Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

Ca sa verific ce cod de eroare am pot sa scanez cu o clona de VCDS?

nu m-as duce pana la reprezentanta ca stau mult pana ma programeaza si e si departe.

Daca intr-adevar este cum zici tu, atunci un drum pana la ei si timpul pierdut s-ar justifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am coborat astazi sa vad care este problema. am desfacut capacul am dat sa scot becul, moment in care am observat ca becul este spart... deci cu siguranta este becul la mine. intrebarea mea este de ce s-a spart becul? nu cred ca este normal... poate o sa ziceti ca l-am spart eu, am scos cat am putut eu de incet astfel incat sa nu ating peretii laterali... deci nu l-am spart eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare :) azi am patit o chestie interesanta.. m-am suit si am apasat start engine si a facut ca si cum nu poate porni vreo 3 secunde si a pornit.. e normal avand in vedere ca masina are mai putin de o luna si ca are evo diesel de ma Mol ( nu motorina proasta ) si ca nu a fost asa de frig minim -2 grade aseara.. M-a speriat putin daca face asa ceva la mai putin de o luna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, a facut si a mea o data treaba asta si are 4 luni. Nu te speria, e normal daca te ai urcat in masina, ai dat cheie imediat ce ai pus contactul. Si tot pe la -2 - 0 grade a facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Motor cu aprindere prin compresie

2.Aerul are un procent de apa (umiditatea aia in aer de x% de care vb Romica Jurca la meteo)

3. 1+2 nu egal Love mai ales la prima cheie.

4. Nu mai aveti asteptari asa mari de la masinile vostre

5. Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de pretentii aici dar de la o masina noua nu trebuie sa faca asa ceva.. ca daca acuma la -2 grade si motor nou face asa peste 2-3 ani si -15grade moare ? ;)) oricum daca @cristi511 zice ca se mai intampla m-am mai calmat :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La -15 grade, asa cum a explicat si @saibot va porni mai curat ca nu ai umezeala in aer.

Bucura-te de masina si nu mai sta cu ochii pe orice chestie. Masina asta a ta e gandita pentru km multi pe luna, la viteze medii ridicate. Daca o fatai prin oras prea mult s-ar putea sa ii vezi doar partile mai putin bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Ovidiu din Brasov sunt eu, nou pe forum, am o Octavia 3, 2.0 TDI 150 CP cu urmatoarea istorie: Masina a fost luata de noua in sept 2014. La o scurta vreme dupa achizitionare, odata cu venirea frigului a inceput sa se auda in habitaclu un "marait" cidat al motorului incepand de la o turatie de 1200-1300 rpm in sus in relanti sau sarcina. Acest marait se suprapune peste sunetul normal de functionare a motorului, respectiv peste "krrrr" al motorului diesel se poate percepe clar si un "mmmmmm" - destul de deranjant. Sunetul este mai pregnant la temperaturi mai mici, indiferent daca motorul este rece sau cald si este mai putin perceptibil la temperatura peste 10 grade C. Problema identificarii sunetului din exterior vine din faptul ca din afara masinii sunetul nu se aude, fiind acoperit de zgomotul motorului. In urma nenumaratelor vizite in service, nu s-a putut identifica problema, constatandu-se ca masina functioneaza in parametri normali, desi si cei de la reprezentanta au auzit sunetul respectiv din habitaclu. Eu nu ma pricep suficient la motoare, dar mie imi pare a fi de vina o piesa care "intra in rezonanta" in legatura cu admisia de aer sau ceva regulator presiune. Am MAREA rugaminte ca, daca cineva a avut aceasta problema si a rezolvat-o sa mi spuna si mie ce sa fac, iar daca nu macar sa mi recomandati un sevice bun, eventual un inginer/mecanic priceput pentru acesta problema. Ideea este ca vreau sa rezolv aceasta problema indiferent daca o fac pe garantie sau nu.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

astazi cautam cateva informatii in manualul masinii. Si din intamplare am ajuns si la acesta descriere referitoare la DPF. (vedeti atasament).

Pe scurt:

-sunt la 3-a masina diesel insa la celelalte doua nu am DPF. Pe actuala am 2.0 TDI 150CP.

-conform descrierii din manual cand se face o regenerare ar trebuii sa mi se aprinda lampa in bord

-eu am in momentul de fata 33800km si nu mi s-a aprins niciodata acest simbol :)

-o fi bine o fi rau? plus ca mie nu imi este 100% clar. Masina poate sa faca regenerearea si in "background" fara sa ma anunte sau trebuie sa primesc mesaj de instiintare pe bord?

Orice comentariu este binevenit.

O duminica placuta tuturor!

 

dpf.jpg

Modificat de vj_lau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca se aprinde martorul cand filtrul e colmatat. Practic cum scrie si in manual. Faptul ca nu s-a aprins pana acum e foarte bine, inseamna ca e folosit cum trebuie motorul si isi face regenerarile in background. 

Personal mi se pare o ciudatenie, cel putin din partea VAG sa nu fie un martor prezent cand se incepe regenerarea sau un meniu in cb care sa anunte ce incarcatura are filtrul. Anunta doar cand e neaparat necesar, nu previne. Nu inteleg de ce nu implementeaza ceva atat de simplu ca sa stie fiecare sofer cat e de incarcat filtrul fara sa fie nevoie de vagcom sau de colmatarea lui.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca cel mai probabil toata lumea ar suna sau s-ar duce la service ca au probleme cu DPF-ul

Imi aduc aminte ca in 2004 cand s-a lansat logan-ul avea in computerul de bord consum instantaneu, dar dupa un an l-au scos pentru ca lumea vedea consumuri mari in timpul accelerarilor si aveau reclamatii ca masina consuma prea mult...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci... avand si eu aceasta motorizare, am citit si eu multe despre aceasta tema: 

1. In primul caz... DPF lucreaza "Offline" sa zicem asa, si ea incepe regenerarea dupa datele venite dinspre ceva senzor inainte ca DPF-ul in sine sa se colmateze. Deci cand el se regenereaza nu este inca colmatat dar este destul de aproape. Legat de aceasta regenerare OFFline, simti si vezi ca la relanti motorul sta turat la 1100 RPM, in primele vizeteze parca masina pica un pic in nas...oricum reactioneaza un pic altfel la pornire, si bineinteles simti un miros de ars. Cel mai bine este cand motorul face aceasta regenerare Offline al filtrului sa nu opriti masina, dar asa la relanti tine cam 30 de minute regenerarea sau dati o tura (daca se poate) cu turatii mai mari si scapati de regenerare cam in 5-10 minute---am procedat deja de cateva ori asa, decat sa stau in parcare in fata blocului o jumatate de ora. 

2. Daca aceste regenerari sunt intrerupte de mai mult ori (se pare ca pot fi intrerupte safe cam de 3 ori aceste regenerari)sau ati umblat exclusiv in oras  in stil taximetrist,  intr-un final filtrul DPF se colmateaza si atunci apare mesajul aratat mai sus ...MAPA de BORD. SI in acest caz daca nu este asa de grava situatia poti merge in afara localitatii si o alergi putin si probabil scapi de problema, in cel mai rau caz trebuie sa te duci la service si acolo fac ei o regenerare manuala pe care numai ei o pot efectua...

Nici mie nu mi s-a colmatat niciodata filtrul sa apara mesajul MAPA BORD dar eu umblu 80% extraurban, iar daca umblu interurban fac cumva ca regenerarea sa poate sa isi faca treaba. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare putin offtopic de multe ori prin oras ma trezesc ca dsg ul merge in a 5 a cu 50 la ora cand e trafic intens si dupa tremura toata masina ca banuiesc ca e subturata.. sunt la prima cutie de acest fel.. ceva sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG -ul are o functie de "adaptare" la stilul de condus si la apasari moderate ale pedalei de acceleratie tinde sa schimbe harta software cu una care tine motorul jos in ture, fie o tii din pedala mai accelerata fie o pui in S daca te deranjeaza, la cutiile automate arta este ca vitezele se schimba din pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zicea cineva ca poate sa fie de la dsg 7, oricum octavia 3 are dsg 6 @vdragos are dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu se înțeleagă greșit: Octavia 3 are și DSG7, însă nu modelul din profilul tău.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am condus ceva automate in buna stare(inclusiv dsg 6) si nici una nu tremura. Si se schimbau vreo trei feluri de soferi pe ele cu stiluri de conducere diferite. Si nu era nici un fel de adaptare la stilul de condus.

Cand dsg 6 la un audi a inceput sa tremure stiu ca i-a inlocuit ceva, nu mai tin minte daca mecatronicul sau ambreiajele. dar era masina de 180000 de km si pana atunci a mers perfect fara nici un fel de calibrare, 

dar probabil ca asa o fi, trebuie adaptare la stilul de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul, nu cred ca la 750km sa aiba probleme.. Oricum daca tin pedala mai mult nu tremura nimic.. cred ca e de la faptul ca schimba in a 5 a la 50km/ora sie subturata, cand merg cu ea foarte linisitit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul: nu trebuie sa crezi fara sa cercetezi. Uite aici un extras dintr-un articol de specialitate:

"The actual shift points are determined by the DSG's transmission ECU, which commands a hydro-mechanical unit.[2] The transmission ECU, combined with the hydro-mechanical unit, are collectively called a "mechatronics"[2] unit or module. Because the DSG's ECU uses "fuzzy logic", the operation of the DSG is said to be "adaptive" ; that is, the DSG will "learn" how the user drives the car, and will progressively tailor the shift points accordingly to suit the habits of the driver."

Mai departe, este un topic urias despre DSG6 in aria tehnica, unde gasesti toate informatiile posibile si imposibile, credibile si incredibile despre DQ250. Eu le-am lecturat cu maxim interes inainte sa cumpar prima masina cu DSG6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 200k la DSG se cam cer schimbate volant + kit ambreiaj. 

Dar sa tremure in vit 5 sau ceva nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am banuit cum am zis ca e din cauza ca merge in a 5 a la 50 la ora cu 1300 ture si daia.. adica e subturata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ce scrie acolo cu adaptarea e cam vrajeala, parerea mea. adica, se adapteaza de la sofer la sofer? Da, vw spune multe si despre DSG 7 ca e fiabila si continua sa schimbe ambreiaje chiar la generatia n.....

Pai ce fac daca conduc eu si alternativ nevasta, care merge super linistit ? Inseamna ca acea masina va merge prost tot timpul?Eu pe undeva sunt de acord cu ce spui vizavi de adaptare, dar nu stiu daca acesta se manifesta prin tremuraturi.

Aobretin, deja au trecut ceva zile de cand se discuta si ai inteles chestia cu adaptarea........S-a modificat ceva in bine?Daca da, atunci asa o fi , daca vezi ca va continua eu zic sa mergi in service..Si parca era ceva cu o adaptare a cutiei in mers dar aceea se facea cu patopul si programul (softul) producatorului.

Teoretic o cutie automata nu merge niciodata subturat, ca de aceea e automata. Functie de pedala de acceleratie, functie de panta sau rampa, functie de etc, etc ea trebuie sa meraga lin sa schimbe lin. Faptul ca e in vit 5 la 50 km/h parerea mea ca la o cutie automata nu inseamna subturare.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul, pai chiar azi am fost in service si au puso pe tester si totul verde si ok.. ideea e ca la fel daca merg incet sta in a 5 a cu1400 ture si daca accelerez brusc tremura asa putin ca la manuala cand e bagata in viteza mare si ture mici si are un lag si dupa accelereaza.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nu e chiar ok, dara daca e ceva defect e abia la inceput. pana iesi din garantie ori crapa ori isi revine. Ei ti-au spus ceva de adaptarea la pantoful soferului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat acuma si mecanicul cica a zis ca e normal ca se adateaza daca tu mrgi incet si dupa daca e in turatie mica pana isi da seama ca vrei sa accelereze mai tare o secunda, doua poate sa aiba un mic lag si un mic tremurat de subturat - concluzie e normal cica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!