Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Exact asa cum arata in postul lui k4b00. Au folosit o cheie dinamometrica cu afisaj electronic, pe care au calibrat-o la 40 NM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare! Am trecut recent de 80.000 Km cu 1.2 TSI-ul si masina a implinit 8 ani pe 1 februarie. Dupa un drum foarte turat a reaparut problema veche din 2010, cea in care motorul nu mai are cuplu total. Se si aude un sunet suspect de turbo pe zona 2000 rpm, ca si cand e o pierdere de presiune. Sunt doua variante ce urmeaza sa le investighez:

- garnitura de la tubul de plastic ce leaga turbo de admisie, care a cedat in 2010.

- Actuatorul de turbo Mahle, care mi-a cauzat probleme de doua ori in 2010.  Se gaseste si ca piesa separata de turbo, la aproximativ 500-600 lei, si trebuie readaptat. 

Mai are cineva astfel de probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegi prin sunet de turbo? Ce garnitura? Ai un foto?

Nu ai nici un bec aprins in bord?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una din piesele astea doua cauzeaza lipsa de vlaga a motorului. Nicio eroare sau bec aprins. Se percepe sunetul cand accelerezi brusc si dai drumul la pedala la 2000 rpm. Nu mai sus, nu mai jos. Luni desfac tubul de plastic sa ii verific garnitura, care mi-a mai cedat odata. Apoi, ramane Actuatorul.

IMG_7839_(900x599).jpg

s-l1600.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa pui niste poze cu garnitura.Eventual codul ei.

Sunetul e ca un suierat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e de la garnitura, ar fi dat si ulei. Rămâne doar actuatorul turbo, care nu mai lucrează perfect, mai ales cand se încinge. Din păcate nu am cod de eroare, poate sa dureze câteva luni si mii de km pana sa imi dea o eroare. Il mai las asa, si la vara dau turbina jos o pun pe banc de test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar zgomotul de care spuneai, cum se manifesta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai este celebrul sunet de il scot TDI-urile cand dai blana la 1500 si fix cand ajunge la 2000 dai drumul la pedala si schimbi viteza. Dar mult mai discret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu despre ce vorbesti. Sunt pe youtube?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunetul acela îl creez intenționat... e un fel de blow off discret. Face fsss o secundă dacă accelerez în cazul meu pe o plajă de 1000 rpm și să am peste 2500 rpm când dau drumul la accelerație sau schimb repede. 

Eu zic că dacă era actuatorul aveai cod de eroare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pățit la fel în 2010 de 2 ori. În august am supraturat motorul, apoi a început să tragă slab. Abia în septembrie am primit cod de eroare. Mi-au schimbat turbina in octombrie, și la două zile am supraturat iar și iar a început să tragă prost. Abia în decembrie a scos cod de eroare și în ianuarie au schimbat iar turbina. Posibil până la vară să dea codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dca schimbi acuatorul, pune si saiba apoi se reprogrameaza softul pentru noul acuator. Recomand sa mergi la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este un sfat bun sa mergi la reprezentanta.

Cat despre pusul saibei, tot de la reprezentanta am aflat ca noile actuatoare vin cu saiba pusa din fabrica si nu mai e nevoie de o noua saiba (care a fost o solutie de moment, pana au reproiectat actuatorul). Si nici de resoftare nu cred ca mai este nevoie, daca ai facut resoftarea atunci. Vezi, de asta ar fi bine sa mergi la reprezentanta, ei stiu despre ce e vorba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu actuatorul a fost reproiectat, ci corpul turbinei cu 2 mm... Deci dacă schimbă doar actuatorul trebuie să păstreze distanțierul. 

Mai întâi să ne spună dacă a făcut chemarea în service pentru distanțier+soft, dacă nu, scapă doar cu atât. 

Modificat de k4b00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am distantierul montat inca din 2011. Dar la reprezentanta iti schimba turbina cu totul, nu poti cumpara doar actuatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

There are 2 different Mahle actuators with the same part number 03F145725G

They have different shaft arm length

11,6 cm and 10 cm

 

Pare că intr-adevar au modificat ceva și la el, dar nu înțeleg de ce nu au schimbat codul piesei. Aveți idee cum se împerechează?

Cei cu distanțier dacă îl punem pe cel cu tija de 11.6 trebuie să renunțăm la distanțier și dacă îl punem pe cel cu tija de 10 păstrăm distanțierul?

Modificat de k4b00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbarea acuatorului, indiferent de model, se face reprogramare pentru deschiderea optima a clapetei wastgate. Numai in reprezentanta se poate face asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cumpăr alt actuator, mi-l poate coda Al.bundy cu VCDS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge cu VCDS. Du-te in reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că e procedura în descrierea videoclipului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut procedura din clip, cu 15 puneri si luari de contact, si parca si-a dat drumul, trage bine. Trebuie testat si la un drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, cu actuatorul "dereglat" am aplicat procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

procedura aceea in ce consta exact, pus si luat contactul de 15 ori?

Doar atat, fara dat la automat deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!