Jump to content

Cum se comporta vw kafer broasca iarna pe drumurile patriei


Razvan72
 Share

Postare recomandată

Salut,

Incet vine iarna si fiindca trebuie sa merg zilnic macar de acasa si pina la serviciu  in acest anotimp rece va intreb cum se comporta o broscuta pe drumurile acoperite cu gheata si zapada?

Zilele astea sosesc cauciucurile mele de iarna, le pun si sper sa fie bine. Intrebarea mea este legata de cum se comporta broastele iarna pe drumuri in special de oras, imi functioneaza instalatia de caldura f bine, sper sa faca fata si sa dezabureasca. Masina este KAFER 1500 an 1969 cu frine fata pe disk si spate pe tambur , cu circuit dublu de frinare.

 

Deci astept sfaturi , pareri de la cei care au mai condus aproape zilnic in anotimpul rece. Ce ar trebui sa urmaresc in primul rand pentru a nu avea mari probleme? Daca tractiunea este pe spate sint necazuri cu masina la urcarea unei pante din oras care sa zicem este curatata de zapada dar tot mai are pojghita de gheatza. Dezaburirea face fata? La mine am nu numai fantele de jos ci si prin niste  tuburi urca aerul cald pina in dreptul parbriului prin 3 fante. Cum se simte vw kafer iarna la drum prin oras dar si inafara?

 

Multumesc mult.

Modificat de Razvan72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am condus zilnic pe drumuri inzapezite, in oras si afara, atat in tara cat si in strainatate.

Cu cauciucuri bune 155 sau 165 se comporta excelent pe zapada si noroi, practic e aproape imposibil sa o impotmolesti.  Pe gheata e insa alta poveste, in sensul ca fiind o masina cu totul pe spate in curbe pe gheata are tendinta sa fuga de spate, daca nu esti un pic mai atent, - dar nu e f grav daca ai ceva experienta la volan, in general.

 

Pornirile sunt foarte usoare si rapide daca motorul e pus la punct - practic la sfert, si la -15 grade.  F important aici este sa ai carbul original, cu socul functional, cu preincalzirile de la galerie si filtrul de aer cuplate si functionale + TERMOSTATUL functional. Daca astea sunt ok este aproape ca o masina moderna la porniri si mers pana cand se incalzeste motorul.

 

Dezaburirea si caldura - desi in principiu acestea sunt OK odata ce motorul s-a incalzit ele cam lasa de dorit cat timp e motorul rece. Sa o lasi la relantiu in parcare nu e recomandat deoarece oricum risti sa astepti mult si bine (motorul se incalzeste in sarcina nu la relanti).  Cel mai bine e sa mergi cu ea si isi va da drumul.

Eu personal folosesc o solutie de dezaburire din comert (se gasesc la hypermarketuri la raionul cu accesorii auto ) - de genul asta:   http://cdn.allshops.ro/files/clients/89/2917/p/1/solutie-dezaburire-geamuri-ch3738-7909311.jpg    O data la 2-3 zile de condus zilnic sterg geamurile cu o laveta ce o tin numai pt acest scop imbibata cu solutia asta, si pt cateva zile geamul nu se mai abureste orice ai face (desigur, nu trebuie sa dai cu mana sau cu alte lichide pe geamul astfel sters pt ca se duce stratul de solutie).

 

Incalzirea la broasca e f buna daca totul e la locul ei si in stare buna, si daca motorul merge turat.  La drum intins o sa stai cu geamul intredeschis de cald.  In oras la relanti ar putea sa nu faca fata.  Dar nu e o problema specifica doar broastei, eu de exemplu de 2  luni am o Skoda 105 din 1978 cu 33.000 km originali, i-am servisat tot ce inseamna racire-incalzire si tot asa, de la pornirea la rece dureaza destul de mult pana se incalzeste....   pur si simplu asta e tehnologia acelor vremuri :)

 

 

Per total recomand experienta de a conduce iarna aceste masini.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand sa o tii in garaj pe timp de iarna - o protejezi mai bine si te bucuri de ea mai mult timp cand e uscat.Cu sarea de pe drumuri si cu atatia "experimentati" la volan, risti sa o zgarai, in cel mai bun caz.

Cumpara un plastic de 1000 euro, cu caldura si tot ce-i trebuie, sa nu coste mai mult reparatiile la broasca dupa iarna asta -Doamne Fereste.

Parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am garaj, am numai curte(stau la casa ) cu copertina. Adica nu ploua si nu ninge pe deasupra in rest o vintura aerul. Cica ar fi bine ca nu rugineste ca in garaj se spune ca se poate intimpla sa rugineasca mai repede decit tinuta afara sub o copertina. . Ma rog asta am cu asta defilez.

Din pacate n-am cum sa nu o folosesc iarna asta, cel putin deocamdata, cu noul sediu de la servici  unde ne-am mutat zilele astea nu mai pot ajunge decit cu masina personala, mijloacele de transport in comun sint inexistente acolo,  inca nu mi-au dat masina de serviciu. Asa ca mi-am cumparat deja 4 cauciucuri noi de iarna 165x86x15 si voi incerca sa ma folosesc de ce am, deocamdata vad ca porneste la sfert, fara nici o greutate. Intr-un fel pornirea si mersul zilnic o sa-i faca bine motorului. Partea buna este ca la serviciu am parcare privata si pazita deci fara riscuri de a avea incidente in parcare macar. Drumul o sa fie casa serviciu si retur, poate cu putina atentie din partea mea si cu o conducere preventiva o s-o scot la capat. Cit a fost cald dupa ce am adus-o de la dara 19 de la Bucuresti  i-am ascultat sfatul si am luat mai multe spray-uri cu teroson negru si alb, i-am dat pe sub aripi fata , spate, etc, si cu cel alb in toate gaurile si locasurile unde poate intra apa astfel incit sa fie protejta cit mai bine. I-am bagat ulei prin toate chestiile pe unde se poate baga. ca sa se scurga apa cit mai usor si sa evit cit de mult se poate ruginirea.  Mai citesc The samba aproape zilnic si am cules informatii pretioase de acolo. 

 

Pina la urma este totusi o masina. Unii zic ca este chiar una foarte reusita. Sint silit s-o utilizez, chiar si la -20 grade. Am un logan dar acum l-a luat sotia, eu o sa ma joc iarna asta cu asta mica. Ce va fi va fi. Poate o sa functioneze bine iarna asta, si mai este si faptul ca pina acuma in viata mea nu am mers cu o broscuta iarna. Se poate sa fie o experienta frumoasa sau una mai putin frumoasa o sa vad. Am intrebat despre comportamentul pe timp de iarna deoarece ma gandeam ca avind tractiunea pe spate si frine cu discuri fata si tambure spate din fabriba, fara ABS, EPS si alte sisteme moderne pot aparea probleme in trafic la frinare, poate se impotmoleste si nu pot iesi de acolo etc.

Cum mi-o fi norocul pina la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep cu o gluma. " unii au kilometrii mai multi inapoi decat altii inainte". Eu zic ca mergand zilnic cu masina si chibzuit nu o sa ai probleme. Colegii de mai sus au sustinut cam acelasi punct de vedere. Atentie si drum uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu locuiesc cam la +900 m altitudine si ca sa ajung acasa trebuie sa urc vreo 500 m pe o strada in panta si cu vreo 2 curbe aproape de 90 grade si cu sens unic.In general urc cu acceleratie constanta in treapta a doua si cobor tot cam asa.

Colonelul are dreptate:broasca se comporta pe zapada mult mai bine decat mercedesul sau bmv-ul sau lada.

Pe gheata sau polei e alta poveste:totul tine de experienta,fler si nu in ultimul rand noroc.Insa daca nu buschezi comenzile totul decurge normal.Acu'tu cunosti mai bine drumul pana la serviciu si inapoi,trebuie sa ai grija in apropiere de poduri,podete,pante sau rampe marginite de cursuri de apa sau vegetatie unde ar putea aparea poleiul sau gheata si sa reduci progresiv acceleratia sa nu franezi brusc,sa nu bruschezi volanul....sa stai mai departe de cel din fata ta..etc,etc.

Hai ca nu e asa de greu si nimeni nu s-a nascut invatat!

Drumuri bune si bafta!

Ah, recomand sa ai mereu masina in priza(adica in viteza-am vazut la multi ca la coborare o dau pe liber-chipurile pentru economie de carburant)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat permisul, nu am avut alta masina in afara de Broscuta, deci 4-5 ani am mers si iarna si vara cu ea. Cum spun si colegii, condus cu atentie sporita (ceea ce oricum este valabil si pentru masini noi) si evitat acceleratia in curbe, ca fuge usor spatele.

Nu sunt de parere ca masina nu trebuie folosita iarna, pana la urma e o masina ca toate celelalte (bine, mai frumoasa, mai fiabila, cu incalzire mai buna), gandita sa fie folosita permanent. Piese se gasesc, la fel ca la alte masini - la Logan daca lovesti o aripa nu costa? Nu avem noi cine stie ce modele rare, prototipuri valoroase sau masini de colectie, sa fie tinute in sticla si scoase doar la parade, ca le scade valoarea de sute de mii de euro de la vreo zgarietura. E suficient sa ai macar o acoperitoare pentru noapte, sa nu fie lovita chiar de toate intemperiile (eu nici macar atat nu am, anul viitor e programata). Si asta o spun din perspectiva cuiva care a reparat masina complet, de la tabla la mecanica, si daca e facuta cu simt de raspundere nici macar de rugina nu trebuie sa iti fie mare teama. Si eu trebuie sa las Loganul sotiei si iau Broasca la purtat zilnic (sper cat mai curand). Cea mai frumoasa perioada de condus a fost cand aveam doar broasca si o conduceam zi de zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda. eu am facut deja 3 ierni cu duba T2B.  si vreau sa zic ca pe zapada depaseam lejer la plastice. te obisnuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cauciucuri bune te doare la basca iarna cu brotacul. Cele mai bune cauciucuri cu care am mers iarna sunt in ordine: Michelin Viking si Michelin Winter Pilot

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna e o adevarata placere sa conduci o broscuta. Inchipuie-ti un scenariu: e seara, dar mai este lumina pe cer, ninge, faza scurta pornita, vezi cum se asterne usor zapada, vezi capota aia rotunjita si tu esti la volanul broscutei. nothing can buy that. pentru restul (cauciucuri si benzina) exista mastercard  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mirosul de esapament in habitaclu a la Auschwitz (ca doar e masina lui Hitler, nu, si sa ne invatam cu gazarea, usor usor :p ) venind pe incalzire si geamurile aburite pana la siroire, mustind de apa, iarasi, ceva ce nothing can buy that. Glumeam...(?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, completeaza tabloul. Si uite ca nu ne mai trebuie nici odorizant :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..As fi vrut sa adaug si eu niste impresii da' mi se pare ca initiatorul a parasit topicul. :dry:  asa ca.. nu zic nimic. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa problemele cu incalzirea si derivatele procesului de incalzire, specifice broscutei, gazarea si aburirea excesiva, cum zicea Mike, as mai adauga o treaba. Un ulei gros, pe timp de iarna, la porniri repetate cauzeaza o uzura prematura a motorului. Datorita tehnologiei de fabricatie, a dilatarilor (contractarilor) diferite intre blocul de aluminiu / cuzineti si vibrochenul din otel, as specula ca, spre deosebire de alte motoare, jocurile se micsoreaza si mai mult la frig iar  impreuna cu un ulei gros (recomandarea 20W50 de pe Samba, care o merge in California nu si in zone mai friguroase) determina o uzura pronuntata a motorului. Exista o legenda printre broscari si din pacate, din constatarile mele e un pic adevarata. Broscutele care nu au mers iarna, stau mai bine si la capitolul tabla si la partea cu motorul. Insa daca o intretii corespunzator (bagi un ulei mai putin vascos) in anotimpul rece, probabil ca e mai bine.

 

In rest, daca conduci cu atentie nu ai probleme pe zapada / ploaie mai mult decat cu alte masini.

 

E adevarat, fuge un pic de spate (daca nu esti obisnuit inca, trebuie sa iei virajele cu mai multa grija pana te obisnuiesti). Dar acest fapt e un lucru mai controlabil decat sa iti fuga fatza (cu masinile obisnuite, fara abs) pe care mai ai si directia.

 

Pe gheatza ... eu zic sa cauti o alta solutie decat masina personala in general. E bine sa nu folosesti broasca, dupa cum e bine sa nu folosesti nici o masina si sa fi chibzuit cand ai de-a face cu fenomene de natura asta. Gheatza nu te dezavantajeaza numai pe tine ... ci si pe ceilalti participanti la trafic, cu toate ABS-urile si dispozitivele lor. Nu vrei sa cunosti sentimentul placut ce te invaluie cand se propteste unul in tine  si da din umeri a mirare sau cand ramai impotmolit in zapada, gheatza, pentur ca unul din fatza sau din spate a ramas impotmolit. In cazurile astea ... eu personal reduc riscurile ... folosesc o masina impreuna cu mai multi, caut un autobuz, renuntz la drumul pe care il am de facut, etc.

 

@Komissar, simt nevoia sa te intzep :P ... experienta e una, poate fi placuta, mai ales cand esti cu o gagica, iarna ... dar perseverenta e alta ! 

 

Bafta !

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..As fi vrut sa adaug si eu niste impresii da' mi se pare ca initiatorul a parasit topicul. :dry:  asa ca.. nu zic nimic. :dry:

 

Trebuia un pic de... romanism si pe topicul asta, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

..As fi vrut sa adaug si eu niste impresii da' mi se pare ca initiatorul a parasit topicul. :dry:  asa ca.. nu zic nimic. :dry:

 

Trebuia un pic de... romanism si pe topicul asta, nu?

 

Bingo! 

 

...de ce nu? ..tu tocmai l'ai facut! :icon_geek:

 

..Adica ce, numai ,,unii au voie '' sa-si exprime parerile si eu nu! asta vrei sa zici?? :sly:

 

Am crezut ca initiatorul topicului a citit doua trei replici si s'a retras. Am vazut ca nu e asa.

 

Zic si eu, ca ceilalti- cu cauciucuri de iarna si cu baterie buna, nu sunt probleme la astea cu motor pe spate. Mai greu e cand e zapada tare, cu fagase, ca zgarma tot motorul in ea, ba poate sa ramana si suspendata. Atentie la tevi- se pot rupe.

Dar.. pareri pro si contra.. fiecare face cum crede de cuviinta sau cum poate.

Senzatia aia cand simti ca ti se blocheaza frana fatza e inegalabila.. :icon_thumleft:

 

Lat edit- uitam sa zic- geamul inghetzat bocna, pana se incalzeste motorul -e belea curata. Fara sirocou, e dezastru. Poate doar daca dai cu spray de dezghetat parbrizul mai poti conduce.

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A propos de blocatul rotilor pe fata la franare gasisem acum ceva vreme un clip pe youtube, ceva mai vechi, in care mai multe broaste erau intr-un poligon inghetat. Un fel de tutorial de virat si franat cu broasca pe gheata... Cand ajung la laptop o sa ma uit daca am linkul salvat.

 

De cand am broasca asta nu am iesit iarna, nu ii fac asigurare pentru ca nu merita, desi mereu cand ninge de rupe ma vad conducand cateva ore prin oras numai asa, in plimbare... :wub:  si trebuie sa recunosc ca topicul asta imi accentueaza ideea.... 

Modificat de retro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat azi o tura prin oras cu brotacul inainte de a pleca intr-o mica excursie la Durau de ziua nationala(acum sint cu loganul, inca n-am riscat) si intradevar a trebuit sa deschid geamul de atita caldura cit da, ma rog, :RO flag:  m-au incalzit si multe din privirile celorlalti participanti la trafic care se tot uitau la masinutza si zimbeau....

Mi- am luat lopata mica de zapada, solutie contra aburirii geamurilor, spray degivrare, laveta, parfum etc, ca sa o fac cit mai usor de condus.  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am inceput sa merg cu Buratino la serviciu si invers, vreo 14 km pe zi in total.

 

Constatari:

 

In fiecare dimineatza porneste la sfert si culmea porneste cu toate mistourile batrinului meu tata care mai vine dimineata sa-si duca nepoata la scoala. Mereu ma intreaba cind vind "jaful"........... Mai greu pornea daca opream motorul cald si apoi vroiam sa plec. M-am invatat sa dau la cheie cind motorul este cald concomitent cu apasarea pedalei de acceleratie, asa am citit in manualul lui Buratino vw  1969. 

De bagat baga caldura dar nu imediat ci dupa ce se incalzeste motorul, si atunci abia dezgheata geamurile. Parbrizul desi l-am dat substanta antiaburire tot ingheata in timpul mersului pe el depunindu-se condesul care ingheata.

De functionat chiar ma mir cit de usor se manevreaza si ce bine se aseaza.  Motorul parca este altul dupa reglajul culbutorilor, imi place sunetul acela de masina de cusut si constat ca accelerez destul de lin, fara smucituri. Cel mai mult in trafic  folosesc viteza a treia. 

Mai degraba merge bine la frig chiar si la -18 grade a pornit si mers f bine in comparatie cu   zilele  cu ceata sau umezeala mare cind am observat ca mi s-a oprit(a cazut) relantiul in timp ce eram in trafic  cind frinam brusc. Dupa ce se incalzea bine motorul nu mai cade relantiul deloc indiferent de situatie.

Vizibilitatea scade mult in perioada aceasta , chiar daca de acasa plec cu geamurile clare dupa 2 km deja am abur sau gheata subtire si nu mai vad bine participantii la trafic. Taman cind s-a incalzit bine motorul trebuie sa-l oprec deoarece am ajuns la destinatie. Asta e partea deranjanta pentru mine, lipsa de vizibilitate buna iarna, aburirea parbrizului si a celorlalte geamuri cel putin pina la incalzirea motorului. Noroc ca am oglinzi exterioare stinga dreapta si ma descurg binisor. Multi bizoni sint in trafic, Si agresivi nevoie mare.

Sint fericit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa scapi de abureala cumpara cutia de la mine.Vezi ca am topic undeva .Are ventilator si ajuta la dezaburire.Sau call me la 0745805353

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la 1200 din '65 cum scapi de "abureala"? Ca nu are cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!