Jump to content

BENZINA FARA PLUMB


RaduI
 Share

Postare recomandată

Am citit in alta sectiune a forumului ca a venit vorba despre importurile de VW Broasca din Mexic, si s-au pus 2 probleme:

1- pretul ( cam piparat dupa mine, pentru buzunarele romanesti, ceva in jur de 7 000 $ - acolo)

2- Raspunderea la normele Euro3

La chestiile astea, banuiesc ca Mike e mai la curent, "Rosia" lui fiind o mexicana.

Acum, apropo de benzina fara plumb. S-a pus mult in discutie pe Shptalkforums problema asta: trebuie facuta vreo modificare la motor, sau nu, pentru a folosi benzina fara plumb ? Parerile sunt impartite, dar statistic vorbind, se pare ca nu. Au raspuns topicului respectiv multi, din tari unde benzina cu plumb a fost scoasa de la pompa de foarte multi ani, fara sa schimbe chiulasele, au mers multe masini, fara probleme, 10-15 ani.In general, la masinile normale, buba cea mare este la scaunele supapelor, care, nemaifiind protejate de oxidul de Pb, se distrug. Se pare ca "din greseala", cele de la chiulasele VW, raspund bine la problema. Oricum, avand posibilitatea folosirii benzinei cu plumb, se pare ca e bine sa fie folosita - jupanii de afara asa zic: "daca as avea, as folosi"

INTREBARI: ati folosit benzina fara pb. ? Ce pareri / idei aveti ?

:ok: (am un articol pe undeva pe subiectul asta, il caut si-l voi posta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca pe mecatechic.com aveau chiulase speciale pentru FP de 1500 si 1600...mai multe inf nu stiu sa dau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au multi asa ceva, se exprima cineva pe un site tehnic de afara, nu mai stiu care, ca fac asta ca sa vanda marfa, nu pentru ca ar trebui musai schimbate; e chestie de materialul din care sunt facute; am inteles de exemplu ca si Dacia pre 1980 functioneaza fara probleme cu benzina fara plumb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane, am incercat si eu cu benz. fara Pb la Ford si la Trabant. Nu mi-a placut cum merge, cand ii dadeam in goarna facea detonatie. Poate ca daca dadeam avansul mai mic mergea, da' nu m-am mai complicat. La broscutza n-am incercat. S-ar putea sa mearga, pt. ca rap. de compresie e mai mic. De altfel, si in carticica mi se pare ca zice de benzina cu cifra octanica mai mica, nu 95 sau 98. :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Americanii folosesc de 87; eu pe vremuri i-am pus de 90 (asa scria pe ea) si a mers excelent). Dar asta n-are nimic cu plumbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:-( Pai da, dar stii cum e la noi... Cine stie ce CO de porc are benz. f. Pb. de la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura benzina cu care n-am avut probleme,e cea de la Rompetrol - reteaua celor de la Midia - Navodari; in rest - buni crestini: le boteaza de cate ori apuca, mai ales Shell-ul, adevarati misionari ! :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sefu te rog frumos ca eu lucrez la PETROM...benzina noastra are cit scir acolo ca are ca noi suntem de stat si tre sa respectam regulile...minarii se fac la statiile vechi unde nu sunt computerizate rezervoarele...eu odata am bagat de la shell si am ramas in drum....niciodata de la noi insa....intradevar de la Rompetrol e buna...va sfatuiesc sa bagati nnumai de la Petrom sau Rompetrol ca aici nu se fac magarii...restul sau privatii nu stii ce baga acolo si ti-o vind pe npost de benzina...asta nu ca lucrez eu aici...e un sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

putin offtopic. poate facem in discutii generale despre VW topica asta cu combustibili.

Eu bag numai OMV. Rar pun Petrom cand sunt sub 10L si sa fiu sigur eu. (tine cont ca eu consum 3.8-5.5% in afara in functie de cum merg)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:bounce: 3,8%? Da' cu ce mergi coane, cu Mobra? Ba nu, cu un Minsk ceva, ca Mobra cons. 2,5% daca-i dai tare-n goarna (cum fac io). Sau i-ai pus pedale, consuma 3,8% bere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu domnul meu.Daca merg in afara dar NU trec de 90km/h asta e consumul 3.8-4.0L. Dar nu fac depasiri in forta nu incerc sa ajung repede la 90km/h. Mers linistit asta e consumul. Cand merg constant cu 100-120 si top speed 150 atunci sare si media la 5 si ceva.

Asta e TDi-ul. Sa traiasca !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tu cfum iti aduci aminte sa mai faci plinul?...eu as uita...vezi sunt si dezavantaje la cinsum mic...ramii cu portofelul plin....e naspa rau zau asa...pardon Moncher

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

fac rar plin 100%. in general sau cu 50-60% rezervor, si pun mai mereu de 200.000-300.000lei (15-20l)

E tare avantajos dieselul. A existat broasca diesel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A existat un prototip, tot boxer, tot racit cu aer, proiectat de conu Porsche al batran, dar n-a fost prea reusit - consum mare, putere mai mica decat cel pe benzina. Masina a mostenit-o Porsche al mic, caruia i-a fost furata, a gasit-o abandonata, tampitul, cand i s-a terminat motorina, a alimentat-o cu benzina, nu stia ca e diesel ! E un articol misto pe undeva pe net cu povestea asta, caut URL-ul si-l pun. :geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa stiu si eu ca pot apare probleme la utilizarea benzinei fara plub din punct de vedere al materialelor supapelor si al chiulaselor. dar problema cea mai mare este legatura dintre cifra octanica si raportul de compresie. benzina fara pb are o cifra octanica mai mica si presupune un raport de compresie mai mic, altfel detoneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai motoarele de broasca oricum au compresie mica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asta e adevarat. eu am mers odata cu benzina fara pb si nu mergea bine de loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu uzura ghidurilor, supapelor si a scaunelor e corecta. Cam dupa 1968 VW a introdus noi materiale si tehnologii ceea ce face ca chiuloasele construite dupa acea data, in conditiile in care au aceleasi repere sau au fost reconditionate corespunzator, cu piese originale, sa suporte benzina fara plumb, fara probleme.

Eventual, ca formula de compromis se poate merge cu rezervorul "mixat" parte cu benzina normala, parte cu fara plumb. Asta ca sa verificati pe pielea voastra daca chiuloasele au fost sau nu corespunzator pastrate/reconditionate :-(

Evident ca o masina conceputa sa isi traga snaga din benzina cu plumb va trage tare de tot sa obtina aceeasi putere din benzina fara, de aici si functionare ineficienta, regim de temperatura mai ridicat...

Macar sa ajungem noi sa ne permitem un set de chiulase "leadfree"! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Fratzilor, uite ce zic eu:

Broscutele noastre au fost concepute in 1938.

La vremea aceea se folosea benzina fara plumb de 65 de octani; benzina cu plumb a aparut in comertul batranei Europe dupa 1945-1946, cand adaugarea de tetraetil de plumb era calea cea mai ieftina si sigura de a ridica cifra octanica. Deci, Brotaceii au fost proiectati sa ruleze cu benzina fara plumb.

Conform unui tabel al carui URL nu-l gasesc acum, dar l-am salvat, cifra ocatnica recomandata este:

1100cc/25 CP: 74

1200cc/30 CP: 84

1200cc/34 CP: 87

1300cc/40 CP: 91

1300cc/44 CP: 91

1500cc/45 CP: 91

1600cc/50 CP: 91

Cu alte cuvinte, benzina FP de 95 de pe la noi se incadreaza.

In diverse articole se explica faptul ca toate Broastele au scaunele de supapa mai rezistente(hardened valve seats), dar nu si de ce(vedeti mai sus).

Din propria mea experienta, care alimentez de multe ori cu FP din ratiuni bugetare, nu pot sa zic ca as fi vazut vreo diferenta - motorul merge exact la fel cu ambele benzine.

Din experienta altor broscari, citez cazul cuiva care a pus, pe vremea Impuscatului, benzina de 75 la un 1200cc/34 CP, si s-a ales cu atata zgura incat a trebuit sa-i faca motorul. Din fericire, 75-ul a disparut definitiv in negura istoriei :lol:

Alte opinii? (din experienta, ca aceleasi articole le-am citit toti)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, tot din citite, se plangeau unii pe net ca merg de 20 de ani cu "fara Pb", si n-au patit nimic .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aci pot zice si eu ca am umblat cu benz FP o gramada de vreme si nu am simtit nici o diferenta fata de benz cu plumb.........totul a ramas la fel nu se incalzeste trage la fel de bine,nu maninca mai mult,eu cum umblu mult in ungaria acolo nu se mai gaseste benz cu plumb la statiile peco si evident ca bag FP si cu benz de la unguri merge si mai bine decit cu benz cu plumb de la noi......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Coane, am incercat si eu cu benz. fara Pb la Ford si la Trabant. Nu mi-a placut cum merge, cand ii dadeam in goarna facea detonatie. Poate ca daca dadeam avansul mai mic mergea, da' nu m-am mai complicat. La broscutza n-am incercat. S-ar putea sa mearga, pt. ca rap. de compresie e mai mic. De altfel, si in carticica mi se pare ca zice de benzina cu cifra octanica mai mica, nu 95 sau 98. :-(

Readuc in discutie subiectul: ce ziceti, trebuie reajustat avansul si unghiul dwell, in functie de benzina FP, folosita tot timpul? Ce alte reglaje (Ex. Carb) credeti ca ar mai trebui facute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca trebuie reajustat avansul pentru ca exista diferente de cifra octanica. Cel mai bine cred ca tre ajustat si rap de compresie dar asta e mai dificil.

Bagati un ochi pe www.flat4ever.com la ultimul articol si veti vedea importanta plumbului din benzina la amortizarea socului dintre supapa si scaun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc FP de vreun an.Nimic de zis, trage mai greu, se simte lipsa de putere. A trebuit reglat si avansul ca facea urat. In rest, consum mic, si mashina mere bine (intr-un an jumate am avut doar o pana, si aia din cauza apei din benzina de la Petrom)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus ieri la Trabi F.Pb. si merge la fel. Acu' e-adevarat ca Trabi cica merge si cu petrosin... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!