Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

@AdiG: sa stii ca si la mine face masina la fel. O parchez in garaj, si o aud pana intru in bloc, respectiv azi iarna o parcam in curte, si pana inchideam portile si intram in casa la fel, ventilatorul baga ca o formula.

 

Nu am prea dat atentie acestui aspect, trebuie sa recunosc. Voi pune pe to-do list la prima revizie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt destul de sigur ca tractiunea integrala adauga greutate masinii(~100Kg). Daca vorbim de aceeasi motorizare pe ambele masini consumul celei cu 4x4 este absolut normal sa fie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai greutatea influenteaza consumul, dar se pierde si o gramada de lucru mecanic in angrenajele acelea suplimentare.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata lumea stie ca transmisia 4x4 consuma energie in plus, dar parca 1.5 litri e mai mult decat ar trebui. Pana la urma problema e in buzunarul lui.

Din punct de vedere tehnic, faza cu ventilatorul care merge tot timpul nu e buna. Mie mi s-a intamplat o singura data sa il aud, dupa ce am oprit motorul. Si atunci am observat ca nivelul de antigel era la minim, dupa care chiar am completat cu vreo 100ml. In rest, nici dupa cele mai forjate trasee, pe canicula, cu masina plina, etc. nu a fost nevoie de aportul ventilatorului pentru racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi ati mers cu climatizarea (inclusiv AC) pornita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

  • puntea spate face ca masina sa se comporte ca un tanc, iar cu jante 17" simt orice denivelare, deja am inceput sa am dureri de spate

 

Baba sufera la frumusete.

 

M-ai pus pe ganduri, am comandat roti de 17" si am probleme destul de mari cu spatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot jante de 17 am si eu. Theron.
Am lasat presiunea la 2.1 pe toate rotile si nu am încă probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina din semnatura am jante de 17 + suspensie sport, cu presiune 2.5 si nu am probleme nici in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat uleiul si pe joja s-a simtit miros de benzina, am mirosit si la busonul de ulei si se simtea destul de bine mirosul de benzina (nu era doar un iz). Verific uleiul destul de des, inainte de fiecare drum lung si nu mirosea a benzina inainte. Consumul uleiului intre schimburi este maxim 300 ml.

Nivelul uleiului este acelasi de la ultimul schimb (acum 3000 km). Culoarea e normala.

Se mai aude acel zgomot metalic la prima plecare de pe loc de fiecare data dupa ce este oprit motorul. 

Aveti idee daca e normal sa se simta mirosul de benzina?

Motor 1.2 TSI, 48k.

Modificat de Victorrr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar Suveranul Pontif e infailibil prin definitie, motorul si componentele lui nu se incadreaza din pacate acestei proprietati :))

 

Cu alte cuvinte e normal sa miroasa a benzina, mai ales dc mergi mai mult in oras

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni de la ce poate provine?

 

"Recent am observat ca pe busonul de umplere ulei motor+joja de ulei ies gaze albicioase si se simte ca sufla destul de tare compresia.

A-ti mai patit asa ceva?
Masina totusi are doar 24.000 km...."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Pompa de apa se va schimba pe garantie ....

 

Spune te rog daca au schimbat si distributia?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa și termostatul (s-a dovedit până la urmă că pompa de apă era OK însă dacă tot au apucat s-o schimbe a rămas așa :D).

Distribuția este "din alt film" și nu aveau de ce să intervină acolo. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa de apa este actionata de cureaua de distributie, atunci pompa si cureaua joaca in aceleasi film... iar la alte marci atunci cand se demonta cureaua de distributie, trebuia inlocuita indiferent cati kilometri avea, daca masina era in garantie. Daca masina nu este in garantie ramane la buzunarul proprietarului daca inlocuieste si cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jarco:

Pai astea sunt semne de probleme la garnitura de chiulasa... dar mai sunt si alte semne care ar trebui luate in seama. E cam repede intr-adevar, dar depinde de multi factori. Poate fi chiar defect de material... deci garantie, cu toate ca va fi o lupta sa demonstrezi diferenta intre un defect de material si eventuale conditii "speciale" de utilizare a masinii.

Pana la concluzia ca garnitura de chiulasa e fisurata mai sunt insa pasi de facut. De exemplu furtune intarite, ulei combinat cu antigel, etc. Ca sa nu lungim vorba, ce-ar fi sa o duci la service pentru o constatare... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi vorbeam aici de Skoda (reprezentată de PBN în cazul meu), alte mărci sunt libere să aplice orice reguli doresc. Deci: pompa de apă și distribuția sunt din filme diferite, înlocuirea oricăreia dintre ele nu presupune și înlocuirea celeilalte în absența unor motive tehnice constatate de unitatea de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alta marca, demontarea curelei de distributie, indiferent de motiv sau de cat timp este pe masina, implica inlocuirea obligatorie a acesteia.

De aia eram curios daca si la skoda este aceasta regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

implica inlocuirea obligatorie a acesteia.

 

nu implica, se recomanda. @ktor a expus acelasi lucru.

Manopera si procedura de schimbare a pompei de apa este in mare parte comuna cu cea de schimbare a distributiei. Costul pompei este mic in comparatie cu costul manoperei, si atunci se alege si schimbarea pompei, care se uzeaza dupa 100-150k km (nu neaparat o regula)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa lasam deoparte pompa de apa, la cati km si cand se uzeaza, care este procedura de inlocuire si costul, am pus o intrebare facand o comparatie cu un alt producator.

 

Intrebarea/comparatia e legata doar de cureaua de distributie. La un alt producator daca ti-au demontat cureaua indiferent de motiv, ti-o inlocuiesc. Vorbesc de situatia cand masina este in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jarco:

Pai astea sunt semne de probleme la garnitura de chiulasa... dar mai sunt si alte semne care ar trebui luate in seama. E cam repede intr-adevar, dar depinde de multi factori. Poate fi chiar defect de material... deci garantie, cu toate ca va fi o lupta sa demonstrezi diferenta intre un defect de material si eventuale conditii "speciale" de utilizare a masinii.

Pana la concluzia ca garnitura de chiulasa e fisurata mai sunt insa pasi de facut. De exemplu furtune intarite, ulei combinat cu antigel, etc. Ca sa nu lungim vorba, ce-ar fi sa o duci la service pentru o constatare... ?

Chiar astazi am avut programare la service. La prima strigare e normal sa scoata gaze de carter, cand au vazut ca nu ma las convins, au zis ca fac un raport cu film, cu diagnoza etc ca sa-l trimita la producator.

La sfarsit am intrebat ce parere au mecanicii, mi-au spus ca unii sunt de parere ca e ok, altii ca nu e, dar se vor uita si la alte masini care vin in service ca sa vada daca scot sau nu gaze.

Tot astazi am fost la un prieten care e un bun mecanic de camioane, el e de parere ca nu e normal sa scoata atatea gaze, dar ca nu crede ca e de la motor, pt ca motorul merge foarte rotund, ci ca mai mult crede ca ar fi de la egr.

Acuma nu stiu ce pot face, doar sa trag de masina, daca pica in garantie o las sa pice, daca nu, sa sper ca nu mai pica deloc. Si astept raspunsul producatorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce pot îndepărta adezivul de la banda de protecție  cu care a venit masina din fabrica ?

Am undeva pe partea stânga spate cam 5 cm de adeziv ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pielea de pe schimbatorul de viteze a cedat  . Bateria de la cheie este descarcata ( intr-un an jumatate ), jenant de putin a tinut la vechea masina am schimbat bateria dupa 4 ani . Problema cu schimbatorul sper sa o rezolv pe garantie bateria am inlocuit-o . Pe langa astea am mai avut probleme cu banda dublu adeziva si antenna care au fost inlocuite . Sincer cam multe probleme intr-un an si jumatate sa compar iar cu ce am avut inainte (prima defectiune dupa 3 ani de zile) tot mai bine facute si ieftine sunt masinile din ziua de astazi .

 

Si asta spre linistea mea sa nu ma mai plang :icon_cheesygrin:  http://www.automarket.ro/stiri/studiu-de-fiabilitate-in-marea-britanie-skoda-kia-si-suzuki-in-frunte-65685.html

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu implica, se recomanda. @ktor a expus acelasi lucru.

Nu imiplică și nu recomandă nimeni înlocuirea decât în anumite condiții (ex. Contaminare cu fluide ca antigel, uleiuri etc, defecte structurale vizibile gen crăpături etc sau în cazul supunerii la unele șocuri gen atunci când se sparge un motor în mers sau cazuri dinastea grele).

Pentru demontarea de pe mașină nu, astea sunt mituri de-ale mecanicilor, Skoda (sau vreo altă marcă a concernului) nu scrie nicăieri prin documentație așa ceva.

Bateria de la cheie este descarcata ( intr-un an jumatate ), jenant de putin a tinut la vechea masina am schimbat bateria dupa 4 ani

Ai Kessy pe mașină și/sau buton de Start/stop?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buton de start stop am avut si la vechea masina da am si Kessy pe masina . Nu cred ca acest sistem de deschidere sa provoace un asa consum incat sa termine o baterie atata de repede . Cred ca bateria a fost de proasta calitate totul trebuie sa fie ieftin la asamblare si masina vanduta cat mai scump ! Asta este deviza sub care lucreaza toti producatorii auto .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine bateria în cauză a ținut cam 20 de luni (19-21.000 km). Ar mai fi mers probabil însă mă enervau mesajele de pe bord. :)

La mașina precedentă (fără KESSY sau start/stop) a rezistat aproape 6 ani da' consider că asta nu este deloc relevant.

Până la urmă nu e dificil de înlocuit și nici nu ocupă spațiu o baterie de rezervă în torpedo. Și cum costul ei este "mai mult decât neglijabil" nu cred că aici punctează strategia de cost mic/preț mare. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!