Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir
 Share

Postare recomandată

ardelean_clu@yahoo.com
On 10/30/2016 at 7:51 PM, macphisto said:

cand ajungi acasa si constati ca:

- merg ventilatoarele
- turometrul la relanti este la 1000 rpm
- consumul la relanti este la o valoare >0,9 l/ora

mai mult ca sigur ca este in regenerare. Mai ales ca mergi mult in oras pe distante scurte, probabil foarte rar ajunge masina sa indeplineasca toate conditiile de a porni o regenerare.

Fa-ti un pustiu de bine, lasa masina sa termine aceasta regenerare (vei vedea ca turometrul va scadea la turatia normala undeva intre 7 si 800 de turatii, iar consumul instantaneu va scadea de la 0,9-1,1 l / ora la 0,6-0,7, ventilatoarele posibil sa mai mearga sunt temperaturi foarte mai atinse la regenerare). O regenerare poate sa tina chiar si 20 - 30 de minute din cate stiu. Mie mi s-a aprins de cateva ori becul de la DPF pana m-am prins si am inceput sa simt semnele ca e in regerare, si o las sa mearga. (evident daca am timp..)

Daca nu, dupa cateva regenerari intrerupte ti se se va aprinde in bord indicatorul de filtru de particule colmatat, si in functie de cat de plin e, fie va trebui sa iesi pe DN/autostrada sa mergi constant cu minim 70 km/h vreo 15 minute fie va trebuie sa faci o regenerare fortata la reprezentanta.

Eu cand vad turatia motorului pe la 1000 ro/min nu opresc masina ci mai dau o ,,tura"de vreo 2-3 km la turatie de 2500-3000 si tace automat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut și mulțumesc tuturor celor care au postat pe forum.

Posesor Passat 2.0 tdi dsg 2011 am întâmpinat și eu "comuna" problema cu acel mic termostat de răcire a cutiei care s-a defectat. La drum lung (temperaturi de -2 -4 °) nu trecea apa de 60 - 70°. După ce am citit acest topic m-am dus direct și am schimbat: 92 lei termostatul 50 lei manopera (Frontal - Galati) și s-a rezolvat. 

 

Încă o data mulțumiri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, poate ma puteti ajuta si pe mine in legatura cu problema cu termostatul de la cutia de viteze sau nu. am problema cu incalzirea greoaie, iar daca sa zicem motorul se incalzeste in oras cat de cat, daca am iesit la drum intins se raceste motorul destul de rapid 9adica se vede in cateva secunde cum scatde temperatura.

Eu am vazut ca dupa un drum de 2-3 kilometri, radiatorul se incalzeste, desi nu ar trebui, pana apa nu ajungela 90 de grade, nu? Si nu stiu daca sa schimb temostatul de la cutie sau termostatul normal (cu care sa incep adica) si care este logica ca daca termostatul de la cutie ramane deschis se incalzeste radiatorul.

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, se schimba greu termostatul la 2,0 tdi cutie manuala? De obicei mecanicul este ocupat si ma pune pe mine sa fac operatiile banale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Odata cu venirea temperaturilor "violet" am observat o chestie ciudata la instalatia de racire si nu stiu daca e normal sau nu. Merg cu masina in afara orasului, apa sta la 90 de grade fara probleme dar cum intru in oras incepe sa scada la prima, chiar la a 2-a gradatie sub 90.Daca opresc clima urca la 90. Nu stiu daca este normal ca nu am mai prins asemenea temperaturi de cand am masina. Nu este DSG sa aibe un al 2-lea termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal la aceste temperaturi si cand e vb de un diesel - mai ales daca nu mergi turat, stai mai mult pe loc, etc - si caldura la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Eu am dsg si am schimbat ambele termostate. 

Mi se intampla aceeasi chestie, cand stau pe loc temperatura ajunge undeva la 80* si ramne acolo, cand merg se ridica din nou la 90*. Nu stiu daca e vreo problema sau e ceva normal avand in vedere temperatura foarte scazuta.

Tin sa precizez ca inainte sa schimb termostatul secundar(cel de pe cutia de viteza) , in mers temperatura nu urca deloc , ramanea la 60*. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mormal, mașină ne fiind în sarcină temperatura scade spre 75-80. Când intră în sarcină revine la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Se pare ca am si eu probleme cu termostatul de la motor, am cutie manuala.

Imi poate confirma cineva daca e cel din link, sau aveti un cod pentru cel original? Multumesc

http://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-passat-berlina-362-2010-1-6-tdi-77-kw/racire-motor-auto-termostat/termostat-lichid-racire-ti-15-92-mahle?name_filter=Termostat lichid racire&grupa_produse=VW PASSAT Berlina (362) (08.2010 - prezent) 1.6 TDI%2C 77 KW&grupa_order=1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua!sunt nou posesor de passat b7 1,6 tdi 105 cp.Inca din prima zi cand am cumparat pasatulam observat o problema la incalzirea apei din motor si anume ca,urca foarte greu temperatura apei iar daca merg mult in oras cu ea cumva ajung la 90 (pe ceasul din bord,pt ca pe tester arata 75 in momentul ala)iar daca opresc la un stop scade temperatura la 70(pe ceasul din bord) specific ca in interior baga caldura.Termostatul l-am schimbat acu 2 saptamani odata cu distributia.Cineva imi povestea ca,instalatia de racire are pe furtune mai multe pompite electrice s-au ca posibil sa fie termostatul defect de nou,ideea e ca nici start-stopul nu merge daca nu are motorul temperatura de 90 si consumul e cam marisor etc.Care este parerea voastra despre acest defect?sfaturi ,sugesti orice e bine venit !vreau sa mai intreb daca gasesc undeva o schita cu sistemul de racire de la masina mea ,unde sa pot vedea circuitul calumea si componentele din el inclusiv pozitia senzorului de temperatura!

Modificat de maxsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am auzit de pompite. Dar, daca este DSG ai sanse f mari sa rezolvi schimband termostatul de pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 are cutie dsg 7 si nu are termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG 7 pe Passat diesel? Uite ca am mai invatat ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are cutie manuala!intradevar,tot de aici am aflat ca,passatul cu cutie DSG are 2 termostate ,si toti care au avut probleme cu incalzirea s-a rezolvat schimband termostatul de la cutie!la mine dumnezeu mai stie ce e,sincer nici termostatul nu-l vad asa de aglomerat este acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze.senzorul am vrut sa zic ca nu-l vad asa de aglomerat este ! iara-si Bogdan074 zicea,,E mormal, mașină ne fiind în sarcină temperatura scade spre 75-80. Când intră în sarcină revine la 90."mie nu mi se pare normal treaba asta deoarece daca masina sta la semafor cade temperatura la 70 si nu mai intra Start-Stopul in functiune.parerea mea e ca,odata ce temperatura urca la 90 acolo trebuie sa stea,nu?

Modificat de maxsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergeti si schimbati termostatul, nu e normal sa scada temperatura chiar daca e foarte frig afara , chiar daca masina nu e in sarcina.

Termostatul nu inchide perfect, de aceea acul urca si coboara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flo - depinde de temperatura exterioara, cat timp sta pe loc cu motorul pornit, etc - datorita randamentului motorului diesel, nu in toate conditiile poate mentie 90 grade, din pacate - chiar daca termostatul este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi s-ar parea normal sa coboare temperatura la 75 daca ma opresc cu masina la semafor!automat creste si consumul constant de la 0,5 la 0,9-010.La mine masina iarna nu apuca sa intre start -stopul toata iarna pt ca nu ajunge motorul la 90,pararea mea e ca acolo trebuie sa ramana apa(la 90)indiferent de temperatura(alfel care ar mai fi scopul lui).luni schimb si senzorul de temperatura ,asta asa pt linistea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună! Spune-mi unde se afla termostatul de la dsg? Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/27/2017 at 11:30 PM, maxsilviu said:

nu mi s-ar parea normal sa coboare temperatura la 75 daca ma opresc cu masina la semafor!automat creste si consumul constant de la 0,5 la 0,9-010.La mine masina iarna nu apuca sa intre start -stopul toata iarna pt ca nu ajunge motorul la 90,pararea mea e ca acolo trebuie sa ramana apa(la 90)indiferent de temperatura(alfel care ar mai fi scopul lui).luni schimb si senzorul de temperatura ,asta asa pt linistea mea.

Il schimbi degeaba. Are dreptate Florin, am schimbat si eu termostatul si face la fel. E normal sa scada daca masina are turatie sub 2000.

Ar fi o problema daca n-ar urca acul la 90 de grade imediat ce accelerezi peste 2000 rot.

Asa ca stati linistiti, sau puteti sa-i puneti un carton in fata radiatorului si atunci sta in 90 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, ciprian822 said:

Bună! Spune-mi unde se afla termostatul de la dsg? Mulțumesc! 

Chiar deasupra cutiei, seb suportul de baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul original al termostatului de la cutie 1K0121113A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare,

cu aceleasi probleme ma confrunt si eu cu passatul meu de 170 cp si tractiune integrala. in oras dimineata chiar si dupa 30 minute de mers din semafor in semafor si 7-8 km, apa mea este la 50 grade iar uleiul pe la 53-55 grade, pe autostrada apa variaza intre 60-70 grade iar uleiul intre 65-71grade.  turometrul sta la 1000 turatii si consumul este de 1.2-1.3 l, dupa ce mai creste temperatura in jur de 70 grade la apa, turatia scade la 950 si consumul la 0.9. cand aveam motorul cald cu apa la 90 grade si uleiul la 81 grade , la relantii turatia statea la 800 iar consumul la 0,8 niciodata nu a scazut mai jos.consumul este mult mai mare in jur de 11-12 l/100 km, iar iarna trecuta am avut maxim 9.7 l/100km. dupa ce am consultat 5 mecanici parerile sunt 3 ca este termostatul de motor caci este blocat pe deschis iar 2 ca este termostatul de cutie. tinand cont ca termostatul de motor costa 260 lei si se monteaza foarte greu am hotarat sa schimb mai intai termostatul de cutie.tot citind pe forumuri ca sunt termostate ce deschid la temperaturi diferite, am cautat dupa codul de piesa si am gasit mahle ce deschide la 75 dar si la 80 grade. in aceste conditii termostatul de la cutie 1K0121113A mahle cumparat cu pretul 70 lei ce deschidea la 75 grade asa cum era mentionat pe cutie l-am returnat si am comandat unul original la 155 lei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!