Jump to content

Becuri si Lumini Octavia 3 - faruri, stopuri, semnalizari si interioare


Aditu
 Share

Recommended Posts

@alex.1983 la masinile noi faza scurtă bate foarte jos. Trebuie reglate cu surubelnita si cu aparatul de reglat faruri.

La reprezentanța mulți nu stiu despre ce este vorba si iti vor spune că se reglează singure sau iti vor pune testerul si iti vor spune că totul este ok.

Dacă ai mai puțin de 6 luni si 10k km de când ai mașina, orice reglaj la reprezentanța este gratuit.

Link to comment
Share on other sites

Si-a facut cineva retrofit la farurile cu xenon, sa schimbe becurile xenon cu led? Farurile xenon la skoda o3 nu sunt renumite pt lumina lor vs alte branduri tot xenon, si ma gandeam ca becurile led ar aduce un plus de lumina (avand lupe si autoleveling nu ar trebui sa fie pr daca este lumina mai puternica). Problema pe care o vad este ca la intrare in far sta balastul xenon care ar trebui dezactivat / sarit peste el, pt ca instalatia led vine cu balastul ei pt led. Multumesc anticipat.

Edited by dr3am_r
Link to comment
Share on other sites

Dupa un drum aseara Buc-Bacau prin ceata densa. Azi vad ca si-au revenit dar totusi nu prea e logic si normal..de la folie nu cred ca este in sensul sa fie aburit intra far si folie :))

A49DF203-99CF-482B-B116-B2CBA2EFFB02.jpeg

4D8F8AE0-88D9-45CE-8464-68D326DEC141.jpeg

4BD4C1B3-3CC6-46A5-9727-25B3E63CFCAC.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut. Detin Skoda Octavia 3, 2016. Farul are leduri pentru lumina de zi si separat bec galben pentru semnalizare. Exista posibilitatea de a creea semnalizare pe linia de led lumina de zi, care sa curga, ca la modelul Superb sau alte marci ? Ledul lumina alba sa se schimbe in lumina galbena si sa curga stanga respectiv dreapta ?

Pentru a nu revenii cu alta intrebare, intreb acum.

Daca ati reusit careva sa faceti aceasta modificare, ce costuri a implicat aceasta modificare ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare,

A facut cineva adaptare / reglaj manuala a farurilor LED pe O3FL pe cont propriu ?  Bat destul de jos la viteze de DN si sunt nevoit sa dau drumul la faza lunga de multe ori. Am vazut ca multi au facut o adaptare la reprezentanta. Am incercat la Brady cu ocazia unei revizii dar au spus ca asta este comportamentul normal.

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Doc Morelli am facut acum 3 săptămâni revizia la Aiva si mi-au reglat si farurile cu surubelnita si aparatul respectiv însă, mi se pare ca mai trebuie putin ridicate. 

Si mie la fel mi-au spus prima dată, ca se reglează singure, ca au pus testerul si sunt in regulă... Data viitoare insista sa le regleze cu surubelnita si aparatul pentru reglarea farurilor.

Sau poti incerca singur, nu ai ce sa strici, doar sa ti minte cate ture ai învârtit surubelntia, în caz că le ridici prea mult sa stii cum erau.

Link to comment
Share on other sites

Si unde pot gasi indicatii pentru aceasta operatiune ? In manual nu am gasit referinte si singurele indicatii ar fi de la masini cu Xenon:

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/578065-How-to-Properly-Re-Calibrate-and-Adjust-Adaptive-Bi-Xenon-Headlights

Link to comment
Share on other sites

Mergi cu incredere la Avia, la insistenta se face, costa ceva gen 50 de lei. Altfel pe cont propriu risti sa le ridici prea sus si nu ai cu ce le cobori in mers.

Nu e mare filosofie, se rasucesc niste suruburi melcate pina la pozitia dorita si apoi se fixeaza punctul 0 cu testerul.

Link to comment
Share on other sites

Rezervor plin , vas lichid spalare parbriz/faruri plin si o persoana pe scaunul soferului cand face reglajul, daca vreti sa iasa bine. Asa zice in manual.

@SwatKatAburitul e normal, nu ai ce sa-i faci. Daca nu ai picaturi formate nu ai de ce sa iti faci griji. Nu e de la folie, e diferenta de temperatura interior/exterior + umiditate.

Edited by gabip
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am profitat de zilele mai putin incarcate in service-uri si am facut o vizita la Brady pentru reglaj faruri LED. Au mesterit ei pe la setari si au dupa testul de stand concluzia este: comportament normal. Practic LED AFS inseamna ca protejam traficul din fata, noi putem merge ca orbii pe drum.

Asadar, 73 lei mai tarziu si 50 KM de orbecaiala pe drumuri prin jurul Bucurestiului, sunt in aceiasi faza.

A facut cineva in Bucuresti aceasta operatiune cu succes pe la dealerii autorizati / sau la un service civilizat ? Si cand spun succes, chiar sa se simta o imbunatatire la faza scurta fara a afecta traficul din fata.

Edited by Doc Morelli
Link to comment
Share on other sites

@Doc Morelli cred ca raspunsul la intrebarea ta e destul de subiectiv, depinde de "viziunea" fiecaruia. Am facut si eu 3 setari, ultima  prin 2018 la Brady si acum in nov.2019 la Avia am resolicitat o verificare si pe aparat lumina e la dunga. 

Am precizat mai demult ca dupa al 2-lea reglaj (intr-adevar imi aduc aminte ca vedeam o idee mai departe) insa farul dreapta era prea sus si deranja pe cei pe care ii depaseam. Mai ales daca mergeam in apatele lor pe banda din stanga, lumina depasea haionul la multe hatch-uri si aveam parte de cuvinte dulci... Dupa ce m-am dus din nou s-a remediat problema si vad ca de un an si ceva nu mai e nicio prb).

Pe de alta parte, am tot mers zilele astea la drum lung si dupa fiecare excursie am constatat ca am farurile aburite. Mai pronuntat "ochiurile" din mijloc iar la ochiurile principale cate o zona in josul farurilor. De obicei a 2-a zi nu mai era vizibil fenomenul insa parca nu e chiar normal... 

@gabip: am tot citit ca e normal, dar parca tot e anormal... adica nu bstiu cu cat influenteaza calitatea iluminarii faptul ca mereu se aburesc la drum lung in conditii d-astea de semi-iarna.... plus ca parca in primii ani nu am sesizat acest fenomen, cel putin nu asa pronuntat. 

Edited by SwatKat
Link to comment
Share on other sites

Reglajul trebuie facut cu rezervorul plin, vasul cu lichid de spalare plin si cu sofer in masina, conform manualului, faruri puse in pozitie de service, reglate si apoi confirmate setarile.

La faza lunga nu conteaza atat de mult acea aburire. Dupa aprinderea becului, in cativa km se va dezaburi in mare parte. La aprinderea fazei lungi si faza scurta se va ridica cu 2-3 grade in mod automat. Aburirea pe faza scurta/lunga apare doar in anumite conditii de umiditate, daca nu ai picaturi nu-ti face griji.

Edited by gabip
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Are cineva o poza cu acele "suruburi" care regleaza nivelul 0 la farurile LED pe O3FL? Dupa 2 vizite la reprezentanta pentru reglat faruri la care am primit raspuns ba ca bat un pic jos, ba ca bat normal, ca sa scape de mine le-au ridicat cu 2°. Pana azi nu am mai mers pe timp de noapte, dar azi am primit vreo 3 flash-uri. Banuiesc ca bat un pic cam sus, dar nu imi vine sa mai trec iar pe la reprezentanta :))

Link to comment
Share on other sites

Eu nu, dar Google are:

1702259101_OctaviaHeadlightAdjustment.pn

Link to comment
Share on other sites

Ai si aparat de diagnoza sa le pui in pozitia de O inainte sa invarti de suruburi ?  Mai bine te duci la reprezentanta cu rezervorul plin si cu lichidul de spalat la maxim si le zici sa ti le regleze ca la carte. O persoana trebuie sa fie pe locul soferului si alta sa le regleze dupa ce au fost puse in pozitia de 0.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
BeciAcustic

Eu am facut reglaj la Avia motors in primi 9000km/4-5 luni si totul este perfect, insistati cu reglajul in reprezentanta. Masina in cauza O3FL cu echipare LED.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce au facut baietii de la Avia, ce nu au facut, tot nu sunt multumit. Am OBD Eleven, insa am nevoie de cineva care ma poate ajuta, eventual, intr-o seara, sa le reglez o idee mai sus. E careva disponibil in Bucuresti si care sa si stie cum se face?

Edited by Crs.Vag
Link to comment
Share on other sites

Salut, as dori un sfat pt cine stie sau a mai intampinat:

La masina din profil, indiferent de modelul de stop/triple LED, (5E5945111A sau 5e5845208) semnalizarea si marsarier sunt becuri normale P21W

Am achizitionat LED canbus (BA155, BA9S, etc) dar tot dau eroare, am incercat vreo 4-5 modele/brand-uri si toate dau eroare, unele la pornire altele in mers, altele dupa 5min. etc

Nu vreau sa anulez avertizarea din VCDS, am vazut si rezistente (anulatoare erori) dar nu toate sunt practice, in functie de inchiderea capacului la stop, mufa, etc.

Ce sugestie ati avea? A testat cineva LED triple/stop si sa functioneze ok ? Recomandari?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cum n-am mai mers cam de multisor noaptea si pe autostrada, am constatat ca iar am ajuns acasa cu “frigiderul plin de carne”. 
Se pare ca dupa 3 regleje si o re-verificare cu ocazia reviziei (toate ba la Avia ba la Brady) farurile bat prea sus - sau AFS-ul le ridica prea mult la viteze de autostrada. 
cat am mai mers pe DN-uri nu am avut probleme, sau mi s-a parut ca am probleme, cum nu am primit semne, insa acum pe autostrada au fost mult mai multi DE PE SENSUL MEU care ma atentionau ca deranjez. Mai ales pe cei cu hatch-uri, lumina pare sa depaseasca zona portbagajului lor. Cumva pare ca farul drept ar bate sau se ridica la viteza prea sus.

La ultimul reglaj mi-au aratat ca era totul ok, nu stiu exact daca pusesera farurile in pozitia 0 sau nu - dar stiu sigur ca nu era nimeni in masina la reglaj  

Sa ma mai duc inca o data? desi pe DN-uri pare ok, doar la viteza inseamna ca se ridica prea mult ? nici nu vreau sa fie coborate mai mult decat e necesar.... Sau sa fie autolevelingul de vina (masina incarcata in partea spate dar autolevelingul ar fi trebuit sa corecteze, nu?) - cum se poate verifica asta?

Mersi

Link to comment
Share on other sites

In mod normal orice masina se ridica de fata (este ceva by default) la viteze de autostrada. Tine de aerodinamica netratata.

Dar autolevelingul trebuie sa corecteze acest lift pozitiv (asa ii se zice in literatura de specialitate).

Link to comment
Share on other sites

Mers si platit un nou reglaj. De fapt nu a fost reglaj ca au zis ca totul este foarte bine. Rezervorul plin, m-am asezat in masina, s-a mai asezat cineva in portbagaj si totul cica era la (adica fix sub) linie, conforma aparatului. 

Link to comment
Share on other sites

De cuiozitate, cat costa reglajul? Mie mi-a fost facut gratuit.....

Link to comment
Share on other sites

Mai ales ca ai avut dubii ca nu e bine reglat si ai fost doar sa verifici. Nu trebuia sa iti ia nici 1 leu.

Link to comment
Share on other sites

@BeciAcustic: 65 lei. N-am mai comentat ca si asa eram trezit odata cu gainile, sa ajung la prima ora acolo, ca deh, serviciu...

M-au chmat dupa ce au bagat masina sa imi arate ca era ok, am povestit patania, am fcut test cu mine la volan si cu cineva suit in portbagaj - a zis ca nu are ce regla... Am insistat sa faca o verificare si pe computer, asa ca macar am platit 65 lei pe o diagnoza ? - stiu nu e de ras...Pana la anul in aprilie cand am programata inspectia, sper sa nu le mai calc pragul ?

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am înțeles ca pe Octavia 3 nu exista de fabrica lampi pt numar cu led. Știți dacă se potrivește pe original de pe alt model? Mulțumesc. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept