dupa vreo 40 de metri (eram in treapta a 2-a), urmand o curba (cum sunt aleile intre blocuri: dreapta si apoi imediat stanga), un tip cu o dacie care venea din sens opus imi taie calea, adica nu-mi lasa loc pe unde ar trebui sa pot sa virez dreapta pe langa bordura. L-am vazut din timp si am franat preventiv sa-l astept sa treaca si sa pot sa continui si eu. Ceea ce ar trebui sa fi fost ceva simplu a devenit complicat pt ca nu mi-au tinut franele si ma duceam in el de n-ai vazut....... pedala era tare, am actionat-o de mai multe ori fara efect, am virat spre bordura si cred ca am trecut la cativa centimetri de spatele lui. Masina s-a oprit pana la urma cred ca si din cauza bordurii in care m-am bagat. Imediat dupa asta frana a inceput sa tina asa cum o face de obicei. A mai patit cineva asa ceva? De la ce-o fi? Masina are 125k km si are lichidul, placutele, sabotii schimbati. Mentionez ca i-am dat cheie si am plecat brusc fara sa mai astept cateva secunde macar asa cum se intampla de obicei. Nu stiu daca pe loc, la pornire sau pana la fata locului am mai calcat frana....

Astept pareri...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant ce povestesti. Pe mine gandul ma duce la sistemul de vacuum al servofranei DESI lucrurile sunt ciudate.

Adica, chiar daca s-ar fi spart ceva conducta etc etc, n-ar fi trebuit sa ai vacuum nici dupa prima frana.

Eu zic asa: vezi ca in servofrana intra un furtun de vacuum. Porneste de acolo si parcurge tot traseul pana la galeria de admisie. O sa dai pe el si de o supapa unisens. No, verifica sa nu fie spart nimic pe-acolo. Asta in primul rand.

Si vezi daca mai poti reproduce defectul, adica vezi cum se comporta din nou la prima frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a mai facut asa sambata dupa imediat ce am plecat de la spalatorie. Eram la vale pe un asfalt relativ umed si voind sa intru la o benzinarie am franat, pedala tare si parca nu se oprea. In acelasi timp am simtit ca se blocau la franare niste roti, cred ca cele din spate dar rezultatul era nemultumitor. S-a simtit ceva cand am apasat cu forta cam ca la o dacie fara servo. O sa verific ce ai zis si revin cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai incearca ceva, asa ... ca sa fim siguri. Dupa un drum prin oras, ceva, eventual mai lung, cand te dai jos din masina pune mana pe jantele din spate si vezi daca-s calde in centru. Sa nu cumva sa cautam pe la vacuum si defapt sa fie vreo problema pe la saboti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! azi mi-am schimbat placutele. am pus ferodo premier.

placute 120 de lei

manopera 49 de lei

_____________________

Total: 169 de lei.

acum trebuie doar sa am grija cum franez, pana se "aseaza".

PS: cablu la frana de mana, acolo intre scaune, are un "U" de care se prinde cel de-al doilea cablu, corect? la mine U-ul ala nu sta in pozitia corecta, drept, ci sta intr-o parte, ceea ce duce la franarea mai accentuata intr-o parte. WTF?? si dupa ce las frana de mana in jos, masina trage usor drepata, ceea ce ma face sa cred ca e infranata dreapta spate, deoarece am refacut feometria rotilor de curan, anvelopele sunt schimbate si sunt toate 4 aceeasi natie, etc. am sa vad ce e cu ele cand am sa mai dispun de fonduri. deocamdata pass, caci tre sa fac si revizia peste vreo mie de km :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i bine ca sta "cantarul" ala intr-o parte. Este foarte probabil ca un cablu de frana de mana este blocat si nu mai revine la pozitia de repaus. Este musai sa apelezi la un tehnician pentru diagnosticare si eventual inlocuire cabluri.

HINT: daca o sa ai nevoie de cabluri vezi ca se gasesc destul de greu after-market. Inainte de a lua suna si la reprezentanta sa vezi pret (posibil sa ai si discount pentru masini segmentul 2). Eu am avut surpriza sa gasesc mai ieftin la reprezentanta, undeva la 50 si de RON bucata (si mie mi s-a blocat unul) iar aftermarket mai jos de 65ron nu mi-a dat nimeni pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pai, daca ne luam dupa site-urile de piese, situatia ar sta cam in halul urmator:

-set placute fara senzor: 120 lei (textar, bosch, ferodo)

-set discuri: 160-170 lei/buc (zimmerman, bosch, ate)

-etrieri: 1200 lei??? (lpr) aici, mai bine cautam la dezmembrari, impreuna cu discul acela din spate, presupun un cost de 200-300 lei amandoi;

-accesorii etrier: 20-100 lei.

daca tot se dau rulmentii jos, ii si schimbam, deci mai adaugam 2x260 lei (fag).

sa nu uitam sa schimbam si cablurile franei de mana: 100 lei amandoua.

total: 1500 lei aprox (sper sa nu vada si nevasta-mea calculul asta :D).

salutare!

intr-una din zilele trecute, neavand ce face (pur si simplu), am dat o fuga pana la un depozit de piese din dezmembrari, aflat nu departe de zona unde locuiesc. si cautand ceva piese (gen plafoniera, broasca usa sofer, etc.), mi-am adus aminte sa intreb si de etrieri pentru spate. raspunsul a fost ceva de genul: nu mai bine iei o punte spate cu totul, de la o fabia hatchback din 2004? pret: 200 euro, cu etrieri, discuri, rulmenti cu senzor abs (oricum eu nu am abs), intr-un cuvant, completa.

asa ca calculele de mai sus (scuzati cacofonia) s-ar reduce foarte mult in cazul acesta. din pacate, nu am putut sa o vad, ca sa stiu in ce stare sunt discurile si placutele, dar pretul nu mi s-a parut exorbitant.

Modificat de CrW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca le-ai cumpara toate noi, trage [cenzurat], sar de 200 de euroi bine (fara sa calculez si puntea), acuma ce sa zic, daca te papa sa ai discuri si pe spate.....nu stiu ce sa zic, eu cred ca nu s-a deochia daca are tambure pe spate, mai bine imi faci mie o donatie...... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare!

am o intrebare: ce etrieri se potrivesc pe puntea spate a fabiei? adica cei de golf 4, polo, octavia 1, leon, se potrivesc?

am descoperit ca am gaurile de prindere si mi-a re-incoltit ideea de a ma trece pe discuri. si asta ar trebui sa o fac urgent, pentru ca sabotii mei sunt aproape de metal..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in una din vizitele mele la service la puntea spate a unui Polo IV(model 9N) cu discuri si parea a fi aceeasi punte cu a Fabiei 6Y. Insa de la "parea" pana la "era" mai e cale lunga. Deoarece si eu ma gandesc la un upgrade pe discuri inca de anul trecut, cred ca voi lua ruleta si voi masura macar dimensiunile intre gaurile prevazute pentru etrieri. Apoi am sa purced in a cauta componentele necesare prin parcurile de dezmembrari din apropiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu cateva bubite cu franele. De mers merg bine adica prind bine zic eu dar am anumite zgomote nasoale.

1. Scartaie, mecanicul mia explicat ca placutele de frane sunt tari si de aia scartaie cand se incalzesc mai tare. Daca ar fi fost placutele moi nu scarataiau dar se mancau mai repede.

2. De la roata dreapta-spate(tambur) si aude un zgomot ca de arc care se preseaza si depreseaza(intelegi voi ce vreau sa spun). Acest zgomot se aude in timpul franari desigur. Mecanicul mia desfacut a curatat tot pe acolo(nu cred ca a uns cu spary sau vaselina) a frecat putin cu smirghel interiorul tamburului(unde vine sabotul) mia spus ca totul e in regula(cu 1 luna si ceva inainte schimbase rulmentul la aceasi roata). In orice caz frana merg dar zgomotul ala de arc nu prea imi face placere. Mia venit azi o idee: ar putea fi usor deformat tamburul deci sa nu fie rotund calumea si atunci deformarea aia impinge sabotul si astfel se aude zgomotul de arc presat?

Imi cer scuze pt eventualele greseli de scriere dar imi cad ochii`n gura si vroiam neaparat sa va intreb cum as putea rezolva problema. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pana la urma a trecut cineva de la tambure la discuri??? Eu vreau sa fac treaba asta cat de curand, dar am vazut pe net ca sunt etrieri pe spate pentru roti de 15 si roti de 14. SI cand ma duc sa intreb la magazin imi cer seria de sasiu si degeaba le explic eu ce vreau sa fac ca tot insista pe serie. Am vazut ca Jacku a avut o fabia si avea exact rotile pe 14 cum le am eu! Totusi nu as vrea sa cumpar etrieri noi si sa nu se potriveasca! Ma ajuta cineva cu o informatie, serie de sasiu ?! Va rog frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan se pare ca nu a facut nimeni asta, dar pentru discuri frana fata recomand brembo max. Le am de aproape 1000km si sunt foarte multumit de cum franeaza masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat pe fata Ate Power disc si placute ate, dar inca nu le-am pus, vroiam sa le pun pe toate in acelasi timp. Plus ca le-am luat la un pret super bun 500 ron discuri + placute ! Chiar nu mai are nimeni o fabie cu roti pe 14 si discuri pe spate??? Vroiam doar seria de sasiu si de restul ma ocupam eu !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce pornesc de pe loc, apuc sa fac cam vreo 5-10 metri clipoceste becu de la frana de mana si piuie ceva si azi mi-a facut de mai multe ori si in mers. Am dedus ca ar putea fi de la lichidu de frana. Atasez o poza mai jos sa vedeti cat lichid mai am si sa imi spuneti ce credeti. Dupa ce se schimba lichidu tre stearsa eroare cu vag-com?

P.S:Sper ca se vede clar unde e nivelu. Si eu ma asteptam sa vad un min si max pe borcan dar se pare ca nu.

post-87483-0-02688800-1309714152_thumb.j

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sub minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxim-ul este un pic peste acea dunga/imbinare a borcanului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!