Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Azi o sa incerc din nou, sa vad clar de la ce apare, dar curios lucru e ca daca las jos frana de mana, nu mai face asa pe spate, 

Verific si revin cu detalii, 

Ce nu mi-a placut la acst sistem de franare pe spate e ca sa montezi ansamblul de saboti ,trebuie sa dai jos etrierul,altfel te chiunui zeci de minute

pana reusesti sa-l potrivesti.

Corpul etrierului e din aluminiu iar pistonasele sunt din metal, combinatia perfecta pentru o uzura prematura a etrierului.,noroc ca nu sunt scumpe.

Modificat de cristianro99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Revin din nou, Scartitul vine de la franele de pe spate,de-abia astazi mi-am dat seama cand am ridicat pe cric roata spate stanga , am tras frana de mana cam pe jumate, si am pus roata la loc, cand am strans fiecare prezon pe rand ...scart, inca un prezon......scart, mentionez ca tocmai din aceasta cauza in ideea ca o sa scap de aceasta scartaiala, am schimbat la ambele roti etrier Bosch+ saboti Bosch + tambur Starline,dar tot nu am scapat de asa ceva.

Parca zici ca e masina din filmul cu desene animate Fred si Barney, un sistem de frana tare deficitar, facut de mantuiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si placute de frana care scartaie la rece, incalzeste si tu frana pe spate si vezi daca mai face, mergi putin cu frana de mana trasa usor pana sa incalzesc tamburii, daca nu mai scartaie nu ai ce le face decat alti saboti cu ferodo mai moale (cei care se uzeaza repede).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Am incercat si asa, si dupa aceea am incercat din nou, la fel face, ar fi trebuit sa iau ATE, sunt un pic mai moi, nu m-am gandit ca o sa obtin acelasi efect,

ma gandesc cum sa fac sa o modific ca sa nu mai scartaie, este ca si cum sabotii pe interior ,preseaza pe interiorul tamburului si cand vrei sa invarti de roata ,in interior sabotii aluneca foarte putin , dupa aceea iar prind pe tambur , si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu sunt reglati bine si ating daca zici ca suna cand incep sa se miste tamburii...

 

Vezi ca sunt producatori de placute si saboti care vand cate 2 variante dintr-un model, adica premium, care sunt dure si franeaza mai bine la forja dar scartaie ca la rally, si varianta low price care sunt moi si nu uzeaza asa repede discurile/tamburii, dar le schimbi mai des pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt patit cu tambure Starline, aceleasi simptome : cand prindea sabotul cand nu, plus o hrascaiala la primele pedale de frana. tambure noi Starline iar dupa 2 luni i-am dat jos si am pus originali din dezmembrari, care aratau foarte bine. Am schimbat tot atunci si sabotii (Bosch) si cilindrii de frana si totul e bine acum.

Imi pare rau ca atunci cand am schimbat ambreiajul am pus tot Starline, nu patineaza, merge bine dar pedala tine tot sus, adica trebuie sa dau drumul la pedala mai bine de jumatate ca sa prinda, dar asta e alta poveste pentru alt topic. Ideea e ca, in masura posibilitatilor, e bine de achizitionat piese de la branduri cat de cat cunoscute in domeniu. Seara buna!

Eu sunt patit cu tambure Starline, aceleasi simptome : cand prindea sabotul cand nu, plus o hrascaiala la primele pedale de frana. tambure noi Starline iar dupa 2 luni i-am dat jos si am pus originali din dezmembrari, care aratau foarte bine. Am schimbat tot atunci si sabotii (Bosch) si cilindrii de frana si totul e bine acum.

Imi pare rau ca atunci cand am schimbat ambreiajul am pus tot Starline, nu patineaza, merge bine dar pedala tine tot sus, adica trebuie sa dau drumul la pedala mai bine de jumatate ca sa prinda, dar asta e alta poveste pentru alt topic. Ideea e ca, in masura posibilitatilor, e bine de achizitionat piese de la branduri cat de cat cunoscute in domeniu. Seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu 3 intrebari, se pot pune pe fabia combi 2005 discuri de frana pe spate in loc de tambure? masina este echipata cu abs si asr, se poate pune si esp? (ce implica?) si daca tot am mentionat de abs, la masina mea, acesta controleaza si rotile de pe spate sau doar cele de pe fata?

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Tamburii pe spate nu au importanta ca sunt Starline sau altceva , pur si simplu sunt facuti dintr-un amestec din mai multe metale (rebuturi), astfel ca la o prima

ploaie ruginesc rau de tot, cei originali de pe masina, aveau sant facut pe interior iar sabotii erau Ferodo cei nituiti.

Pe stanga spate am scos foarte greu tamburul, pe spate dreapta a a trebuit sa tai cu flexul tamburul ca sa-l pot scoate, oricum in interior totul era foarte ruginit,

din cauza etrierelor din care curgea lichidul de frana.

Sabotii ATE sunt mai moi decat cei Bosch si sunt mai scumpi si mai eficienti decat Bosch, acum imi pare rau ca nu am luat ATE, (ma refer la cel original, nu la cel aftermarket facuti in Turcia).

Oricum ca parte mecanica este tare deficitara, astfel ca reglajul automat al distantei intre saboti si tambur nu este eficient deloc, a trebuit sa-l reglaj manual, prin incercari, si apoi ca fiind frana pe strada.

Daca sabotii apauca sa faca sant in tambur , atunci sa vezi munca la desfacut tamburul, zici ca e un sistem facut de un copil.

Etrierul ar fi trebuit sa fie pozitionat in partea de jos, cu posibilitatea de a lasa sa curga uleiul de frana pe jos , (cele foarte uzate)nu sa ramana in fuzeta.

 

@cashonly

Abs ar trebui sa ai pe toate cele 4 roti

Tamburul versus disc pe spate se puneau in functie de mai multi factori tehnici

ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am frane pe disc spate. Acolo unde cablul de la frana de mana intra in etrier exista o garnitura. Pe acolo se umezeste cu lichid de frana. Intrebare: Trebuie sa schimb etrierul sau se poate repara schimband garnituri sau alte consumabile?

Revin cu poze.

P.s: roata respectiva invartita cu mana prezinta zgomot metalic.Se freaca placuta pe disc.Nu se incinge.

Modificat de drkang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Cablul de mana nu intra in etrier

Parerea mea sincera e ca sa schimbi etrierul ,care costa 38 lei Bosch, asta doar in cazul in care reusesti sa desfaci conducta pe unde curge lichidul de frana,

La etrierul cel nou combinatia e cat se poate de buna ,adica corpul e din aluminiu si pistonasele sunt din metal moale, dar asta e,

Nu recomand ca sa schimbi doar garniturile, deoarece nu vor avea viata lunga.

Daca sabotii sunt uzati, recomand schimbarea lor cu altii noi mai moi gen ATE.

La mine pe interior totul era foarte ruginit, si a trebuit sa curat totul si apoi sa dau cu grund, cumparat  saboti si etrier  Bosch,, (sunt cam duri) dar poate o sa cumpar altii mai moi data viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep și atunci nu ma fac înțeles. Pe spate am plăcute de frana,nu saboti.Un etrier nou ma costa de la 250 ron in sus cu etrier vechi la schimb. La mana a 2a este putin peste 100 ron.

Cablul de la frana de mana este legat la capat la un sistem cu parghie ce actioneaza probabil cilindrul deci placutele de frana. Modelul este 1.4 16v 100 cp. Revin cu poze de dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Daca ai placute pe spate atunci trebuie doar sa schimbi garniturile  de la etrier, dar trebuie sa verifici daca pistonasul nu are joc in camasa,

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Vreau sa schimb tamburii si saboti de frana. Ce marca imi recomandati? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preferabil ceva cat mai bun sabotii Bosh sunt cam duri, Ate sunt ceva mai moi, iar tamburii preferabil ceva de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In viitorul apropiat (sau chiar f apropiat) va trebui sa schimb si eu discurile si placutele (puntea fata) la Fabie, plus lichidul de frana.

Discurile sunt cele venite in echiparea initiala a masinii, placutele au fost schimbate o data.

As inclina spre ATE, discuri + placute, insa nu-i batut in cuie. Chiar si asa, ce gama ?

Sunt deschis si altor variante/optiuni.

 

Personal, ma intereseaza sa asigure o franare cat mai eficienta, prompta, chiar daca ar fi in detrimentul perioadei de utilizare/viata a placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si TRW face componente de franare bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit discuri ATE de la 146 la 163 lei, iar ATE power disc 196 lei; preturi / buc..

Merita diferenta fata de varianta standard ? Este un plus de calitate (sau macar diminuarea riscului de ovalizare), are alta compozitie, etc., sau este abureala de mkt (acelasi lucru, cu alt nume si pret mai mare) ?

Placute ATE de la 126 la 134 lei, iar ATE ceramic 277; pret / set. La fel ca mai sus, merita ?

 

Discuri TRW 122 lei / buc, placute TRW 150 lei / set.

Discuri Zimmermann 143 lei / buc, placute Zimmermann 122 lei / set.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi pe ATE normal. NU lua powerdisc/ ceramic. In regim de mers obisnuit vei avea mari neplaceri.

 merita si zimmerman

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATE powerdisc cu plcute ceramice nu cauzeaza probleme la mers obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 2 masini am observat fenomenul... octavia 1.6tdi si alta marca. Fara frane puternice de curatare, se incarca discurile si vibreaza volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu fac asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil.

la fabia oricum e risipa de bani sa pui astea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele ATE ceramic sunt peste dublu ca pret si nu stiu cat de justificat ar fi; pe de alta parte un set de frane, realmente, ceramice este intr-alta liga de preturi.

Si de asta ma gandeam daca nu cumva este doar abureala de mkt.

Inclin spre varianta: discuri si placute ATE standard/normale, lichid de frana ATE dot 4 (apropos, cat intra in instalatie 0,5 sau 1L?).

Doar la discuri aveam o dilema daca sa fie cele standard sau power disc.

Nu stiu daca are sens sa caut lichid de frana dot 4 plus, sau dot 5, etc. Exista vreo diferenta intre lichidul de frana de la ATE, Febi, Motul (caracteristici, comportament) ?

 

Pentru mine este f important sistemul de franare, iar cum la Fabia nu este chiar cel mai eficient/prompt, cate o imbunatatire pe ici colo (discuri, placute, lichid, etc., fara a exagera si trece in partea cealalta), in conditi rezonabile de cost, ar rezulta intr-o ceva mai buna eficienta a franarii.

In traficul din Buc. (dimineata cand te grabesti si nu numai), dar si pe soselele din RO este mai mult decat recomandat sa ai frane bune.

 

Placutele cu care a venit masina din fabrica, daca-mi aduc bine aminte, au fost Pagid (nu am fost prea incantat de ele) si le-am schimbat pe la vreo ~49k km cu unele Bosch (nu aveau atunci pe stoc ATE); acum masina are 95,5k km, culmea e ca franeaza bine, dar uzura discurilor e vizibila si nu stiu cam cat mai duc.

 

Am sa incerc sa aflu pe OE ce anume vine (ca producator), in special la discuri, desi preturile sunt muuuult mai mari, iar eficienta/"performanta" .....

 

Principala mea retinere este vis a vis de ovalizare, am tot citit de diverse forumuri astfel de patanii; e drept ca nu stiu exact conditiile fiecarui caz (fiind mai multi factori ce pot favoriza ovalizarea discurilor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe discurile OE nu este specificat niciun producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok cum ai mentionat tu: ATE placute/discuri.

0,5 L.

Standard.

DOT 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!