Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Da...am uitat sa specific.

Pe ambele parti am fuzetele schimbate (am pus second dar au doar 40miikm)

Tocmai de aia le-am schimbat ca-mi huruiau rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, in cazul asta.....

Totusi, cat de sigur esti ca atinge placuta pe disc? Pentru ca, sa fiu sincer, situatii similare nu prea am intalnit.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nici eu nu am intalnit,si pricep ceva mecanica.

Banuiesc ca ar fi placutele pt ca e sunet de frecare .

Deci nu e bataie....e un sunet de frecare constanta cand trag dreapta si cum las putin de volan dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,sunt nou pe forum,am si eu o fabia 1.4 MPI (atz).Masina are 119.000 km si voiam sa ma uit la sabotii de frana de pe spate sa vad in ce stare sunt.Are cineva vreo fotografie sau modalitatea prin care se dau tamburii jos si in cazul in care ii schimb ce producator este mai bun??? Va multumesc mult

Modificat de ciopren
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai jos roata

pe tambur este un surub cu capu in cruce il desfaci

si apoi usor tragi de tambur inspre afara ....daca nu merge cu mana ( la mine a mers ) ii dai 2 3 ciocane si o sa iasa.

Ps. sa nu ai frana de mana trasa cad vrei sa dai jos tamburu ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat azi saboti. Aveau 170000km. Parghiile erau atat de inepetinite incat abia le-am miscat cu 2 maini. pe masa la reprezentanta. Curatat, pus saboti noi Ferodo, reglat, facut test de drum, urcat pe stand de franare... 180 Ron. Spre norocul meu nu au fost alte probleme, rulment sau piston receptor.

Recomand ca din cand in cand sa mai desfaceti tamburul pt putina curatenie si spray degripant pe la parghii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu recomand spray degripant. Nu face decat sa atraga precum un magnet praful de la saboti. Consider ca o curatare periodica prin suflare cu aer comprimat si spalarea cu un spray de frane (cu alcool) este mai mult decat suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai jos roata

pe tambur este un surub cu capu in cruce il desfaci

si apoi usor tragi de tambur inspre afara ....daca nu merge cu mana ( la mine a mers ) ii dai 2 3 ciocane si o sa iasa.

Ps. sa nu ai frana de mana trasa cad vrei sa dai jos tamburu ..

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Azi am parcurs un drum cu serpentine si la un moment dat cand am luat o curba mare mai din scurt mi s-a aprins martorul nivelului lichid de Frana/cel care se aprinde cand trag frana de mana (de fapt a licarit), insotit de 3 bipuri. A fost ok... dar pana am ajuns inapoi in Bucuresti la orice franare mai tare a inceput sa-mi palpaie martorul si sa piuie. :(

Nu am ABS si nici senzor de uzura pentru placute.

Aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul lichidului de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul lichidului de frana. Trebuie completat cu specificatia DOT4 dar in acelasi timp trebuie facuta si o verificare la sistemul hidraulic de franare, sa nu existe pierderi de lichid (in general pe la cilindrii de frana spate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Am desfacut ieri tamburul pe spate pentru o mica curatare inainte de a veni iarna.

Desi saboti au cca 3 luni de cand i-am schimbat ,am observat ca unul din cei 2 saboti se uzeaza mai tare (practic are jumatate din grosimea celuilalt) E vorba de cel orientat inspre fatza masinii.

Din ce cauza se uzeaza unul mai tare? Nu e firesc sa se uzeze la fel?

Exista vreo parghie de reglaj ceva,vre-un excentric de unde se pot regla cum era la dacie?

Precizez ca pistonasele functioneaza,arcurile la fel,totul e gresat si curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cilindrul de frana nu e paralel cu suprafata de rulare, e montat inclinat. De regula, in una din parti se gripeaza pistonul si forta de franare nu mai e repartizata uniform pe ambii saboti. De aceea ai sabotii uzati neuniform.

Dar, din ce imi aduc eu aminte, se gripeaza pistonul care e orientat in sus, nu cel din jos. Din documentatia skoda, reiese ca pistonul orientat usor in sus, este spre fata masinii.

Ar fi bine sa demontezi tamburul si sa vezi daca la franare sunt actionati ambii saboti, in mod egal.

Daca e gripat, demonteaza sabotii, incearca sa degripezi pistonul, si daca are urme de gripare pe el, incearca sa-l freci cu o bucata de lemn. La fel si locasul din cilindrul de frana. S-ar putea sa ai nevoie si de un rand de garnituri noi pt cilindru. Sau poti schimba tot cilindrul, ca parca e pana in 100lei, undeva pe la 50-60lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni.

IMi poate spune cineva care e motivul pt care la virare stransa si relativ peste 50km la ora imi freaca placutele E frecare nu bataie.Ca si cum ai da cu smirghel pe un fund de oala.?

Nu stiu ce se intampla dar de cand am schimbat placutele la franare imi freaca ceva....banuiesc placutele(exact asa suna).Desi daca sunt montate corect nu ar avea voie sa isi schimbe pozitia la viraje.

-tabla aparatoare -verificat

-janta -verificat

-etrier prins corect- verificat

-furtun frana sau alte cleme-verificat

-placute puse corect-verificat

-etrier sa lucre-verificat

Pricep mecanica insa nu reusesc nicium sa imi dau seama ce freaca la curba.

Tot ce am scris sus e verificat

Frecarea mi-a aparut decand am schimbat discurile si placutele cu unele noi.

P.S sa fie din planetare?.........planetara cam bate sau agata nu freaca nu?

Incearca sa ridici fata masinii, vireaza rotile la maxim (stg. si dr.) si invarte de ele. Nu e metoda sigura dar e o metoda. Am mai vazut asemenea cazuri.

Modificat de Tonyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

poti sa mai strangi frana de mana..asta am facut eu acum vreo 3 zile..

scoti din spate scrumiera sau ce e aia si acolo vei vedea 2 cabluri si putin mai in fata o piulita..ai nevoie de o cheie de 10.. frana de mana sa fie jos cand strangi piulita (spre dreapta).. dupa preferinte dai cat vrei... de vreo 20 de ori sa-ti prinda la a 3-a a 4-a treapta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceeasi problema am si eu cu frana de mana. am schimbat sabotii la roata din stanga (urmeaza si in dreapta) iar acum pe partea asta nu tine deloc deloc. in dreapta tine foarte putin. am strans si cablu de la scrumiera, cum a zis bgy la maxim, pana s-a terminat filetul dar nimic. sa speram ca o sa isi revina cu timpul.

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca are si autoreglaj. Dupa ce schimbisi pe partea cealalta, pentru a "autoregla" sabotii, manualul zice asa:

Se apasa de cateva ori pedala de frana, apoi se trage la maxim si se lasa frana de mana de 3-4 ori.

Ia vezi dupa cum se comporta.

S-ar putea sa fii nevoit sa mai slabesti din acel surub.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleo numai prostii faceti. Andrei, cum nene sa schimbi numai intr-o parte si cum sa te apuci sa strangi surubul ala la maxim? Poate te trezesti ca-ti raman franele blocate. Nu trebuia sa umbli sa reglajul din interior nici dupa ce ai schimbat ambii saboti. Trebuia sa-l lasi asa; faptul ca ai pus saboti noi compensa cu intinderea in timp a cablurilor si frana de mana ar fi trebuit sa tina undeva la 4-5 maxim 6 dinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ca nu e bine ce am facut? :)) Lasa Blitz, nu e problema ca de cand am schimbat sabotii pe stanga am mers doar un km sa vad cum e si de atunci masina sta in garaj. Sper ca maine seara o sa schimb si in dreapta si atunci o sa fac ce ai zis, adica sa ii las asa :)

hai sa va pun si o poza sa vedeti ce nu ati vazut...

post-11924-0-82576300-1289511961_thumb.j

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

acu' cateva saptamani, m-am apucat sa desfac tamburii sa curat pe acolo si sa vad in ce stare sunt sabotii. problema a aparut la tamburul drept, cel care mi se blocheaza iarna, si a constat in faptul ca nu am putut de nicio culoare sa scot tamburul. la stangul a mers repede, 2 ciocane si il aveam in brate, la dreptul nu. si am incercat si sa-l bat, si sa tin cu un mops de butuc si sa rotesc tamburul fata de rulment si nu am reusit. am pus si lichid de frana la imbinarea dintre tambur si butuc (unde se centreaza roata) si tot degeaba.

aveti voi ceva idei, ca vine frigul si trebuie sa ii fac ceva...

multam!

ps: am sunat si la reprezentanta, iar pretul operatiunii nu m-a incantat deloc: 150 lei doar pentru desfacere si ungere ghidaje, etc. dupa parerea mea, e cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica daca am desfacut piulita aia de strangere a franei de mana? aia da, am desfacut pana aproape de maxim. mai era si altceva de desfacut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e clar ca nu ai facut.

La saboti (adica sub tamburul de frana) exista un sistem de autoreglaj, cu o pana care coboara pe masura ce sabotii se uzeaza. Dupa ce desfaci surubelul care tine tamburul de rulment, cu o surubelnita bagata printr-una din gaurile de prezon, trebuie sa ridici acea pana in sus. Cum te uiti la tambur, pana se afla spre fata masinii. Daca te uiti cu o lampa prin gaurile de prezon o sa o vezi, are agatata de partea de jos un arc vertical. No, se ridica pana aia si pe urma ies tamburii minunat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mmda, imi dau seama acuma ca nu am facut ce trebuie. e vreun risc sa stric ceva daca nu bag cum trebuie surubelnita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-ti sara arculetul ala de pe pana. Dar o sa vezi cand dai jos si o sa iti dai seama cum sa-l pui la loc.

Sau, du-te si tu cu o tuica fiarta la saboteur si poate te ajuta :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!