Jump to content
Sign in to follow this  
B_o_g_d_a_n

Sfat achizitie Passat B 5.5

Recommended Posts

bgd_b92

Nu te astepta sa gasesti o masina cinstita, fara manarii si defecte ascunse in targuri ; de km numai vorbim…

Share this post


Link to post
Share on other sites
radulix

Normal ca fara manarii si defecte ascunse nu pot trai unii samsari, asa sunt din nastere, pana nu fura si inseala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
HoriaRAV

Parerea mea e sa mergi pe 1.9TDI, eventual AVF-ul de 131CP, am una de 9 ani in familie, are aproape 300k km, este fabricatie 2002, in cei 9 ani am schimbat urmatoarele, releu semnalizare, senzor temperatura AC, pedala acceleratie, si compresor clima, si normal consumabile - nu va fi vanduta niciodata pentru ca de-a lungul timpului s-a dovedit a fi cea mai fiabila masina pe care am avut-o.

 

 

Daca gasesti un AVF cat de cat ingrijit, nu ai nici o treaba, trage foarte bine si este o masina fiabila, oricum eu nu as da mai mult de 3000E pe ea, ce trebuie sa stii totusi este ca motoarele PD consuma ceva mai mult, AVF-ul in Bucuresti ajunge undeva la 10-10.5 daca este foarte aglomerat, un 8.5-9 in conditii normale de trafic, iar afara un 6.5l/100km, ca mixt, sa zic un 7.5l/100km

 

In nici un caz nu iti lua 1.6 benzina, este extrem de puturoasa si consuma mult pentru nimic. 1.8 este ok, dar nu pe gaz, e bataie de joc sa iei un benzinar turbo si sa ii pui gaz, din cate stiu eu nu s-a pus gaz pe Passat B5.5 din fabrica, e posibil sa ma insel totusi.

 

Masinile pe care le-ai vazut cred ca au undeva la 100k km dati inapoi, o masina de 13 ani adusa din Germania are undeva la 300k km, si asta daca a fost la o persoana care nu facea vreo naveta de 300Km pe zi.

 

Am vazut A4 fabricatie Noiembrie 2013, adus in Romania in Ianuarie 2015 cu 189k km si masina nu fusese pe firma, ca sa iti faci o idee de cat se merge in Germania cu o masina.

 

Uite cateva B5.5-uri la care m-as uita eu in banii astia:

 

http://olx.ro/oferta/vand-passat-2001-ID3MhUC.html#4ae94f5cf4

http://olx.ro/oferta/wolksvagen-ID3RJPC.html#ad9da358a6

http://olx.ro/oferta/wolksvagen-ID3RJPC.html#ad9da358a6

http://olx.ro/oferta/volkswagen-passat-1-9-tdi-inmatriculat-ro-ID3Jxph.html#ad9da358a6

http://olx.ro/oferta/vw-passat-1-9-tdi-cu-131-cp-ID3C60n.html#f55327c18a

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Titlul topicului este destul de clar, cred.

Ramaneti, va rog, la subiect.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

daca tot esti decis pe passat motor 1.6 vreau sa te atentionez asupra consumului maricel, performantelor slabute si intretinerii scumpe.

Edited by lupo_bv

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

B5-urile sunt masini bune..dar stii cum este cu masinile astea oldies but goldies ? cele in stare foarte buna costa mult ! doar sa urmaresti foarte atent piata si sa le iei cu un mic compromis, gen probleme la caroserie pe care le remediezi din pretul negociat, probleme la bucsaraia samd..pe mine personal nu m-au deranjat consumabilele ( amortizoare / bucse / placute / discuri / etc ) care trebuiau schimbate pt ca tot odata mai negociezi si la pret, si ai ocazia sa pui tu piesele noi pe care le vrei ; asa, cele care sunt pe masina nu stii cat te mai duc ; dar este doar o teorie de-a mea..repet, mergi cu una, vezi cum ti se pare, da-i drumu si la clima cand o conduci ca sa vezi ce iti ofera si daca pt tine este ok, pt restul care sunt fan diesel sau motoare turbo numai conteaza ; eu nu mi-as lua motor mare in Romania, peste tot stai bara la bara si nu ai unde sa te folosesti de potentialul unei masini puternice ; nici macar circuite nu avem, pt pasionati...spor la cumparat si la verificat ; 

p.s : probleme au avut cu rugina la pasajele rotilor fata. daca te mai pot ajuta cu ceva da-mi p.m

Edited by lupo_bv

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Revin cu o intrebare: saptamana viitoare imi iau masina. Eram setat pe cateva Citroenuri C5 in principal datorita suspensiei hidro-pneumatice, insa fie sunt prea departe (ex.1, ex.2, ex.3), fie nu proprietarul raspunde la telefon sau la mesaje pe net (ex.4), fie ies din buget (5K Euro). Pacat :(

 

Din intamplare, am gasit un Passat B5.5 fix la mine in oras. Daca il da la 4.500 si masina se dovedeste a fi OK, il iau. Are TUV-ul facut, iar singurele defecte pe care le-am putut observa, e o mica pleznitura la sticla stopului dreapta spate (cca. 10 mm2) si mi s-a parut in lumina serii ca aripa dreapta fata avea alta nuanta de gri, usor diferita de usi.

Mai este unu', insa asta are km. mai multicei. Sincer, nici nu stiu pe care dintre astea doua l-as alege...

 

Daca mai aveti sfaturi sau alte variante (mobile.de, pe o raza de 100 km. in jurul codului postal 67354) le ascult cu placere.

Poate ma puteti ajuta sa inclin balanta cumva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

Primul e destul de chel, singurul avantaj ar fi km mai putini.

Al doilea e complet altceva - insa 2.5-ul din acea perioada nu avea niste probleme pe la axele cu came? Aici las cunoscatorii sa se pronunte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

E 2004 si e de 180 cai. Are axe de titan. Deci no stress. EU, dintre cele doua, daca nu sunt probleme de taxe/impozite, as lua 2.5-ul 4motion fara sa stau pe ganduri. 180.000km sunt nimic pentru motorul ala. Ti-o spun ca fost posesor de A6 cu 2.5 din 2005 si pana acum 2 luni. 

 

Unu, pentru ca are suspensie independenta pe spate si nu punte ca cel de 1.9 FWD - mai comfortabila dar si comportament stradal mai bun.

Doi, pentru ca 4motion - odata ce ai 4x4 nu o sa mai vrei tractiune fata. 

Trei, pentru ca 2.5-ul pe langa 1.9 are un feeling total diferit. merge f lin, e silentios, nu vibreaza la fel si iti da constant sentimentul de .. tanculet.

Patru, pentru ca e mai noua si mai dotata + ca arata mai bine. 

 

Singura diferenta in usor mai rau va fi consumul. cu vreo 2-3 l mai mult ca celalalt. Dar merita. Garantat. E totusi vareful de gama diesel la B5.5. AXR-ul e baza.. (101)

Edited by Andrei_Tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planetara

Vrei sa zici AVB(AXR e transversal). Si eu, ca si antevorbitorii mei, iti recomand pe cea mai dotata. O sa iti para rau data dai atati bani pentru o masina asa veche si nu o sa fie macar "full option" chiar daca are ceva km mai multi. Daca avea maxim 50k km era o treaba.

Edited by Planetara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Da Planetara, AVB. Am incurcat eu. 

 

Lasand dotarile deoparte, motorul, transmisia si suspensia fac toti banii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

cat costa piesele la suspensia aia smechera de la c5? nu cumva niste preturi waw de te trezesti ca dai 1000euro pe 2 amortizoare, 2 brate si 5 bucse?! e doar o intrebare, ma rog, un sfat sa te interesezi de acele costuri, sa nu te trezesti cu anumite surprize,

 

atentie si la taxa. masinile cu cutie automata au co2 mai mare, taxa la diesel eur4 ricum e mare, taxa la diesel cu co2 mare e deja imensa. iar taxa la un 2.5 diesel euro4 deja cred ca se duce spre 2000-2500euro.

Edited by bossake

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUFY

AVB este motorul de 1.9 TDI 101 CP. Motorul asta l-am avut eu pe Passat-ul meu B5.5.

Motoarele de 2.5 V6 TDI sunt: AKN de 150 CP utilizat intre 2000-2003, BDG de 163 CP utilizat intre 2003-2005, BDH/BAU de 180 CP utilizat intre 2003-2005.

Ca fost posesor de Passat B5.5 timp de 5 ani, pot spune un singur lucru: masini ca Passat-urile asta nu se vor mai face veci pururi. Masina tzapana, tanc, extrem de confortabila si cel putin la capitotul fiabilitate (aici intervine si gradul de ingrijire al masinii) nota 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dydu_kuf

Din ce vad, cel negru pare a fi de la proprietar si mai are si DPF. Nu stiu cat rulezi in oras, dar daca ar fi sa aleg, cu siguranta as alege V6.

Masinile frantuzesti si italiene au renumele care-l au, ieftine la achizitie, dar scumpe la intretinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Da, multumiri pentru sfaturile bune :) si mai ales la obiect.

O sa sun maine sa vad daca pot merge sa vad masina si revin cu impresii.

Consumul mai mare sau mai mic cu unu-doi-trei litri n-ar fi stres, cu atat mai mult cu cat in seara asta ma intrebam "in fond, de ce nu si benzina?" Impozitul si asigurarea sunt mai mici, pretul de achizitie e categoric mai mic, iar consumul de benzina, daca ar fi mai mare cu 4-5 litri la suta, asta inseamna fix 1 euro, adica, in 100.000 km., 1000 Euro, ceea ce nu e exagerat.

Revin :)

LE: dupa cum am specificat pe pagina anterioara, stau in Germania, masina va fi inmatriculata aici, deci valoarea timbrului de mediu nu face subiectul prezentei discutii.

In ceea ce priveste valoarea pieselor in cazul defectarii suspensiei hidractive, C5-ul are o reputatie de masina solida, mai ales cele din 2004. Asta cu "masinile frantuzesti ie ieftine la achizitie, da' scumpe la piese" e folclor, din ciclul "ALH-urile n-are moarte" :)

Acum conduc un Corsa C CDTI din 2004, nicio revizie nu a fost sub 250 euro (ulei si filtre, nimic iesit din comun) si e OPEL, nu BMW...

Share this post


Link to post
Share on other sites
waf

Mergi pe a doua varianta. E clar ca are multe plus uri fata de prima masina. Cred ca pretul de achizitie, in momentul cumpararii de noua, a fost aproape dublu la cea de a doua fata de prima.

Felicitari ca te-ai orientat catre acest 'tanc'. Intr-adevar, are dreptate colegul: masini ca astea (dpdvd al fiabilitatii) nu se vor mai construi vreodata. Cele de dupa 2005 (aici ma refer la generatiile de g5, passa b6, audi a4 b7..etc) au ceva plusuri la insonorizare mai buna, tot felul de gadget uri, functii...etc dar foarte proaste pe partea de fiabilitate.

Bafta la achizitie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtremu

Impozitul si asigurarea sunt mai mici, pretul de achizitie e categoric mai mic, iar consumul de benzina, daca ar fi mai mare cu 4-5 litri la suta, asta inseamna fix 1 euro, adica, in 100.000 km., 1000 Euro, ceea ce nu e exagerat.

Revin :)

E asa ieftina benzina în Germania? Eu zic sa mai calculezi o data. [emoji3]

Ot: cel de 2.5 mi se pare și mie cea mai buna alegere.

Edited by Xtremu

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

La o diferenta de 3%, -> ~ 3€ / 100 km -> ~ 3000€ / 100.000 km ;

2.5 all the way :)

Citroenul merita toti banii, e o limuzina care iti ofera un confort aparte, iar motoarele HDI sunt printre cele mai reusite ( ecomomice, rafinate, fiabile )

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Am calculat eu gresit, my bad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

Daca 2.5-ul este varianta ok, fara probleme de fiabilitate 100% mergi pe acela - nu se compara 2wd cu 4wd, 2.5 cu 1.9-le entry level, dotarile 2.5-ului cu celalalt

diferenta de bani e prea mica - merita cu varf si indesat pentru dotarile, motorul si transmisia "in plus"

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Mda... ala cu 2.5 TDI-ul nu raspunde nici la telefon, nici la mailuri, iar turcul ala vad ca a dat Passat-ul de 101 CP, deci, back to the drawing board...

 

Intre timp, am gasit o alta oferta interesanta. Maine merg s-o vad si daca e OK si o lasa la 3000-3100, o iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

departe de mine sa am ceva cu masinile frantuzesti.

e vorba ca sistemul ala de suspensie pneumatica e unul destul de complicat de aici si intretinerea scumpa. din cate am gasit pe net sunt niste piese pe la suspensia asta pneumatica care costa vreo 40 de milioane bucata. nu am aprofundat problema, doar am cautat cateva minute pe anumite siteuri de piese gen epiesa

doar iti atrageam atentia sa te interesezi putin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Eu m-as mai lega si de aspectul fizic... iarta-ma ca-ti spun, stiu ca o masina trebuie sa-si faca treaba si atat dar sa ma ierte Cel de sus daca cu C5-ul ala as iesi in oras, nu stiu cum as rezista sa nu ma sperii dimineata de ea cand o vad. E parerea mea ca arata incredibil de urat.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Pana la urma am decis: asta e.

 

3500 + 400 euro cauciucuri Michelin de iarna pe jante de tabla cu prezoane.
TUV proaspat.

Aia aurie era faina, insa: avea 175.111 km., nu 169.990 cat zicea in anunt, fusese lovita bara fata si cea spate, inlocuita si vopsita cu piese originale, climatizarea nu mergea pe partea soferului decat pe rece. Interiorul bej era destul de jerpelit si mirosea ciudatel inauntru.

Cea rosie e si ea Exclusive, insa nu are buton SPORT, nu are incalzire in scaune (desi zice in anunt ca are), insa e impecabila si are cu 40% mai putini kilometri.

Pana la urma au contat argumentele financiare la 15.000 km/an:
- benzina: 1720 euro carburant + 135 impozit + 610 asigurare
- motorina: 1155 carburantul + 310 impozitul + 850 asigurare
Avantaj diesel: 155 euro, fara a calcula diferenta de pret la servisare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri