Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Multumesc .

Dar uzura discurilorde pe fata cat este permisa ? Exista vre-un martor sau indiciu ce poate anunta cand trebuie schimbate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le masori cu sublerul sau micrometrul. 19mm e grosimea minima admisa a discului. La tine e sistem fs-3, cu diam discului de 256mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult - voi verifica . Cam cat lichid de frana este necesar sa-l inlocuiesc pe cel existent ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot eu raspund ... :D . Cam 1 litru DOT4 .

Doar ce l-am schimbat si eu si intradevar franele sunt mult mai ferme si sensibile , asa ca nu stati pe ganduri si schimbati-l dupa 2 ani .

In schimb mi se tot incalzeste burduful dreapta spate ,care doar ce a fost verificat de mecanic si am inteles ca ramanea blocat datorita cablului . Mi s-a recomandat schimbarea sabotilor si a cablului pe viitor .

Cat de grava este situatia incazindu-se cat de repede trebuie sa ma grabesc ?

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A mai demontat careva capacul de la tamburul franei de pe spate (ca sa il vopseasca) ? Vad ca sta prins in cateva suruburi .. de frana ? Necesita si reglaje ceva dupa demontare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand l-am vopsit nu l-am demontat , am izolat tamburul de restul caroseriei l-am curatat cu peria de sarma si smirghel si l-am vopsit destul de usor.

@plc: sa nu fie rulmentul , am vazut ca fabiile au probleme cu rulmentii in special cu cei de pe fata (si eu am patito)

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,cand se schimba lichidul de frana,se aeriseste si ambreajul??????am inteles ca si acesta functioneaza tot pe baza de lichid de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da. Nu stiu daca te-ai exprimat corect: "aerisirea ambreiajului".

In orice caz cred ca te-ai referit la inlocuirea lichidului de frana in sistemul de actionare ambreiaj. Da, se inlocuieste si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea am ambreiajul hidraulic ? Eu nu am vazut nici o pompa corespunzatoare......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uita-te deasupra cutiei de viteze, inspre fata, aproape de zona carter-ului ambreiajului sa vezi cilindrul receptor al sistemului de debreiere. Si ai sa vezi ca intra in el o conducta metalica si are si un aerisitor pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata ,am inteles acum.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de la ambreiaj la ce interval de timp se schimba ? Un DIY sau macar pasii de urmat pentru schimb se poate ?

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, nu stiu daca are rost un DIY. Eu am recomandat tuturor o vizita la service de reprezentanta. Acolo este o scula (pe care am descris-o parca aici in topic mai demult) care face o mare parte din treaba; adica impinge cu presiune din vas lichidul de frana nou, mecanicul nu are de facut decat sa desfaca pe rand toate aerisitoarele si sa astepte sa curga anumite cantitati de lichid. In felul asta lichidul de frana nou nu intra deloc in contact cu aerul. Nu cred ca este scumpa operatiunea in sine, sunati si intrebati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La servisul unde am schimbat eu lichidul de frana (50 ron operatiunea :Driver: fata de 120 ron cat imi cerea un servis apreciat exagerat de userii de aici ) aparatul ala "special" este de fapt un banal pistol de vopsit ce trage lichidul prin aerisitoare si il scoate prin duza de iesire .Cred ca o sa ma duc la ei sa ma rezolve ,tot DOT4 se utilizeaza si la ambreiaj ?

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o impresie proasta. Acel pistol doar aspira lichidul vechi din vasul de lichid. Atat. Este parte componenta a unui ansamblu mai mare care impinge lichidul cu o presiune anume, constanta, in instalatia de franare, dupa ce este aspirat lichidul vechi din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A trecut iarna..Atunci acuzam sunetele de la saboti...una roata parca ramanea usor franta...cat sa harjaie putin. Nu parea prea grav, mai ales ca acum 2 ierni am mai fost la reprezentanta tot pt aceeleasi parghii.

Bun, azi, asa din curiozitate am pus mana pe tambure. Cel de pe dreapta (cu probleme iarna) era incins de m-am si ars :) , celalalt era doar un pic caldut.

Ajung acasa, pun pe cric - roata cam infranta - nu se invartea liber... Dau jos si roata si capacul de la saboti... Capacul l-am scos cu greu pentru ca era tinut presat de saboti... Nu revin cum trebuie din cauza angrenajelor lor. Plus ca era cam ars/negru totul in jur. Clar de la faptul ca ating si se incalzesc f tare.

Am gresat un pic incheieturile si acum roata se invarte mai liber.

DAR...am observat ca unul din saboti e spart pe din-doua in dreptul niturilor de la jumate. E fisurat transversal :D . Celalalt nu e crapat dar are ceva ferodu zgariat.

Banuiesc ca s-a fisurat datorita temperaturii ridicate...sau nu stiu. :P

La celalalta roata nu am mai avut rabdare sa ma uit, dar se invarte liber, doar intr-un punct agata.

Risc ceva daca mai treg de ei? sau merg sa reprezentanta sa ii schimb cu piesa la schimb si 20% reducere?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi, eu zic ca nu-i de saga cu franele. Mai mult, de la temperaturile mari sa nu apara cumva si riscul de deteriorare a rulmentului, ba chiar si a cilindrului receptor de frana (daca nu s-o fi deteriorat pana acum-n-ai vazut, curge, nu curge?).

Parerea mea, indiferent unde te duci sa ii schimbi, mergi la o reprezentanta si comanda-ti set de saboti pe original cu piesa veche la schimb. Aia care sunt "cu piesa veche la schimb" vin complet si cu setul de parghii si arcuri etc etc, deci va fi totul nou acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e cilindrul dar curs nu e clar. Doar murdar, negru. La rulement m-am gandit si eu sa nu fie afectat... Nu il auda sa faca zgomot.

Ma ocup sa le schimb.

Nu imi e clar cu ABS-ul pe spate...stiu ca se discutase pe un topic. Unii ziceau ca au, alti ca nu au, alti aveau unde radio pe spate la ABS :beerchug:

LE: M-am programat pt luni la o reprez Skoda sa le schimb. Pana atunci o sa mai fac vreo 100km usor...

178 RONcu totul, inclusiv test de frane ulterior. Sabotii sunt Ferodo au zis baietii, nu sunt pe origial. Vin cu parghii cu tot normal. Tot atunci or sa verifice si ei eventuale alte daune cum ar fi cilindru sau cilindru receptor.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca nu chiar aici se incadreaza intrebarea mea, dar este urgenta.

In fotografia atasata se vede furtunul de vacuum cu supapa ce duce la pompa de frana, si la fel starea acestei furtuni. In partea cea incercuita din dreapta precis tragea aer fals.

Intrebarea este daca se poate inlocui cu alt furtun, sau numai original?

Daca se poate si alt furtun, ce furtun pot folosi? Daca tai ambele capete, cred ca va fi deja prea scurt.

Daca se poate pe original, imi poate spune cineva un cod, caci pe al meu ultimele 3-4 cifre sunt sterse.

Ar fi urgent raspunsul daca se poate.

Multumesc.

post-19564-1276878106_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe moment am rezolvat problema prin taierea bucatei fisurate din partea dreapta, si infasurarea in banda izolatoare a partii din stanga. Sper sa tina pana aflu o rezolvare finala.

Deci intrebarile initiale referitoare la acel furtun raman, doar ca deocamdata pot circula linistit, cred eu.

Cum am observat?

Aveam eroarea:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

Si unul dintre explicatii era aerul fals. Si mi-am adus aminte ca am avut dupa oprirea motorului un suierat de la pompa de frana, desigur doar cand capota era deschisa se auzea. Si am gasit ce era in fotografie.

Multumiri lui @120 L, cine mi-a confirmat categoric ca acel suierat nu trebuie sa existe.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu in ce masura poti gasi solutie de compromis la furtunul ala fiindca trebuie sa fie ceva similar, cu peretii rigizi pentru a nu se obtura atunci cand ai vacuum mare in el. Vezi cat costa dracia la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reprezentanta cam departe. Asa ca daca ma puteti ajuta cu un cod 6Q0.................... sa pot suna prin telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni.

IMi poate spune cineva care e motivul pt care la virare stransa si relativ peste 50km la ora imi freaca placutele E frecare nu bataie.Ca si cum ai da cu smirghel pe un fund de oala.?

Nu stiu ce se intampla dar de cand am schimbat placutele la franare imi freaca ceva....banuiesc placutele(exact asa suna).Desi daca sunt montate corect nu ar avea voie sa isi schimbe pozitia la viraje.

-tabla aparatoare -verificat

-janta -verificat

-etrier prins corect- verificat

-furtun frana sau alte cleme-verificat

-placute puse corect-verificat

-etrier sa lucre-verificat

Pricep mecanica insa nu reusesc nicium sa imi dau seama ce freaca la curba.

Tot ce am scris sus e verificat

Frecarea mi-a aparut decand am schimbat discurile si placutele cu unele noi.

P.S sa fie din planetare?.........planetara cam bate sau agata nu freaca nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul in rulment? Ai uitat sa scrii de el sau sa verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!