Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Am comandat discuri si placute ATE normale, lichid de frana ATE; a sosit comanda, totul ok, am platit.

Vineri merg sa fie montate, impresii dupa plus ca va trebui cumva sa le si rodez catusi de cat; de sapt viitoare prin Buc sa te tot astepti la frane bruste, ce deh se termina concediile, se pregatesc scolile, ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am si eu o intrebare mai ciudata:

Stiti cum pot verfica simplu si eficient daca am pierderi de vacum? Ma intereseaza de la pompa de vacum la servofrana in mod special.

 

Ori e placebo ori nu dar uneori mie mi se pare ca e mai tare pedala, in special in aglomeratie cand tot franezi si turezi mai putin. Toata lumea care a condus masina imi spune ca frana e brici.

Alta chestie parca in unele situatii cand franez pana opresc pe loc(semafor/parcare) mi se pare o schimbare de turatie a motorului dar e foarte greu de sesizat.

Motorul este 1.9 SDI. Mentionez ca e lipit bine furtunul de pe pompa de vacum, in schimb cel care intra in tulumba mi se pare ca se misca.

Multumesc. :beer:

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se pare ca nu stie nimeni despre verificare pierderii de vacuum iar eu nu am reusit sa fac rost de un manometru.

Cam ce valori ar trebui sa avem?

 

As putea schimba pompa de frana cu una de pe tdi? unde am vazut ca au pistonul central mai mare, astfel cred eu ca ar creste modularitatea pedalei. Fizic se potriveste?

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De cand am schimbat rotile de iarna, am sesizat la franare un zgomot puternic metalic. cand le aveam pe cele de vara sesizasem faptul ca in momentul franarii volanul trepideaza. La ultima vizita in service din toamna 2015 mecanicul mi-a zis ca trebuie schimbate discurile la primul schimb de placute pt ca sunt uzate. Acestea au fost schimbate in 2013 (discuri si placute Brembo), dar cred ca s-a ovalizat.

Ce imi recomandati?Sa le schimb? Sau sa echilibrez rotile intai sa vad daca zgomotul persista la franare?(nu le-am echikibrat de vreo doi ani). Pot afecta alte piese sau ansamble ale masinii mergand astfel cu ea?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca varianta echilibrare.

Daca nu va fi nici o imbunatatire, discuri plus placute noi.

Probabil uzura prematura a bieletelor de directie, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am rezolvat problema prin schimbarea discurilor si placutelor de frana pe spate. Am luat ATE. Discurile erau distruse, probabil s-au ovalizat dupa ce am condus asta vara pe o  ploaie torentiala vreo 40 km pe autostrada. Apa baltea pe asfalt si eu mergeam cu 80-90 la ora cand altii trageau pe dreapta sa se opreasca ploaia :)

IMG_20160304_171452.jpg

Modificat de sory4u2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 8/26/2015 at 10:39 PM, Aer Curat said:

Am comandat discuri si placute ATE normale, lichid de frana ATE; a sosit comanda, totul ok, am platit.

Vineri merg sa fie montate, impresii dupa plus ca va trebui cumva sa le si rodez catusi de cat; de sapt viitoare prin Buc sa te tot astepti la frane bruste, ce deh se termina concediile, se pregatesc scolile, ....

Dupa ~6,5k km pot spune ca a fost o alegere buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat astazi pistonasele din etrierii spate + garnituri.

Am aerisit franele pana nu a mai venit aer.Pedala era moale..aproape in podea.Am dat o tura cu masina am aerisit iara a iesit putin aer de doua ori la ambii etrieri,pedala era mai ok dar nu  perfecta.

Cum sa aerisesc ca sa  am frana ca inainte?

Lichid am folosit dot4 ATE ca si cel din sistem,aer nu a prins prin vasul de lichid pt.  ca am tot completat.

Problema asta nu am avut o la alte masini....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerisesti tot sistemul nu doar spatele. Incepi din spate si termini cu fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, oricum la asta m am gandit si eu  sa fac maine(azi).

Dar de unde sa ajunga aer la etrierele din fata sau chiar la pompa?Asta nu inteleg....

La audi am schimbat etrierele spate cu unele noi,le am aerisit si salut totul a fost ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se face aerisire la toate rotile, inclusiv tragi frana de mana ca sa impingi si mai tare aerul pana la etrierii spate, e mai usor in 2, unu-l face pedala si cu pedala apasata maxim dupa ce ai dat la pedala, desfaci aerisitorul usor, sa iasa aerul, repeta operatia de 3-4-5 ori (cu datul la pedala/deschis) la fiecare etrieri, incepand cu cel mai distant fata de pompa abs/bidonul de lichid de frana.

 

Ca sa-ti usurezi munca si sa vezi progrese, e mai simplu daca bagi un furtun transparent pe aerisitor si desfaci, si vezi cum ies bule de aer, in felul asta nici nu risipesti asa mult lichide de frana, si nu curge tot pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt service care au un aparat dedicat cu care aerisesc frinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aerisit astazi toate franele, a iesit aer la etrierele din spate,dar la fata nimic.

Pedala e mult mai ok dar nu cum era....mai aerisesc maine odata.

Puteam face in service,dar era loc minim peste 5 zile.Imi strangea un etrier pe spate,cum circul zilnic cu masina terminam rulmenul de pe partea respectiva.

Initial am vrut in service ca ma costa pana in 100 lei manopera dar nu aveau loc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt. tutorial!

La mine problema e cu aerisitul nu cu reconditionarea lor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai aerisit odata franele pe spate,evident a mai iesit foarte putin aer pe la unul dintre etrieri.Acum frana e ca si inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

 

Am schimbat placutele pe fata si cablurile de la frana de mana. Inca nu franeaza asa cum sunt obisnuit, era si de asteptat, insa personal am impresia ca merge usor infranat, iar din buletinul atasat se vede totusi o rezistenta la inaintare usor mai mare pe spate. E totul ok ? Isi va reveni 'de la sine' sau sa merg sa ii rog pe cei din service sa mai arunce un ochi la masina ?

IMG_3317.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au strans prea tare cablul pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad, dar in ciuda acestui fapt, tot acolo e si forta de franare mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai forte de frecare diferite, materiale deja incalzite pe dreapta, mai putina forta necesara opririi.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeriseste franele, poate a intrat aer la introducerea pistonaselor, pistonul poate forta garnitura si sa bage aer in etrier, la fel am patit am patit cand am pus discuri si placute noi pe fata si am bagat mult pistoanele.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios cum o rezolvi ca am o problema asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ~300km (oras+europeana), pot sa spun ca franele sunt ok. Nu am mai urcat-o pe un stand de frane sa pot sa postez niste valori, dar sunt multumit. Nu se incing rotile, totul pare a fi ok. Masina nu are ABS si nici discuri pe spate. Am facut vreo 2 probe de 'franare de urgenta' de la viteze relativ mici (50-60kmph), nu am reusit sa blochez rotile (inca sunt ok anvelopele si nici nu vreau sa grabesc inlocuirea lor), sta dreapta, nu trage stanga dreapta, nu fuge fundul, chiar imi place. Acum am niste probleme electrice cu ea si incerc sa le rezolv + incepe sa se auda zornaitul distributiei. Am sa o las sa isi faca de cap o perioada. Urmeaza sa am o perioada cu niste costuri de reparatie destul de mari (cand a fost altfel?!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna , dupa ce vineri am ramas fara frana, sambata am schimbat sabotii pe spate (feroudul era cazut in interior si bloca roata ). Dupa prima franare puternica mi s-a aprins martorul ABS+ASR pe bord (care nu se mai sting ) . Pedala are un comportament foarte ciudat ... De unde poate sa-mi apara aceasta problema ? Rezolvari ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza ce zice? Probabil ai un senzor de ABS busit. Ce are pedala, mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!