Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

@Flavyus: ms pentru confirmarea de frana de motor brutala si la DSG6.

In alta ordine de idei, prelungesc OT-ul sa iti spun ca vorbesc in cunostinta de cauza pentru ca intamplator am legatura cu domeniul, iar pierderea bonus-ului nu este echivalent cu o majorare, la fel cum pierderea malus-ului nu este echivalent cu o redcuere. Exista varianta intermediara prin care la reinnoire iti pastrezi prima de asigurare din anul anterior (nici bonus, nici malus). Aceasta practica apare si in momentul in care prima de asigurare atinge un nivel minim care nu mai poate sustine reduceri din punct de vedere actuarial (majoritatea asiguratorilor au nivel de prima minima si maxima in functie de risc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare care ma poate ajuta cu o parere va rog. Cand trag de volan brus in dreapta se aude o trosnitura/ pacanit. Aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să reclami la un service Skoda, e cel mai sigur așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai vin si eu cu o intrebare :

 

Este normala o diferenta de 14% (440N) a fortei de franare pe puntea fata ( intre roata dreapta si stanga) ? De la tipul de la ITP am inteles ca daca este o diferenta de 20% sau mai mult atunci masina are grave defectiuni la sistemul de franare si nu mai am ce cauta cu ea pe drumurile publice (amenda, ...) . Pe spate diferenta este de 8%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand franezi puternic trage in vreo parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, trage intr-o parte. In mers  la viteze de oras am zis ca o fi inclinatia drumului, denivelari si din cauza asta era nevoie de corectari. La franari de la viteze mari( autostrada A1 si patrupede care au sarit in fata) parca am simtit si ESP-ul cum si-a facut prezenta.  Pe langa asta am si un zgomot de parca aluneca sabotii pe tambur - zgomotul acela cand nu tragi suficient frana de mana si incepe sa se miste masina- la roata dreapta fata exact cea cu eficienta mica.

 

Masina cu probleme la franare este Octavia 3 cu discuri peste tot ,ca sa nu existe confuzii.

 

Intreb daca e normal pentru ca reprezentanta spune ca am o masina in perfecta stare de functionare.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare normal...mai ales ca vorbim totusi de frane aici. Du-te si stai pe capul lor sa faca teste multiple. Eu pateam ceva similar la vechea masina, dar era de la etrierii fata care se blocau cand statea mult timp nemiscata. Odata a fost de la o placuta pusa prost in locasul ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine sa cred ce usor poti sa pleci cu defect la sistemul de frana dintr-un service romanesc. Nu sunt mecanic sau un specialist da ca sa va dau exemplu cat de Bine sunt pregatiti cei din service o sa va povestesc ce am patit eu: Am avut un accident in urma caruia trebuia sa schimbe faruri spoiler etc. La preluarea masinii m-am uitat mai mult la estetica decat la functionare... In aceeasi seara (sambata noaptea) am plecat catre germania. Fiind noapte afara am avut o surpriza de proporti :)) farurile bateau la 2 m in fata masini. Am zis ca vad eu cum trec noaptea si ajung in germ. si o fac eu. Ies pe autostrada a1 sibiu si la viteze de peste 110 km/h incepea sa topaie masina pe strada... Am zis ca o sa caut o vulcanizaresi o sa repar aceasta problema... Oricum pe autostrada nu aveam curaj sa merg mai tare de 90-100 din cauza luminilor( eu si tirurile) putin dupa deva se pune si ploaia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare, din ce am inteles de la cei de la RAR ,daca am peste 16% diferenta "o sa castig un premiu baban" si nu o sa mai am voie sa circul cu masina.

 

Am vorbit cu directorul unitatii de service si acesta mi-a spus ca dupa ei masina este in stare perfecta dar ca pot sa ma duc cu masina in alt service de-al lor(au mai multe) ca sa o verifice si acolo. Cand l-am intrebat cum vrea sa ajung cu masina cand are probleme la franare mi-a dat o replica de ....  . Pe scurt vorbele lor sunt mai presus de testele de franare efectuate de aparate agreate de VW si de RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi sa iti dea in scris ca masina este in stare perfecta de functionare si in caz de probleme ei sunt direct raspunzatori... Daca chiar este o problema la sistemul de franare ar tb sa-si dea cu parerea un coleg care le are cu mecanica... Ai masina de mult timp? Cati km ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM respectiva hartie ca totul este roz. Masina o am de la sfarsitul lui Mai 2014; 13178 KM . Mai nou refuza (de ieri au promis ca ma suna pentru progamare si nu m-au ai sunat) si sa faca testul de franare la ei in reprezentanta ca sa il compare cu ce am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare, din ce am inteles de la cei de la RAR ,daca am peste 16% diferenta "o sa castig un premiu baban" si nu o sa mai am voie sa circul cu masina.

 

Am vorbit cu directorul unitatii de service si acesta mi-a spus ca dupa ei masina este in stare perfecta dar ca pot sa ma duc cu masina in alt service de-al lor(au mai multe) ca sa o verifice si acolo. Cand l-am intrebat cum vrea sa ajung cu masina cand are probleme la franare mi-a dat o replica de ....  . Pe scurt vorbele lor sunt mai presus de testele de franare efectuate de aparate agreate de VW si de RAR.

Dar tipul de la ITP, daca era sigur de acuratetea platformei care a generat aceste rezultate, cum te-a lasat sa iesi pe strada cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca pe fisa eliberata de ei spune ca diferenta intre roti trebuie sa fie 20%. Mi-a spus ca este o diferenta dar daca nu depaseste 20% nu ar trebui sa fie probleme.

 

Pe fisa asta scrie 20%, la telefon , de la RAR mi s-a spus 16% , intr-o documentatie de la rar - RNTR1.pdf  spune ceva de 30% , ca la noi la nimeni . In informarea 2026107/5 de la Skoda spune sa se verifice simetria fortei de franare si sa se inlocuiasca discurile daca nu este simetrica.

post-70532-0-33269700-1435146982_thumb.j

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Programarea trebuie facuta personal, sa ai o foaie la mana... Pe vorve nu prea merge. Oricum eu sunt afon, ma uit la poza aia ca la luna... Dar pentru mine siguranta mea PRIMEAZA. Eu ma duceam si le lasam masina in curte... Acum fiind ironic, la banii astia poti sa ai pretenti? Stiti poanta lui bobonete cu franele de dacie? :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eficienta franarii este peste 70% pe puntea fata, iar intre stanga si dreapta diferenta este sub 20%. Concluzia: apt ITP.

 

De remarcat insa si o diferenta (mai mica) si intre stanga si dreapta la aderenta ansamblului arc-amortizor, care "ajuta" la tendinta de balans spre stanga la franarea brusca.

 

Din pacate, valorile sunt, inca, in limitele admise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am vazut si eu dar in calcul mai trebuie bagat si faptul ca placutele de pe dreapta sunt scobite( au gauri pe partea interioara) pentru ca a sarit materialul si fac foarte urat la franare. Nu au intrat alte pietre sau alte obiecte intre discuri si placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce nu se schimba placutele? Placutele sunt consumabile, oricum. Si faci dupa aceea un test. Daca se imbunatatesc valorile, si daca nu iti deduci cheltiala, macar mergi linistit.

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta numai ei stiu.Chiar daca as schimba placutele pe banii mei, cele noi nu vor calca bine pe discuri pentru ca si discurile sunt cum sunt. Aici este vorba si de principiu, cum sa platesc eu pentru ceva ce mi-a fost livrat cu un defect ? Poate as fi platit pana la urma dar atat timp cat cineva din service imi spune ca in timp o sa ma satur sa le fac reclamatii si tot ca ei o sa fie, ma ambitioneaza si pe mine. In plus, le-am cerut sa imi dea scris ce verificari au facut la alte operatiuni si ce piese au demontat. Nu vor sa spuna nimic.

 

Daca vreau sa schimb placutele nu am unde decat la ei pentru ca au in contractul de garantie acea clauza abuziva ( declarata asa de ANPC si UE) in care te obliga sa faci operatiuni de service doar in unitati autorizate ( dealeri Skoda deci) daca vrei sa pastrezi garantia iar ei desi le-am cerut de ieri sa imi faca o programare refuza acest lucru.

 

 

Povestea este urmatoarea :

Prima reclamatie legata de placute(zgomot urat la franare) am facut-o la 4000 de km si s-a rezolvat pe garantie la Brady (deabia ce iesisem de pe autostrada cand au inceput sa faca urat - in continuare nu mai este vorba de Brady). Am reclamat apoi pe la 7000 km si nu i-a interesat, zgomotul s-a agravat si pana la urma au demontat placutele si au constatat ceea ce am spus mai sus , ca au scobituri in ele. Acele scobituri apar din cauza unui defect de fabricatie(material prost sau alte cauze). Le-am cerut sa faca o cerere de asistenta sa vada daca se schimba pe garantie mai ales ca mai reclamasem problema la aceeasi roata. De atunci le-au pus la loc si au spus ca nu sunt probleme de nici un fel la masina.

Pana la urma am facut rost de toate informarile de service emise de Skoda pentru Octavia 3 si am remarcat o informare ( mentionata mai sus, in alt post) in care fabrica le spune ce teste sa faca  cand un client reclama zgomotele la franare si in functie de rezultate ce piese sa schimbe.

 

Testul de franare a fost facut doar pentru a evidentia ca este un defect la franare pe partea unde reclam placutele cu probleme si consider ca s-a evidentiat. Ei au refuzat pana si sa ma sune inapoi sa faca o constatare a lor, pe standul lor de franare.

 

Eu pana la urma le cer sa faca testele asa cum cere fabrica si apoi sa schimbe piesele care trebuie, asa cum spune Skoda nu cum vor ei.

 

O plangere a fost facuta azi, urmeaza altele la alte institutii.

 

Atasez si o fisa de geometrie cu roata dreapta spate in afara specificatiilor, geometrie facuta la ei. Acelasi raspuns, masina este in stare tehnica perfecta.

post-70532-0-43459800-1435160928_thumb.j

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei ca o sugestie eu iti recomand avia din pantelimon. Sunt super ok. Eu numai la ei am mers si niicodata nu au zis sau ca e normal daca se auzea ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, dupa reglaj roata spate este OK. Placutele de frana se schimba oricum mai des decat discurile, urmand ca dupa scurta vreme sa se "aseze" pe ele. Daca placutele au semne vizibile, schimbarea lor e primul si cel mai ieftin pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AdiG, roata dreapta spate este in afara specificatiilor chiar si dupa ce au balansat masina. Nu au ce sa regleze la ea atata timp cat am bara de torsiune/punte solida pe spate. In ELSA da chiar alte valori  : +20 +-12 pentru fiecare roata pe spate pentru toe. Daca ar fi sa fac un desen brut, rotile ar sta asa : /---| . Daca poti sa imi explici de ce este ok chiar te rog, pot sa si recunosc daca gresesc.

 

Cat despre placute, mai au 3/4 din material . Le-am cerut sa ma sune sa-mi spuna cand pot sa imi faca o programare intrucat in zona asta nu este alt service autorizat Skoda .Nu vor . O sa fac o expertiza a placutelor ca sa vad daca au un defect de fabricatie sau nu .

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt zgomotul din acest clip:

http://youtu.be/e51fjg8BxIM

am schimbat in garantie furca si rulmentul de presiune , toata treaba a fost facuta intr-o sg zi , Avia Pantelimon ( inclusiv revizia de 45000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ gabip

Nu e obligatoriu sa fie dealeri Skoda, si in UE si in Ro legea spune clar, unitati autorizate pentru acele operatiuni, ce respecta metodologia fabricantului (acces legal la ELSA), mecanici specializati la cursuri recunoscute legal, folosesc SDV-urile originale, folosesc piese originale, aplica TSB.uri si update.uri de soft urgente, etc.

Diferenta este ca in UE exista service.uri mari ce isi permit licenta ELSA si licenta pentru tester ODIS , etc. Si pot face reparatii in garantie.

Asta spune legea si in Ro, doar ca nimeni nu sta sa citeasca ce inseamna acele clauze... Toti cred ca pot face orice oriunde daca e o autorizatie RAR, si Skoda romania este baubau..

Asa ne.ar conveni la toti sa facem reviziile la colt de strada si cum avem o problema, hai peste nesimtitii de la reprezentanta ca mi.au dat masina proasta

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu am de gand sa ma duc la vreun service de cartier sau alt service . Vreau la Skoda, dar sa respecte documentatiile date de producator cat si drepturile mele. Pana si eu mi-am achizitionat acces la ELSA de pe erwin.skoda. Ideea este ca la noi fiecare face cum il taie capul si nu dupa o anumita documentatie. Cel mai bun exemplu este ce mi s-a spus pentru schimbul de ulei : " nu iei uleiul nostru ( Castrol EDGE) nu-ti facem schimbul de ulei." Le-am spus sa achizitioneze ei uleiul dorit de mine si nici nu au vrut sa auda. Au informare foarte clara de la Skoda in care spune ca am voie sa vin cu uleiul meu daca respecta normele VW , daca am factura de achizitie si daca vin cu recipientele sigilate.

 

Cat despre cazul meu : caseta de directie(schimbata), amortizoare spate(schimbate), ar fi trebuit sa am 1/2 din masina revopsita din cauza defectelor din vopsea (da, am aprobare pentru vopsire pentru o gramada de elemente), plina de probleme la start-stop, se descarca bateria singura ( au si eroare pe aceasta tema), motor care in 10 000 de km a consumat 1,5 litri de ulei si mi s-a spus ca e normal , rateuri pe cilindrii 1 si 4 , sistem audio care din cand in cand se aude foarte incet pe dreapta, zdranganit din compartimentul motor , luneta care se abureste pana si vara , nu a fost facuta corect calibrarea G85-ului cand a fost schimbata caseta , mai nou ambreiajul care are o bataie in pedala cand ambreiez si debraiez dupa ce s-a incins si pot continua iar ceea ce am spus pana acum pot proba foarte usor.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

@gabip Daca stii ce numar are informarea referitoare cu adusul uleiului de catre client, te rog mult sa mi-l spui si mie. Ar fi mult mai de folos chiar informarea originala de la Skoda, ceva imi spune ca multi dintre noi au nevoie de ea in relatia cu service reprezentanta. L-as pastra permanent in torpedo. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!